[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:29

Hoe zit het met je offerte? Die zijn 3 maanden geldig namelijk tegen dat rente tarief. Verlenging kost geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:24

Wij zijn klaar! Om 12:30 was ons oude huis verkocht en hebben we het nieuwe huis gekocht!

Veel succes allen met aan en verkoop van huizen!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:37

Gefeliciteerd!!!!

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 08:04

Ook hier gefeliciteerd! Vonneke

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:10

Gefeliciteerd vonneke!!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 14:33

Iemand hier ervaringen met IBleu makelaar? Zijn niet duur maar ik google niet zulke goede recensies het gaat om aankoop van een pand in de buurt van Amsterdam.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 16:36

In hoeverre heb je last van de makelaar bij aankoop? Als je zelf een bouwkundige inschakelt en een aankoopmakelaar of iemand die juridisch onderlegd is om naar het koopcontract te kijken, wat kan er dan mis gaan? :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:55

Rizette schreef:
Iemand hier ervaringen met IBleu makelaar? Zijn niet duur maar ik google niet zulke goede recensies het gaat om aankoop van een pand in de buurt van Amsterdam.

De mensen die ons vorige kochten hadden ook een aankoopmakelaar daar van. Was prima.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 00:02

Het is de bedoeling om een Ibleu makelaar als aankoopmakelaar in te schakelen. Sorry voor de onduidelijkheid als ik het goed begrijp schakelen we dus wijselijk 2 personen in een aankoopmakelaar een bouwkundige?

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:26

Hallo,
Kan ik hier de vraag stellen hoe een huis(boerderij) kopen in zn werking gaat? Mijn vriend en ik hebben veel gelezen maar ik vind het nog al ingewikkeld. Wat zijn de eerste stappen? Naar de bank? Gesprek? en dan? en moet je eerst een huis op oog hebben of hoeft dat niet? Als de vraag hier niet gesteld kan worden zal ik wel apart topic openen maar ik dacht hier zitten vast ervaren mensen :o :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:40

Ik vond het fijn om vooraf te weten tot hoever je kan gaan om te kopen. Wij hebben dus eerst een paar gesprekken gehad om uit te zoeken wat we wilden en wat we konden. Gaf veel rust bij het bieden enz.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:42

Ja precies, Weten wat je kan aan hypotheek is wel zo fijn.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:53

IrishCold schreef:
Hallo,
Kan ik hier de vraag stellen hoe een huis(boerderij) kopen in zn werking gaat? Mijn vriend en ik hebben veel gelezen maar ik vind het nog al ingewikkeld. Wat zijn de eerste stappen? Naar de bank? Gesprek? en dan? en moet je eerst een huis op oog hebben of hoeft dat niet? Als de vraag hier niet gesteld kan worden zal ik wel apart topic openen maar ik dacht hier zitten vast ervaren mensen :o :D

En kijk goed naar de bestemming. Is het al wonen of nog agrarisch. Hoe er rekening mee dat op de grond de overdrachtsbelasting hoger is dan op het huis en de opstallen.

Bedenk ook dat je moet willen leven in een gebied waar je niet altijd de was buiten kan hangen en er geregeld zware voertuigen langs rijden.

Verder is het geweldig buiten af. Wij zijn nu bezig met renoveren en moeten over 3 weken verhuizen...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:29

Stap 1 is uitzoeken wat je budget is
Dus niet alleen wat mag/kun je lenen
Maar juist ook; wat wil je lenen (wat wil je kwijt zijn aan hypotheek p/m)
Als je dat duidelijk hebt , dan zou ik pas huizen gaan kijken
Hier zou je gewoon een oriënterend gesprek voor kunnen aangaan bij de Hypotheker bijvoorbeeld, dat hebben wij gedaan , voor de hypotheek zelf zijn we bij twee banken geweest en een onafhankelijke adviseur en uiteindelijk zijn we bij de laatste geslaagd

Bij boerderijen idd opletten met bestemming die de boerderij heeft (mag/kun je er wel wonen en doen zoals je er voor ogen hebt )

Als je dan een huis vind wat je ziet zitten kun je bieden ovb van financiering en evt bouwkundige keuring (wij hebben laten inspecteren voor het bieden uit )
Waar je dan weer wat voorwaarden voorblijft vast zetten(bepaalde structurele issues of als er meer dan een x bedrag nodig is om eventuele issues op te lossen)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:35

:wave:

Mag ik me hier ook weer melden?

2 jaar geleden waren man en ik ook aan het huizenjagen. We hadden toen zelfs al een voorlopig koopcontract getekend, maar een dag voor het tekenen van het definitieve koopcontract ging het vreselijk mis. Mijn man verloor zijn baan door faillissement van het bedrijf en we zagen het huis op het allerlaatste moment aan onze neus voorbij gaan :evaw: Daar is met name mijn man ontzettend ziek van geweest.

We willen nu nogmaals een poging wagen, maar ik vind het verschrikkelijk eng om het traject opnieuw in te gaan. We hebben ook al een huis op het oog maar nog geen bezichtiging gepland. Eerst aankomende donderdag een afspraak met onze financieel adviseur om te kijken naar de mogelijkheden.
Wel al zwaar verliefd op de foto's van het huis, dus ik durf de advertentie nauwelijks aan te klikken omdat ik steeds bang ben dat er opeens 'verkocht onder voorbehoud' bij staat :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:37

Gewoon blijven ademhalen cayenne ;)
Snap goed dat je het spannend vind hoor, hopelijk deze keer gewoon lekker probleemloos :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:35

Gefeliciteerd Vonneke!

Dat kan ik me nog herinneren Cayenne, ik dacht dat het al langer terug was, in de tijd dat wij ons huis kochten(3 jaar terug). Of waren jullie toen ook al aan het zoeken?
Maar voor jullie is er vast ook wel een mooie plek te vinden, komt wel goed :)

Het is nog steeds gekkenhuis( :') ) in onze straat, huis op de hoek was ook alweer binnen 2 weken verkocht := Dat blijft ons toch prikkelen om te gaan kijken naar verkoop, maar aan de andere kant hoeft dat echt nog niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:53

Mmm kan me voorstellen dat het gaat kriebelen dan.

Cayenne welkom, rot reden voor huis niet krijgen. Maar ja beter dat het voor tekenen gebeurd en niet erna. Nu gewoon eerst gesprek over financiering aangaan en hooguit al wat gaan rondkijken om ervaring op te doen waar je op moet letten.

Ik ga zo via het bos met de honden en trainen onderweg naar de makelaar voor het tekenen van het voorlopige koopcontract. Heb er zin in en vind het doodeng. :x

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:05

Joolien, kan ook al 3 jaar terug zijn idd. Ik heb het redelijk uit m'n hoofd verbannen :o Het was iig nog voor ons trouwen. We zijn idd wel een tijdje aan het zoeken geweest.

Karuna: dat heb ik ons ook maar voorgehouden: liever voor het tekenen en niet erna. Ook nog een pluspunt dat we ons huurhuis nog niet hadden opgezegd. Donderdag hebben we een adviseringsgesprek en daarna zien we wel weer verder. Ik probeer me zo min mogelijk druk te maken en rekening te houden met het allerslechtste. Dan kan het alleen maar meevallen :+

Spannend dat je mag tekenen voor het voorlopig koopcontract! Champagne? :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:09

Nee simpel kopje thee bij thuiskomst. Eerst de hypotheek rond krijgen. Situatie is niet standaard dus daar wil ik eerst op wachten voor ik heel blij ga worden en ga vieren, wel dit weekend nog even langsgegaan. Weet nu dat de stenenbank helaas naast het parket staat en niet erop. Zou ik dat wegwillen hebben moet ik een stuk vloer aanleggen.

Goede instelling. Zo sta ik er ook altijd in.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:24

Dat is dus nog even afwachten! Spannend inderdaad!
Hier is het ook even afwachten hoe het loopt. Eerst maar eens kijken hoe we er financieel in gaan. We hebben beiden een vast contract onbepaalde tijd, maar ik zit al even ziek thuis, dus nja.. :\ Dat vind ik toch niet ideaal. Maar met de huidige rente en onze hoge huur is kopen op lange termijn wel voordeliger.

In het huis dat wij op het oog hebben zit een drempel van ongeveer 5 centimeter hoog en 3 meter lang tussen de keuken en de woonkamer. Manlief ziet al voor zich dat hij zijn nek daarover breekt. Ach, we moeten allebei concessies doen en ik offer graag zijn nek op voor ons droomhuis :')
1 keer struikelen en je vergeet het nooit meer :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:31

_O- :')

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:21

Mag ik ook met jullie mee kletsen?
Wij hebben een week geleden het voorlopig koopcontract van ons droomhuis getekend (paarden aan huis, bos aan de overkant!!).
Wel onder voorbehoud van verkoop huidige woning (no risk clausule), bouwtechnische keuring en financiering.
Voor ons gaat nu dus een spannende tijd in. Ons huidige huis gaat komende week in de verkoop dus nu hopen dat dit snel gaat!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:46

Welkom chayenne !!!!
Hier ook vrij realistisch. Pas op het moment dat de hypotheek rond is ben ik blij.

Hier niets meer gehoord behalve dat ik binnenkort zelf kan kijken hoever ze zijn met het aanvragen van de hypotheek.
En een mail van de makelaar. De buren willen de schutting veranderen. Jammer genoeg in een betonnen schutting :r |o , dus daar ga ik zeker niet mee akkoord. Ze mogen hem op hun eigen grond zeker zetten maar niet op gezamelijke grond.leuk begin van het wonen daar :')

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:23

sas27 schreef:
Mag ik ook met jullie mee kletsen?
Wij hebben een week geleden het voorlopig koopcontract van ons droomhuis getekend (paarden aan huis, bos aan de overkant!!).
Wel onder voorbehoud van verkoop huidige woning (no risk clausule), bouwtechnische keuring en financiering.
Voor ons gaat nu dus een spannende tijd in. Ons huidige huis gaat komende week in de verkoop dus nu hopen dat dit snel gaat!

Tuurlijk mag je mee kletsen, alvast succes met de verkoop. Kennissen van mij hadden ook een huis gekocht met no risk clausule, maar hun eigen huis was letterlijk binnen een paar dagen nog voor het open huis verkocht, ik hoop dat het bij jullie ook snel gaat.