Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
takkie_muis schreef:Ik wil voor het einde van het jaar uit huis , ik las dat jullie groentes kochten en dan kookten en de vriezer ingooiden? Moet wat low budget denken dus heb er wel oren naar , ik eet al duur spelt brood van de bakker (anderen zijn echt niet lekker) . Dubbelfris en alle varianten komen er niet in , gewoon limonade . Dan moet ik denken aan alle koopjes ofcourse , en leren afdingen op de markt.
En wat moet er standaard in een kast liggen naast kruiden? , maak graag vast een lijst just in case
Nell_ schreef:Wij kopen nu minder om de zwangerschaps kilo's kwijt te raken
Maar er ligt altijd wel koek (voor visite of manlief) en ook chips. Nu in deze tijd ook wel pepernoten of gevulde speculaas oid. Maar niet meer zoveel. Net als frisdrank. Manlief drinkt dat nog maar weinig waardoor we ook niet zo vaak hoeven te kopen. Scheelt al een hoop!
Citaat:Pompoensoep voor 2/3 personen:
1 kleine pompoen evt schillen en in stukken snijden, zaadjes eruit.
De stukken samen met een paar aardappelen en een beetje water koken voor ongeveer 20-25 minuten. Dat vervolgens in de blender gooien zodat je een mooi vloeibaar mengsel hebt.
Vanuit de blender gooi je het weer terug in de pan.
Met bouillon blokjes en gebakte uitjes/paprika en peper op smaak brengen op gevoel.
Het geheel weer even opwarmen en roeren.
Citaat:Ehm ongeveer een middelgrote pompoen, geen idee hoeveel gram.
En hou ongeveer 1 bouillonblokje per 0.75 liter aan.
Tussendoor zo nu en dan even proeven, dan kun je het precies op smaak maken.
Wij gebruikten groentebouillon.
Blingh schreef:Nell_ schreef:Wij kopen nu minder om de zwangerschaps kilo's kwijt te raken
Maar er ligt altijd wel koek (voor visite of manlief) en ook chips. Nu in deze tijd ook wel pepernoten of gevulde speculaas oid. Maar niet meer zoveel. Net als frisdrank. Manlief drinkt dat nog maar weinig waardoor we ook niet zo vaak hoeven te kopen. Scheelt al een hoop!
Om me af en toe te verwennen koop ik een fles DR. pepper of cherry coke maar dat doe ik maar zelden (ook ivm de kilo`s)