Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Brainless schreef:Elke verkoper vraagt de 10% bankgarantie.. dit om te zorgen dat als de kopers ongeoorloofd afhaken zij zeker weten dat ze de 10% "boete" krijgen.
Yipee schreef:Brainless schreef:Elke verkoper vraagt de 10% bankgarantie.. dit om te zorgen dat als de kopers ongeoorloofd afhaken zij zeker weten dat ze de 10% "boete" krijgen.
Ja dat ze 10% willen hebben als je zomaar ineens Sjaak afhaak speelt snap ik. Maar dat je dit bedrag van te voren bij een notaris al moet gaan storten niet. Dat geld is er niet zomaar.
Debbie schreef:Ik denk inderdaad dat het een misverstand is. Wat staat er precies in de voorwaarden?
Dat je 10% van de koopsom bij de notaris moet storten voor het doen van een bieding kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
Dat ze nu alvast aangeven dat de eventuele koper rekening moet houden met een waarborgsom / bankgarantie van 10% is wel heel gebruikelijk, deze hoeft vaaj pas gestort te worden als de ontbindende voorwaarden in de koopovereenkomst verlopen zijn.
Urona447 schreef:Wij hebben toen de bankgarantie van ons spaargeld betaald, zou iets van 250 euro kosten om dit door de bank af te laten geven en wij hadden gelukkig dit geld liggen en ik vond het zonde om die 250 euro zo weg te gooien.
Die 10 procent is toen ook netjes teruggestort of verrekend met de hypotheekschuld.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat onze hypotheekadviseur deed alsof het een gratis iets was die bankgarantie maar toen ik door ging vragen bleek het dus serieus geld te kosten.
Fitzroy schreef:Zo blij dat mijn adviseur dat allemaal geregeld heeft met de notaris. Ik heb er geen omkijken naar gehad.