hele nacht wakker gelegen: bezorgde paardenmoeder.... regen en storm.... Nu snel naar stal, kijken of er geen bomen omgewaaid zijn en hoeveel water er in mijn bak staat, volgens mijn weerapp blijft het even droog, kan ik mooi nog een rondje stappen, want het zal te modderig zijn om harder te gaan (was het gisteren al)
Iemand wind nodig?? Mag je het gratis afhalen bij mij, zonder verzendkosten
Morrie
Geplaatst: 15-11-15 11:55
ik kon m'n kruiwagens en voeremmers bij de buren op gaan halen en in mijn bak, die net gediepwoeld is door de loonwerker, stonden zelfs plassen Heb wel even in de storm een rondje met mijn paard gemaakt, gelukkig geen vallende takken/bomen op ons kop gehad, ben een beetje tussen de naaldbomen gebleven, die blijven meestal beter overeind dan loofbomen als het stormt. In het dorp was het slalom rijden met de auto om de afgewaaide zooi heen
En zoals het er naar uit ziet spoelen we dinsdag ook weer aardig weg
Agossie
Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-15 12:03
Hier best flinke wind en nu ook wat regen. Niet te heftig. Paard staat 's nachts op stal en overdag in een paddock met mooie, stevige schuilstal met hooi, dus die vermaakt zich wel en daar maak ik me gelukkig geen zorgen over.
LoveGlove
Geplaatst: 15-11-15 12:04
Zelfs de poort gaat bewegen. Zo hard waait het hier
eerst van de week nog zo'n 80 mm regen in totaal (waar ik woon) en dan vanaf volgend weekend vorst. Ik kan dan een schaatsbaan gaan beginnen in mijn paddock, vrees ik......
nts19
Geplaatst: 15-11-15 15:33
Heel de dag al harde wind en nu regent het keihard
gohya
Geplaatst: 15-11-15 16:01
Morrie schreef:
eerst van de week nog zo'n 80 mm regen in totaal (waar ik woon) en dan vanaf volgend weekend vorst. Ik kan dan een schaatsbaan gaan beginnen in mijn paddock, vrees ik......
Hahaha ik zei het pas nog,zo ist 15 graden en zo gaat het opeens vriezen. Maar liever vorst dan regen.
01San
Geplaatst: 15-11-15 16:20
Ja idd gohya. Het is regen, droog, regen , droog en veel wind!
Ik dacht misschien zie je de wind door de bomen, maar eigenlijk is het niet te zien Maar ze gaan echt heen en weer hoor! :p
tine10
Geplaatst: 15-11-15 16:25
Wat een prutweer
Ik heb ook liever vorst, maar dan moet wel eerst even die enorme hoeveelheid water die er nu staat weggezakt zijn, anders kunnen mijn paarden niet meer buiten staan.
Jawel 01San je ziet het aan die laatste [groene] boom,de top zie je scheef staan door de wind. Hier vanmiddag hele tijd droog,nu ook nog,maar vanavond gaat het weer regenen als de berichten kloppen.
Morrie
Geplaatst: 15-11-15 19:42
mijn paard en ezel hebben alleen buiten, nou ja, de ezel heeft een box, maar hij wil liever bij het paard staan en die wil/past weer niet in die box Mijn probleem is dat ik er zelf niet meer kan komen als het sneeuwt/vriest: het pad naar mijn stal wordt niet gestrooid en het loopt heel schuin af naar een diepe sloot, dat red ik zelfs met mijn 4x4 niet
Mag/kan je een keer 130 op het stuk snelweg dat ik op zondag altijd rijd, is er vanwege de storm een snelheidbeperking van 90 jammer hoor.... mijn auto kan echt hard, maar ik durf dat nooit....alleen op zondagavond als er geen kip op de weg is
Laatst bijgewerkt door gohya op 15-11-15 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt
01San
Geplaatst: 15-11-15 20:56
gohya schreef:
Jawel 01San je ziet het aan die laatste [groene] boom,de top zie je scheef staan door de wind. Hier vanmiddag hele tijd droog,nu ook nog,maar vanavond gaat het weer regenen als de berichten kloppen.