[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:51

Dat is wel heel apart.. Het scherm heeft ook uit gestaan? Normaal zou ik zeggen, probeer het scherm eens wat minder helder te zetten, maar dat heeft dan weinig zin.
Kan het zijn dat de telefoon zonder dat je het door had bezig is geweest met updates voor allerlei apps?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:11

nee, mijn apps updaten niet automatisch, en mijn scherm staat zo donker dat ik er meer licht in moet zetten (handmatig) als ik iets wil lezen. De app die de batterij leegtrok (intaweather-pro) heb ik er van de week al afgehaald en mijn scherm gaat heel snel uit als ik de telefoon in mijn zak stop

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:23

Die iPhone 6+ met 128GB kost maar 999 euro. _O-

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:27

balen Morrie! heb je al gegoogled wat een oorzaak kan zijn?

hier nog geen spijt van de update, 4s doet hetzelfde als voorheen :j

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:34

ik heb me suf gegoogeld en alle evt. oplossingen werken ook niet. Heb al tijden batterij problemen, vandaar dat ik ook snel over wil naar de 6. Heb zowat alle apps er al afgehaald, niks helpt.
De 4S doet het gewoon normaal, zoals voorheen met iOs8, maar ja, daar heb ik voor mijn werk niks aan, als ik ze dat nummer ga geven, heb ik nooit meer rust....... |o

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:31

Hopelijk is er hier iemand die me kan helpen O:)

Ik heb een I phone 5s, en I tunes op een pc. Nou geft mijn telefoon met regelmaat aan dat mijn cloud te vol is om nog een backup te maken. Hoe schoon ik die op? Waarschijnlijk staat er een hoop oude crap op die allang weg mag. Jip en Janneke taal graag :D
Synchroniseren doe ik al nooit omdat dat ooit verkeerdom gegaan is, dus alle "nieuwe" info op telefoon werd weggegooid en oude sjit van pc werd teruggezet :roll: :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:06

Wat een tof topic! Ik heb de laatste paar paginas gelezen over de IOs8 update op de 4s en ik las dat de meesten niet merken dat de telefoon trager werd. Nu helaas mijn phone wel. Loeitraag zelfs. Ik gok dat ik in de instellingen iets niet zo slim heb aangepakt, misschien iets met icloud waar hij tijdens de installatie naar vroeg? Als jullie tips hebben om het systeem met ios8 zo snel mogelijk te maken dan hoor ik ze graag!

Bij voorbaat dank!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:12

Misschien helpt het om hem een keer uit en weer aan te zetten?
Bij mijn 4s merkt ik geen verschil, batterij doet het ook goed.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:20

Helaas heropstarten haalt niks uit..

Ik ben even aan het kijken bij dat icloud drive. Die heb ik wel als ja aangevinkt tijdens de installatie maar ik heb verder geen apple apparaten dus heb er eigenlijk niks aan. Die zit hij continue bij te werken. Misschien is dat het euvel wel. Kan ik dat achteraf ook uitzetten?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:25

ja, waarschijnlijk kun je dat gewoon bij instellingen en dan icloud allemaal aan en uit zetten.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:43

Ik heb icloud drive ook aanstaan. Dus moet niet iets uitmaken.
Heb je "ververs apps" aanstaan misschien?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:14

Nee geen ververs apps.

Ik heb mezelf nu uitgelogd uit de icloud drive en hij is direct een stuk vlugger. Nu nog even peinzen of ik uitgelogd wil blijven. Ik vind het find you phone toch wel heel handig eigenlijk.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:44

Dat filmpjes uploaden naar FB had ik voor IOS begin van de week ook... ligt denk ik aan de app..
Merk hier nog niet veel verschil op de Phone..!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 09:38

IKbenEllen schreef:
Hopelijk is er hier iemand die me kan helpen O:)

Ik heb een I phone 5s, en I tunes op een pc. Nou geft mijn telefoon met regelmaat aan dat mijn cloud te vol is om nog een backup te maken. Hoe schoon ik die op? Waarschijnlijk staat er een hoop oude crap op die allang weg mag. Jip en Janneke taal graag :D
Synchroniseren doe ik al nooit omdat dat ooit verkeerdom gegaan is, dus alle "nieuwe" info op telefoon werd weggegooid en oude sjit van pc werd teruggezet :roll: :')

Dit heb ik ook sinds ik iCloud gebruik. Word er helemaal gek van want nu maakt hij geen reservekopieën meer op mijn pc. _-:( Als ik hem dus nu verkoop of verlies ben ik zo afschuwelijk veel kwijt...

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 13:23

Ik wou net iOS 8 op me ipad mini installeren zegt die dat ik 6,9 GB!! vrij moet maken.. Betekent dit serieus dat iOS 8 ook zó veel gaat gebruiken?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 13:28

Helaas wel via netwerk maar niet via itunes. Aan je pc hangen dus -)

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 13:53

Ik heb laatst mijn Ipod weer gevonden na 3 jaar :') Maar ik ben mijn wachtwoord kwijt en ik weet mijn inloggegevens op Itunes ook niet meer. Weet iemand of/hoe ik hem nog kan resetten?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:17

Ik verbaas me eerlijk gezegd wel over het feit dat zoveel mensen allemaal dingen moeten verwijderen om iOS 8 te kunnen installeren. Hebben deze mensen allemaal de 8 gb versie of gewoon heel veel in gebruik?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:25

Ik heb 16 gb maar je hebt 5,7 gb nodig om het überhaupt te installeren. Dat heb ik ook niet vrij. Maar eens een keer ervoor gaan zitten en een hoop gaan verwijderen. En ik heb echt niet bijzonder veel apps erop zitten, geen muziek...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:32

Als het via het netwerk doet heb je zoveel ruimte nodig ja. Via de PC schijnt minder ruimte te kosten. Overigens krijg je die ruimte wel weer 'terug' hoor, ik heb nog net zoveel ruimte over als voor het installeren.

Mijn batterij gaat juist langer mee heb ik het idee!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:33

16 gb had ik ook een tijdje, maar nu heb ik 32 en wil niet meer terug naar 16 denk ik. Dan moet ik heel veel foto's gaan verwijderen en daar ben ik zo slecht in. :') Ik denk altijd dat ik een foto later nog weer nodig heb.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:38

Mijn volgende iPhone (in 2015 :') -O- ) wordt ook een 32GB :j 16 is toch wel wat aan de krappe kant.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:54

iPhone 6? Ik koop in 2015 ook een nieuwe, maar dan een 5s. :):) Eerst nog even flink wat hamburgers verkopen :')

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:14

Er staat bij mij dat de update 1 gig groot is... Als ik dan ga downloaden, heb ik dan meer dan 5 gig vrije ruimte nodig? Dat is best gek.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:39

Volgens mij komt dat door de manier waarop Apple doet updaten; als beveiliging tegen crashen wordt eerst het nieuwe besturingssysteem geïnstalleerd voordat het oude wordt verwijderd. Als dan in de tussentijd je telefoon uitvalt dan is er niks aan de hand.. Dus eigenlijk heel slim :)

Ik heb net eens even het filmpje van de Apple watch bekeken op de Apple site, en dat valt me toch heel erg mee! Het systeem lijkt echt heel mooi te werken en er staan echt handige dingen op. Die Rose gold watch zou ik best wel willen hebben :D Had ik niet gedacht. Ik vond zo'n slimme horloge maar onzin.. maar stiekem ga ik het toch best handig vinden! Ik zou het ook erg interessant vinden om gewoon mijn hartslag en conditie en zo bij te kunnen houden..
Wat vinden jullie ervan?