Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:49

Hier gaat dat ook zo. Manlief heeft minder discipline en eet dus vaker s'avonds wat. Ik kan er makkelijker vanaf blijven. Al wordt het wel lastiger als hij iedere keer naast me op de bank zit te eten :')

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:51

Frisdrank gaat hier ook wel gekocht worden. Vaak drinken wij aan het eind van de middag een glas cola als ik uit mijn werk kom. En 's avonds ieder nog 1 1/2 glas. Ik heb altijd cola, sinas en 7-up in huis. Chips en nootjes kunnen wij ook maar moeilijk afblijven hoor. Niet dat er iedere dag een zak door heen gaat hoor. Maar vaak koop ik 1 zak chips en 1 zak nootjes bij de week boodschappen. Soms is na een week alles op maar soms ook maar 1 zak. Hangt bij mij ook af van de periode van de maand. :o

Gisteren door omstandigheden chinees gehaald. Best duur zo'n menu voor 2 personen, € 16,95. Gelukkig eten we er vanavond ook nog van. Even wat rijst er bij koken en we hebben er nog een maaltijd aan.

Besparen jullie ook op de kosten van je paard en/of andere huisdieren?

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:53

Wat heb jij dan bij de chinees gehaald?
IK haal voor 14 euro (? ofzo)een menu en daar eten we met z'n 3-en 2 dagen van (zonder er wat bij te koken/halen)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:55

paan, hier bezuinig ik op van alles, maar niet op de beesten , Eyck krijgt gewoon vers voer en dure brok zonder enge ingredienten en als eerste ingrediënt vlees.
paard krijgt gewoon goed voer en alles wat nodig is .

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:01

Bij ons bestaat het uit een bak nasi of bami, 4 mini loempia's halve bak foe yong hai, 1/2 bak babi pangang, 1/2 bak champignons in terriyaki saus, 1/2 bak kipfilet met ketjap saus.

Op de beesten hun voer bespaar ik ook niet hoor. Wel probeer ik de brokjes voor de katten zo goedkoop mogelijk te bestellen via internet. En als het paardenvoer in de actie is, haal ik wel een paar zakken extra. Maar we zijn niet overgestapt op ander voer of zo.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:12

Ik bespaar ook niet op de dieren hierzo. Onze katten krijgen voer van Royal Canin, maar heb een 10 kilo zak voor 56 euro en doe hier 3 maanden mee voor 2 katten! Had eerder wel felix ofzo, maar daar kregen ze veel meer van en volgens mij was ik per saldo dan net zo duur uit!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:48

Mijn vriend drinkt wel 'sapjes' (zoals Taxi), ik denk in totaal een a twee pakken per week. Ik vind dat allemaal te zoet en leef op water en thee zonder suiker. Verder halen wij geen snoep in huis. Ik heb 's avonds wel vaak trek in iets hartigs, dus dan eet ik een pakje crackertjes met kruiden en soms een bakje chips. En deze week was B&J in de aanbieding, dus hadden we ieder een bak. :')

Vriend heeft hem in 1x leeg gegeten, ik doe daar 3x mee.

Ik bezuinig op mijn paardenspullen, dus tweedehands zadel en maar een paar halsters en maar 1 dekje (boomloos zadel dus die pads zijn nogal duur). Daarentegen heb ik wel weer een dure maar goede hoefsmid (40 euro voor bekappen) en gebruik ik de binnenbak voor 40 euro per maand extra.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:22

Ja ik bezuinig ook op de uitgaven voor de dieren, helaas voor een (groot) deel noodzakelijk.
Maar ik grijp daarbij dan weer niet voor gelijk de goedkoopste variant maar kijk heel kritisch naar wat naar mijn maatstaven nodig is.

Kat bijv.
Tot een half jaar geleden gaf ik altijd Orijen, dat is behoorlijk duur voer, ondanks dat ik het ook groot inkocht.
Ik ben nu overgestapt naar Catloversgold, nog altijd een graanvrij brok maar een stuk goedkoper.
Echter de volgende zak wordt (hoogstwaarschijnlijk) porta 21 grainfree. Ten opzichte van CLG heeft deze nl een hoger vleespercentage (75% waar CLG 60% heeft), en is weer goedkoper dan CTG.
Voor mij zijn dus graanvrij en hoog vleespercentage belangrijk, dat was het toen ik Orijen voerde en is het nog steeds alleen heb ik nu dus een goedkopere vervanger gevonden die (hopenlijk) me ook gaat bevallen.
Dit voer kost 40 euro per 10 kg (CTG kost 25 per 5 kg, orijen kost 50 euro per 7 kg), het gaat maar om 1 kat dus ik doe er sowieso lang mee.
Supermarktvoer heeft ze eigenlijk in haar hele leven (ze is 10) nog nooit gehad behalve bij uitzonderingen (een zak omdat mijn voer op was bijv, deed dan wel eerst die zak opmaken voor ik andere haalde), ik ben er heilig van overtuigd dat kwalitatief goed voer je uiteindelijk scheelt in dierenartskosten/gezondheidsproblemen.

Daarentegen is mijn kat helaas al 3 weken ziek en heb ik al meerdere dierenartsbezoeken achter de rug en komen er nog meer (iig nog 1 misschien meer), dus door deze rekeningen zit ik nu erg krap, maar bezuinigen op dit doe ik natuurlijk niet.

Kat is vanaf nu... iig voor de herfst/winterperiode en daarna zien we wel weer verder, binnenkat, houdt ook in dat uitgaves voor kattegrit er nu ook bijkomen waar ik voorheen 1 jaar met een zak grit deed omdat ze eigenlijk al haar behoeftes buiten deed (behalve bij hoge nood). Die kosten komen er nu ook maandelijks bij, is niet een enorme uitgave maar toch weer een extra uitgave die ik voorheen niet had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:25

Nee, wat paard en kat nodig hebben krijgen ze gewoon. Kat kreeg eerst whiskas, omdat hij het daar goed op deed. Maar ben sinds een week overgegaan op RC ivm erg veel last van haarballen. Hij heeft een voerbak met buisjes, eet dus enkel wat nodig is ipv alles weg te schrokken. Hij doet daardoor best lang over een zak eten. En heb het idee dat hij van RC nog minder eet. Dus ben benieuwd hoe lang hij over deze 4kg gaat doen. Kattengrit heeft hij ook vrije dure van... maar daar doe ik ook heel lang mee en ben daar erg tevreden over.

Paardlief staat bij een boer, dus vrij goedkoop. Brok krijgt hij niet, enkel na het rijden een halve vitaminekoek als beloning. Hoefsmid zat vorige keer half jaar tussen. Dus hij is vrij budget van zichzelf :P Maar als iets nodig is dan krijgt hij dat wel gewoon. Dan eet ik maar een tijdje droog brood als het nodig is...

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:36

Onze hond heeft heel duur voer. Ik betaal 40 euro voor een zak van 3 kilo. Ik heb eens goedkoper voer geprobeerd (hij heeft ook nog eens een voedselallergie), maar daar werd ie alleen maar ziek van (overgeven en diarree) en na paar dagen vertikte ie het om het te eten. Op dit voer doet hij het super goed, ontlasting goed, vacht mooi, energie genoeg en geen jeuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:48

Ik neem ook een kat mee als ik eruit ga, ze leeft al 8 jaar op verschillende supermarktvoeders dus daar hou ik haar aan. Neem wel kattenbak hout korrels geeft lang niet die troep

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:59

Hier in huis probeer ik de frisdrank te vermijden, wel drink ik sapjes maar probeer vooral thee, melk en water te drinken en soms koffie, mijn vriend drinkt voornamelijk koffie cafeine vrij.
Chips koop ik wanneer het op is gemiddels 1x in de maand.
Snoep haal ik niet, eet mijn vriend teveel van anders, we hebben wel koekjes in huis.

We bezuinigen niet op onze dieren, hond krijgt Darf wat 17,- in de maand is voor een JR en mijn kat krijgt Carnibest diabetic gemiddeld 25,- in de maand. Mijn paard krijgt goed brok van stal en pavo sportsfit + extra slobber.

Heel af en toe halen we chinees, we kiezen dan voor een eigen samengestelde rijsttafel voor 1 persoon waar we 1 keer goed van kunnen eten voor 9,95 als ik het goed heb. Rijsttafel voor 2 personen is dacht ik 18,95 waar we minimaal 2x goed van kunnen eten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 16:00

ik zoek idd ook wel naar de beste aanbieder wat betreft voer enzo,
Hond krijgt nu lotgering, smuldier en naturis want dat zijn de soorten die hij netjes eet (nog nooit zo een zeikerd meegemaakt wat betreft eten :roll: ) en door de dag heen krijgt hij een deel van zijn eten als beloning, daar koop ik via internet goeie brok voor , en 2 grillworsten in de week voor op het trainingsveld:+
paard is nog in de opfok, dus sja, die eet gras, hooi ...en hooi enzo :+

frisdrank is voor verjaardagen en sporadisch in het weekend, ik drink zelf veel thee, koffie en water zonder suiker.
vriend een pak of 2 a 3 sapjes etc in de week. veel aanbiedingenwerk ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:27

Mooie deals! Blijft al dat fruit wel zo lang goed? Appels houden het bij mij maximaal een weekje uit in de koelkast, bananen blijven nauwelijks 2 dagen goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:16

In de koelkast blijven appel hier een dikke anderhalf week of langer goed , met bananen hetzelfde maar als bananen bruin worden is de smaak wel het beste!

Heb voor de uitzet een vriezertje op de kop getikt :) , 35 euro maar! Niet hele groot maar past genoeg in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:04

En als je banaan iets teveel bruin is en zacht ... bak je er gewoon bananenbrood van :9 Appels blijven bij mij ook +- 2 weken goed in de koelkast.
Dat soort fruit koop ik dus meestal, omdat ik het dan na een weekend ook nog kan opeten/gebruiken.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:07

Morgen 99 cent weken bij de AH

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:22

Oh altijd leuk , even kijken of er wat soeps is :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:10

Olympia schreef:
Morgen 99 cent weken bij de AH

Ik had de folder ook al bewaard :)) kans om even wat a merken goedkoop in te slaan!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:27

Van fruit weet ik gelukkig altijd wel wat te maken, lekker een smoothie of bananenbrood inderdaad. En het ligt toch wel in de koelkast, blijft lang genoeg goed :)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:32

Hier liggen appels soms 4 weken in de koelkast en zijn dan nog prima te eten, geen rotte plekken oid! Ik ben nu een weekmenu aan het maken, heb alleen elke week wel last van geen inspiratie wbt low budget maar wel voedzaam avondeten, iemand nog ideeen? Ben nu ff folders aan het uitspitten

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:58

DebGizmo schreef:
Hier liggen appels soms 4 weken in de koelkast en zijn dan nog prima te eten, geen rotte plekken oid! Ik ben nu een weekmenu aan het maken, heb alleen elke week wel last van geen inspiratie wbt low budget maar wel voedzaam avondeten, iemand nog ideeen? Ben nu ff folders aan het uitspitten

Ik ben dit topic een tijd geleden gestart maar niet meer aangevuld/levendig gehouden.. zou ik eigenlijk moeten doen lol
Maar de prei/tomaat stamppot is lekker :)
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=31&t=1737876
Prei was vorige week in de aanbieding bij de AH (25 ct per stuk), weet niet of het nu nog ergens in de aanbieding is, maar is een behoorlijk low budget en voedzaam eten.

margjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:59

RoosG schreef:
Had afgelopen week voor 5 euro 1 kilo kipfilet gehaald bij de albert heijn, ik dacht dat er 6 kipfilet in zou zitten, waar we met z'n tweeën drie dagen mee kunnen doen. Maar er zaten er maar 5 in. Helaas is de keukenweegschaal kapot, want ik was wel benieuwd of het nou wel 1 kilo was..

Volgens mij is een verpakking kipfilet van de AH "maar" 900 gram i.p.v. een kilo.
Vind dat zelf nogal misleidend, omdat het bij andere supermarkten (en voorheen ook bij de AH) wel kilo verpakkingen zijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:02

Volgens mij staat er een kilo op en zit dat er ook in.
Soms 6 kleinere filets en soms 5 wat grotere erin :)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:11

margjuhhh schreef:
RoosG schreef:
Had afgelopen week voor 5 euro 1 kilo kipfilet gehaald bij de albert heijn, ik dacht dat er 6 kipfilet in zou zitten, waar we met z'n tweeën drie dagen mee kunnen doen. Maar er zaten er maar 5 in. Helaas is de keukenweegschaal kapot, want ik was wel benieuwd of het nou wel 1 kilo was..

Volgens mij is een verpakking kipfilet van de AH "maar" 900 gram i.p.v. een kilo.
Vind dat zelf nogal misleidend, omdat het bij andere supermarkten (en voorheen ook bij de AH) wel kilo verpakkingen zijn.

Dat hebben ze juist weer (terug) gedraaid, het zijn weer kilopakken (is ong. een half jaar 900 gr geweest inderdaad)