Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:41

LiiNd_Y schreef:
Quad, hoe werkt dat met overstappen? Vanaf morgen kan ik namelijk overstappen naar een andere provider. Begrijp ik het goed dat mijn nieuwe abonnement pas ingaat wanneer mijn oude is verlopen? (16 september). Mijn nieuwe toestel krijg ik dan wel meteen?

Ja dat klopt helemaal ;)

Lindor92

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:48

Top dankjewel!

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:20

Normaal gesproken kan je binnen 60-21 dagen voor het einde van je huidige contract een nummerbehoud aanvragen bij je nieuwe provider. Deze zorgt ervoor dat je een nieuwe simkaart krijgt, je oude contract wordt afgesloten en de nieuwe in gaat. Je krijgt je nieuwe telefoon en simkaart al thuis gestuurd, met een tijdelijk nummer. Je nieuwe abonnement gaat in op het moment dat het oude afgelopen is en het nummerbehoud is afgerond, meestal de laatste dag van je contract.

Je nieuwe provider houdt je op de hoogte.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:41

Wanneer het bereik van je oude provider dan wegvalt, kun je je nieuwe simkaart in je telefoon doen. :)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:57

Nou ik heb mn iOcean hoor :D
Heerlijk ding!
Ik merk alleen wel dat ik vreselijk ben gaan typen door mijn vorige telefoon, die had namelijk super autocorrect, en kon overal wat uit halen :))
Helaas heeft deze dat niet, maar ach, dat is gewoon even wennen :=

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:09

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:57

Dank u god dat u Quad naar bokt heeft gestuurd _O_

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 23:17

Is mijn vriendin ook dankbaar voor. :Y)

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:35

Iemand interesse in een hoesje voor de s4 mini
heb de s3 mini besteld maar ze hebben me de verkeerde geleverd!
misschien kan ik er hier iemand blij mee maken voor €8,- incl verzendkosten mag je hem hebben

Afbeelding

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:44

Ook van hier uit even een vraag over nummerbehoud.

Ik heb momenteel een prepaid kaart van Vodafone. Zodra het beltegoed hier van op is wil ik overstappen op een abonnement van Telfort. Op de site van Telfort staat dat nummerbehoud mogelijk is. Krijg ik dan meteen een simkaart toegestuurd met mijn oude nummer op? Gaat mijn abonnement dan ook meteen in aangezien ik prepaid heb?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:49

Nee, jouw abonnement gaat in op moment dat jouw telefoonnummer is overgenomen, bij Prepaid kan dat op elk moment aangevraagd worden en na de aanvraag duurt het ongeveer 10 werkdagen.

Let op, je moet wel nummerbehoud aangeven bij het bestellen van je abonnement! Op moment dat de overgang voltooid is is je prepaid simkaart waardeloos en vervalt het signaal. Vanaf dat punt kan je de simkaart met het abonnement erin stoppen.

De meeste providers zetten een tijdelijk nummer op het door jou ontvangen simkaart, deze vervalt zodra je eigen nummer is overgezet. Let op, ik adviseer mensen om NOOIT te bellen, SMS-en of data te verbruiken op dat tijdelijk nummer, je kan hiermee tot 30 cent per MB/minuut/SMS gaan betalen.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:52

Dus als ik het abonnement heb aangevraagd moet ik ongeveer 10 werkdagen wachten tot ik het kan gebruiken, maar gedurende die 10 dagen werkt mijn prepaid kaart nog wel?

Als ik die nieuwe simkaart heb ontvangen kan ik die het best nog niet gebruiken tot mijn eigen nummer er op staat?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:53

Dat klopt. Zodra het signaal van je huidige prepaid simkaart wegvalt op de dag dat je overgezet wordt kan je de nieuwe erin stoppen, vanaf die datum gaat ook je abonnement in.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:54

Dankjewel! :)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:05

Mijn galaxy s5 word morgen verzonden.
Kan niet wachten!!!! :):)
Nu alleen nog een mooi hoesje vinden.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:45

Mijn g2 komt volgende week pas een keer. Nummerbehoud verwerken duurt even.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:32

Jeej mijn telefoon is toch nu al verzonden! Morgen komt hij binnen! :D

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 19:37

een vraagje ik mag binnenkort een nieuwe telefoon uitkiezen nu hen ik de iphone 4 ik wil graag het liefst bij de iphone serie blijven maar eentje met meer geheugen welke raden jullie aan max budget is tot 150

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 19:46

Voor 150 euro heb je geen iphone :=
Of bedoel je met bijbetalen bij een abbo?

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 19:47

vergeet het budget dan maar even maar wat zouden jullie aanraden

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:26

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:23

Iemand ervaringen met de z2 van Sony? Zit nu bij T-Mobile, maar heb van veel mensen gehoord dat Vodafone stuk beter is qua bereik en 4g.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:09

Hallo :wave:

omdat ik mij alvast ga oriënteren op een nieuwe mobiel (mag al verlengen of ga later overstappen)
kom ik even dit topic binnen vallen.

Ik ben altijd jarenlang Iphone gek geweest. Heb ook HTC en Samsung gehad maar beide waren toen niet goed bevallen. Al zijn de mobiele telefoons tegenwoordig erg verbeterd.
Na mijn iphone 3G 4 en nu 5 is het bijna vanzelfsprekend om over te gaan op de iphone 6 (release nog september)
Maar..... ik wil ook mijn ogen eens laten vallen op wat anders wat bij mij zou kunnen passen

Mijn eisen/wensen lijst:
* goede camera, als hobbyfotograaf ben ik een ware verslaafde aan foto's maken, bewerken en uploaden. Hier heb ik al een SLR voor maar ik sleep tig gewicht niet dagelijks mee dus ik stel daarmee eisen aan mijn mobiel

* zeer intensief gebruik, en met intensief bedoel ik dan ook echt intensief! Dagelijks filmen, foto's maken, whatsapp en Facebook, en buiten alle andere dagelijks apps, en natuurlijk bellen en sms'en.

* Klein beetje tegen een stootje kunnen, ik ben miep kluns en heb een peuter die mijn telefoon nog wel eens in handen krijgt (niet altijd bedoeld)

*gebruikersgemak, ik kan er slecht tegen als apparaten niet prettig werken en krijgen gauw een gooi dus gelieve een telefoon geschikt voor niet geduldige a-technische figuren :P :+

Ik ben zeer content met iphone, maar heb de grote samsung met groot scherm in handen gehad en dat beviel mij ook wel :j
Heerlijk lees gemak en bekijken van foto's was een genot
Nou had ik ook gezien dat er een mobiel was met een uitschuifbare lens van ? merk?
En gezien dat er ook een mobiel was die spat en stof dicht was en tegen een stootje kon.

Wat zijn mijn optie's is mijn vraag aan de kenners van mobielen :D

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:37

Van de iPhone 6 kunnen we helaas helemaal nog niets over zeggen, dat wordt echt pas straks de reviews afwachten.

Je hebt verder nog de Xperia Z2 welke je denk ik bedoelt en de Samsung Galaxy Zoom die je dus bedoelt?

Ik ben zelf aardig content over de kwaliteit van de Xperia Z2, goede lens met kwalitatief goede foto's. Accuduur en software is verder ook in orde.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:12

Mijn galaxy s5 zou zaterdag bezorgd worden,maar ik denk dat de postbode het te warm had,want ik kreeg rond tien uur savonds een email dat de bezorging niet gelukt was (ik zat de hele dag op de uitkijk naar de postbode) en dat ik hem dus maandag krijg.
Dus hopelijk heb ik vandaag eindelijk mijn telefoon.