Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:21

hahahaha ja dat dan weer wel

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:41

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:44

Cayenne schreef:
Wanneer je per sé een ligbad en een grote douche wilt maar daar geen ruimte voor is in de badkamer: https://www.funda.nl/koop/zaandijk/huis ... traat-110/
En om de douche ligt laminaat volgens mij? Dat is toch niet handig? :o?

Dat wordt heel voorzichtig douchen zo in je slaapkamer ja. Handdoeken eromheen leggen en als je eruit stapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:48

:') er is overnagedacht

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:53

Kan ook pvc zijn.... Maar hoe dan ook snap ik dit soort keuzes ook nooit zo goed :n

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:09

Dan had ik het bad in de slaapkamer gezet, met een mooi opstapje ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:11

Ik moet ook beetje lachen om de 222m2 eigen grond... parkeerplaats bedoelen ze :')

Idd zet dan een mooi bad in je slaapkamer.. is net iets meer ingeburgerd.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:11

Ik had gewoon gekozen voor een mooie inloopdouche ipv een bad in de badkamer...dan maar geen bad, maar ging echt niet zo'n lelijke douchecabine in mn slaapkamer zetten.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:26

Cayenne schreef:
Wanneer je per sé een ligbad en een grote douche wilt maar daar geen ruimte voor is in de badkamer: https://www.funda.nl/koop/zaandijk/huis ... traat-110/
En om de douche ligt laminaat volgens mij? Dat is toch niet handig? :o?

Wat een geld! :wow: rooswijk staat nou ook weer niet geweldig bekend zegmaar :o

Wij hebben trouwens een brief van een makelaar in de brievenbus gehad vandaag voor een taxatie.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:59

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 05:15

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 06:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 07:50

Ik ga later ook maar in Emmer wonen denk.. daar is een rijtjeshuis gewoon 2 ton goedkoper als de rest van het land..

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:06

idinn schreef:
Ik ga later ook maar in Emmer wonen denk.. daar is een rijtjeshuis gewoon 2 ton goedkoper als de rest van het land..

Ligt wel aan de regio hoor. Ik kom oorspronkelijk uit Zwolle en daar gaat zoiets als de laatste link echt niet voor 345 hoor, echt wel lager dan dat.

Maar is ook klein beetje appels en peren vergelijken. De omgeving is anders, de vraag is anders, het aanbod, de faciliteiten in de buurt... Voor ik verhuisde had ik binnen 5min fietsen álles. Nu alleen de echte basics en wil ik eventjes leuk naar winkels kijken dan moet ik al in de auto. Dat prijsverschil komt ergens vandaan :) Maar blij toe, in Zwolle hadden wij niks gekund :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:07

idinn schreef:

Moet je er wel werk kunnen vinden. Van geen inkomen kun je geen huis betalen, ook niet achter het krantenpapier.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:12

ikke schreef:
idinn schreef:

Moet je er wel werk kunnen vinden. Van geen inkomen kun je geen huis betalen, ook niet achter het krantenpapier.

Je ziet wel veel mensen die gewoon op en neer rijden. Of ze nou in de file staan of daadwerkelijk langer onderweg maakt ook niet zoveel uit.

Het is gewoon een feit dat dit gebied in Drenthe armer is en ook nog veel armoede kent.
Ook is het een gebied waar veel jongeren toch vertrekken. Gemeente probeert hier wel aan te werken maar ik heb heel veel leerlingen die direct naar Zwolle of Groningen gaan. En ze komen lang niet allemaal terug.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:32

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:33

lenaa_tje schreef:
ikke schreef:

Je ziet wel veel mensen die gewoon op en neer rijden. Of ze nou in de file staan of daadwerkelijk langer onderweg maakt ook niet zoveel uit.

Het is gewoon een feit dat dit gebied in Drenthe armer is en ook nog veel armoede kent.
Ook is het een gebied waar veel jongeren toch vertrekken. Gemeente probeert hier wel aan te werken maar ik heb heel veel leerlingen die direct naar Zwolle of Groningen gaan. En ze komen lang niet allemaal terug.

Die jongeren hebben duidelijk geen zin om die afstanden te rijden en ik kan ze geen ongelijk geven.
Ook voor hen geldt dat je van geen inkomen geen huis kunt betalen, naast het feit dat ze blijkbaar liever in de stad wonen omdat het daar te beleven zou zijn. Dat zegt een collega op mijn vraag waarom hij voor 3 ton+ op een kamertje hartje Amsterdam zit waar ik voor minder een vrijstaand huisje heb.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:39

Citaat:
Die jongeren hebben duidelijk geen zin om die afstanden te rijden en ik kan ze geen ongelijk geven.
Ook voor hen geldt dat je van geen inkomen geen huis kunt betalen, naast het feit dat ze blijkbaar liever in de stad wonen omdat het daar te beleven zou zijn. Dat zegt een collega op mijn vraag waarom hij voor 3 ton+ op een kamertje hartje Amsterdam zit waar ik voor minder een vrijstaand huisje heb.

Lekker generaliserend dit. Genoeg ‘jongeren’ die niet in de stad willen zitten. Ook genoeg jongeren die wel heen en weer reizen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:44

Achterom schreef:

Die is idd apart! Wel veel ruimte maar van buiten vind ik het niet erg aantrekkelijk :P
Denk dat het als bedrijfspand het ook goed zou doen idd. Zo te zien gebruiken ze het daar ook voor.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:57

Nou als voormalig jongere uit de streek waar het om gaat is er een sterke push om naar de stad te gaan en zeker niet in de boerendorpen te blijven waar niets te beleven is en een sterke vergrijzing is. Ik ken weinig mensen die na hun studietijd terug zijn gegaan.
Het is geen aantrekkelijk gebied voor jongeren als je naar een stad kunt waarin alle voorzieningen aanwezig zijn. Tevens is er nauwelijks werk te vinden in het gebied als jongere. Veelal 'oude' beroepen en geen toekomst perspectief in de banen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:10

SdaphneS schreef:
Nou als voormalig jongere uit de streek waar het om gaat is er een sterke push om naar de stad te gaan en zeker niet in de boerendorpen te blijven waar niets te beleven is en een sterke vergrijzing is. Ik ken weinig mensen die na hun studietijd terug zijn gegaan.
Het is geen aantrekkelijk gebied voor jongeren als je naar een stad kunt waarin alle voorzieningen aanwezig zijn. Tevens is er nauwelijks werk te vinden in het gebied als jongere. Veelal 'oude' beroepen en geen toekomst perspectief in de banen.

Precies dit inderdaad!
Natuurlijk zijn er jongeren die terug keren of blijven maar dat percentage staat niet in verhouding. Gevolg is enorme vergrijzing maar ook minder hoog opgeleiden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:11

ikke schreef:
idinn schreef:

Emmen is 10 minuten rijden en daar is echt werk genoeg :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:14

Ook Emmen heeft hetzelfde probleem met dat jongeren weg trekken. Vanuit de gemeente en de jongerenraad wordt er heel actief gekeken naar hoe ze dit gebied aantrekkelijker kunnen maken voor jongeren zodat ze of blijven of terug keren nadat ze gestudeerd hebben.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:16

Alja schreef:
Emmen is 10 minuten rijden en daar is echt werk genoeg :)

Dat hangt wel echt van je opleiding af. Met sommige opleidingen word je haast gedwongen om naar de randstad te verhuizen als je in je vakgebied wil werken.