[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:29

dat geloof ik ook zeker wel, maar alle mensen die ik hoor die aan zo'n route mee doen doen het puur om bij andere mensen binnen te kijken. leuk een dagje huisjes kijken terwijl ze geen intentie hebben om te kopen.
als je je huis al langer te koop hebt staan hadden we vast wel mee gedaan maar niet als we hem net in de verkoop hebben. Wij hebben toen voor ons zelf besloten als hij na een half jaar nog te koop staat dan doen we mee aan de open huize route.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:34

Open huizenroute is gratis. Dus dat is het probleem niet.

Tja, ik vind het ook dubbel.... lastig!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:35

Bij ons zitten er wel kosten aan verbonden. Maar dat zijn de kosten van het adverteren wat wij altijd doen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:40

bij ons was het ook niet gratis, de kosten die je zou hebben waren inderdaad voor de advertentie's en de stapel offertes van je huis. de optie om niet te adverteren was niet aanwezig. Wij waren minimaal €125,- kwijt. maar ook al was het wel gratis geweest hadden we het nog niet gedaan.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:41

125euro :oo Das best veel. Bij ons is het 80euro en dat is voor 2x adverteren en alle dingen eromheen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:42

Overigens kan ik niet zeggen dat ik van mensen die meedoen aan open huis de indruk krijg dat ze "wanhopig" zijn oid. Tenzij ze elke week open huis doen ;) (die zitten er ook bij).

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:47

wij zijn er achteraf ook wel achter gekomen dat onze toenmalige makelaar een kat in de zak is hoor.
Onze woning is snel verkocht maar doordat we zelf heel veel gedaan hebben, mondeling doorgegeven geadverteerd enzo.
Onze makelaar zou ons ook helpen bij de aankoop van het huis in Duitsland, maar na 3 bezichtegingen met hem kwam hij mij de strot uit zetten.
Meneer kwam "fashionably late", liet ons en de verkopende makelaar makkelijk een uur wachten of kwam helemaal niet opdagen. tijden een bouwofferte maken beslisde de makelaar wat er moest gebeuren want meneer had eigenlijk geen tijd om aanwezig te zijn. Was kort af tegen ons en de verkopende makelaar.
"Het huis wat we nu aangekocht hebben, hebben we zonder hem bekeken de eerste keer hij kwam erachter en was boos op onze manier van handelen :+ (uhh pardon!) dus heb hem niet al te vriendelijk verteld hoe ik over hem dacht en dat hij het kan bekijken.
Buiten dat alles om waren ze ook nog verschrikkelijk duur.

Enkel bij de openhuize route moesten we dus minimaal €125,- betalen en zou er geadverteerd worden maar dit ging door loting ze kunnen natuurlijk niet 100 huizen aanbieden in een folder dat ze mee doen aan de route dus als je geluk had stond je erin en anders had je pech maar hoe dan ook je geld was je kwijt.

Ik snap het niet, want de makelaar staat goed aangeschreven en doen het overkomen alsof ze echt willen door avonden te organiseren waar uitgebreid advies werd gegeven en je vragen kon stellen over het aankopen/ wonen in Duitsland en dergelijke maar als puntje bij paaltje komt laten ze je vallen als een baksteen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:49

manzano schreef:
Overigens kan ik niet zeggen dat ik van mensen die meedoen aan open huis de indruk krijg dat ze "wanhopig" zijn oid. Tenzij ze elke week open huis doen ;) (die zitten er ook bij).

sorry denk dat je mij verkeerd begrepen heb. ik vind het best wanhopig overkomen dat als je je huis net in de verkoop hebt je al mee doet aan de openhuize route, dat is mijn gevoel erbij en dat is ook een reden waarom wij toen gekozen hebben het niet te doen en dus een termijn ingesteld dat als hij over een half jaar nog te koop stond we wel weer zouden nadenken over een eventuele huizenroute.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:51

Ik vind het dan weer niet wanhopig overkomen eigenlijk :o Al onze nieuwe panden gaan mee doen eind maart. Gewoon omdat ze het willen en niet omdat ze haast hebben of wat dan ook. Ze willen het eens meemaken. En nee ze worden nergens toe verplicht. Denk dat het meer je eigen gevoel er bij is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:55

Ja dat begreep ik. Maar dat ben ik dus niet met je eens :o

Overigens snap ik wel dat je voor een evt. advertentie moet betalen (maar dan moet je idd wel een adv. krijgen en tussen 100 anderen heeft dat misschien ook weer minder nut). Dat is bij gratis meedoen ook niet aan de orde.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:56

dat zeg ik ook continu dat het mijn idee erbij is. wat andere mensen doen moeten zij weten is hun goed recht, zal een kromme wereld worden als ik bepaal wat ze wel of niet moeten doen :+
Dat mensen mee doen om het eens mee te maken, snap ik eigenlijk niet echt dan kan ik andere dingen bedenken om te doen puur om ze mee te maken. maar nogmaals het is mijn mening en dat wil niet zeggen dat het goed of fout is of dat wat een ander doet goed of fout is.

Zelf hebben wij ook nooit gekeken bij de openhuizeroute, als we iets mooi vinden maken we een afspraak bij de makelaar. Maar ook dit is ieder voor zich.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:56

Enige nadeel van meedoen is dat ik dan zelf niet naar huizen kan gaan kijken _O- :')

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:57

Wij hebben denk ik de helft van de panden die mee doen. En aangezien wij geen groot kantoor zijn adverteren wij ook met alles (incl. vestiging Enschede). Met 100 andere panden heeft adverteren ook weinig nut volgens mij.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:58

Haha, ok duidelijk Pashon :j :j

Ik vind het op zich wel handig dat het op zaterdag is. Er zijn helaas nog steeds veel makelaars die niet op zaterdag bezichtigen :n :\ En dat is met ons werk toch echt lastig af en toe.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:59

onze makelaar had over de 500 panden te koop, waarvan er zo'n 100 mee deden aan de openhuizenroute.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:59

Wij bezichtigen in eerste instantie ook niet op zaterdag hoor. Maar er zijn genoeg mensen van ver weg die niet anders kunnen en dan heb je als makelaar IMO weinig keus. Als je een pand wilt verkopen zul je ook op zaterdag moeten bezichtigen, net zoals in de avonden. Op zondag bezichtigen doen wij absoluut niet overigens.

edit: 500panden??? Pff, dat is veel. Zoveel staan er hier nog niet eens in het dorp te koop. Wij hebben er kleine 50. Meer dan genoeg op zich. Kun je iig nog klantgericht werken en is het niet zo dat een klant '1 van de -tig' is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:01

Nee zondag kan ik me goed voorstellen :j Dat vind ik ook niet meer dan normaal.

Ik wilde laatst woning bezichtigen en had komende weken echt geen gelegenheid om vrij te nemen. Dus tja......toen is het over gegaan. Is toch ook niet echt service naar hun eigen client. Maar goed, het staat nog te koop en over 2 weken heb ik vakantie, dus wie weet gaan we dan nog wel ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:02

onze makelaar deed het eigenlijk ook niet op zaterdag, maar precies wat je zegt je zult soms wel moeten. de voorkeur gaat uit bij hun door de weeks als dat echt niet haalbaar is voor de personen doen ze het op zaterdag. maar het onderste moet bij hun uit de kan dat het door de weeks moet.
Al zou ik zelf zaterdag wel een fijne dag vinden om te kijken, door de weeks moeten de meest mensen al weer vrij nemen en zitten dan toch aan een tijd gebonden als ze een paar uur van het werk weg kunnen.

De makelaar waar wij ons huis bij aangekocht hebben, doet zonder problemen op zaterdag bezichtigen die zit tegenover onze verkopende makelaar en die heeft over de 1000 panden te koop dus die moeten wel (waarvan ook heel veel in Duitsland zijn).

Het is inderdaad een nadeel als je zelf mee doet aan de route dan kan je niet bij anderen kijken

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:03

dat is ook niet allemaal uit 1 dorp hoor rowo, dat is uit meerdere plaatsen en wat ik zeg ook heel veel in Duitsland

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:04

Waar woon je als ik vragen mag Pashon? Dat soort aantallen van te koop staande woningen komt hier niet veel voor. (of je moet makelaarskantoren hebben die ong. 6 vestigingen hebben).

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:06

onze verkopende makelaar zowel als de aankoop makelaar hebben diverse vestigingen, beide 4 stuks.

Ons te verkopen huis stond in Nieuw Amsterdam, nu tijdelijk wonen we in Roswinkel en we hebben gekocht in Georgsdorf (Duitsland) dus omgeving van Emmen zeg maar.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:09

@ Idefix4

We zoeken in Turnhout (in België).
De huizen hier zijn wel best gewild. Zeker een met garage en de andere eisen.
En het is niet dat we zoveel eisen willen, gewoon een leuk huisje (moet helemaal niet groot zijn), met garage en tuin, (mogelijkheid tot) open keuken.
Soms denk ik dat ik thuis nooit weg geraak... (ach, bij de ouders wonen heeft ook nog zo zijn voordelen :Y) )

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:10

Ik heb jaren geleden mijn 2 katten (toen nog kittens) gehaald in ik meen ook Georgsdorf :j Bij een andere bokker :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:12

tesseke hoe oud ben je dan als ik vragen mag? edit: heb even in je profiel gespiekt.

Oh wist helemaal niet dat er een bokker uit Georgsdorf was. Wij moeten straks nog helemaal gaan integreren. Dus tja mensen leren kennen en dan komt de rest vanzelf.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:38

Mee doen aan open huizen dag lijkt mij ook als je huis net in de verkoop staat wel interessant. Denk niet dat je dan wanhopig over komt, meer dat je je huis gewoon graag kwijt wilt. En zeker in deze tijden is elke extra kijker natuurlijk mee genomen.

In mijn portiek staat ook een appartement te koop. Geloof dat dit uit de verhuur komt (ING Real Estate). Ze vragen er een beste! prijs voor, zeker als ik het vergelijk met mijn appartement en wat ik er voor betaald heb.
Voor geinteresseerden: Thorbeckelaan 2 in Groningen. Ben wel benieuwd wat jullie van de prijs vinden :j