AH moestuintje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Re: AH moestuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:28

Hier zit alles onder de bladluis. Heb al 2 kroppen sla weg gegooit. Dus gister maar wat gif gehaald, de vriendelijkere middelen werkten al niet meer.

Wauw, die is mooi recht Amable! Ik heb er zondag ook 1 uit getrokken, die was helemaal opgekruld :=

Ahh, dat is balen Jans. Kun je niet iemand anders strikken om dat even te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:32

Ja ik probeer mensen te strikken :j

Bladluizen zijn hier ook met gif behandeld dit jaar.. Biospul werkt niet. Dan maar gif.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:37

ik mag in mijn handjes knijpen. Nog geen bladluis gezien, wel de eerste vruchten bij de cherry's en de paprika. :j

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:05

Hier al sla en radijsjes uit eigen tuin gegeten. Aardbeien beginnen ook te kleure. Frambozen zijn laat dit jaar zijn nog klein en groen. Tomatenplant ik flink gegroeid denk dat die ook niet meer lang op zich laat wachte. Sinds zaterdag ook een komkommerplant brachten mijn ouders voor me mee met al beginnende komkommers eraan. En de rest groeid ook goed watermeloen en aubergine lekker in mijn kasje.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:07

Bij mij is alles kapot door slakken -O- heb al slakken korrels gestrooid, maar helaas :n nu heb ik blikjes bier neer gezet, schijnt ook te helpen?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:18

Ik moet het afkloppen, ik werk volgens het "makkelijke moestuin" principe en eigenlijk gaat vrijwel alles van een lije dakje. Oke, mijn lente-ui is wel overleden, weet nog niet precies waar dat aan ligt, maar alle andere groentes groeien goed! Wortels en radijsjes krijgen een mooie vorm en doordat ik mijn moestuin op tafels heb staan heb ik eigenlijk ook geen last van slakken e.d. Ook heb ik heel erg weinig onkruid te wieden :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:10

Ik heb vandaag makkelijk gedaan tijm en bieslook wilde niet dus maar 2 plantjes gekocht. Van mijn moeder een stekje munt gehad dus de kruiden tuin is weer aangevult. Maar de munt staat veilig in een pot :') anders staat me halve tuin straks vol := .

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:31

xZiva_ schreef:
Bij mij is alles kapot door slakken -O- heb al slakken korrels gestrooid, maar helaas :n nu heb ik blikjes bier neer gezet, schijnt ook te helpen?

Minimaal, wat echt helpt zijn die blauwe synthetische korrels. Maar die zijn wel weer gevaarlijk voor huisdieren en vogels..

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:44

Slakken zijn ook k*t. Ze hebben hier ook 2 sla planten opgevreten.
Nadat m'n vader korrels(mooie roze) gestrooid had lagen ze een dag later allemaal dood, kon ineens 30 slakkenhuisjes ruimen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:08

Biervallen kunnen echt heel goed helpen hoor! Gewoon veel neerzetten, op een manier dat er geen regen in komt. Je kan het ook met een gistmengsel doen. Maar weet die niet uit m'n hoofd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:50

Biervallen en kattenbrokken op een bord... als je dan savonds de borden gaat checken dan zitten ze collectied van de brokken te knagen schijnbaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:56

Pff bljj dat mijn kinders binnen of buiten bovenaan de trap staan. Daar komen geen slakken.

Heb eergister nieuwe kropsla en rucola gezaaid. Rucola is nu al geboren :+

Verder in twijfel wat ik met watermeloen ga doen. Staat leuk in een potje, maar die moeten denk klimmen he? Hij heeft al van die uh grijpsliertjes ( :') ) gevormd. Maar ik heb niet echt een rek ofzo.

En kan aubergine nu ook buiten of niet? En paprika? Hoe hebben jullie die twee staan?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:59

Ik heb alles buiten staan. Op een zonnige plek uit de wind voor zover dat kan en gaan .
Oa Pepers, paprika, aubergine

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 00:17

Ik dacht dat watermeloenen kropen net als pompoenen. Maar mijne zijn nog niet zo ver staan nog lekker in de plastic kas te groeien.

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 07:49

Mijn kropsla is in plaats van een krop, een rechte lijn omhoog geworden.. Haha! Na die warme dagen laatst begon die ineens de lucht in te schieten. Ze staan op het balkon, wel in de schaduw. Maarja het is er wel warm.. Hij ging zo goed, vind dit echt zonde. Iemand een idee dat het weer een krop wordt? Anders gewoon maar oogsten wat ik kan eten..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:18

Meloen kan je laten kruipen of klimmen. Als het een grotere watermeloen is, dan is kruipen het beste.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:09

xxPaige schreef:
Mijn kropsla is in plaats van een krop, een rechte lijn omhoog geworden.. Haha! Na die warme dagen laatst begon die ineens de lucht in te schieten. Ze staan op het balkon, wel in de schaduw. Maarja het is er wel warm.. Hij ging zo goed, vind dit echt zonde. Iemand een idee dat het weer een krop wordt? Anders gewoon maar oogsten wat ik kan eten..

Ik gok dat hij dan is doorgeschoten... Ik had van de week ook opeens andijvie van een meter hoog.... Haha

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:13

Mag ik ook meekletsen? Heb van de week alle plantjes buiten gezet. Ze staan nu nog op een tafel. Ben van plan om zelf hout te halen en een verhoogde moestuinbak te gaan bouwen. Heb ik hopelijk ook geen last van slakken.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:23

Ik heb blijkbaar klimslakken in mijn tuin want er zat dr een in mijn perenboom >;)

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:48

Weissjee schreef:
xxPaige schreef:

Ik gok dat hij dan is doorgeschoten... Ik had van de week ook opeens andijvie van een meter hoog.... Haha

Oh oeps! Haha, ook niet helemaal de bedoeling.. Nou dan oogst ik morgen wel wat ik kan eten en dan kan er een nieuwe plant in de potten :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 00:06

Mn kropsla begint een bloem te vormen. . Ben nu zeker te laat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 00:37

Ja... maar proeven kan altijd he. Mijn rucola is ook doorgeschoten. Eentje heb ik de meeste bladeren toen af gehaald om te eten en verder laten gaan. Die staat echt hoog en vol bloemen. Bij de andere heb ik de stengel eruit geknipt telkens. Smaakte beide overigens prima.

Mijn spinazie ziet er bijzonder uit. Zal ook wel doorgeschoten zijn, maar zo lijkt het eerder een enge giftige plant haha. In mijn aardbei (intratuin) zitten veel bloemen en van die uitloperstengels. Vormen die nieuwe plantjes? Aan 1 zit een hoopje blaadjes wat lijkt op de grote plant in het klein namelijk. Oh en mijn wortels gaan nu heel goed binnen. Kon het niet laten en heb er 1 geproefd. Klein nog, maar wel mooi recht en erg lekker!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 00:40

als de stengel nog niet zo lang is kan het nog, anders niet dan issie bitter

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 00:41

idinn schreef:
Ja... maar proeven kan altijd he. Mijn rucola is ook doorgeschoten. Eentje heb ik de meeste bladeren toen af gehaald om te eten en verder laten gaan. Die staat echt hoog en vol bloemen. Bij de andere heb ik de stengel eruit geknipt telkens. Smaakte beide overigens prima.

Mijn spinazie ziet er bijzonder uit. Zal ook wel doorgeschoten zijn, maar zo lijkt het eerder een enge giftige plant haha. In mijn aardbei (intratuin) zitten veel bloemen en van die uitloperstengels. Vormen die nieuwe plantjes? Aan 1 zit een hoopje blaadjes wat lijkt op de grote plant in het klein namelijk. Oh en mijn wortels gaan nu heel goed binnen. Kon het niet laten en heb er 1 geproefd. Klein nog, maar wel mooi recht en erg lekker!

Ja dat worden nieuwe plantjes, maar als je graag aardbeien wil dan zou ik die eraf halen, de energie gaat dan namelijk naar de uitloper en niet naar de aardbeien

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 00:42

Klein knopje. Laten zitten of afknippen?