Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chevax schreef:Dank je, Karuna. Indd, als we wisselen kan Nikki daar aan de slag (in de toekomst) met gezinsuitbreiding. We hebben laatst bijna een huis gekocht dat geschikt was (of nou ja, bijna) voor dubbele bewoning:
https://www.funda.nl/koop/terneuzen/hui ... blokken-4/
En nu zijn we bezig met een ander huis, met wat grond en een bijgebouw/schuur waarin we een huis maken.
chevax schreef:Ik ben gek op dit huis. En ik zou het niet erg vinden om hier te blijven, hecht me altijd erg aan mijn plekje. Maar we zijn met z’n vieren. Mijn man is 50m van ons huis geboren, hij loopt elke dag een paar keer langs z’n ouderlijk huis: hij heeft het wel gezien in dit dorp (oké, met stadsrechten, maar dorpsmentaliteit). Onze dochter en haar vriend hebben ook toekomstplannen en daarvoor is ons huidige huis te klein. Nou ja, te klein niet in z’n totaal, maar dan zouden we het eigenlijk moeten omdraaien. Zij in ons gedeelte, wij in het appartement. Ik wil niet degene zijn die zegt “we blijven hier”. Ik ben hiermee gelukkig, maar als we een ander huis vinden dat goed voelt, word ik dat daar ook.
Ik ben nog steeds trots al ik door de straat loop en onze gevel zie. Ik heb heel hard gewerkt om dit te verwezenlijken en een gigantische verbouwing te doen. En nu beginnen we hopelijk aan een nieuw avontuur en daar we weer iets prachtigs van maken
Needje schreef:chevax schreef:Ik ben gek op dit huis. En ik zou het niet erg vinden om hier te blijven, hecht me altijd erg aan mijn plekje. Maar we zijn met z’n vieren. Mijn man is 50m van ons huis geboren, hij loopt elke dag een paar keer langs z’n ouderlijk huis: hij heeft het wel gezien in dit dorp (oké, met stadsrechten, maar dorpsmentaliteit). Onze dochter en haar vriend hebben ook toekomstplannen en daarvoor is ons huidige huis te klein. Nou ja, te klein niet in z’n totaal, maar dan zouden we het eigenlijk moeten omdraaien. Zij in ons gedeelte, wij in het appartement. Ik wil niet degene zijn die zegt “we blijven hier”. Ik ben hiermee gelukkig, maar als we een ander huis vinden dat goed voelt, word ik dat daar ook.
Ik ben nog steeds trots al ik door de straat loop en onze gevel zie. Ik heb heel hard gewerkt om dit te verwezenlijken en een gigantische verbouwing te doen. En nu beginnen we hopelijk aan een nieuw avontuur en daar we weer iets prachtigs van maken
Wat is precies de reden dat jullie het idd niet gewoon omruilen? Want ik krijg het idee dat je echt niet weg wil hier.
karuna schreef:Ik zou dan juist denken, joh er is een mooi apartement beschikbaar mocht dochter zwanger worden dan omruilen en klaar
een huis buiten en minder fit worden heeft ook zijn nadelen. Zou ellendig zijn als dat fysiek te zwaar wordt jullie weer wegmoeten en dan ergens terecht komen voor teveel geld op een niet zo toffe plek misschien wel. En met eventuele grote verbouwplannen, zijn er bouwers vrij snel beschikbaar?
Het zou zo naar zijn als jullie huis verkocht is en jullie geen geschikt huis hebben kunnen vinden uiteindelijk. Dan zitten jullie met een meer dan stevig probleemkopen is ook nog nog meest een groter probleem dan verkopen.
Maar ja huis in Lelystad was beetje gestyled door de makelaar. Ik herkende het ook niet terug toen, in kleur passende handdoeken in de badkamer en zo
karuna schreef:Oh dat scheelt wel een hoop. Het zou echt mijn nachtmerrie zijn wat ik nu ook wel een beetje had, huis verkocht maar nog niks kunnen kopen.
chevax schreef:karuna schreef:Oh dat scheelt wel een hoop. Het zou echt mijn nachtmerrie zijn wat ik nu ook wel een beetje had, huis verkocht maar nog niks kunnen kopen.
Ja, dat is zeker een dingetje. Dat willen wij ook niet. Het is een groot huis met veel mogelijkheden en absoluut instapklaar. Maar geen 2/1-kap of rijwoning, die zijn stuk couranter. Natuurlijk zal een koper dingen naar z'n eigen smaak aanpassen, maar er zijn geen dingen die je meteen echt móét aanpakken.
Ik moet er ook niet aan denken dat je jezelf op straat verkoopt. Lijkt mij ook vreselijk om niet te weten waar je terechtkomt en dan ga je misschien overhaast iets kopen om maar een huis te hebben. Van die valkuil zijn we ons allebei gelukkig erg bewust. Maar aan- en verkoop precies op elkaar laten aansluiten, dat is een mooi streven, maar vaak lukt dat niet. We zien wel.
Marlis schreef:Hier kregen wij vrijdag het koopcontract maar stonden bij een laad dingen geen datum in dus doorgegeven en gevraagd om hem snel terug te sturen omdat wij woensdag onze afspraak voor dd hypotheek hebben en oplevering snel is.
Krijgen we vandaag nog geen koopcontract terug gestuurd maar sturen ze ons wel dat de ontbindende voorwaarde op 12 december gezet gaan worden.
Want ja hun hebben ook een huis aangekocht en moeten toch ook zekerheid hebben.
Ben heel netjes gebleven in mn berichten terug maar met een flinke ondertoon (nog netjes voor zwangere hormonen). En heb ze ook gezegd dat ik niet weet of wij hier verder mee willen.
We waren akkoord dat het zonder dat het bij een makelaar te koop stond verkocht werd, wilden de eigenaar omdat het geld bespaard voor hem.Rente stijgt etc maar moesten echt de vraagprijs bieden want voor iets er onder gingen ze niet akkoord, moet overal zelf achteraan continu..
En heb gewoon ons bod gedaan onder voorbehoud van financiering. Nou voor de financiering staat standaard 6-8 weken. Dus heb verkopers ook gezegd als ik drieton in mn broekzak had had ik het onder voorbehoud van financiering wel weg gelaten he..
Oh en de opmerking ons financieel adviseur zegt dat dat makkelijk moet lukken... Nee jullie zitten gewoon op 10 procent boete bedrag te azen ofzo.. bah bah
Moet even goed nadenken..
Steenbok12 schreef:Marlis schreef:Hier kregen wij vrijdag het koopcontract maar stonden bij een laad dingen geen datum in dus doorgegeven en gevraagd om hem snel terug te sturen omdat wij woensdag onze afspraak voor dd hypotheek hebben en oplevering snel is.
Krijgen we vandaag nog geen koopcontract terug gestuurd maar sturen ze ons wel dat de ontbindende voorwaarde op 12 december gezet gaan worden.
Want ja hun hebben ook een huis aangekocht en moeten toch ook zekerheid hebben.
Ben heel netjes gebleven in mn berichten terug maar met een flinke ondertoon (nog netjes voor zwangere hormonen). En heb ze ook gezegd dat ik niet weet of wij hier verder mee willen.
We waren akkoord dat het zonder dat het bij een makelaar te koop stond verkocht werd, wilden de eigenaar omdat het geld bespaard voor hem.Rente stijgt etc maar moesten echt de vraagprijs bieden want voor iets er onder gingen ze niet akkoord, moet overal zelf achteraan continu..
En heb gewoon ons bod gedaan onder voorbehoud van financiering. Nou voor de financiering staat standaard 6-8 weken. Dus heb verkopers ook gezegd als ik drieton in mn broekzak had had ik het onder voorbehoud van financiering wel weg gelaten he..
Oh en de opmerking ons financieel adviseur zegt dat dat makkelijk moet lukken... Nee jullie zitten gewoon op 10 procent boete bedrag te azen ofzo.. bah bah
Moet even goed nadenken..
Lastig. Ik vraag me af als je dus je financieen voor die tijd niet rond hebt het op 12 december automatisch vervalt. Wel gek. Als je afhaakt komen ze sowieso met nieuwe kopers ook na die 12 december uit. Maar het is niet eens 3 weken het voorstel.. dat is echt kort. Hier was het snel rond maar zo snel....
Hier hetzelfde. Geen verkopend makelaar.
Hier waren we toevallig met aankoop makelaar bezig en we hadden in het eerste gesprek dus meteen ons huis die we meenamen naar haar. Ze heeft ons goed geholpen en ook het juridische stuk goed weggezet. Officieel niet haar taak maar verder heeft ze niks hoeven doejln met andere huizen. Ik vond het zelf wel fijn om iemand te hebben die mee kijkt toen. Heeft ons daardoor wel extra geld gekost maar ik gok als ze een verkopend makelaar hadden en het op funda had gezet de vraagprijs hoger was en we meer hadden moeten dokken aan overbiedingen. Maarja dat is al bijna 2 jaar terug én de rente was lager. Als je 3 ton betaald met de huidige rente stand zou ik het helemaal goed regelen. Zeker omdat de positie van verkoper minder sterk aan het worden is.