Zo zonde dat ik daar nu weer voor bij moet stoken. Heb eerst 2 uur (en 2 graden erbij) vh elektrische kacheltje, nu toch maar verwarming aan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Picopico schreef:Ik zit bij budget energie, nooit problemen mee gehad. Ik heb wel alleen de energie, telecom hoor ik teveel slechte verhalen over. Bij mij gaan de tarieven per 1 december juist weer omlaag, €0,59 per kwh (nu €0,81) en €2,41 per m3 (nu €2,88) (variabel contract).
Zou ik mogen vragen wat jullie verbruik is? Bij mij was het in oktober 65 kwh en 23 m3. Ik woon alleen in een klein appartement.
Een tijdje terug heb ik trouwens uitgezocht of het goedkoper is om op gas of elektra te koken. Mijn moeder gebruikt alleen gas om te koken en haar jaarverbruik is 10 m3 (ja serieus). Dus toen was ik wel benieuwd.
Ik heb de kookplaat, oven en waterkoker vergeleken. De cijfers kan ik nog wel opzoeken, nu even geen tijd voor. Maar de conclusie was duidelijk: op gas koken is altijd goedkoper![]()
Picopico schreef:Ik zit bij budget energie, nooit problemen mee gehad. Ik heb wel alleen de energie, telecom hoor ik teveel slechte verhalen over. Bij mij gaan de tarieven per 1 december juist weer omlaag, €0,59 per kwh (nu €0,81) en €2,41 per m3 (nu €2,88) (variabel contract).
Zou ik mogen vragen wat jullie verbruik is? Bij mij was het in oktober 65 kwh en 23 m3. Ik woon alleen in een klein appartement.
Een tijdje terug heb ik trouwens uitgezocht of het goedkoper is om op gas of elektra te koken. Mijn moeder gebruikt alleen gas om te koken en haar jaarverbruik is 10 m3 (ja serieus). Dus toen was ik wel benieuwd.
Ik heb de kookplaat, oven en waterkoker vergeleken. De cijfers kan ik nog wel opzoeken, nu even geen tijd voor. Maar de conclusie was duidelijk: op gas koken is altijd goedkoper![]()
robert45 schreef:Picopico schreef:Ik zit bij budget energie, nooit problemen mee gehad. Ik heb wel alleen de energie, telecom hoor ik teveel slechte verhalen over. Bij mij gaan de tarieven per 1 december juist weer omlaag, €0,59 per kwh (nu €0,81) en €2,41 per m3 (nu €2,88) (variabel contract).
Indien je moeder alleen Gas heeft voor het koken kan je beter op inductie overgaan.
Je kan dan immers je gasaansluiting opzeggen. Dit scheelt je een hoop aan vastrecht.
1810naomi schreef:Hebben degenen die bij Essent aangesloten zijn ook problemen met het inzien van het dagelijks verbruik? Er staat in de app dat ze mijn toestemming opnieuw aan het verwerken zijn, maar dit duurt inmiddels al ruim twee weken. Als ik chat zegt de “robot” dat er in verband met de drukte problemen zijn met de app, maar ik vind het inmiddels wel erg lang duren. Moet ik nog even geduld hebben of ben ik de enige die hier last van heeft?
Maureen95 schreef:Echwel schreef:Iemand al iets van Oxxio ontvangen.
Hier meer dan welkom ivm twee huizen vanaf vandaag
Hier nog niet. Nieuwe contract is ook ingegaan en heb nog steeds mijn nieuwe termijnbedrag nog niet binnen. Ook nog niks gehoord hoeveel geld ik terug ga krijgen.
karrij schreef:Ik hoorde vandaag dat , ik dacht , Vattenfal per 1 januari de tarieven weer gaat verhogen, maar dan gaat toch dat prijsplafond van 1.45 de kuub in? Of gaat dat niet meer door?
Martine schreef:Zitten er ook mensen bij Vandebron die hebben gebeld of zij nog iets kunnen betekenen in de tarieven?
Als ik nu zou overstappen naar Essent dan zijn mijn tarieven flink lager.
Normaal doe ik dat altijd (ook met Ziggo) maar weet niet of het nu zin heeft.
Winged schreef:karrij schreef:Ik hoorde vandaag dat , ik dacht , Vattenfal per 1 januari de tarieven weer gaat verhogen, maar dan gaat toch dat prijsplafond van 1.45 de kuub in? Of gaat dat niet meer door?
Het prijsplafond gaat maar tot een bepaald verbruik. 1200m3 gas, daarboven gelden de contractprijzen.
https://www.gaslicht.com/energienota/pr ... %20energie.
Dees schreef:Martine schreef:Zitten er ook mensen bij Vandebron die hebben gebeld of zij nog iets kunnen betekenen in de tarieven?
Als ik nu zou overstappen naar Essent dan zijn mijn tarieven flink lager.
Normaal doe ik dat altijd (ook met Ziggo) maar weet niet of het nu zin heeft.
Ja, heb ik gedaan. Ze zijn niet te vermurwen, passen de prijzen voor geen cent aan. Ook niet als dat betekent dat de klant echt overstapt.
EllyC schreef:Vandaag is de eerste dag dat kachel echt regelmatig aangaat om het huis op 14 graden te houden.
Ben nu al sinds middennacht 0,5 m3 gas kwijt alleen hieraan.
Zit ergens anders te werken maar de katten moeten maar zorgen voor een goede wintervacht ben ik bang.
Maandverbruik deze maand gaat nog goed. zit nu halverwege op 55 kWh en 15 m3 gas (november 2021 150 kWh en 160 m3).