Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 15:18

Mars schreef:
Malenka schreef:
Mooi gezicht met de leds. Heel duidelijk. Zijn de 'missende' treden niet vervelend? En kijk je onderaan de trap bij het omhoog gaan niet tegen de hogere leds aan?

Nee dat valt wel mee, door de leds om de trede te doen zie je goed contrast als je naar beneden loopt.

[ [url=m/7XYxeM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naar boven vallen de ledjes weg onder de ‘neus’ van de trede. Je kunt ze ook verstellen qua warmte en intensiteit, we hebben er een afstandbediening bij.

Handig dan zal jou dit niet gebeuren...
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 15:24

Mars schreef:
... we hebben er een afstandbediening bij.

Waar is de AB ik moet even de trap op 8-)

Mars

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 15:29

Neuh hij staat als we thuis zijn eigenlijk altijd zachtjes aan. In de praktijk gebruiken we de afstandsbediening niet veel. Maar t is fijn dat je je licht wat kunt aanpassen als je wilt

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 16:04

Goede foto in het duidelijk te maken. Zeker een goed contrast zo. Dankjewel. :)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 16:26

De trap met dat ledlicht van mars vind ik echt supermooi!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 17:42

@ karijn, laminaat en tapijt kan wel rondom.
Bij ons nieuwe huis is de zoldertrap ook open en het tapijt zit er helemaal omheen.
En bekleden met laminaat ofzo kunnen ze wel rondom doen, maar is wel een stuk duurder.

@ Mars, heel erg mooi jouw trap.
Met witte stootborden vind ik ook wel heel erg mooi en verlichting erbij.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 19:02

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 19:28

Ohhh, ik wil zoiets!

Wij zijn laatst bij een huis gaan kijken waar al, gokje, iets van 30 jaar niets aan gedaan was :')
Vochtproblemen, een trap die kantelde onder je voeten, niets geïsoleerd...

Uiteindelijk bleek dat we daar niet eens een schuurtje bij mochten zetten, laat staan stallen, maar ik had alles al gepland :Y)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 19:51

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 21:54

Wij hebben wel PVC op de trap met van die metalen trapneuzen. Gekocht bij Karwei en door de Karweiklushulp laten zetten. Prijs viel mij enorm mee en echt enorm blij mee. Dat het glad is herken ik helemaal niet. Vroeger hadden wij vloerbedekking en daar ben ik zelf tig keren vanaf gevallen. Op onze PVC hebben onze twee kindjes beide op leren traplopen. Ik had een paar jaar daarvoor beide trappen zelf geschilderd, maar dat bleek toch minder lang mooi te blijven als gehoopt. Dus daarom uiteindelijk hiervoor gegaan.

Wij hebben zo'n soort idee, alleen dan met houtlook treden en witte stootborden. https://www.karwei.nl/assortiment/first ... lsrc=aw.ds

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 22:18

En een traploper? De stijl moet je passen, maar je hebt ook heel strakke opties. Met de roedes ertussen geeft het een heel luxe uitstraling. Het was bij elkaar zo’n €1000. Wij hebben het schilderen van de trap uitbesteed toen omdat ze al het houtwerk in het huis gingen doen. Daar hebben we een totaalprijs voor betaald dus geen idee wat de trap kostte. Zij hebben de trap ook netjes gemaakt voor het verven.
Wij hebben een traploper van sisal, dus supersterk, in een tweed-patroon met een brede zwarte bies.
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 09:42

Gave spiegel Lisitano!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 11:58

Lisitano schreef:
En een traploper? De stijl moet je passen, maar je hebt ook heel strakke opties. Met de roedes ertussen geeft het een heel luxe uitstraling. Het was bij elkaar zo’n €1000. Wij hebben het schilderen van de trap uitbesteed toen omdat ze al het houtwerk in het huis gingen doen. Daar hebben we een totaalprijs voor betaald dus geen idee wat de trap kostte. Zij hebben de trap ook netjes gemaakt voor het verven.
Wij hebben een traploper van sisal, dus supersterk, in een tweed-patroon met een brede zwarte bies.
[ [url=m/NDBMrQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jullie hal en trap zien er erg mooi uit zo.
Ons ding is het niet helemaal een traploper.

Naar aanleiding van de reacties hier denk ik dat laminaat toch de beste optie is voor ons.
Tapijt vind ik wel mooi en lekker zacht, maar word snel vies ben ik bang. Zeker met 2 kinderen en in de toekomst hopelijk een hond.
Schilderen zien we ook niet zo zitten.
Dat was de trap in het huis waar we nu nog zitten ook, maar dat moet je dan toch weer onderhouden en we zijn zelf ook niet echt klussers. Toen hij opnieuw moest hebben we hem daarom laten bekleden met laminaat.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 08:55

Valt mee hoe vies tapijt wordt hoor, hier een huishouden van 3 kinderen (+veel vriendjes/vriendinnetjes) en een hond. Regelmatig de stofzuiger er overheen en ziet er weer uit als nieuw! Wel zit er in tapijt onderling kwaliteitsverschil, dat is wel iets om op te letten. Laminaat op de trap lijkt mij juist erg glad?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 12:21

noviceh schreef:
Valt mee hoe vies tapijt wordt hoor, hier een huishouden van 3 kinderen (+veel vriendjes/vriendinnetjes) en een hond. Regelmatig de stofzuiger er overheen en ziet er weer uit als nieuw! Wel zit er in tapijt onderling kwaliteitsverschil, dat is wel iets om op te letten. Laminaat op de trap lijkt mij juist erg glad?

Dat dacht uk ook altijd, tot er een keer iets overheen ging dat er niet makkelijk uitging- zo een shampoo reiniger eroverheen gehaald en ben me rot geschrokken- nooit meer vloerbedekking- ook het verschil hoe de hondenlucht erin trekt is groot

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:58

Aangezien jullie volop in de trappen zitten, wij hebben gerenoveerd en de afwerking is voor mij drama. Ik 'zie' het namelijk niet terwijl we eigenlijk goede basis hebben voor een tof interieur. In de hal een gedurfdere tegel gekozen, muren in basis gebroken wit om het ruimtelijk te hebben.

Toen we de glazen douchewand naar boven brachten bleek die met geen mogelijkheid naar boven te kunnen dus toen trapleuning afgebroken. Dat bevalt ons wel, opeens wordt het veel ruimtelijker.

We wilden de trap renoveren. Verbrander erbij, bleek onder de bleekroze verf een donkerbruin te zitten (dat schemerde al door), wat deels in het hout zit omdat de trap blijkbaar mishandeld is met een schuurmachine. Die verf krijg ik er dus niet af. Dus nu een half kale trap.

Wat kunnen we hiermee? Bekleden ben ik bang dat hij lomper /dikker gaat ogen tov de stijl van de tegels. Iemand ervaring met trap zandstralen of luchtgommen? En suggestie qua leuning die dan tegen de muur moet? Ik ben niet handig met pinterest helaas.

Afbeelding
Afbeelding
Bovenaanzicht

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 12:18

Zandstralen kan hout heel erg opknappen. Het oorspronkelijke hout komt er dan onderweg. Het is wel vrij kostbaar.

Je zou bekleden met pvc kunnen overwegen, dat is mooi strak. En in iedere kleur die je wenst.

Qua leuning, er zijn zoveel opties... Ik zou zelf voor een normale breedte leuning kiezen, misschien zwart staal? Ik denk dat dat gaaf staat met je vloer (die heel gaaf is, trouwens!).

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 12:31

Bekleden kan hier denk ik heel goed!

Wij hebben traprenovatie met laminaat laten doen, er staan wat foto’s hierboven. Kan ook in allerlei kleuren en afwerkingen. Meestal halen ze dan een klein randje van de bestaande treden zodat je trap naderhand niet groter of dikker is.

Maar ik heb ook iets gezien via IG van een bedrijf dat creastairs heet. Die brengen een coating aan met kleine pigmentjes in allerlei kleuren. Schijnt ook antislip en slijtvast te zijn maar heb er zelf geen ervaring mee: https://www.creastairs.nl/houten-trap-bekleden

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 12:37

Bekleden voelt alleen wel zonde, omdat ik de originele houtkleur wel mooi vind. Bekleden is altijd met kunststof en voelt dan snel klinischer aan.

Maar sommige van de treden zijn dus wel behoorlijk mishandeld met die schuurmachine
Afbeelding
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 13:05

Dat kun je wel weer netjes krijgen, denk ik. Het kost alleen aardig wat geld.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 13:11

Ik zou hem flink agressief schuren met een korrel 40/60 en wat er dan nog aan imperfecties inzit omarmen als een 'feature' . De leuning zou ik wel weer installeren.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 13:22

DubbelFun schreef:
Ik zou hem flink agressief schuren met een korrel 40/60 en wat er dan nog aan imperfecties inzit omarmen als een 'feature' . De leuning zou ik wel weer installeren.

Als ik dat doe, moet ik daar alle onderdelen van schuren. En de trap is al zo zweten met die verfbrander.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 13:27

De stoorborden zou je kunnen bekleden als in de gang mits je dat wat lijkt :)
Al een goede verfafbijt geprobeerd ? En korrel 40 is écht heel grof en schuurt overal zo doorheen :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 13:37

Misschien zit daar idd nog wel veel winst in te halen, met de manier van verf verwijderen. Gelukkig heeft het ook geen haast.

Plinten moeten ook nog overal, dus wat bedoelt je precies met die stoorborden (welk onderdeel is dat?) bekleden?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 15:47

Ze bedoelt de stootborden van de trap. Die op de foto nu nog wit zijn.