joliene schreef:Vraagje, hoe werken jullie het plafond op zolder af? Bij ons is de schilder geweest en zei dat je het beste alleen er latex op kon doen. Verder geen plamuur, kit, etc. Maar er zitten allemaal gaatjes en kieren tussen de platen. Verder vroeg ik me af welke kleur jullie het zouden laten verven? Wij laten het trapgat gebroken wit verven. Moeten de plafondplaten dan wit net zoals de andere plafonds? Wat denken jullie?
Wij hebben alle gaatjes dichtgemaakt. In 2 kamers zijn de naden gekit, op de overloop niet.
Als je wil kan ik morgen beiden op de foto zetten zodat je het verschil goed ziet.
Mijn advies:
Gaatjes dichtsmeren: echt doen!!
Kitten : echt doen!
Goede voorstrijk er op en zeker 2 of 3 lagen goede kwaliteit verf erop!
Persoonlijk zou ik alle plafonds in het hele huis dezelfde kleur doen. Hier heeft schoonpa het plafond van de logeerkamer geverfd toen wij beiden aan het werk was. Hij heeft er een andere kleur wit (gebroken wit) op gedaan. Ik vind het geen gezicht dat die kamer een andere kleur heeft.
Die emmer verf was verkeerde kleur geleverd (hebben we volledige aanschaf bedrag voor terug gekregen, en weggooien is zonde). Het zou gebruikt worden in de studeerkamer op de muren.
Maar nu hebben wij dus 2 verschillende kleuren plafonds op zolder