Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

doei

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 01:38

@Senna
Pure gok LOL
Wie niet waagt...

Je mag hem wel binnen 14 dagen retouren, maar heb goede recensies erover gelezen en de maatvoering klinkt aangenaam :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 06:55

Janine1990 schreef:
Met de nood aan huurwoningen en woningen in het algemeen, zal geen enkele verhuurder of woningbouwstichting dergelijke moeite gaan doen... :n

Een enorme uitdaging San! Vanwaar de gestelde termijn van 2 jaar?

Om en nabij, kan ook minder maar ook meer zijn. Dan hebben we onze studieschuld als het goed is afgelost en dan gaan we voor een koophuis.

DubbelDun schreef:
Ik weet niet of een cv in de kelder mag ivm evt onder lopen.

Het mag volgens mij wel, in mijn vorige huis was dat ook. Maar misschien ligt t aan hoe de kelder gebouwd is. Geen idee.

Handige keuzes maakt deze woningbouw iig niet :+.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 06:56

doei schreef:
@Senna
Pure gok LOL
Wie niet waagt...

Je mag hem wel binnen 14 dagen retouren, maar heb goede recensies erover gelezen en de maatvoering klinkt aangenaam :)

Dapper :D. Dat zou ik met zo'n uitgave niet durven, haha. Het is wel een hele mooie bank.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 08:05

Ik hoop dat ie je bevalt, hij ziet er in ieder geval wel fantastisch mooi uit!

Ik ben zelf erg picky in hoe een bank zit en vind de 'standaard' maatvoering vaak niet oké. We zijn beide ook redelijk lang, dat scheelt ook. Wordt nog wat met stoelen uitzoeken straks :+

Zijn er hier mensen die bij de eettafel aan één kant een bankje hebben ipv stoelen? Hoe bevalt dat, normaal gesproken en als je eens met een grote groep bent?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 08:15

imd schreef:
Ik hoop dat ie je bevalt, hij ziet er in ieder geval wel fantastisch mooi uit!

Ik ben zelf erg picky in hoe een bank zit en vind de 'standaard' maatvoering vaak niet oké. We zijn beide ook redelijk lang, dat scheelt ook. Wordt nog wat met stoelen uitzoeken straks :+

Zijn er hier mensen die bij de eettafel aan één kant een bankje hebben ipv stoelen? Hoe bevalt dat, normaal gesproken en als je eens met een grote groep bent?

Ik vind een bankje ontzettend leuk staan, maar in gebruik is het vreselijk irritant vind ik. Aanschuiven is lastiger, helemaal wanneer er meerdere mensen op zitten. Wanneer je dan eens op moet staan, moet iedereen mee achteruit en terug.

Als t bankje niet gebruikt wordt, doen. Maar ben je wel van plan 'm te gebruiken, dan zou ik het afraden en gewoon individuele stoelen nemen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 08:17

imd schreef:

Ja wij hebben dat. Enorm veel leuke reacties op gekregen tijdens onze housewarming. We hebben er alleen nog niet met een grote groep aan gezeten.

Je moet wel goed over de positie van de tafelpoten nadenken. Met poten onder de hoeken van de tafel is het niet te doen. :D

Wij zijn er heel blij mee! Het zit heel fijn en is bij ons handig omdat de eethoek nu tegen de muur kan staan waardoor we veel ruimte overhouden.

Edit: San, waarom zou je met de boel gaan schuiven? Het bankje staat bij ons tegen de muur en komt niet van zijn plek.

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:08

@jildau: met stoelen kan een eethoek toch ook tegen de muur staan ??

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:09

Ik heb het, aan 2 kanten:

Afbeelding

Ik vind het juist door dat hoekje wel heel fijn, omdat ik ook met m'n benen languit in dat hoekje kan, als we aan tafel zitten te praten of werken etc.
Als je het echt dagelijks gebruikt lijkt het me minder handig maar dat is bij mij niet zo vaak het geval en ik vind het wel heel leuk staan. Heb ook niet zoveel ruimte.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:10

Ik vind het niet mooi als je stoelen tegen de muur zet en de tafel er een stuk vanaf. Met stoelen zou ik ruimte overhouden achter de stoelen om de stoel van de tafel af te kunnen schuiven om te kunnen gaan zitten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:13

Als je ze dagelijks nodig hebt is dat wel zo handig, maar als je er meestal maar 1 of 2 gebruikt én je kunt de loopruimte beter gebruiken zou hij hier ook mooi tegen de muur aan gaan :)

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:20

Wij hebben een bankje aan de kant van de muur en bevalt ons heel erg goed...Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:26

imd schreef:
Ik wilde zeggen, "slaapkamer denk ik?", maar lees nu dat het de badkamer is, bijzonder :P

Wij krijgen over 2 weken de sleutel van ons nieuwe huis, dus ik kom ook wat actiever meedoen hier :) Kleurtjes voor de woonkamer (Gamma Tabak, geel-oranje) en de keuken (waarschijnlijk flexa real jade) zijn inmiddels uitgezocht. De vloer wordt keramisch parket, met daaronder vloerverwarming. We moeten nog een behang uitzoeken voor de slaapkamer (optie op dit moment: https://www.fotobehang.com/dennenbos.html) maar verder zijn de grove dingen beslist.

Dan komt daarna 'alleen' nog het moeilijkste deel, de inrichting :+ Al 7 verschillende tekeningen gemaakt van hoe we de bank willen hebben, en een (boeken)kast vinden die open is maar ook wat lades heeft, valt niet mee :=

Komende week bij de action ook foto behang! ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:52

@ Sting: dank voor de tip! Niet helemaal mijn smaak afbeeldingen, maar wie weet is het wat voor iemand anders die nog wat zoekt.

Bedankt voor alle bankje voorbeelden. Ik twijfel enorm, ook omdat ik niet zo goed weet hoe vaak we 'm gaan gebruiken. Bij veel gebruik lijkt het schuiven me inderdaad vervelend. Ik heb net een plattegrond gemaakt en bedenk me nu dat ik waarschijnlijk het liefst aan die kant van de tafel zou zitten, en dan heb ik geen zin om iedere keer met het bankje te moeten 'prutsen'. Dus voorlopige voorkeur toch stoelen, even kijken als we de sleutels hebben of daar dan ook genoeg ruimte voor is..

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:08

Zo’n bankje lijkt mij vooral ideaal wanneer er vriendjes/vriendinnetjes komen te spelen! Maar ik vind het er wel heel gezellig uitzien :j

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:14

imd schreef:
@ Sting: dank voor de tip! Niet helemaal mijn smaak afbeeldingen, maar wie weet is het wat voor iemand anders die nog wat zoekt.

Bedankt voor alle bankje voorbeelden. Ik twijfel enorm, ook omdat ik niet zo goed weet hoe vaak we 'm gaan gebruiken. Bij veel gebruik lijkt het schuiven me inderdaad vervelend. Ik heb net een plattegrond gemaakt en bedenk me nu dat ik waarschijnlijk het liefst aan die kant van de tafel zou zitten, en dan heb ik geen zin om iedere keer met het bankje te moeten 'prutsen'. Dus voorlopige voorkeur toch stoelen, even kijken als we de sleutels hebben of daar dan ook genoeg ruimte voor is..

Maar waarom zou je schuiven? Wij hebben de bank tegen de muur gezet en zijn gaan zitten en hebben de tafel zo gezet dat het fijn zit. Daarna hebben we er nooit weer iets aan veranderd. :D Er is dus nooit met het bankje of de tafel geprutst, het staat zoals het staat. In restaurants zie je het ook vaak en als er ergens veel mensen aan zitten..

Maar stoelen kan natuurlijk net zo mooi zijn, daar niet van! Alleen daar schuif ik altijd mee.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:25

Omdat de plaatsing van bankje om goed te zitten tijdens eten of iets anders aan tafel voor mij anders is dan om er fijn in te kunnen schuiven. Als ik hem goed zet om te zitten moet ik in zithouding tussen bank en tafel schuiven.

Ik vind ze heel gaaf, maar stoelen praktischer met aanschuiven wat ik dus altijd moet doen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:09

Inderdaad is de zithouding op een bank vaak niet ideaal , zeker niet als je mensen van verschillende lengte op de bank hebt zitten.
Maar ook als je er met meer dan twee personen aan moet zitten is het niet handig.
Als de middelste er tussen uit wil of moet moet altijd iemand anders opstaan.
Wij hebben jaren een vier tot zes persoons , opklapbare kerkbank gehad en later een kleinere bank met vaste zitting , maar we zijn over op stoelen.
En bank staat vaak wel heel leuk, maar ik vind het niet echt makkelijk.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:04

imd schreef:

Ik vind een bankje ontzettend leuk staan, maar in gebruik is het vreselijk irritant vind ik. Aanschuiven is lastiger, helemaal wanneer er meerdere mensen op zitten. Wanneer je dan eens op moet staan, moet iedereen mee achteruit en terug.

[/quote]

Ja wij! op dit moment in het "oude" huis zo'n bankje zonder rug en zijleuningen, voor in het nieuwe huis een heel gave oude klepbank gekocht met leuningen. Die komt tegen de muur voorzien van lekkere kussens en vachtjes. Het is inderdaad even een dingetje om erin en eruit te gaan, maar ik vind het 1. heel gezellig staan en 2. lekkerder zitten. Wij doen veel werk aan de keukentafel namelijk. Onze Imac komt op een plank in de nis zodat we die zo op de tafel kunnen schuiven indien gewenst.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:26

Ik vind een bank persoonlijk ook niks voor thuis aan tafel. Ik heb ook veel liever stoelen. Idd vanwege het geschuif als er iemand uit moet en dat ik niet gemakkelijk dichterbij de tafel kan gaan zitten wanneer ik dat zou willen.

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:48

Ik wil al heeel lang een eetbankje, eigenlijk altijd graag een landelijk houten bankje gewild, maar zo ver kreeg ik mijn vriend niet. En past ook niet echt bij ons huidige interieur! Nu erg blij met deze:

Afbeelding
Bevalt super!

De benedenverdieping van ons nieuwe huisje is ook zo goed als klaar. :) *D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog wat detailfoto's

Afbeelding
We denken erover om het kozijn zwart te maken, maar zo vind ik het denk ik ook niet storend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Halletje
Afbeelding

Afbeelding

Naast de keuken koffiehoekje van mijn vriend waar de machine nog moet worden aangesloten. ;)
Afbeelding

En een indruk van hoe het was toen we kwamen kijken:
Afbeelding

Afbeelding

Wel een beetje veel foto's, ik krijg ze niet als losse linkjes erin! :o

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 01:48

Zo, dat is een stuk gezelliger geworden! Persoonlijk vind ik de hond de leukste accessoire :D Hangen jullie lampen boven de tafel niet veel te hoog? Leuk die fauteuil bij de zithoek! Ik denk dat de deur met zwarte deurpost mooier zal zijn, dan wordt het 1 geheel. Ook zou ik overwegen de achterpui zwart te schilderen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 07:04

Leuk ingericht, inderdaad! Welke kleur hebben jullie op de muur?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 07:17

Toffe inrichting met toffe kleuren! Heel goed gecombineerd in mijn ogen.

Hier ook een bank tegen de muur. Met rugleuning, zonder armleuniningen. Zou niet weten hoe je er dan in en uit moet. Tafel verschuiven is geen optie.

Ik denk dat wanneer je inderdaad met mensen moet zitten met een totaal verschillend postuur van omvang dat het niet handig is. Maar met lengte is er bij ons geen probleem. Mijn man van 1.90 zit er met eten prima aan samen met mijn kinderen van 1.20 en 1.40.

Wij hebben het gedaan omdat we het mooi vonden.
Wie weet over een paar jaar weer wat anders. Vind een ronde tafel ook erg tof.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 07:28

Ik heb een ronde tafel, daar ben ik echt heel heel erg blij mee. Wil nooit meer wat anders :D.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 09:25

Ik vind zo’n bankje ook heel leuk maar vrees dat het dan alleen maar oorlog is tussen mijn jongens. Nu zitten ze tegen over elkaar en dat is al een uitdaging. Dus voorlopig houden we het bij zes stoelen.