Wauw, wat is dat onwijs mooi veranderd zeg Macavityl.
Dit is overigens het huis wat mijn vriend heeft gekocht:
Woonkamer
Badkamer
Zolder
En dit is de vloer die we voor beneden hebben gekocht *KLIK*
Ondertussen is de woonkamer helemaal gestript en is alles wit geverfd en zijn de muren wit gespoten. De latjes in de keuken zijn ook weg evenals die grote plank / balk. De badkamer is ook helemaal verbouwd en die word vrijdag af-gekit. Dan kunnen de badkamermeubels erin en word de rest gekit.
De zolder is gestript en dat staat nu even stil. Die tussenwand / muur is er ook uit. Dus het is nu één grote open ruimte.
Het bankstel, de lange licht bruine kast en die (salon)tafel en stoelen blijven tijdelijk staan. We zijn nu rustig opzoek naar nieuwe meubels voor in de woonkamer. Vinden het alleen erg moeilijk welke kleur, ideeën?
Edit: Badkamer
Laatst bijgewerkt door _pauline_ op 16-10-13 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt
MacavityL
Geplaatst: 16-10-13 17:14
Elsemieke schreef:
Wauw, mooi hoor! Ik mis alleen een tv
Die heb ik niet
(ben weinig thuis en kan via mijn laptop kijken dus kosten besparend)
Die hoge plinten zijn idd gaaf. Goed idee voor ons nieuwe huis
dems75
Geplaatst: 17-10-13 05:12
Mooi hoor, met dat donkergrijs!
Hier willen we ook wat veranderen. De muur met bosbehang willen we helemaal met houten latten bekleden en de verwarmingsombouw willen we hoogglans grijs gaan schilderen. Ik heb herfstvakantie, dus kan redelijk wat doen (hoop ik) Zal jullie op de hoogte houden!
Vind sowieso gewoon witte plinten veel mooier dan in de kleur van je vloer.
Ik dacht idd ook dat die ene muur donkerblauw was. Vond dat ook wel erg mooi! Maar t grijs zeker ook. Ook leuk dat je ook tussen je je ramen de muur gewoon gekleurd hebt. Ik heb straks een huis met in alle kamers 1 muur een kleur Kwam toevallig zo uit.
Zouden jullie me kunnen helpen met mijn kleuren keuze crisis ?
Dat schilderij komt aan de muur en vind dat groen op t voorbeeld en zo mooi achter. Alleen is die foto wel erg belicht en lastig te zien welke kleur groen t is.
Maar welke zou in de buurt komen of zou ook mooi?
Kentaro
Geplaatst: 17-10-13 09:01
Eigenlijk had je nummertjes bij de kleurtjes moeten zetten.... Weet niet hoe ik nu aan moet geven welke kleur me wel wat leek...
x_Anne_x
Geplaatst: 17-10-13 09:07
Geen idee hoe ik dat kan doen op m'n ipad. Laptop heeft beetje de geest gegeven..
Kentaro
Geplaatst: 17-10-13 09:09
Ikzelf zou in het ieder geval een niet té donkere kleur nemen, dan komt je schilderij het mooist uit (vind hem erg mooi troudens!)
Nee zeker niet te donker. Ja vind hem echt tof. Is van de Ikea maar jammer dan dat meer mensen hem hebben, Krijg ik van mijn vader als afstudeercadeau. Wilde graag van dat fotobehang met een bos of gras maar t huis gaat de verkoop in dus zou zo zonde vinden als ik na een jaar (of twee drie geen idee) t alweer 'verloren' gaat. Dit kan mee naar volgend huis
Kentaro
Geplaatst: 17-10-13 09:17
Aan de ene kant wel jammer als andere mensen hem hebben, maar als je hem mooi vind! Wel een gaaf cadeau! Misschien nog een spotje erop laten schijnen straks!?
Ik zou er geen spotje op doen, daarmee vallen denk ik de lichtstralen weg, omdat er een lichtbron op het donkere deel schijnt...
Denk ik hoor...
_pauline_
Geplaatst: 17-10-13 09:29
Ik denk dat de kleur groen van het onderste staaltje en dan de 3e van rechts redelijk erbij in de buurt komt. Wel een heel leuk idee zeg!
Hebben jullie nog een kleuren idee qua meubels voor mij ? Zie eerdere post, we weten niet zo goed wat handig is. Vindenzelf donker erg mooi, maar vragen ons af of dat wel mooi is bij de vloer. En anders in welke kleur licht moeten we het zoeken? Vind het maar lastig!
Leuk idee anne!! Pauline ik vond dat ook heel lastig totdat ik DE meubels zag staan die ik erg mooi vond op de kleur vloer die wij wilde. Stond erg mooi. Toen was de keuze snel gemaakt.
Ash_, dat is toch al aardig opgeknapt zeg. Ook al zijn het soms 'kleine' dingen, maar het kan al zo veel doen qua aanzicht.
Had jij dan geen moeite met het 'word het niet te donker' en 'als het maar bij de vloer staat'? Of ben ik gewoon zo'n piepert?
Ash_
Geplaatst: 17-10-13 16:35
Ik vond dat ook heel moeilijk.
Ik heb nu een eiken vloer en redelijk donker meubel, had als ik het in combi niet had gezien ook niet gekozen denk ik. Maar omdat ik het samen heb gezien was de keuze makkelijker te maken. Dit is de vloer en deze meubels
Iets zien maakt de keus wel makkelijker denk ik. Dat word woonwinkels gaan bekijken, vervelend zeg! Mag ik vragen waar jij je meubels vandaan hebt?
Ik zit nu op de site www.maxummegastore.nl ziet er allemaal erg mooi uit en de prijs is ook vooral fijn. Laatst bij www.ameubel.nl geweest maar toen viel de kwaliteit ernstig tegen, wat stiekem ook te verwachten was. Ben bang dat, dat bij deze winkel net zo is. Maar het is allemaal zo leuk en mooi en om voor zo'n prijs je complete inboedel veranderen klinkt ook erg aanlokkelijk.
Kentaro
Geplaatst: 17-10-13 17:47
Mijn ouders hebben hun meubels bij Leen Bakker vandaan en hebben ze nu een aantal jaar staan en moet zeggen dat het erg mooi blijft! Geen idee of je zoiets iets vindt?!
ash, jullie gaan rap zeg!
Ash_
Geplaatst: 17-10-13 17:54
IK heb het bij de Bommel gekocht. Ik had ook via internet veel mooie dingen gezien maar in het echt viel het tegen. Toen ben ik gaan kijken bij verschillende winkels. En uiteindelijk hier gevonden wat we wilde.