E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 15:24

amand0 schreef:
MissCharlie schreef:
Balen van de kras Onlylienn. Als je die eenmaal ziet is het lastig te negeren.

Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en de Boox Go 7 BW gekocht. Niet de color, want ik lees teveel reviews over slecht contrast van kleuren ereaders.

De Boox is een Android e-reader, daarmee kan ik zelf boeken uploaden en zowel via de Storytel app als de Kobo Plus app lezen. Precies wat ik zocht! Ja de interface is iets minder fijn dan die van mijn oude Kobo. Maar als ik eens besluit om (tijdelijk) het ene of de andere abo op te zeggen dan zit ik niet met een e-reader waar ik niets mee kan. Kobo Plus heeft een fijn groot aanbod, maar voor mij niet voldoende Engelse romans. Storytel heeft vaak gloednieuwe boeken die echt net in de winkel liggen, maar soms alleen als audioboek.

Kan je laten weten hoe de boox bevalt? Ik heb nu een Kobo, maar luister veel visla Storytel dus wil een ereader waar ook Storytel op kan

Het bevalt uitstekend! Heb je specifieke vragen?

Ik heb voor het bestellen deze review bekeken. Sommige stukjes overgeslagen die ik niet interessant vond, zoals de stylus. Op basis daarvan de witte 7 GO BW gekocht.
Hoesje kreeg ik er gratis bij, maar misschien dat ik in de toekomst nog een andere koop die wat beter beschermt.

Ik vind eigenlijk alles prettig werken aan de Boox, behalve
1) ik heb nog niet ontdekt of ik boeken in de Kobo of Storytel app in fullscreen modus kan lezen. Nu neemt de informatie bovenaan en de navigatiebalk onder best wat ruimte in. Ben daarom ook blij dat ik voor 7" ben gegaan ipv 6".
2) je hebt geen mooi startscherm met al je boeken op een rij, zoals ik gewend was van Kobo. Logisch ook, want het is een tablet. Je moet dus eerst even de app openen en dan zie je je boeken.

Verder is het wel even een werkje om alles fijn in te stellen voor de eerste keer. Adobe Digital Editions, de apps installeren, zorgen dat de knoppen de paginas omslaan, een prettig contrast en lettergrootte. Voor een echte computerleek zou ik het niet zo snel aanraden. Maar als je prima met een normaal tablet of smartphone overweg kunt dan kom je er wel.

Polar

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 15:43

Kan iemand mij een E-reader aanraden?

Ik zoek eentje die ik offline kan gebruiken en er hoeft echt helemaal niks extra's op te zitten.
Eentje die fijn is voor je ogen, waar je op kunt lezen, stevig is en met een goed batterijleven.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 16:29

Dat zijn er zoveel :+

Ik ben erg blij met mijn Kobo Libra 2

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 16:41

Dat is ook het probleem. :D
Ik zal daar eens naar kijken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 16:56

Die is volgens mij niet meer te koop. Ik heb sinds een week de Kobo Libra Colour. Net begonnen aan mn eerste ebook en bevalt tot nu toe prima.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 18:47

Polar schreef:

Ik zoek eentje die ik offline kan gebruiken en er hoeft echt helemaal niks extra's op te zitten.
Eentje die fijn is voor je ogen, waar je op kunt lezen, stevig is en met een goed batterijleven.

Ik kan alleen Kindle en Kobo vergelijken, qua scherm kwaliteit echt te vergelijken, maar qua batterijleven wint de Kobo met gemak.
Wifi kan je uitschzkelen bij alle merken.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 18:56

Ik heb sinds anderhalf jaar een PocketBook Era Color.
Batterij gaat makkelijk 3 maanden mee met dagelijks een uurtje lezen, offline gebruik is standaard, en extra's... Tja, wat bedoel je daarmee? Alle e-readers zijn tegenwoordig ruim uitgerust met allerlei mogelijkheden. Mijn PocketBook heeft een standaardlink naar Dropbox en kan een eigen e-mailadres hebben voor het toesturen van boeken. Maar ik heb ook in de browser al een google-drive als favoriet opgeslagen en kan zo ook direct downloaden.

De Era zoekt even naar wifi bij aanzetten, maar als ik verder geen gebruik maakt van het contact sluit het apparaat zelf de wifi weer af. Ik lees dus altijd offline.

Ik heb inmiddels bijna 15 jaar PocketBook readers, dus ben wel happy ermee :D

Kloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 19:01

Hi allen

Ik heb me wat ingelezen, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Wellicht zijn er hier mensen met ervaring.

Ik luister boeken via Storytel, veel boeken kan je ook lezen en die lees ik nu tussendoor op mijn mobiel wanneer ik even niet kan luisteren.

Zijn er ook e-readers waarmee je via de storytel app kan lezen? Ik had er 1 gekocht, maar daar werkte de lettergrootte en omslaan van de bladzijden niet goed. Deze heb ik geretourneerd. Of werkt een e-reader alleen wanneer je de boeken download? Daar gaat niet mijn voorkeur naar uit, want ik luister en lees hetzelfde boek afwisselend.

Ik hoor graag jullie ervaringen :j

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 20:38

Kloesje schreef:
Hi allen

Ik heb me wat ingelezen, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Wellicht zijn er hier mensen met ervaring.

Ik luister boeken via Storytel, veel boeken kan je ook lezen en die lees ik nu tussendoor op mijn mobiel wanneer ik even niet kan luisteren.

Zijn er ook e-readers waarmee je via de storytel app kan lezen? Ik had er 1 gekocht, maar daar werkte de lettergrootte en omslaan van de bladzijden niet goed. Deze heb ik geretourneerd. Of werkt een e-reader alleen wanneer je de boeken download? Daar gaat niet mijn voorkeur naar uit, want ik luister en lees hetzelfde boek afwisselend.

Lees even mijn berichten (hierboven) terug, ik zocht ook een e-reader voor Storytel en kwam uit bij Boox.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 20:40

Polar schreef:

Bij welke aanbieder wil je boeken kopen/lenen? Dat is al heel bepalend voor het soort e-reader.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 20:44

Ooh echt? Ik heb er echt helemaal geen verstand van. :o
Ik dacht dat je ze gewoon kunt kopen/downloaden en ze dan op je e-reader kunt zetten, gewoon via internet, maar dat is dus niet zo?
Die ik op het oog heb, zijn allemaal pdf formaat.

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 21:23

Polar schreef:

Ik heb nu een kobo libra colour, daarvoor had ik de pocketbook verse pro en deze heb ik net verkocht ..
reden lees je hierboven.. voornamelijk de kras in het scherm, ookal was die maar klein maar vond ik erg vervelend lezen, verder pluspunt is dat je een eigen mailadres hebt en dus makkelijk boeken erop kan zetten! Je verstuurt ze gewoon en ze staan erop.

De kobo libra bevalt me nog wel het meeste, de 7inch scherm leest prettiger, en de kobo plus app is helemaal top!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 21:23

Polar schreef:
Ooh echt? Ik heb er echt helemaal geen verstand van. :o
Ik dacht dat je ze gewoon kunt kopen/downloaden en ze dan op je e-reader kunt zetten, gewoon via internet, maar dat is dus niet zo?
Die ik op het oog heb, zijn allemaal pdf formaat.

Via bol kan je ze kopen inderdaad.
Ik heb een Kobo abbonement. Daarom heb ik ook een Kobo ereader :)

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 21:26

Ooh zo, ik wil eigenlijk sowieso geen abonnement.

De Kobo Libra klinkt wel goed!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 22:22

Ik heb nu een maand de Kobo Libra Colour en ben er echt super blij mee.
Had al even een kobo plus abonnement voor op de telefoon en vond daar meer boeken naar mijn smaak dan bij de Online Bibliotheek waar ik al jaren een abonnement had en heb die opgezegd na het testen van kobo plus.
Toen ook gekozen voor een ereader en dus gekozen voor een van kobo.
Vooral het lezen buiten vind ik zo heerlijk vergeleken met lezen op de telefoon en ook ‘s avonds leest het heel fijn en veel rustiger.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 22:39

Domme vraag, maar daar kun je dan denk ik ook gewoon PDF e-books op zetten?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 23:39

Ja ik heb het net even geprobeerd door Dropbox te koppelen aan m’n ereader en dan via de iPad pdf ebook in Dropbox gezet en die wordt gewoon gedownload en geopend.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:46

Ooh, dat is fijn!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:05

Ik vind alleen wel dat PDFs lang niet zo fijn werken als EPUBs..
Lettergrootte, uitvullen van de pagina’s e.d. werkt, bij mij iig, echt beter met EPUB’s op mijn Kobo Clara.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:10

Ja, maar ik geloof dat je dat om kunt zetten met een bepaald programma.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:06

PDF's zijn geen handig formaat om te lezen, omdat je dan niet (altijd) de optie hebt om lettertype en -grootte aan te passen. Vroeger wel is een paar pdf's gekregen , maar nooit gebruikt omdat het echt niet fijn te lezen was.
Ik heb eigenlijk nog nooit een ebook in pdf formaat aangekocht, bij geen enkele aanbieder, kies altijd voor epub losstaand of ik het op mijn Kobo of Kindle wil zetten.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:01

Ik moest ook zoeken naar een boek in pdf formaat om het te testen, heb zelf alleen epub als losse boeken en verder altijd gelezen van de online bibliotheek op de telefoon (geen idee of die op de kobo ereader kunnen) en nu via kobo plus en dan staan ze direct op de ereader.

amand0

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:31

MissCharlie schreef:
Het bevalt uitstekend! Heb je specifieke vragen?

Ik heb voor het bestellen deze review bekeken. Sommige stukjes overgeslagen die ik niet interessant vond, zoals de stylus. Op basis daarvan de witte 7 GO BW gekocht.
Hoesje kreeg ik er gratis bij, maar misschien dat ik in de toekomst nog een andere koop die wat beter beschermt.

Ik vind eigenlijk alles prettig werken aan de Boox, behalve
1) ik heb nog niet ontdekt of ik boeken in de Kobo of Storytel app in fullscreen modus kan lezen. Nu neemt de informatie bovenaan en de navigatiebalk onder best wat ruimte in. Ben daarom ook blij dat ik voor 7" ben gegaan ipv 6".
2) je hebt geen mooi startscherm met al je boeken op een rij, zoals ik gewend was van Kobo. Logisch ook, want het is een tablet. Je moet dus eerst even de app openen en dan zie je je boeken.

Verder is het wel even een werkje om alles fijn in te stellen voor de eerste keer. Adobe Digital Editions, de apps installeren, zorgen dat de knoppen de paginas omslaan, een prettig contrast en lettergrootte. Voor een echte computerleek zou ik het niet zo snel aanraden. Maar als je prima met een normaal tablet of smartphone overweg kunt dan kom je er wel.

Dank je wel, daar kan ik verder mee :)

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:42

Maar PDF bestanden kun je omzetten naar epub bestanden.

Kloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:46

MissCharlie schreef:
Kloesje schreef:
Hi allen

Lees even mijn berichten (hierboven) terug, ik zocht ook een e-reader voor Storytel en kwam uit bij Boox.

Dat had ik gelezen inderdaad. Het werd me alleen niet helemaal duidelijk of je dan ook via de app leest of dat je ze eerst download en ze dan leest :-)