Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 19:53

pantarhei

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 19:59

Mooi Chevax

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 20:16

Mooi chevax maar dacht dat t al verkocht was?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 20:28

Heel aansprekend de Facebook pagina! Dat warme gevoel had ik niet bij de foto’s die de fotograaf gemaakt had destijds

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 20:46

MarjanB schreef:
Mooi chevax maar dacht dat t al verkocht was?

Nee hoor. Er zijn mensen mee bezig. Er is een bod gedaan en wij hebben tegenbod uitgebracht. Daarnaast is er nog iemand geïnteresseerd, voor hem is het appartement de grootste plus. Oudere man die het samen met z’n zoon en schoondochter wil kopen en hij gaat dan in het appartement.

Zelf zijn we ook bezig met een huis (het tweede dat we bezichtigden vorige week).

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 20:47

Charaz schreef:
Heel aansprekend de Facebook pagina! Dat warme gevoel had ik niet bij de foto’s die de fotograaf gemaakt had destijds

Dank je wel. Ik hoop zo de sfeer van het huis over te brengen en dan helpt het dat er anderen kritisch kijken.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 20:48

Super sfeervol zo! Ik zou mezelf inderdaad zo zien zitten als de locatie was wat ik zocht.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 21:00

Volgens mij zijn jullie allemaal posts aan het liken. Wat lief van jullie! <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:00

Wat een prachtig huis heb je in de verkoop zeg... echt heel mooi. Ik heb geen verstand van de prijzen in jullie regio maar vind het echt een heel mooi aanbod. En het appartement is echt super handig, ook eventueel voor verhuur aan toeristen maar zeker ook mantelzorg technisch gezien _/-\o_

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:29

chevax schreef:
Charaz schreef:
Ik ben wel benieuwd Chevax, heel mooi geworden de voorgevel !

Dank je wel! Vind het zelf ook nog steeds erg mooi.
Wil je voor me op de fb kijken en eerlijk zeggen of dit aanspreekt?
https://www.facebook.com/profile.php?id=100083210558139

Weet je wel zeker dat je het wilt verkopen?
Je bent er nog zo vol van.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:55

HorsePassion schreef:
Weet je wel zeker dat je het wilt verkopen?
Je bent er nog zo vol van.

Ik ben gek op dit huis. En ik zou het niet erg vinden om hier te blijven, hecht me altijd erg aan mijn plekje. Maar we zijn met z’n vieren. Mijn man is 50m van ons huis geboren, hij loopt elke dag een paar keer langs z’n ouderlijk huis: hij heeft het wel gezien in dit dorp (oké, met stadsrechten, maar dorpsmentaliteit). Onze dochter en haar vriend hebben ook toekomstplannen en daarvoor is ons huidige huis te klein. Nou ja, te klein niet in z’n totaal, maar dan zouden we het eigenlijk moeten omdraaien. Zij in ons gedeelte, wij in het appartement. Ik wil niet degene zijn die zegt “we blijven hier”. Ik ben hiermee gelukkig, maar als we een ander huis vinden dat goed voelt, word ik dat daar ook.

Ik ben nog steeds trots al ik door de straat loop en onze gevel zie. Ik heb heel hard gewerkt om dit te verwezenlijken en een gigantische verbouwing te doen. En nu beginnen we hopelijk aan een nieuw avontuur en daar we weer iets prachtigs van maken :-)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:57

VanHuisUit schreef:
Wat een prachtig huis heb je in de verkoop zeg... echt heel mooi. Ik heb geen verstand van de prijzen in jullie regio maar vind het echt een heel mooi aanbod. En het appartement is echt super handig, ook eventueel voor verhuur aan toeristen maar zeker ook mantelzorg technisch gezien _/-\o_

Ja, qua prijzen zitten we mbt verkoop in de verkeerde regio. Maar ja, je koopt ook weer iets nieuws in dezelfde regio, dus dat blijft gelijk.
Het appartement is indd een meerwaarde. Je moet het maar net zoeken, maar in deze tijd merken we toch een flinke belangstelling.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 21:56

Het staat toch al een hele tijd terug al te koop?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 22:21

Zonnetje81 schreef:
Het staat toch al een hele tijd terug al te koop?

Nee, we hebben het in juni in de verkoop gegeven (kan er een maand naast zitten) en zijn in september overgestapt naar een andere makelaar. Je moet maar net zoeken wat dit huis heeft. Een rijwoning of tweekapper is veel couranter. Dit huis is groot (denk aan gwe), heeft een flinke kantoorruimte, een appartement, een binnenplaats, een “cafeetje”,… Dat moet je maar net zoeken.
Er zijn een aantal biedingen geweest, maar die waren te laag en nu zijn we ook in onderhandeling.
Ik zie wel. Vergelijkbare huizen hier staan ook langer te koop en nu met de energiekosten en de stijgende rente zal het ook moeilijker worden.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:00

Wij waren in onderhandeling toen de makelaar aangaf waarschijnlijk een bieder te hebben die boven ons bod uit wilde. Dus die ging aan onze neus voorbij. Maar prima, want wij wilden toch niet stijgen.

Wij hebben geen haast en wachten wel op het juiste huis : . Overbieden is écht uit den boze momenteel. Maar je merkt dat verkopers nog krampachtig vasthouden aan hun vraagprijs. Rente is in de afgelopen drie weken met 0,1% gestegen, met die lijn is voor ons een bod van minstens €25.000 lager dan de vraagprijs (mits die er al scherp op staat) reëel.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:06

Aight schreef:
Wij waren in onderhandeling toen de makelaar aangaf waarschijnlijk een bieder te hebben die boven ons bod uit wilde. Dus die ging aan onze neus voorbij. Maar prima, want wij wilden toch niet stijgen.

Wij hebben geen haast en wachten wel op het juiste huis : . Overbieden is écht uit den boze momenteel. Maar je merkt dat verkopers nog krampachtig vasthouden aan hun vraagprijs. Rente is in de afgelopen drie weken met 0,1% gestegen, met die lijn is voor ons een bod van minstens €25.000 lager dan de vraagprijs (mits die er al scherp op staat) reëel.

Eens hoor, mensen blijven zich best erop vasthouden dat er mega veel overgeboden moet worden. Vorige week nog meegemaakt met een huis, wel netjes, maar behoorlijke vraagprijs, voor iets waar je de komende maanden toch wel aan flinke energie en gaskosten zit. 10.000 onder de vraagprijs geboden, nee, zagen ze niet zitten. Succes ermee dan. :Y)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:17

ZwarteHeks schreef:
Aight schreef:

Eens hoor, mensen blijven zich best erop vasthouden dat er mega veel overgeboden moet worden. Vorige week nog meegemaakt met een huis, wel netjes, maar behoorlijke vraagprijs, voor iets waar je de komende maanden toch wel aan flinke energie en gaskosten zit. 10.000 onder de vraagprijs geboden, nee, zagen ze niet zitten. Succes ermee dan. :Y)

ik snap het ook wel, het is ook heel psychologisch dat de pijn van verlies groter is dan het geluk van de winst. Snap dat het gevoel kan geven alsof je ''gestraft'' wordt door de stijgende rente. Maar eigenlijk is het gewoon een stabilisatie van de gekte.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:20

Ik vrees dat veel mensen zelf ook al wat hebben gekocht met het idee.. Dit geld krijgen we er wel even voor en dan komt er ineens geen bod in de buurt. De energieprijzen werken nu ook nog eens door inderdaad dus het energie label heeft naar mijn idee nu ook veel meer effect op de biedingen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:34

Gnome schreef:
Ik vrees dat veel mensen zelf ook al wat hebben gekocht met het idee.. Dit geld krijgen we er wel even voor en dan komt er ineens geen bod in de buurt. De energieprijzen werken nu ook nog eens door inderdaad dus het energie label heeft naar mijn idee nu ook veel meer effect op de biedingen.

Het is voor veel mensen nu wel een zure appel, maar ik vind het een goede ontwikkeling dat de prijzen weer wat omlaag gaan. Over een tijdje hoor je weer van mensen die moeten verkopen en dus met een fikse restschuld blijven zitten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:40

Absoluut. Wij hebben nog net leuk kunnen kopen. Onder de vp maar met de hele lage rente. Zouden het huis nu nog amper hebben kunnen kopen. Is zo hard gegaan in een jaartje tijd.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:19

Hier particuliere verkoop maar konden het ook echt niet krijgen voor onder de vraagprijs
En moet nog best wat gebeuren maar ach is het wel waard.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:03

Ik had mijn huidige appartement ook echt niet kunnen kopen tegen de huidige rente. Heb het nu twee jaar geleden gekocht. Was nog net niet op de topprijs. Die was denk ik in de wijk waar ik woon half jaartje terug. Dus ook al zakt het wat, dan verlies ik er nog niet op, mocht ik het nu kwijt willen.

En tja, het is links- of rechtsom, of je betaalt meer met minder hoge rente of minder met hogere rente. Je kunt je geld maar een keer uitgeven.

Die energieprijzen vind ik er nu wel inhakken, denk dat je een huis met een G, F of E label nu toch wel wat minder makkelijk kwijtraakt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:10

Chevax wat een heerlijk en mooi huis <3 . Ik zou zelf omkeren jullie in het appartement en je dochter in jullie stukje. Je moet maar iets geschikts terugvinden zo.

Ik heb echt net op tijd verkocht lijkt het. :oo De stijgende rente en de stagnerende/dalende prijzen hadden het onmogelijk gemaakt wat ik nu wel kan.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:21

karuna schreef:
Chevax wat een heerlijk en mooi huis <3 . Ik zou zelf omkeren jullie in het appartement en je dochter in jullie stukje. Je moet maar iets geschikts terugvinden zo.

Ik heb echt net op tijd verkocht lijkt het. :oo De stijgende rente en de stagnerende/dalende prijzen hadden het onmogelijk gemaakt wat ik nu wel kan.

Dank je, Karuna. Indd, als we wisselen kan Nikki daar aan de slag (in de toekomst) met gezinsuitbreiding. We hebben laatst bijna een huis gekocht dat geschikt was (of nou ja, bijna) voor dubbele bewoning:
https://www.funda.nl/koop/terneuzen/hui ... blokken-4/

En nu zijn we bezig met een ander huis, met wat grond en een bijgebouw/schuur waarin we een huis maken.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:11

Bij ons kan voorzichtig de vlag uit. Mijn vriend heeft een van de biedingen op zijn huis geaccepteerd gisteren. Nu nog tekenen en datum overdracht vaststellen en dan kunnen we helemaal over naar onze bouwput :D