E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ValerieM

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 08:12

hoi allemaal

ik heb een vraagje... ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.

Vorige week heb ik per ongeluk mijn kobo libra gesloopt. Ik liet er een powerbank opvallen waardoor het beeldscherm kapot is.
Inmiddels is er een nieuwe, want ik kan niet zonder mijn kobo

Ik heb ook een kobo abonnement bij bol.com. Nu is het zo dat je op 5 of 6 verschillende apparaten tegelijk kan lezen met je account. Ik deel dit abonnement met mijn vader, die ook aan zijn 2e kobo bezig is.

de vraag is: kan je een oude kobo op de 1 of andere manier afmelden op het abonnement. Zodat hij dus niet meer wordt meegeteld als actief apparaat?
Het beeldscherm van mijn oude kobo doet dus echt helemaal niks meer. Dus handmatig afmelden is onmogelijk

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 10:09

Kan dat niet via je account bij Bol of Kobo?

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 10:47

Siers83 schreef:

Nee helaas niet

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 11:12

Aan je computer knopen werkt misschien?

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 12:16

Volgens mij ontkoppeld hij apparaten als je een maand geen wifi koppelt. Zoiets staat mij bij

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 15:34

Marjolein schreef:
Volgens mij ontkoppeld hij apparaten als je een maand geen wifi koppelt. Zoiets staat mij bij

ow ok. Dat is dan makkelijk. Bedankt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 16:01

ValerieM schreef:
Siers83 schreef:

Nee helaas niet

Oh dat is wel stom. Bij kindle/Amazon bv kan dit wel gewoon. daar kun je een oud apparaat gewoon 'deregistreren' bv. :j Je zou verwachten dat dat met kobo dan ook zou moeten kunnen wel.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 17:41

Heeft er hier iemand een Kindle account? O:)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 17:42

Dyphusion schreef:

Yes, ik! :j

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 14:31

Oooh noo.. mijn e-reder (pocketbook verse pro) van net 2 maanden heeft een kleine kras op het scherm.. E-reader zit in een flip cover hoes..
ik moet zeggen dat ik me vrij stoor aan dat kleine krasje -O-
Wegpoetsen gaat natuurlijk niet meer :roll:

Afbeelding

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 16:13

Dyphusion schreef:

Ik heb een amazon account, kindle en KU.

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 10:15

Vraag voor de Kobo-gebruikers:

Ik heb toch wat spijt van mijn aankoop, Pocketbook Verse Pro, en wil nu een switch maken naar de Kobo libra, maar bij Pocketbook kan je je ebook “mailen” naar het apparaat, is dat ook bij de Kobo?

Dus mocht er nog iemand een E-reader zoeken? Mijn Pocketbook die 2 maanden geleden is gekocht word verkocht, zit al (helaas) een klein scheurtje in het scherm bovenin..

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 13:40

Waarom heb je spijt van je Pocketbook? Ik wil een nieuwe reader kopen voor mijn dochter, en denk dat het een Kobo wordt. Vandaar de vraag.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 13:43

Onlylienn schreef:
Vraag voor de Kobo-gebruikers:

Ik heb toch wat spijt van mijn aankoop, Pocketbook Verse Pro, en wil nu een switch maken naar de Kobo libra, maar bij Pocketbook kan je je ebook “mailen” naar het apparaat, is dat ook bij de Kobo?

Dus mocht er nog iemand een E-reader zoeken? Mijn Pocketbook die 2 maanden geleden is gekocht word verkocht, zit al (helaas) een klein scheurtje in het scherm bovenin..

Zover ik weet kan dat met Kobo niet.
Met een Kindle kan dat dan weer wel :j

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 15:16

Zover ik weet kan het inderdaad niet. Wel kan je supermakkelijk via een kabel alles overzetten. Gewoon downloaden vanaf de mail en dan sleep je het bestand naar de kobo als je hem in de laptop geplugd hebt.

laurabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 15:48

Je kunt op je telefoon gaan naar de site send.djazz.se en op je Kobo naar Beta functies en dan daar internet openen en ook naar die site gaan. Dan kun je een voor een bestanden omzetten. Dan krijgen ze meteen Kobo Epub formaat. Dat gebruik ik tegenwoordig altijd. Ik zag het op Tiktok.

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 17:35

LaDonna75 schreef:
Waarom heb je spijt van je Pocketbook? Ik wil een nieuwe reader kopen voor mijn dochter, en denk dat het een Kobo wordt. Vandaar de vraag.

Ik denk toch dat de grootste reden is de kobo abonnement, wat me in het begin niet zoveel uit maakte, maar ik merk dat ik prettiger en sneller lees via de E-reader, ben zo door mijn boeken heen :') ook om genres uit te proberen, ben nooit zo van de fantasy maar wil wel eens een boek proberen omdat het heel groot is qua genre,

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 21:20

Balen van de kras Onlylienn. Als je die eenmaal ziet is het lastig te negeren.

Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en de Boox Go 7 BW gekocht. Niet de color, want ik lees teveel reviews over slecht contrast van kleuren ereaders.

De Boox is een Android e-reader, daarmee kan ik zelf boeken uploaden en zowel via de Storytel app als de Kobo Plus app lezen. Precies wat ik zocht! Ja de interface is iets minder fijn dan die van mijn oude Kobo. Maar als ik eens besluit om (tijdelijk) het ene of de andere abo op te zeggen dan zit ik niet met een e-reader waar ik niets mee kan. Kobo Plus heeft een fijn groot aanbod, maar voor mij niet voldoende Engelse romans. Storytel heeft vaak gloednieuwe boeken die echt net in de winkel liggen, maar soms alleen als audioboek.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 08:48

Ik heb net een Kobo gekocht, maar als ik op m'n laptop via KoboPlus boeken toevoeg staan ze ook meteen op mijn Kobo. Ik hoef daar niets voor te doen. Of mis ik dan nog wat.... niet dat ze het straks niet doen als ik offline ben.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 09:20

manzano schreef:
Ik heb net een Kobo gekocht, maar als ik op m'n laptop via KoboPlus boeken toevoeg staan ze ook meteen op mijn Kobo. Ik hoef daar niets voor te doen. Of mis ik dan nog wat.... niet dat ze het straks niet doen als ik offline ben.

Dat zou gewoon offline moeten werken. Je kunt het checken door de wifi uit te zetten en een boek te openen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 09:25

manzano schreef:

Check wel even of hij ze ook automatisch download. Ik heb namelijk veel ebooks gratis (legaal via kobo zelf) verzameld in mijn account, maar niet gedownload op mijn ereader zelf. Ik kan ze zien staan in mijn library, maar zonder wifi verbinding kan ik ze niet openen. Dit om geheugen te besparen.

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 10:09

LaDonna75 schreef:

Kom nog even terug haha, heb gisterenavond mijn kobo Libra aangeschaft, en naast het abonnement die ik gelijk erbij gedaan heb, vind ik de kobo gebruiksvriendelijker, het zijn hele kleine details hoor.
Maar het scherm is groter dan de pocketbook verse pro, het is namelijk een 7inch plaats van een 6inch.
Ok een bladzijde om te slaan kun je op het scherm een tikje geven, bij pocketbook moet je echt vegen en het kan dan nog eens voorkomen dat hij denkt dat je een bladzijde terug wilt :') dat heb ik nog niet ervaren bij de Kobo, daarnaast is het abonnement ook echt wel top

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 10:32

Tnx voor de reacties! Ik ga het nog even bekijken voor we over paar dagen weggaan := Zou wat zijn!

Edit: met wifi uit doen de boeken het ook gewoon. Kennelijk worden ze automatisch gedownload en hoef ik dus niks te doen behalve ze toevoegen op m'n bol-account. Handig zeg!
Laatst bijgewerkt door manzano op 09-09-25 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 10:36

Kobo heeft wel integratie met dropbox, heb ik geen ervaring mee. Ik gebruik koboplus (voor mijzelf en dochter, allebei een kobo) en gekochte ebooks beheer ik in Calibre en die transfer ik naar de kobo via mijn laptop.

Mijn man heeft ene pocketbook en die hang ik ook aan calibre. Maar soms doe ik ook wel send to ereader via mail.

amand0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 09:47

MissCharlie schreef:
Balen van de kras Onlylienn. Als je die eenmaal ziet is het lastig te negeren.

Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en de Boox Go 7 BW gekocht. Niet de color, want ik lees teveel reviews over slecht contrast van kleuren ereaders.

De Boox is een Android e-reader, daarmee kan ik zelf boeken uploaden en zowel via de Storytel app als de Kobo Plus app lezen. Precies wat ik zocht! Ja de interface is iets minder fijn dan die van mijn oude Kobo. Maar als ik eens besluit om (tijdelijk) het ene of de andere abo op te zeggen dan zit ik niet met een e-reader waar ik niets mee kan. Kobo Plus heeft een fijn groot aanbod, maar voor mij niet voldoende Engelse romans. Storytel heeft vaak gloednieuwe boeken die echt net in de winkel liggen, maar soms alleen als audioboek.

Kan je laten weten hoe de boox bevalt? Ik heb nu een Kobo, maar luister veel visla Storytel dus wil een ereader waar ook Storytel op kan