Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 16:23

Idd, slordig tikfoutje :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 19:43

Iemand toevallig inspiratie voor deze indeling?
Wij lopen wat vast ;)

Er moet iets van een zitje komen. Eerder stond er een bankstel maar dat was ‘te veel’. Wanden worden denk ik nog donkerbruin met behang. Bedoeling is klassieke uitstraling.

In de voorkamer hebben wij de huiskamer met genoeg zitruimte waar wij het meest gebruik van maken. Hier moet nog iets staan…
Iemand tips waar ik verder mee kan?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Probleempunt waardoor het niet heel breed kan zijn. Twee deuren. 1 naar de trap. 1 naar de kelder.

Afbeelding
Eettafel aan de rechterkant.
Er moeten ook nog gordijnen vind ik maar dat is lastig met een balkenplafond en schuine wanden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 20:08

Wat vind je van twee fijne zitstoelen, model Ektorp qua uiterlijk? Lijkt me eerlijk, zo bij het kacheltje. En het neemt niet zo veel ruimte in.

Tafeltje tussen de twee stoelen :).

Wat een prachtige kast, trouwens!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 21:10

Ga ik eens kijken dank!
Kast heb ik net voor de vintage ‘hype’ gekocht voor volgens mij 60 euro! Koopje

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 21:16

Wauw, geluk gehad dus :D.

Wij hebben twee Ektorp stoelen staan, ze zitten, vind ik, echt ontzettend fijn :).

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 21:36

As we speak geniet ik van de goede zitvorm van een ektorp. Soms zijn de hoezen ook in aanbieding voor geen geld. Aanrader!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 22:10

Ook bestand tegen katten? Ze lijken mij heerlijk zitten maar flapje onderaan denk ik gelijk aan destroy ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 09:12

@coby: ik zou ook gaan voor 2 of als het kan 3 makkelijke stoelen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 09:19

Coby schreef:
Ook bestand tegen katten? Ze lijken mij heerlijk zitten maar flapje onderaan denk ik gelijk aan destroy ;)

Mijn hoezen zijn van katoen dacht ik, wel dik, maar ik denk dat kattennageltjes dat wel kapot krijgen... Maar ik heb geen katten, dus geen idee van hun sloopkwaliteiten.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 09:26

Kat hier heeft nooit aan zetel gekrabd, dus geen idee, maar is stof dus haaltjes kunnen. Op zich is het geen wapperige stof, die gelijk beweegt bij briesje/open deur.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 12:57

@ coby, ik zou er geen extra stoelen neer zetten. Je geeft al aan voldoende zitruimte ergens anders in huis te hebben.

Ik ga even af op de foto's of het maattechnisch kan weet ik dus niet zeker. Ik zie nu een ruimte waar veel in gebeurd en je volgens mij wat meer rust in wil brengen zodat alles samenvalt. Mijn advies zou zijn om er een fijne eetkamer van te maken. Haal de salontafel weg, zet centraal de eettafel met stoelen neer en zorg voor meer rust door spullen/lijstjes of tentoon te stellen in de buffetkast of door ze een ander plekje te geven in huis. Ik denk dat twee extra stoelen de boel alleen maar drukker gaat maken en je het zelfde effect gaat krijgen als dat je met de bank had. Ook zou ik jezelf de vraag stellen of elk kastje/tafeltje wel in deze ruimte moet staan. Je hebt zoveel moois maar door de hoeveelheid valt het wat weg in plaats van dat ze staan te pronken.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 13:06

Das ook een invalshoek!
Gaat om circa 7x 6 meter.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 13:08

Zou een tafel met 4 stoelen niet erg verloren staan in een kamer van 7x6 ??

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 13:10

Tis inderdaad nog best wel een ruimte. Vertekent misschien wat. Maar wel een onhandige !

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 14:12

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 15:26

Thats_Me schreef:
@ coby, ik zou er geen extra stoelen neer zetten. Je geeft al aan voldoende zitruimte ergens anders in huis te hebben.

Ik ga even af op de foto's of het maattechnisch kan weet ik dus niet zeker. Ik zie nu een ruimte waar veel in gebeurd en je volgens mij wat meer rust in wil brengen zodat alles samenvalt. Mijn advies zou zijn om er een fijne eetkamer van te maken. Haal de salontafel weg, zet centraal de eettafel met stoelen neer en zorg voor meer rust door spullen/lijstjes of tentoon te stellen in de buffetkast of door ze een ander plekje te geven in huis. Ik denk dat twee extra stoelen de boel alleen maar drukker gaat maken en je het zelfde effect gaat krijgen als dat je met de bank had. Ook zou ik jezelf de vraag stellen of elk kastje/tafeltje wel in deze ruimte moet staan. Je hebt zoveel moois maar door de hoeveelheid valt het wat weg in plaats van dat ze staan te pronken.

Hier ga ik in mee, en dan een grotere eetkamertafel en misschien zo een waar je ook een werk/laptop plek aan kan maken zodat de ruimte niet alleen tijdens etenstijden gebruikt wordt

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 22:49

Daar dacht ik ook aan, maar dat betekent ook verlichting boven tafel anders hangen. Een grote buffetkast zal ook mooi aanvullen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 07:27

Ik zou er wel een lekkere zithoek zetten. Lekker, zo bij het kacheltje. Er is ruimte genoeg voor.

Als ik het goed zie op de foto, loopt deze kamer over de breedte van het huis, en is dus 7 meter breed? Dan heb je een eethoek van 3,5 x 6 en een zithoekje van 3,5 x 6. Dat is groot, imo.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 11:33

Dank voor alle ideeen! Vloerkleden mooi! Deze week nog een paar dagen vrij en kijk ik dan even rond bij de winkels.
Het is inderdaad 7,25 x 6. Met een vreemd pukkel in het midden van de trap. Die kon helaas nergens anders.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 12:32

2 leuke stoeltjes naast de kachel klinkt wel erg cosy :)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 19:22

Ik durfde nog niet echt mee te doen hier omdat alles nog niet helemaal rond was, maar als het goed is mogen wij donderdag gaan tekenen dus we zijn al met wat architecten etc.. bezig geweest en ik vroeg me af of hier ideeën waren betreffende de indeling.

Vooral ervaringen over ruimtes open gooien of toch opsplitsen qua handigheid met inrichten. En hoe is het bij jullie gegaan met renoveren? Hebben jullie gelijk de bittere gouden pil geslikt en gedaan zoals jullie het wilden of in fases?
In eerste instantie wilden we nl voor nu nog niet hele gekke werkzaamheden doen (nieuwe keuken, badkamer etc dat was voor later) maar met dit idee van de architect zijn er gewoon wel al zaken waar we nu rekening moeten houden als we dit later zo zouden willen doen. (Denk aan aankoop nieuwe vloer bv) Ik ben ook een beetje bang dat de zaken die we gaan uitstellen er uiteindelijk niet meer van gaan komen en dat zou ik wel jammer vinden.

Dit is de huidige benedenverdieping even snel in excel gezet

Afbeelding

Dit is wat de architect zei tijdens de eerste afspraak en ook even ramen en deuren bijgezet

Afbeelding

De muur in het midden is een draagmuur (tussen nieuwe keuken en nieuwe woonkamer), de rest niet.
Volgens de architect zouden we die ook nog weg moeten halen om alles open te hebben, maar ik krijg dan een groot loft-gevoel en dat zegt me niks? Of overdrijf ik daarin?
We wilden de nieuwe eetkamer naar de huidige keuken verplaatsen omdat deze dan uitkijkt op de weide van de paarden en dat wilde ik graag <3

In de rechtermuur van de nieuwe woonkamer komt een groot raam tot de grond, dat is zowat het enige waar mijn vriend en ik het al over eens zijn _O-
De oude bijkamer had ik liefst apart gehouden als bureauruimte omdat het een mooie kamer zou zijn om te scheiden dmv een glazen deur met metalen frame (en dat vind ik erg mooi), maar dan vind ik dat de woonkamer niet mooi uitkomt. Dus nu denken we om die tussenmuur ook gewoon weg te doen en deze ruimte bij de woonkamer te nemen.

De oude woonkamer (dus die rechthoek) is 4x8m.
Poeh, ik vergeet wellicht vanalles. Heb het nagemaakt in mijn Sims spel, misschien had ik hier gewoon mee moeten beginnen _O- de exacte indeling van de keuken is hier niet accuraat :')

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 19:30

Is dit een woning waar jullie heel lang willen blijven wonen? Want dan zou ik er ook serieus over nadenken of er een mogelijkheid is hem levensloopbestendig te maken. Als je de ruimte hebt zou ik er 100% voor kiezen een slaap- en badkamer beneden te maken.

En een toilet beneden is denk ik ook wel prettig. Ik zou zelf de ruimtes niet te groot en open maken ivm het geluid en het gevoel in een balzaal te zitten. Maar dat is persoonlijk. Ik houd erg van wat knussere huizen :).

Edit: wat een ontzettend rare oorspronkelijke indeling, trouwens :=.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 19:56

Heb je geen plattegrond uit de brochure met de maten? De verhoudingen in excel en de sims zijn nogal anders :+

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 19:58

Ah verdorie toilet beneden hebben we meteen gezegd en compleet vergeten. Dat kan eventueel nog wel in de berging gezet worden denk ik..

Niet per se ons hele leven, het was in eerste instantie niet ons droomhuis maar had wel alles wat we zochten. Behalve hoe het er uit zag :+

Ik vind knus dus ook leuker ja!

Ik heb wel een schets die we kregen

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 20:08

Afbeelding