[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovemyhorse1

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:39

Dat heb ik hier niet alleen liggen er meerdere winkelcentra's hier en bij het ene hebben ze geen Kruitvat en bij de andere geen Bas ed.Je bent hier eigenlijk verplicht om een auto te hebben.
Als ik in Oirschot woon dan kan ik lekker naar Eindhoven naar de stad.
Heerlijk!!!!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:42

naar de primark :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:49

pmarena schreef:
Ik geloof dat ik de positie van Sonja toch het minst vervelend vind :P

Niet mijn positie? -O-

Dinsdag notaris, vrijdag verhuizen, en maandag de sleuteloverdracht. Of in het weekend, net hoe snel we het helemaal leeg hebben. En dan hopen dat we eerder in ons nieuwe huis kunnen. Tijdelijke woning is wel prima, maar we kijken dan op ons nieuwe huis uit vanuit de woonkamer, denk dat het dan helemaal gaat kriebelen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:36

Dat is ook niet verkeerd natuurlijk :P

Alleen het 2x verhuizen is niet zo heel tof maarja een kleinigheidje blijf je houden :P

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:36

Jouw positie is wel te benijden Neonlight :)

De kijkers van vandaag hebben in elk geval serieus gekeken, dat kan ik zien. Makelaar zal morgen wel bellen wat ze er van vonden. Of misschien ook niet, mijn vriend kan het op het moment weinig schelen. Die heeft even wat anders aan zijn hoofd. Maar ik zou het toch wel fijn vinden als het nu eens kopers zouden zijn.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:44

Sonja kan me dat gevoel heel goed voorstellen :j Ondanks dat het huis nog niet zo lang te koop staat, heb ik me nooit écht thuis gevoeld in dit huis. Is het huis van mijn lief, waar met name in de woonkamer al zijn meubels nog staan, die niet echt mijn smaak zijn. Maar wilden niet investeren in nieuwe meubels omdat we hier op termijn toch weg wilden. En zo zijn er heel veel kleine & grote klusdingen die om die reden ook niet aangepakt zijn. Boven hebben we stalen kozijnen en enkel glas, die investering gaan we never nooit terugverdienen. Keuken en badkamer zijn niet mijn smaak, het is een ex-huurhuis dus vertoont gewoon gekke hoekjes en zwakke plekjes. Maar het is constant afwegen, wat pak je nog wel aan, wat is in het belang van de verkoop, en waar investeer je niet meer in?

Neon tijdelijk ergens anders zou ook niet perse mijn eerste keus zijn, twee keer verhuizen ook niet, maar huis verkocht is iig al heel fijn!

8 jaar te koop is ook wel ontzettend lang zeg Rianne :oo

Sym ik hoop voor je dat deze kijkers serieus zijn!

Mijn lief zou vandaag makelaars bellen, hebben gister een lijstje met potentiële makelaars gemaakt waarmee we een gesprek willen. Is ie alleen niet aan toegekomen dus dan morgen. Eens kijken of we er eentje kunnen vinden waarmee het klikt. Iemand nog ervaringstips waar we op moeten letten?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:26

Zo slecht komen we niet te zitten, in een omgebouwde garage met, ik gok, een woonoppervlak van 80 m2. Best ruim dus. Mooie keuken erin, en direct bij de paarden. Onze eigen meubels gaan mee, dus voelt het dan wel als eigen. Waar we naar toe gaan zijn we normaal toch al zeker 2 uur dagelijks. Leven wordt alleen maar makkelijker, niet meer op en neer crossen tussen huis, werk en stal, maar alleen maar naar het werk, want huis en stal zijn zo 1. En de nieuwe woning ligt er tegenover, dadelijk ook lekker makkelijk met het klussen. :D
Wij kijken uit naar volgende week. :j Zal veel rust geven.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 01:02

Een omgebouwde garage? :x mag dat zomaar? Een garage is toch niet om in te wonen? Van wie is die garage?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 07:48

Garage is een inpandige garage, en is van kennissen. In dit geval is het in ieder geval legaal.
Gebeurd hier overigens vaker, of het mag weet ik niet maar ik ken er verschillende die eerst in de losstaande garage woonden en toen hun eigen huis sloopten/bouwden/renoveerden. Ik weet niet of hun daarvoor de nodige vergunningen hebben gehad.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:49

Als het op eigen terrein is dan doet het er ook niet zoveel toe. En inpandig al helemaal niet lijkt me.
Wij hebben slechte ervaring met mensen die in een schuur zijn gaan wonen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:02

Als hij goed is omgebouwd zou er toch geen probleem hoeven te zijn? Mijn schoonouders gebruiken hun garage ook gewoon als extra kamer, maar die is wel inpandig Idd.

Gisteren is de stilist geweest, om vast wat tips te geven voor de verkoopfoto's. gelukkig was er niet zo gek veel, meeste wisten we zelf ook wel. Volgende week donderdag komt ze terug voor de fotos, dit weekend dus nog even hard aan de slag! Hopelijk verkoopt het een beetje, toch altijd spannend.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:06

Symbeami schreef:
Als het op eigen terrein is dan doet het er ook niet zoveel toe.

Ik denk dat dat wel uitmaakt, inderdaad met bestemming. Toen er hier een nieuwe stal gebouwd werd zijn er problemen geweest, omdat er een wc-afvoer in gebouwd werd. Gemeente dacht dat het ineens woonbestemming had. Had het ook wel, woonbestemming voor de paarden. :')

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:39

De gemeente hier beweert dat er zoveel schuren met een toilet er in zijn :x In onze gemeente kun je gewoon in een schuur gaan wonen hoor. Dat je een bult overlast aan je omgeving bezorgt doet er ook niet toe. Zo lang je er maar niet slaapt, ook al is de bestemming hobbymatig agrarisch....*zucht*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:44

Helaas was hier de gemeente niet zo ruimdenkend, heeft nogal veel problemen bezorgd, bouw is erop stilgelegd toen.

Overigens heeft die garage geen badkamer. In het halletje naar de garage toe (in het woonhuis zelf) zit de deur naar de badkamer op de begane grond. Die gebruiken wij, hun zelf gebruiken de badkamer boven. Keuken zit wel in de garage ingebouwd.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:12

Ik zou willen dat de gemeente hier anders wat minder ruimdenkend was. Wij ervaren echt heel erg veel last er van en het bemoeilijkt de verkoop van de woning enorm. Op de foto's op Funda zie je nog gewoon een schuur en nu lijkt het meer op een recreatie woning. We zijn er mooi klaar mee want we krijgen daar regelmatig vragen over wat dat voor gedoe daar is. De gemeente heeft duidelijk aangegeven dat een woonbestemming daarop never nooit niet gaat gebeuren maar ondertussen gedogen ze het gebruik als zodanig. :n

misshester

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:22

Hoi! Ik lees al heel lang mee in dit topic en kom nu toch even binnenvallen want ik kan het wel van de daken schreeuwen zo'n zin heb ik erin, volgende week krijgen wij de sleutel van ons eerste koophuis! *\o/* Eind november de overeenkomst gesloten met de verkopers, hypotheek geregeld en toen was het wachten op DE datum en man, wat duurt dat dan lang voor je gevoel. ;) Maar goed, volgende week zitten we bij de notaris en kunnen we beginnen met klussen!

Nou had ik alleen nog één vraag. Zijn er ook nog belangrijke dingen waar je goed op moet letten tijdens de inspectie van de woning voorafgaand aan de overdracht? Of is het gewoon een vlug rondje om te kijken of alles inderdaad echt leeg is? Dat idee heb ik er namelijk een beetje van en het zou nogal stom zijn als we dan 's middags de sleutel hebben en dat blijkt dat we nog iets cruciaals vergeten zijn te vragen/checken. :D

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:34

Nou heb ik zelf nog niet echt ervaring met een overdracht, maar wat ik van m'n man wel weet is dat die er later achter kwam dat bepaalde spullen weggehaald waren terwijl in principe de afspraak was dat alles wat schroef- en nagelvast zat, zou blijven zitten. Zo was de thermostaat weggehaald, daar kwam hij pas later achter, waardoor het toch lastig werd om daar nog iets voor elkaar te krijgen... Dus je zou wel goed kunnen kijken of alles waarvan jullie hebben afgesproken dat het zou blijven hangen danwel weg zou zijn, ook daadwerkelijk weg is/is blijven hangen. Mocht er nl. iets zijn wat niet klopt met jullie afspraken, dan kun je het dan nog regelen.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:49

Ik heb net contact gehad met een makelaarskantoor die al wat informatie heeft gegeven en eentje die volgende week langskomt voor een afspraak. Ben benieuwd, ene is een kantoor waarbij je de bezichtigingen zelf doet, waardoor zij het voor een hele scherpe prijs kunnen aanbieden. Andere is een 'gewone' makelaar. Ik denk persoonlijk dat het beter is als een makelaar de rondleidingen doet, hoewel ik de voordelen van zelf rondleiden ook wel kan zien. Alleen scheelt dat zo €2.500 als je het zelf doet. Hoe denken jullie daar over? Ga je liever in een huis kijken met een makelaar of word je rondgeleid door de verkoper? Kan me voorstellen dat dat laatste best ongemakkelijk kan zijn... Hoewel dat kantoor ook niet voor niets zo groot is geworden, als het niet zou werken had dat vast niet gekund.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:12

Ik heb het als fijn ervaren rondleidingen door een makelaar ipv de eigenaar als toen koper zijnde. Je beweegt je toch wat vrijer :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:29

Ik heb ook liever met een makelaar te maken. Die kan het toch wat zakelijker bekijken, meestal.

misshester

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:31

Oke bedankt Tamara, zoiets als een thermostaat ga je wel vanuit dat ze die laten hangen inderdaad :D, ik zet hem op mijn lijstje!

Tijdens onze zoektocht hebben wij het wel als fijner ervaren als alleen de makelaar de bezichtiging deed en de verkoper even niet thuis was. Één huis hebben we bezichtigd met ook de verkoper erbij en dan spreek je toch minder snel je mening en ideeën over een huis uit heb ik ervaren. Nog een voorbeeld, er waren grote inbouwkasten in dat huis en ik wilde heel graag weten hoeveel ruimte daar nog in zat. Van de eigenaar mocht ik best de kast open trekken maar nu weet ik dus wel precies wat voor lingerie zijn vrouw graag draagt, beetje awkward was dat :+

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:36

Dat is dus idd een beetje waar ik bang voor ben, dat kopers zich niet vrij genoeg voelen als je zelf de bezichtigingen doet.

Maar wat jij benoemt misshester, dat gebeurt ook als je met een makelaar bent toch? Bedoel, ik zou van kasten en dergelijke ook wel willen weten hoe groot iets is... Dus zou er dan ook zeker voor zorgen dat ten tijde van bezichtigingen alle persoonlijke spullen écht goed opgeborgen zijn, of die bezichtigingen nu door een makelaar worden gedaan of door onszelf.

Vanavond maar eens even over hebben met lief. Vermoed dat die het liefst voor de lage kosten gaat, maar wil ook het gesprek met die andere makelaar even afwachten. Lastig!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:47

misshester schreef:
Oke bedankt Tamara, zoiets als een thermostaat ga je wel vanuit dat ze die laten hangen inderdaad :D, ik zet hem op mijn lijstje!

Die bezichtiging is heel belangrijk, dat is in feite je laatste kans om te ontdekken of er iets scheef zit voor de werkelijke overdracht. Neem er dan ook de tijd voor, kijk bijvoorbeeld of alles volgens afspraak is achtergelaten (lampen, vloeren etc), of de meterstanden zijn opgenomen, of de zolder en de schuren leeg zijn, of er geen gebreken zijn bijgekomen die je eerder niet hebt opgemerkt (of die in de tussentijd ontstaan zijn). Dat soort zaken...

misshester

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:21

Tamara schreef:
Maar wat jij benoemt misshester, dat gebeurt ook als je met een makelaar bent toch? Bedoel, ik zou van kasten en dergelijke ook wel willen weten hoe groot iets is... Dus zou er dan ook zeker voor zorgen dat ten tijde van bezichtigingen alle persoonlijke spullen écht goed opgeborgen zijn, of die bezichtigingen nu door een makelaar worden gedaan of door onszelf.

Klopt, alleen het geeft mij wel een ander gevoel wanneer de glunderende eigenaar er naast staat of alleen de makelaar die wat dat betreft gewoon neutraal en zakelijk is.

Edit: oh, en Wendy, bedankt voor de tips!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:36

Ik word ook liever door een makelaar een huis rond geleid. Maar ik neem ook de makelaar mee als ik ergens ga kijken, die let net weer even op andere dingen.

De kijkers van gisteren dat was dus helemaal niets. Hadden niets met paarden. Ze waren heel ongeïnteresseerd geweest, maar wel overal in kijken. Nare mensen volgens mijn makelaar. (dat is echt de eerste keer dat hij zoiets over kijkers zegt) Dus weer jammer. Ik geloof er inmiddels niet meer in. Ook door dat gedoe met die schuur, denk niet dat we het zo nog verkocht gaan krijgen voor de prijs die wij er voor willen hebben. Moeten we op de één of andere manier aan de gemeente zien te bewijzen dat ons huis enorm in waarde gekelderd is door het gedoogbeleid van de gemeente.