[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Duplo

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:59

Welkom nieuwe zoekers :)

Wij hebben weer uitstel gekregen...
gelukkig maar

Cayenne ik ken het, viel soms al op een voordeur foto en dan kan het tegenvallen bij de bezichtiging :x

Joolien.. als jullie fijn zitten waarom dan verkopen? Alleen om het verkopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:45

Duplo schreef:

gelukkig maar

Cayenne ik ken het, viel soms al op een voordeur foto en dan kan het tegenvallen bij de bezichtiging :x

Wat erg Dup!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:07

Jemig Duplo, dat wordt wel krap ja, ik hoop dat het toch nog lukt!

Karuna, fijn hoor en joh dan hou je die stenen bank toch voorlopig? Klussen kan altijd nog toch?

Ik laat gisteren vlak voordat ik de deur uitga even de paasei terriers in de tuin om te plassen en die gaan, vier man sterk, hysterisch te keer omdat er een stel met een hond langs loopt. Ik, ondertussen nog snel even een roggebroodje met kaas aan het eten, roep naar ze Joh sorry voor de herrie!!! Waarop dat stel meldt even stiekem aan het kijken te zijn hoe de tuin eruit zag want ze hadden het huis op Funda gezien :oo :oo :oo :oo :oo

Ik gelijk naar het hek en uitgebreid verhaal gedaan over het huis en de tuin, alle voordelen opgenoemd en erbij gezegd dat ik helaas weg moet maar dat het ze vrij staat om even via de makelaar een bezichtiging in te plannen. Zij geven aan dat de vrouw vandaag een week naar Mexico gaat dus ik zeg nou dan plannen ze dat voor de week erna, dat is geen punt! Leuke mensen, leuk gesprek en de honden gedroegen zich na die eerste aanval best netjes hahaha.

Belt toch vandaag de makelaar dat de man a.s. donderdag toch alvast het huis wil zien!!!!!! Als dat geen positief teken is, dan weet ik het ook niet meer.

*gaat weer heerlijk dromen van verhuizen straks*

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:16

Oh ik hoop voor je dat het een teken van je hondjes was! #duimenmaar

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:09

Dat is fijn daffodil! Zou lekker snel zijn!

Het zou nog steeds gewoon moeten kunnen roept iedereen :Y)
Dus ik blijf ook aar positief, secretaresse van de hyp adviseur doet goed werk op het moment
Die man zelf hebben we het maar even niet over :x
Telefonisch niet bereikbaar en nav een pittige mail van mijn vriend daarover en de rest stuurt hij een lauw mailtje terug...
Een vent had dan gewoon direct gebeld (vind ik dan iig)

Maar positieve vibes... het gaat gewoon allemaal goed komen
Verkopers vinden het allemaal geen probleem gelukkig

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:22

Ben je niet echt klaar mee met een dergelijke adviseur. Wekt geen vertrouwen dan. Pfff

Tekenen is gebeurt. Door huis gelopen om te zien wat er eventueel achter kan blijven. Ben nu flink moe.

Kom er net achter trouwens dat in Lelystad waar we hiervoor gewoond hebben. Twee huizen nog steeds te koop staan die toen ook al te koop stonden. Nu dus al bijna of misschien al ruim 10 jaar :oo dan wil je denk ik niet echt verkopen.

http://www.funda.nl/koop/lelystad/huis- ... dewijn-27/ Deze was op de hoek tegenover ons huis.nummer 25 en 27 staan dus al vlak na oplevering ongeveer te koop.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:35

Het lijkt een heel klein huis karuna, ook staat het bommetje vol voor mijn gevoel, ik denk dat er ook veel mensen niet uitnodigend gevoel hebben bij het huis, van buiten is het net een blokkendoos en van binnen, noujah een rommelig zooitje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:46

Duplo schreef:

gelukkig maar

Ja eigenlijk wel, terwijl we hartstikke goed zitten. Dus we gaan niet weg hoor, maar soms is t zo verleidelijk. Wij zouden zo 30.000 euro op ons koopbedrag kunnen gooien nu, en we wonen er pas 3 jaar. Dat is dus het verleidelijke :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:01

Fijn dat jullie uitstel hebben gekregen, Duplo!

Oeh Joolien, gaat het toch weer kriebelen? Ik kijk ontzettend op tegen het verhuizen. Wat een organisatie zeg :') Ik snap niet dat sommige mensen daar lol in kunnen hebben. Een kennis van mij is de afgelopen 10 jaar al 6 keer verhuisd!

Karuna, fijn dat het tekenen achter de rug is!

Het huis waar wij een oogje op hebben staat al ruim 40 maanden te koop en de eigenaren zijn een halve ton gezakt in de vraagprijs. De huidige vraagprijs staat nu al zo sinds juni 2016, dus we hopen dat ze nog een stuk willen zakken :o We hebben online wat research gedaan en nu blijkt dat ze al enige tijd in scheiding liggen en de vrouw waarschijnlijk inmiddels al ergens anders woont, dus ik gok dat ze er graag vanaf willen.
Eigenlijk best ernstig om ze zo te stalken :o :') Maar het zou wel in ons voordeel zijn. Wij zitten in een huurhuis en kunnen snel schakelen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:17

Ach waarom ernstig. Heb ik ook gedaan. Maar scheiding hoeft niet te betekenen goedkoop weg als het onder water staat.

Waxmeltst huizen zijn idd blokkendozen maar absoluut niet klein. Mega woonkamer/kamers. Heerlijke lichte huizen. Anderen verkochten redelijk vlot. Die van ons heeft iets meer dan een maand te koop gestaan. Als laatste erbij als eerste weer weg. Maar deze twee zijn echt al heel lang in verkoop.

Notarisjacht jemig het is er niet makkelijker op geworden. Wat een verschillende tarieven, uitzonderingen, kik aanbiedingen aan kadaster voor 77 of 126 euro. Afhankelijk van hypotheek maatschappij of verkoper. Extra kosten die onduidelijk zijn die erbij komen gene extra kosten.

Iemand van jullie een advies?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:20

Goedkoop weg hoeft ook niet (die illusie hebben we niet :P ), maar het huis zit nog wel ongeveer 25.000 euro boven ons budget :o

Notarisjacht kan ik je niet bij helpen. Zover zijn we de vorige keer niet gekomen :')

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:27

Zou mooi zijn cayenne

Joolien zelf ben ik afgelopen jaren zo vaak verhuisd dat ik wel een vast stekje zoek
Maar als jullie 'makkelijk' wennen aan een nieuw huis dan is het zeker interessant
Als je voor 30k meer dan ook weer iets kan vinden waar je graag wil wonen zou ik idd zeggen go for it :D

Maar als er verder niets staat waar jullie van denken dat zouden we dan wel willen hebben dan zou ik nee zeggen

30k maar niet meer fijn wonen schiet je niet veel mee op

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:46

@ Joolien: wel beetje herkenbaar hoor. Wij waren eigenlijk ook niet van plan om te verkopen, maar door de gekte hier en de weinig te koop staande huizen hebben we het toch gedaan. We hebben wel altijd gezegd dat dit huis een opstap was naar een groter huis, maar de beslissing om nu te verkopen viel echt uit de lucht haha.

Onze overwaarde is vergelijkbaar met het bedrag wat jij zei en hebben daardoor een echt fantastisch huis kunnen komen, echt mijn droomhuis.

Als ik in jouw schoenen stond had ik het zeker gedaan.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:08

Wij zitten bij limes netwerk notarissen maar als het goed is heeft netwerk notarissen kantoren over heel nl, wij zijn wel tevreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:11

Cardy schreef:
@ Joolien: wel beetje herkenbaar hoor. Wij waren eigenlijk ook niet van plan om te verkopen, maar door de gekte hier en de weinig te koop staande huizen hebben we het toch gedaan. We hebben wel altijd gezegd dat dit huis een opstap was naar een groter huis, maar de beslissing om nu te verkopen viel echt uit de lucht haha.

Onze overwaarde is vergelijkbaar met het bedrag wat jij zei en hebben daardoor een echt fantastisch huis kunnen komen, echt mijn droomhuis.

Als ik in jouw schoenen stond had ik het zeker gedaan.

Nou dat is dus ook een beetje het ding, het enige probleem is, is dat wij het huis gewoon heel goedkoop hebben gekocht, en dat we m wel voor 140.000 kunnen verkopen, maar er dan nauwelijks op vooruit gaan. :P We krijgen er hooguit 1 slaapkamer extra bij, maar dat vind ik een te kleine stap om te gaan verhuizen :P Zoveel gedoe ook haha. :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:16

Wij waren heel tevreden over 123notaris in Enschede. Zij concurreren zeker op prijs, maar bij hen is een vaste prijs ook echt een vaste prijs, weet ik uit ervaring :')
Wat een aantal andere notarissen doen is dat ze met een heel scherpe prijs komen, waar dan bijvoorbeeld nog weer van alles bij op komt, of iedere extra handeling moet dan weer heeeeeel duur betaald worden.
Dus wees zeker kritisch bij de keuze voor een notaris :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:23

Daarom krijg je een offerte maar dan ja past het net niet. De kik dinges bij kadaster kan niet altijd bijvoorbeeld. Een zeker niet omdat ik koop van erfgenamen. Dat is dan alweer plus 50 euro. Ik heb inmiddels 8 offertes binnen en geen een klopt daarin. Allemaal sturen of zeggen ze een bedrag en dan volgt er achter aan. Ja maar dat is hoger want... ook bij niet "goedkoper" notarissen. Vorige keer was simpel. Ik vraag offerte krijg prijs en dat is het. Geen mitsen en maren.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:27

Dan heb ik nog wel een goede tip voor je :j Iemand waar wij in het dramatraject van ons huis heel tevreden over waren, naast onze eigen notaris.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:28

Ok stuur maar door per pb

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:44

1e acceptant heeft de hypotheek goedgekeurd,
Morgen de 2e acceptant en als die akkoord is dan meteen finaal akkoord

Duimen jullie voor mij mee? +:)+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:44

Ja ik ga duimen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:45

Spannend Duplo! Ik duim!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:52

Spannend, ik duim!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:48

Spannend Duplo!

Vriendin werkt bij een notaris dus doen het daar kregen relatiekorting :D