Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:42

Leuk Neonlight!!

@Rebecca: Ik heb ze bij mijn vorige huis wel gebruikt, maar alleen voor het oog. Het is (in ieder geval was dat bij mij zo) niet sterkt genoeg om echt volume tegen te houden, maar als het steun heeft werkt het goed :)
Afbeelding

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:21

Rebecca, leuk dat je de vijver nu kan gaan inrichten :j.

Het is "groeizaam" weer. Een term die ik sinds ik een tuin heb ken :D

Mag de rozen nog ruilen dus ga vanmiddag even naar Intratuin.

Ik heb trouwens sinds vorig jaar een vogelbadje en de merels en mussen drinken er uit en badderen er in. Nooit verwacht!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:44

Leuk hè, ik heb ook een mini vijvertje in een zinken teil en de vogeltjes zijn daar zo blij mee :)

Hier had ik net de 2e meneer in huis voor een offerte voor kunststof kozijnen. Achter is de bedoeling dat we openslaande deuren gaan krijgen :) kan niet wachten <3

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:15

Minivijvertje ben ik ook voor aan het kijken!

Openslaande deuren, heerlijk lijkt mij dat!
Onze woonkamer zit aan de straatkant (jaren 30 huis) en dat vind ik zo jammer. Daarom staat op nummer 1 voor volgend huis: woonkamer aan de tuinkant.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:22

Onze woonkamer is 1 lange ruimte dus heb zowel voor als achter licht. Achter staat nu weliswaar de eettafel, maar wellicht dat we dat in de toekomst nog eens omdraaien :)

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 21:46

@youaremystar: Wat een prachtige rozen met die twee kleuren zo! :)

Ik heb zelf ook tweekleurige rozen in mijn tuin, gewoon van de Aldi :D Maar niet zoals die van je moeder, maar wit roze en van geel, roze naar wit roze verkleurend, ook erg mooi. Ik weet alleen niet wat het wordt dit jaar... Heb ze een beetje verwaarloosd...

Mijn knalroze klimroosje bloeit ook weer, samen met de clematis 'Hagley Hybrid'. De bos had wat minder woest gekund, iets met weinig tijd enzo, maar toch leuk. Al had ik eigenlijk graag de New Dawn gehad, die bloeit door en zo heb ik hem ook gekocht... Zat iets anders in de pot...

Een mini vijver is erg leuk! Ik heb er ook eentje, daar zijn heel veel dieren blij mee :) Als ik gemaaid heb maar eens even wat foto's maken van mijn vijvertje. Er staan veel bloeiende plantjes omheen nu :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 11:35

Afbeelding
Afbeelding
Iemand enig idee wat voor paars bloemetje hier naar boven komt? Zal wel onkruid zijn?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:08

Volgens mij wilde geranium. Onze tuin stond er vol mee toen we het kochten.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:09

Gister toch nog de roos geruild, had een zachtroze gekocht maar die viel weg bij al het groen.

Dus geruild voor een hard roze.

Foto voor herinrichting:

Afbeelding

Foto's na herinrichting:

Afbeelding

Afbeelding

Linksachter Rhodondendron (ook hardroze), daarnaast de roos, erachter Salvia en Hortensia en ervoor Lavendel en Ezelsoor.

En heb een 2e vogelbadje gekocht <3

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:18

Of wilde geranium klinkt leuk, dan mag hij lekker blijven staan! Of nou, ja dan ga ik hem misschien zelfs een ander plekje geven als ik hem over een paar weken goed eruit krijg. Kom er nu met hoogzwangere buik niet bij :')

Leuke tuin laetitia! Deze kleur roos staat er heel mooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 15:23

Oh zo'n vogelbadje vind ik ook wel leuk :D En die hardroze zie je idd veel mooier.

Wij hadden een vogelnest in de tuin maar de eieren zijn eruit gestolen helaas, door een stomme kraai ofzo -O-

Mijn schoonmoeder legt nu de laatste hand aan de stof voor om de pergola. Ze heeft net al de kussens van een hoes voorzien, nu komen er nog mooie stroken om de pergola heen. wilde een beetje een Ibiza vibe creeren in die hoek :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 15:31

Knabbel ik was al bang dat ze na iet stevig zou zijn -O- , alternatieve zoektocht voor zoiets . Tegels erin slaan staand is ook niet echt mooi

Openslaande deuren ooit als ik een koophuis heb :))

Mooi zo je tuin Leatitia

Ik wil nu ook een vogelbad <3 , allebij heb katten die de rauw lusten de vogels :+

Balen Jolien van de eitjes

Ik ben bij :D :))

Morgen een graafdagje ingepland , even pap vragen om ee schep (zijn vorige heb ik gebroken :') ) hopelijk zit het weer mee , ik haat warm en vochtig weer oh en regen echt niet _O-

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:33

De tuin staat mooi in bloei! Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:36

Oh wauw wat doet jouw hortensia het goed! Hier heeft ie wat last gehad van de late vorst, dus staat wel in bloei maar niet zo mooi vol nu

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:38

Zijn dat nieuw gezette planten? Erg laat voor een rodondendron en erg vroeg voor een hortensia. Zie wel dat de hortensia net als al mijn hortensia's vorstschade heeft. Geeft mij weer hoop op toch nog veel bloem, want in de jouwe staan er veel.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 15:03

Rododendron vind ik ook erg laat. Deze heb ik vorige herfst aangeschaft. Eerst in een pot en sinds maart/april in de border.

Bij de hortensia was ik inderdaad ook bang dat hij slecht in de bloemen zou komen ivm de vorstschade. Maart het valt me voor 100% mee.

Bij de dahlia heb ik vals gespeeld. Deze heb ik bloeiend gekocht. Die ik zelf geplant heb heeft nog geen knoppen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 16:35

Mijn hortensia doet het ook nog niet, staat wel vol in bloei, beter dan vorig jaar. Maar ik houd nu ook de tuin beter bij met water :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 16:38

Heb er 1 in de voortuin maar vrees dat die niks doet , hoorde bij de planten van de weggeefhoek maar niks met niks. ..

Mijn vlinderstruik achter gaat al mooi , nog even en die kleurt weer paars en de witte komt nog niet op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:43

Ik val even weer binnen :+ Ik heb zo'n 1,5 jaar geleden toen ik hier net kwam wonen 3 planten van mijn Opa gekregen, de lieverd was alleen alweer vergeten wat voor planten het waren :+ Ik heb ze braaf in de tuin gezet en gewacht en gewacht. Er gebeurde alleen vrij weinig, dat het een wonder is dat ze nog in de tuin staan, maar mijn moeder zei wacht nog even af. Prima. Ik heb ze verplaatst naar het zonnige plekje in de tuin (waar het langste zon staat beter gezegd) en afgelopen maandag stond ik met de achterbuuf te kletsen en ineens zag ik zowaar knoppen.
Nu gaat het erg hard, maar zit ik nog steeds met de vraag wat voor planten dit zijn _O-

Nr. 1

Afbeelding

Afbeelding

Nr. 2

Afbeelding

Afbeelding

Oh nummer 3 is trouwens vorig jaar ergens al verdwenen ik denk door slakken..

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:16

Als die eerste strakjes een gekke oranje rode kleur krijgt, dan heb ik hem ook in onze nieuwe tuin. Ik weet ook niet wat het is.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:19

Onderste lijkt op een gladiool maar pin me er niet op vast

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 07:29

De onderste lijkt me een iris. De bovenste ken ik wel, maar ik moet opzoeken hoe hij heet.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:19

N1 kuiflelie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 21:42

Het zegt mij allen niks :=

Mijn ontplofte wildernis :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zie stiekem door de bomen het bos niet meer :=

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 22:03

Zie weer veel mooie plaatjes voorbij komen en ook mooie tuinen. Op de vragen welke planten het zijn kan ik helaas niet helpen. Heb ik geen verstand van.

Hier is onze streven om 9 juli de tuin bijna af te hebben. In ieder geval de grote dingen.
Maandag komen ze het gazon leggen. En dan moet nog een aantal rubberen tegels opnieuw leggen en dan vast leggen. En stuk gewone tegels ook opnieuw gelegd worden en een stukje wat nu nog gras is moeten tegels worden. Schommel moet nog ergens anders waar hij nu hangt mag niet volgens ggd regels en wij hebben een gastouder aan huis.
Om de bamboe en dan naar achteren komen hortensia's. En langs de schutting langs het gazon komt ook nog wat aan een plant. Weet zo ff de naam niet. Bij de schuur voor komen tegels zodat daar het speelgoed kan staan.

Op de schutting komen 3 lampen. En wil ook nog kijken naar wat groen op te hangen. Wil dan 1 jarige plantjes doen. Of een groot buiten schilderij.
Hier foto's van gisteren overdag.
Vanaf de poort helemaal naar achteren.
Afbeelding
Vanaf de overkapping naar de poort
Afbeelding
Vanaf de overkapping naar achteren.
Afbeelding

Ook hebben we een nieuwe tuinset. Een lounge bank en een eettafel met 4 stoelen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding