[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:14

Spannend duplo, ik ga duimen!
Hoever in het proces zijn de mensen die begin april de sleutel zouden krijgen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:17

Hier is de datum van eind april (verkopers kunnen niet) naar begin mei gezet. Beetje vaart toch, hypotheek voorbehoud loopt af 11 april. Ga ervan uit dat ik dat niet ga halen. Al is uwv papiertje al binnen zowaar, en ook al per post door met alle andere dingen op belastingding na onderweg naar adviseur. Al heeft die ook al accountant opgave van 2012 gehad. Hopelijk gaat bank daarmee accoord. Maar iets minder snel mag ook wel. :+

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:29

Ik kom me ook stilletjes melden als dat mag... Ik zou heel graag samen willen wonen met mijn vriend. Alleen zijn we allebei nog studerende. Toch een beetje aan het zoeken bij de woningzoeker, maar het is erg lastig!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:35

Joolien schreef:
Cardy schreef:
@ Joolien: wel beetje herkenbaar hoor. Wij waren eigenlijk ook niet van plan om te verkopen, maar door de gekte hier en de weinig te koop staande huizen hebben we het toch gedaan. We hebben wel altijd gezegd dat dit huis een opstap was naar een groter huis, maar de beslissing om nu te verkopen viel echt uit de lucht haha.

Onze overwaarde is vergelijkbaar met het bedrag wat jij zei en hebben daardoor een echt fantastisch huis kunnen komen, echt mijn droomhuis.

Als ik in jouw schoenen stond had ik het zeker gedaan.

Nou dat is dus ook een beetje het ding, het enige probleem is, is dat wij het huis gewoon heel goedkoop hebben gekocht, en dat we m wel voor 140.000 kunnen verkopen, maar er dan nauwelijks op vooruit gaan. :P We krijgen er hooguit 1 slaapkamer extra bij, maar dat vind ik een te kleine stap om te gaan verhuizen :P Zoveel gedoe ook haha. :')

Dat is natuurlijk weer wat anders haha. Dan weegt het niet op nee. Wij verkochten het huis nu na 5 jaar en in die 5 jaar is er veel (positief) veranderd financieel waardoor we nu iets veel ruimers kunnen kopen. Anders hadden we het ook niet gedaan.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:43

Yihaa vriend komt net thuis en 2e goedkeuring is er ook al!
Dus def offerte gaat zo de deur uit!

Jullie positieve vibes hebben geholpen *\%/*

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:51

Jeeeeej gefeliciteerd !!!!!!!!!!
Nu nog maar een paar dagen en dan heb je je huis *\%/*

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:59

Haha ja dat gaat nu wel echt snel ineens, volgende week woensdag sleutel *\o/*

Nu gaat het echt beginnen

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 23:17

Oh fijn Duplo!!! Hele opluchting.

Ons huis staat nu 14 maanden te koop, ook wij liggen in scheiding en we zijn ruim een halve ton gezakt. Maar het houdt wel een keer op natuurlijk want ik ga dus echt niet met een ton restschuld zitten.....Dan blijf ik net zo lang zitten totdat ik het niet meer kan betalen en mag de bank het veilen. Dan maar een enkeltje schuldsanering.....hoewel ik hoop dat het zover niet hoeft te komen.

Als we het nu voor deze prijs verkopen, hebben we totaal 46 duizend restschuld. Is eigenlijk dieptriest dat ik daar geen seconde van wakker lig....als het maar verkocht wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 23:20

Duplo schreef:
Yihaa vriend komt net thuis en 2e goedkeuring is er ook al!
Dus def offerte gaat zo de deur uit!

Jullie positieve vibes hebben geholpen *\%/*

Jaaaa super fijn!!!

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 23:21

Jeetje daffodil dat is ook heftig idd
Hoop dat het snel verkocht raakt want dit is ook geen uitzicht :(:)

Jaaa vonneke zo blij hier :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 02:18

Gefeliciteerd Duplo!!!

Jeetje Daffodil, dat is idd weer de andere kant van het verhaal :(:) Heftig!
Hopelijk raken jullie ook snel verlost van het huis. Dan kun je dit hoofdstuk afsluiten.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 08:33

Goedemorgen dames, mag ik hier ook mee praten? Afgelopen week hebben wij een nieuwe woning gekocht en ons appartement verkocht. Spannende tijd dus! Ik hoop hier wat tips te kunnen verzamelen en uitdelen, als het mag.

Wij hebben deze woning gekocht; http://www.funda.nl/koop/rijnsburg/huis ... penlaan-1/

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:45

Welkom! Wat fijn dat het appartement al verkocht is ;)
De tijd tussen accepteren bod en de sleutel in handen hebben is idd erg spannen ;0

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:53

Welkom :)

Spannende tijden en gefeliciteerd met de verkoop en aankoop
Mooi huis om te zien!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:12

Ja super spannend, zeker omdat verkoop en koop vlak bij elkaar zitten en het voor mij mijn eerste koopwoning is. Voor vriend is het wel al de 3e dus hij heeft veel info en wat ervaring.

1 juni krijgen wij de sleutel van onze nieuwe woning, 1 juli moeten we die van ons inleveren. :)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 16:48

Mag ik hier ook aanschuiven? Mijn vriend en ik zijn sinds kort op zoek naar een huis voor ons samen. Vriend heeft een vast contract waarmee we een prima huisje zouden kunnen kopen.

Ik heb wel een vraagje aan de paarden-aan-huis blokkers hier. Wij hebben namelijk een uitdaging: mijn vriend wil een grote schuur aan huis (denk anderhalve garage), waarin hij zijn hobbymatige bedrijf kan voortzetten. Op dit moment mag hij gratis gebruik maken van een loods in de buurt, we zullen niet meer dan 15autominuten verderop gaan wonen.

Bokkers die paarden aan huis willen kennen het misschien wel: voor mijn vriend moet die schuur heel erg, voor mij eigenlijk niet. Het kost echter wel geld en vraagt om een compromis in het huis. We hebben al wel gezien dat een mooi en ruim huis met een geschikte schuur binnen ons budget niet gaat. Hoe zijn jullie uit deze situatie gekomen?

Ik ben iemand die het graag de ander naar de zin maakt en ik merk dat het mij veel energie en stress kost om elke keer mijn vriend te moeten teleurstellen dat ik me echt niet thuis kan voelen in het huis(je) dat hij bij de enorme schuur heeft gevonden.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:55

Mirriezz, dat lijkt mij wel heel lastig
Een huis waar je je thuis voelt is gewoon heel erg belangrijk en ik zou dat niet opofferen voor een schuur

Wij hadden een garage als pre maar als we het huis niets vonden kon de garage nog zo mooi zijn maar dan werd het hem niet

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:04

Ik zou best compromissen willen sluiten wat betreft huis , als dat iets oplevert voor deze of gene
Maar je moet je er wel thuis kunnen gaan voelen

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:58

Ohja, het is zo wel een heel eenzijdig verhaal natuurlijk. Vriend lief wordt duidelijk gelukkig van het werk dat hij voor zichzelf doet. Het is wel een passie, vandaar dat ik de link wel zie met de paarden. Niet elke vriend zou perse een stal aan huis willen.

Ik heb ondertussen al flink lopen pushen over mijn woongenot en heb nu wel in mijn vriend zijn hoofd dat het huis ook echt prettig moet zijn, maar hij realiseert zich nog niet dat we misschien naar een onmogelijke combinatie zoeken

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:21

Mirriezz welke regio zoek je en wat is jullie budget ongeveer?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:30

mirriezz schreef:
Ohja, het is zo wel een heel eenzijdig verhaal natuurlijk. Vriend lief wordt duidelijk gelukkig van het werk dat hij voor zichzelf doet. Het is wel een passie, vandaar dat ik de link wel zie met de paarden. Niet elke vriend zou perse een stal aan huis willen.

Ik heb ondertussen al flink lopen pushen over mijn woongenot en heb nu wel in mijn vriend zijn hoofd dat het huis ook echt prettig moet zijn, maar hij realiseert zich nog niet dat we misschien naar een onmogelijke combinatie zoeken

Tja, het is dan toch vaak een kwestie van kiezen of delen :j
Hier wel iemand met de paarden aan huis, maar wij waren toen ook echt op zoek naar iets waar ik enerzijds de mogelijkheid had voor paarden aan huis en waar mijn man anderzijds ook zijn ei in kwijt kon.
Uiteindelijk hebben wij wel de onmogelijke combinatie gevonden, ook nog eens voor de juiste prijs :j
Maar het is wel zo dat we beide natuurlijk wel wat hebben moeten inschikken. Zo lang je dat beide maar doet en uiteindelijk ook beide enthousiast wordt van een plek, dan kan het écht :) Het is niet reëel als één van beide alleen maar toegeeft, het moet voor jullie beide goed zijn...

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:00

mirriezz schreef:

En zoekgebied vergroten? Goedkoper gebied met meer voor geld en dus voor jou meer woongenot?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:53

O.a werd toch steeds spannender en is nu klaar weet nu even niet wat te gaan kijken.
Heb wel meteen even gekeken of er een tweede seizoen komt en dat blijkt zo te zijn yeah.

Iemand nog tips?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:49

Lief dat jullie mee willen denken! We zoeken in Zeeland, rondom Goes. Budget is ongeveer 2 ton (rekbaar naar max 2.3, maar dan is wel alles op).

Een deel van mijn woongenot ligt in het niet wonen in the middle of nowhere. Ik vind het fijn om wat leven om mij heen te hebben, op de fiets boodschappen te kunnen doen en evt naar sport te kunnen. Dat snijdt elkaar dus behoorlijk.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 08:02

waxmeltsenzo schreef:
O.a werd toch steeds spannender en is nu klaar weet nu even niet wat te gaan kijken. Heb wel meteen even gekeken of er een tweede seizoen komt en dat blijkt zo te zijn yeah. Iemand nog tips?

Huh? :D

mirriezz schreef:
Ik ben iemand die het graag de ander naar de zin maakt en ik merk dat het mij veel energie en stress kost om elke keer mijn vriend te moeten teleurstellen dat ik me echt niet thuis kan voelen in het huis(je) dat hij bij de enorme schuur heeft gevonden.

Jij moet ook in het huis gaan wonen en dus is het belangrijk dat het gevoel en je idee bij de woning goed is, anders ga je er niet gelukkig worden. Een huis vinden omdat het bij de schuur staat is dan ook verkeerde volgorde, snap je vriend wel, daar niet van.. Mannen geven nou eenmaal minder om huis en meer om randzaken. Zo wilde mijn wederhelft een houtkachel en zocht daar op een gegeven moment de huizen op uit. :') Uiteindelijk zijn we geëindigd met een woning waar wel al voorbereidingen zijn getroffen voor de houtkachel (gaten in plafonds ect.) maar hij moet nog wel aangelegd worden. Mooi compromis toch?

Je zoekgebied vergroten kan soms heel andere inzichten geven. Wij belandden nu ook in Rijnsburg terwijl we oorspronkelijk in Katwijk wilden blijven. Daar was onze zoekopdracht niet te vinden (grote tuin, ruime woning, rustige buurt en straat, kindvriendelijk, houtkachel ( :Y) ) en geen kluswoning. Kun je niet in een wat kleiner dorpje zoeken waar je wel een winkeltje hebt (al is het een buurtsuper) en het even 10 minuten langer fietsen is tot een werkelijk groter dorp/stad?

Oh en gefeliciteerd! :D