[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:39

Super spannend FF!

Volgens mij zou ik voor paarden aan huis toch wel minimaal 10.000m2 willen hebben :j

Wij gaan waarschijnlijk tóch voor makelaarsland :j Pffff wat een gedoe is dat verkopen. Vind het maar eng :=
Ben veel te bang dat we voorlopig niks vinden en moeten gaan huren ofzo :\

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:40

misschien heb ik dan wel een tijdelijk huis voor je manz!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:41

Manzano: Jaah, dat wilde ik ook! Maar dat soort huizen, die betaalbaar blijven, moet je wel met een zoeklichtje zoeken. Ze zijn er niet veel. Gelukkig hadden we een goed zoeklampje. :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:45

fokfanaat schreef:
misschien heb ik dan wel een tijdelijk huis voor je manz!!

Ideaaaaal :D :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:46

idefix4 schreef:
Manzano: Jaah, dat wilde ik ook! Maar dat soort huizen, die betaalbaar blijven, moet je wel met een zoeklichtje zoeken. Ze zijn er niet veel. Gelukkig hadden we een goed zoeklampje. :+

Ja zeker geluk!!
Voorlopig zoek ik dat nog niet....... dat scheelt. Vind een "gewoon" huis lastig zat :')

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:48

Zeg nooit nooit. Ik was een maand geleden behoorlijk overstuur van het idee dat we weg moeten waar we nu zitten. Maar nu heb ik een paar mooie stekjes gezien, waar ik dolgraag wil wonen. Dus ik ben inmiddels wel aan het wegdromen. Ik hoop dat deze hem wordt. Dat weten we volgende week.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:54

fokfanaat, wij hebben eens een executie verkoop bij gewoond en dat is het gewoon handjes de lucht in steken. appie 1 steekt bij `1 ton de hand op, dan word en nog een bedrag genoemd zeg maar 120.000 dan doet appie 2 de hand op steken en ga zo maar door, die hebben wij vrijblijvend bijgewoond om te zien hoe dat gaat en daar konden wij simpelweg niet tegen op ondanks dat dat huis wat geveild werd absoluut niet was wat wij wouden.

idefix, geeft niet kan gebeuren ;) excuses geaccepteerd. Dat klopt, maar over het algemeen bij particulieren die hun paarden aan huis hebben staan willen het beste voor hun paard (daar ga ik tenminste vanuit) maar dan nog staan de paarden op veels te kleine stukjes grond onder het mom van "maar ik heb mijn paard tenminste op het gras staan" sorry maar zulk soort dingen schieten mij in het verkeerde keelgat.
de manier van houden van paarden wat manege's, handelstallen enzo doen is absoluut niet mijn manier, maar ik stoor me er niet meer aan. Ik weet wat ik wil voor mijn paarden en dat is sowieso een bak omdat rijden op het gras simpelweg niet te doen is op de langere termijn en ook nog slecht is voor de pootjes van die arme dieren en een flinke lap gras.
Wat dat betreft ben ik gelukkig in de luxe positie dat ik voor nu nog 2 paarden meer als genoeg land heb, dan hebben mijn ouders nog een 7 hectare waar de paarden nu nog staan tot wij naar ons eigen huis kunnen dat gaat straks gebruikt worden voor het hooien/ kuil en grasbrok.

manzano ga niet onverhoopt wat kopen hé omdat je bang bent dat je anders niks hebt. dat hadden wij ook bijna gedaan en gelukkig dat ik voet bij stuk hield en echt alle vrije tijd ben blijven steken in het zoeken speuren en echt tot zweten aan toe hebben wij nu ons droomhuisje gevonden. anders waren wij eerst gaan huren tot we ons droomhuis hadden gevonden als dit niet op ons pad was gekomen. er is geen slechtere aankoop als een overhaaste aankoop!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:56

Nee dat gaat zeker niet gebeuren Pashon :n Maar tnx!!
Heb nu 5 jaar in een huis gewoond waar ik niet achter stond en blij ben ik er idd niet van geworden :n

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:59

Ja, dat is weelde! Wow. Ik ben al blij met één hectare. ;) Ik stoor me er ook niet meer aan. Ieder moet het in principe voor zich weten. Maar toch vond ik het wel ontzettend interessant om te zien, dat de duitsers zich er duidelijk wel mee bezig houden. Dat ze dan meteen naar een 'Ollander' gaan wijzen als het dan om een topper gaat, daar heb ik dan wel mijn bedenkingen bij. Die WOII is inmiddels wel een eind geleden hè? Spanjaarden blijven ook niet wijzen. :+ Ik verwacht dat de gemiddelde Duitse topruiter zijn paarden ongeveer net zo houdt als een Edward. Maar door het tonen van de excessen ga je wel nadenken over wat je doet. Daar stond ik al wel achter, maar nu weet ik ook waarom. Dat is altijd makkelijk onderbouwen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:00

Is er bij openbare verkoop geen verschil tussen verkopen bij opbod of via afmijnen? Bij opbod wordt de prijs ingezet en kan men steeds hoger gaan bieden, dan kan je inderdaad vaak niet tegen de grote jongens op.

Als er afgemijnd wordt, wordt er hoog ingezet en gaat men steeds lager, tot iemand 'mijn' roept. Die heeft dan het huis. Een vriend van ons is zo wel aan zijn huis gekomen.

Manzano: er zijn genoeg huizen die tijdelijk verhuurd worden, onze makelaar had er diverse in de aanbieding en hij vertelde dat makelaars onderling ook mensen aan tijdelijke huizen helpen. Wij gaan zelf drie maanden (of misschien zelfs vier) in een huis wat hij zelf vaak verhuurt als Bed & Breakfast. Ideaal voor ons, omdat wij bijna niks mee verhuizen, het meeste staat al in Spanje en de rest nemen de nieuwe bewoners van ons huis over. Er gaat nog één grote aanhanger met spullen mee naar Spanje en wij gaan met een vakantiekoffer naar de B&B ;-) Gelukkig betalen we geen weekprijs zoals ze dat normaal vragen, maar een redelijk bedrag inclusief gas, water, licht en internet.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:01

Dat is een heel nette deal! Wat mooi geregeld. En waar ga je dan zitten? In de buurt van Beesd?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:06

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:08

eerst wordt er geboden en daarna afgemijnt, dan bedrag komt dan bij het hoogste bod op, en voor dat geld is hij van jou

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:14

Pff, dat is ingewikkeld ...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:16

ja heel erg, daarom gaan we daar ook zeker een deskundige voor vragen, en eigenlijk hoop ik dat het niet zover komt en ons bod gewoon geaccepteerd wordt.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:22

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:23

Precies, eerst in de bloesem en dan elke dag een bakje verse kersen (beloofd!).

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:26

Dat moet ik Basje niet vertellen zo iets, dan komt ie elke dag mee op de koffie. :P

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:27

Ha, moet hij snel zijn, Albert eet ze achter elkaar op. Enne ... ik hou niet zo van kersen ;-)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:41

ow lekker!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:14

Iemand hier ervaring met de OpenHuizenroute?

Vriendlief wil daar graag aan mee doen (wat betekent dat huis binnen nu en 1,5 week toch wel in de verkoop moet en ik liever nog een maand wacht haha........tis zijn huis, dus heb uiteindelijk weinig te zeggen :P)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:20

Hier doen sommige verkopers altijd mee, sommige nooit. Je kunt de pech hebben dat er niemand komt, soms heb je die dag DE koper. Veel mensen vinden het vrijblijvende van die dag toch fijn om toch bij een woning te gaan kijken. Dus niet het vastzitten aan een afspraak met een makelaar erbij, maar gewoon rustig zelf rondkijken.
Ik kan voor jullie niet oordelen wat het beste is, dat is je eigen ding. Hou er wel rekening mee dat er vaak kosten verbonden zitten aan een Open Deuren Dag.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:21

dan heb ik dat verkeerd begrepen, van afmijnen of zoiets heb ik nog nooit gehoord ging er eigenlijk vanuit dat dat hetzelfde was. sorry :o

kersen, bah die lust ik dus echt niet terwijl we straks 4 grote wilde kersen bomen in de tuin hebben staan :+

openhuizenroute hebben wij niet aan mee gedaan, we konden wel dat was ongeveer 2 week nadat wij ons huis te koop hebben gezet. Toen bewust niet mee gedaan daar die nog pas net in de verkoop stond en we niet te wanhopig over wouden komen. Achteraf maar goed ook, geloof niet echt dat je echt serieuze mensen trekt met zo'n actie. Al kan het ook wel goed uitpakken natuurlijk.

Ohh wij kijken zo uit naar ons huisje, kunnen echt niet wachten gewoon weer lekker je eigen privé leven hebben en doen en laten wat je zelf wilt zonder rekening te moeten houden met anderen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:23

Pashon schreef:
Achteraf maar goed ook, geloof niet echt dat je echt serieuze mensen trekt met zo'n actie. Al kan het ook wel goed uitpakken natuurlijk.

Dat is natuurlijk niet altijd zo. Maar snap wel wat je bedoelt. Je hebt helaas ook mensen die het leuk vinden om 'huisjes te kijken'. Dat is weer een groot nadeel van zo'n dag.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:26

Ik heb nu ook het huis gekocht waar ik voor het eerst tijdens een open huizen route ben gaan kijken.