Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
IrishCold schreef:Hallo,
Kan ik hier de vraag stellen hoe een huis(boerderij) kopen in zn werking gaat? Mijn vriend en ik hebben veel gelezen maar ik vind het nog al ingewikkeld. Wat zijn de eerste stappen? Naar de bank? Gesprek? en dan? en moet je eerst een huis op oog hebben of hoeft dat niet? Als de vraag hier niet gesteld kan worden zal ik wel apart topic openen maar ik dacht hier zitten vast ervaren mensen![]()

Daar is met name mijn man ontzettend ziek van geweest.
) in onze straat, huis op de hoek was ook alweer binnen 2 weken verkocht
Dat blijft ons toch prikkelen om te gaan kijken naar verkoop, maar aan de andere kant hoeft dat echt nog niet.
Het was iig nog voor ons trouwen. We zijn idd wel een tijdje aan het zoeken geweest.
Dat vind ik toch niet ideaal. Maar met de huidige rente en onze hoge huur is kopen op lange termijn wel voordeliger. 
, dus daar ga ik zeker niet mee akkoord. Ze mogen hem op hun eigen grond zeker zetten maar niet op gezamelijke grond.leuk begin van het wonen daar
sas27 schreef:Mag ik ook met jullie mee kletsen?
Wij hebben een week geleden het voorlopig koopcontract van ons droomhuis getekend (paarden aan huis, bos aan de overkant!!).
Wel onder voorbehoud van verkoop huidige woning (no risk clausule), bouwtechnische keuring en financiering.
Voor ons gaat nu dus een spannende tijd in. Ons huidige huis gaat komende week in de verkoop dus nu hopen dat dit snel gaat!