Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:23

Oh een hoop reacties op de good too go hier. Had er ook al een topic over aangemaalt want want was erg nieuwschierig. Ben ook erg benieuwd naar de sushi maar ga vanavond naar t verswarenhuys. Om nou 2 x op een rot tijd weg te gaan haha. Ik ben een alles eter gelukkig. Trouwens kan gebak en bv koffie broodjes enzo ook makkelijk de vriezer in?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:26

Gebak gaat hier af en toe de vriezer in wanneer ik het afgeprijsd kan kopen, gaat prima. Koffiebroodjes weet ik niet maar ik denk het wel.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:26

Nou leuk pakketje!
Pak volle melk, 2 flinke stukken cranberry pathe, grillworst, een grote ronde gevulde speculaastaart zover ik hem nu ruik en een salade met forel die ik mooi als avond eten op heb. Pathe kan in de vriezer las ik op internet.
Kreeg nog een stevig brood van een vrouw die de bakker en ekoplaza af was geweest al en geen ruimte meer had in de vriezer. Al met al een leuke deal als je een makkelijke eter bent en dat voor 5,-.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 22:03

ChantalSmook schreef:
Nou leuk pakketje!
Pak volle melk, 2 flinke stukken cranberry pathe, grillworst, een grote ronde gevulde speculaastaart zover ik hem nu ruik en een salade met forel die ik mooi als avond eten op heb. Pathe kan in de vriezer las ik op internet.
Kreeg nog een stevig brood van een vrouw die de bakker en ekoplaza af was geweest al en geen ruimte meer had in de vriezer. Al met al een leuke deal als je een makkelijke eter bent en dat voor 5,-.

Klinkt zeker als een mooie buit en dat brood is ook mooi meegenomen! Ik moet wel gniffelen om je pathe, die bioscoopketen doet iets goed, het spul voor op brood en toast heet natuurlijk gewoon paté ;)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 22:12

Ik dacht ook gelijk aan een bioscoop, leuk pakket als ik het zo lees.

Hier in de stad is al een tijdje niks meer dat aangeboden wordt, erg jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 22:14

Hier in Friesland sowieso niet

Is soms tenenkrommend wat er op mijn werk weggegooid word ..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 22:15

Rebecca schreef:

Zo zonde vind ik dat, je hoeft nog niet eens dit te doen maar geef het dan aan bijvoorbeeld een daklozenopvang o.i.d dan ga je al voedselverspilling tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 22:18

C_arola schreef:
[naam] schreef:

Zo zonde vind ik dat, je hoeft nog niet eens dit te doen maar geef het dan aan bijvoorbeeld een daklozenopvang o.i.d dan ga je al voedselverspilling tegen.

Precies snap dat je je naam niet erop wil hebben , maar breng het naar een grote stad of iets .

Laatst 10 a 15 kilo droge worst die te warm geworden was dus niet de goede kwaliteit , maaltijden met de datum van die dag(word zelf gemaakt de maaltijden ) stuk of 10 en zo de container in .

Vreet mij weleens op en baas zit er gewoon niet mee

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 22:20

Staat ook niet open voor opties? Soms staan ze er zelf helemaal niet bij stil terwijl ze wel open staan voor tips en input van anderen.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 22:20

Hier brengt de slager het naar de voedselbank. Mooi initiatief. Zitten in ons dorp 26 gezinnen bij de voedselbank. Dus die hebben altijd wel een mooi stukje vlees of vleeswaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 22:25

Momenteel druk met bijna verhuizen naar een nieuw pand , daar gaat de productie verdubbeld worden . Maar daardoor ook stress bij de baas , stemmingswisselingen etc. In nieuwe zaak als hij tot rust gekomen is , ik.krijg vaak 2 stukjes vlees mee elke werkdag die al even liggen maar nog eetbaar zijn

Maar we hebben volgende week vergadering over nieuwe pand, misschien kan ik het nog eens aankaarten

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 22:52

Sunrise19 schreef:
Hier brengt de slager het naar de voedselbank. Mooi initiatief. Zitten in ons dorp 26 gezinnen bij de voedselbank. Dus die hebben altijd wel een mooi stukje vlees of vleeswaren.

Wat goed :)

@ Rebecca, je kan het inderdaad aankaarten, wellicht dat hij het daardoor gaat doen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:01

C_arola schreef:
Rebecca schreef:

Bij mij op t werk (restaurant) blijft ook vaak best wat over als we partij hadden met buffet.

Meestal beginnen ze met koffie en gebak, soep, dan koud buffet, dan warm buffet (koud blijft staan) dan afruimen, ijsbuffet.

Het koude heeft dan toch flink lang gestaan met vis, vleeswaren etc en om het daarna nog weer aan iemand mee te geven, dat moet je niet willen ivm voedselveiligheid en bijbehorende aansprakelijkheid.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:41

Zou dat zo snel verkeerd kunnen gaan wanneer het gewoon koel wordt bewaard tijdens het buffet?

Daarnaast lijkt een buffet mij ook anders dan een slager die alles in een koeling moet houden. Maar ik denk dat we hierin te off-topic gaan voor dit topic :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:44

C_arola schreef:
Zou dat zo snel verkeerd kunnen gaan wanneer het gewoon koel wordt bewaard tijdens het buffet?

Dat is t m juist; het wordt vlak voor opdienen uit de koeling gehaald, maar wordt niet gekoeld tijdens buffet.
En t blijft staan als t warme komt.

In de zomer is het dan snel gedaan.
Zowiezo als je een grote groep binnen hebt.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:47

JoyCiej007 schreef:
C_arola schreef:

Dat is t m juist; het wordt vlak voor opdienen uit de koeling gehaald, maar wordt niet gekoeld tijdens buffet.

Logisch dat het dan niet meer bewaard/weggegeven wordt. Ik dacht dat het koel bij het buffet blijft staan, weet wat geleerd :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 18:22

Net boodschappen bij lidl gedaan voor 27,- daarvoor eten we
Vandaag kip, mango, peultjes, rijst schotel (met ui en paprika die we nog hadden)
Morgen brocoli, mie, biefstuk wokpuntjes
Maandag hetzelfde als vandaag
Dinsdag zelfgemaakte nasi
Woensdag zelfgemaakte nasi
Fruit
Brood en broodbeleg
Sap en melk

En nog wat losse dingen

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 19:51

C_arola schreef:
JoyCiej007 schreef:

Logisch dat het dan niet meer bewaard/weggegeven wordt. Ik dacht dat het koel bij het buffet blijft staan, weet wat geleerd :)

Ik heb ook wel eens bij een buffet gestaan waar het koude wel gekoeld bleef. Hadden ze ijs eronder liggen en een soort kappen erop dat het koel bleef. Of het dan nog wel weggegeven zou kunnen worden weet ik niet, maar het is dan wel beter koud gebleven :).

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 07:32

Er zijn weer een paar nieuwe scoupys.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 08:12

Voor wie boodschappen doet bij de Boni, vanaf woensdag de vegatarische wokreepjes 1+1 gratis.
Ik ga ze inslaan, vind ze heel lekker door een salade of pasta. Heb ze nog nooit ingevroren, iemand ervaring met vivera wokreepjes invriezen?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:05

De wokreepjes niet, wel andere producten van Vivera en dat gaat prima.

Net de weekboodschappen gehaald en netjes binnen het budget gebleven. Net weer een verse pizza bij de Jumbo mee kunnen nemen voor 1,50 kan mijn man vanavond lekker eten. Heb nu voor 9 dagen eten in huis aangezien ik vanaf volgende week op de woensdag boodschappen ga halen in plaats van op de maandag.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:14

Hier ook de weekboodschap weer binnen. En was 48 euro kwijt voor 2 pers.

Ik zit te twijfelen of ik via stockon alleen 3 pakken page wc papier zou bestellen dan ben ik 15.59 kwijt voor 72 rollen. Dat zou 22cent per stuk zijn. Dat is wel erg voordelig voor page

Edit besteld, kreeg zelfs nog een euro extra korting voor bepaalde bezorgtijd. Dus dan is het maar €0.20 cent per rol.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:50

Ideaal hè :D

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:30

Ik dacht ga maar eens wasmiddel bestellen via stockon. Ik gebruik altijd neutral maar dat is eigenlijk nooit in de aanbieding. Maar ze hebben helaas alleen vloeibaar.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:30

C_arola schreef:
De wokreepjes niet, wel andere producten van Vivera en dat gaat prima.

Ah top, dankje voor de reactie! Ik ga het dan gewoon proberen. *D