Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:55

Malenka schreef:
<3 dankjewel. We gaan van schetsje op een enveloppe jaren geleden langzaamaan naar een droomhuis.

Ik dacht ook al aan een stuk koper buis er tussen om er een rail voor pannen van te maken in de keuken.

Als kraan zijn ze denk ik niet heel handig. Het zijn oude radiator kranen. Alhoewel ze wellicht aangepast kunnen worden. Zou wel heel gaaf zijn bij een vrijstaand ligbad.

Denk ik wel :D. Maar het moet wel handig zijn, idd.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 14:27

gonniee schreef:
Wij hebben plissé / top down bottom up van Veneta. Zijn prima af te doen met een vochtig doekje. Wel hadden we door de zon een scheur in één van de vier gordijnen. De zon staat er daar vol op. Een berichtje naar Veneta, ordernummer erbij, en hoppa: vier nieuwe gordijnen opgestuurd gekregen. En dat terwijl ze al 2 jaar hingen. De nieuwe lijken een stukje dikker te zijn, dus ik heb er vertrouwen in dat die langer mee gaan.

Bij een andere kamer had ik zelf een inmeetfout gemaakt (met assistentie op afstand), en kreeg zonder problemen een nieuwe met wel de juiste maat.

Kortom: ik raad ze van harte aan!

Nette service. Wij hebben al zeven jaar veneta plissé en ik ben er heel erg tevreden over. Koel in de zomer en warm in de winter.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 19:04

Ik kom hier even binnen vallen.
Wij hebben een nieuw huis gekocht waar we 1 november de sleutel van krijgen.
Er zit nu een beetje vies tapijt op de trappen dus we hebben besloten om die te laten bekleden.
Zijn er hier meer mensen die dat gedaan hebben?
In ons huidige huis hebben we het met laminaat laten bekleden en dat bevalt op zich prima, maar ik ben toch eens benieuwd wat andere hebben en wat ze ervan vinden.

Leer vind ik ook mooi maar is volgens mij wel erg duur.
En we hebben 2 kleine kinderen dus dat is ook wel iets om rekening mee te houden.

Dit is onze huidige trap.
Afbeelding

En dit die in het nieuwe huis. We dachten om deze keer misschien voor antraciet te gaan.

Afbeelding

Boheme

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 19:28

Tapijt is de goedkoopste oplossing en het meest geluiddempend. Reken op zo een 1400 euro inclusief ondertapijt.( kies je voor een boucletapijt dan hoedt ondertapijt eventueel niet, maar raad het wel aan ivm demping en slijtage)Laminaat is ongeveer vanaf 2000 euro en overzettreden vanaf 3000euro als je het laat doen. Pvc valt af omdat de trap dan enorm glad moet zijn. Wij hebben hem geschilderd nadat we het tapijt hebben verwijderd maar zijn wel 4 weken elke avond en in de weekenden bezig geweest om hem "glad" te krijgen. Waren 475 euro kwijt voor alles.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 19:30

Mij lijkt antraciet te donker worden en zou eerder voor een grijstint als in de vloer gaan.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 19:33

DubbelFun schreef:
Mij lijkt antraciet te donker worden en zou eerder voor een grijstint als in de vloer gaan.

Meer zoiets als wat we in het huidige huis hebben dan?

Tapijt willen we sowieso niet. Van de pvc wist ik niet dat het dan helemaal glad moet zijn dus dan zal het denk toch laminaat worden.
Volgens mij zijn we voor onze huidige trap iets van 2300 kwijt geweest, vonden we aardig aan de prijs maar valt dan dus eigenlijk nog wel mee?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 19:34

Ik zou ook niet voor antraciet gaan. Dat zit bij ons naast de trap op de lambrisering en maakt echt donker, terwijl de trap gewoon wit hout is (die ook weer een lik verf nodig heeft).

Leer op de trap ken ik niet, lijkt me ook niet heel duurzaam? Laminaat ziet er mooi uit, ik denk dat ik daarvoor zou kiezen :).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 19:47

Volgens Upstairs staat leer bekend om zijn duurzaamheid... maar dat is misschien 'wij van WC-eend...'
Het is wel heel mooi en warm én in veel kleurschakeringen.
En vragen hoeveel het kost kan natuurlijk altijd :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 19:50

Ik weet niet of duurzaam het juiste woord is, ik bedoel denk ik slijtvast. De trap heeft natuurlijk best wat te verduren :).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 19:54

Ik las ergens dat je er weinig onderhoud aan moet doen zodat het een natuurlijke doorleefde look krijgt... vaktaal voor versleten ;)
Anderen zeggen weer dat voor een langere levensduur je het regelmatig in de leerolie moet zetten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 19:59

Mja, dan nog. Het zal wel slijten, lijkt me? Wij hadden een koeienhuid als vloerkleed op de vloer, als ik zag hoe hard die ging... Of zweetbladen van zadels, waar je been ligt.

Maar misschien valt het reuze mee :D.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 21:19

Wij hebben wel tapijt. Niet geheel een vrijwillige keuze; de trap is recht en onze toenmalige honden sliepen boven bij ons. Op tapijt hadden ze het meeste grip. Onze huidige honden komen niet boven en eigenlijk zou ik wel een traprenovatie willen, maar ja…. Het tapijt is nog prima en de kosten voor een renovatie met overzettreden best duur.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 21:57

Ik zou tapijt niet volledig afschrijven als ik jou was KimL86, ik heb recent in mijn nieuwe huis de trap volledig gerenoveerd en het resultaat is echt een bizar verschil met eerst vind ik zelf :) En het is heel fijn geluidsdempend en je glijdt er niet op uit. Ik ben ben in totaal zo'n €850 kwijt geweest eraan denk ik. Heb de trap zelf kaal gemaakt, gekrabt, geschuurd, gegrond en geverfd (let op: veel werk!). Een ZZP'er hier uit de buurt heeft in 1 avond de bekleding gedaan. Als je in de buurt woont (midden-NL of rondom Amsterdam) kan ik je het nummer wel geven van degene die het bij mij heeft bekleed!

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 09:27

Wat een leuk topic, mooie interieurs komen er voorbij <3

Dat hoekje met die vloerlamp en fruitkistje <3

Heel gaaf die oude kranen Malenka, en bijzonder huis!

Hier een inhuizige verhuizing. Wij zijn net naar de master bedroom verhuisd. Sliepen op een kamertje op zolder maar nu konden we met het laatste kind uit huis een verdieping zakken.
Zo leuk weer ens wat kamers opnieuw inrichten. *\o/* Ben al een eind met de slaapkamer, er wordt nog een hemelbed gemaakt en er komt nog een mooie vensterbank. Ben bezig met een schilderij op de klerenkast, De klerenkast is een inbouwkast die er al zo'n 26 jaar staat, vorige eigenaren hebben die geplaatst en het was of eruit of pimpen en toen bedacht ik er om panelen met schilderwerk er van te maken.

De zolderkamer wordt jugle/logeerkamer. Die moet nog helemaal gedaan worden, heb er al wel heel veel spullen voor gevonden. Meeste kringloop en een klein beetje nieuw, dat geldt voor de slaapkamer ook.

Voor de zolder heb ik deze gordijnen van marktplaats, ze zijn wat te kort maar verleng ze met andere gordijnen. In mijn hoofd ziet dat er goed uit, hopen dat dat ook zo is als het hangt :D

Afbeelding

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 09:46

Wij hebben onze trap ook laten bekleden (traptenovatie) met laminaat. Erg mooi geworden, kraakt niet en omdat ons trapgat best een donkere hoek is hebben we gekozen voor led onder de treden.

Afbeelding
Afbeelding

Tapijt vind ik ook mooi maar is ivm mijn huisstofallergie niet zo handig.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 09:54

Mooi! :j

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 09:55

Mooi gezicht met de leds. Heel duidelijk. Zijn de 'missende' treden niet vervelend? En kijk je onderaan de trap bij het omhoog gaan niet tegen de hogere leds aan?

Dank je Jis_. Ik ben heel erg blij met ons bijzondere huis en mijn oude spullen. Hopelijk straks een mooi geheel. En wat heerlijk om de boel een keer lekker om te gooien en voor meer gemak te gaan. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 10:06

Mars schreef:
Wij hebben onze trap ook laten bekleden (traptenovatie) met laminaat. Erg mooi geworden, kraakt niet en omdat ons trapgat best een donkere hoek is hebben we gekozen voor led onder de treden.

[ [url=m/LLcqMG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/M9QbMw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tapijt vind ik ook mooi maar is ivm mijn huisstofallergie niet zo handig.

Prachtig geworden <3.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 10:13

Oh die trap van Mars inderdaad <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 10:15

Afbeelding
Dit is onze trap nu. De halve maantjes gaan eraf, er komt een nieuwe laag verf op (trap zelf is goede kwaliteit, hout) en de donkere lambrisering willen we in een lichtere blauwgrijs hebben en de trapleuning wordt gewoon wit :).

Er komen ook geen maantjes terug, de treden gaan we schilderen met dekverf, dat is een opgeruwde antislip verf die we ook op het dek van onze boot hebben liggen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 10:19

Wat slim dat dekverf op de trap

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 10:23

San, ik waarschuw je vast, het schuren en schilderen van die trap als er halve maantjes (of tapijt) op heeft gezeten is de hel.
Met schilderen zie je elke oneffenheid helaas. Maar goed, als je geduld, tijd, goed gereedschap ed hebt, succes!

Wij hebben een geschilderde trap:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 10:24

Goede tip ja want onze trap is ook toe aan een opknapbeurt. Wij hebben een spiraaltrap met open treden dus vloerbedekking of laminaat valt af. Dus het wordt schuren en lakken.

Intussen een start gemaakt met het reorganiseren van onze slaapkamer. Alle hangkleding is intussen naar zolder gegaan. Onder de schuine kant een rail opgehangen en een paar kallaxkasten ernaast voor sportkleding. Dan gaat alle behang eraf en glasvezel erop. De grote kast gaat eruit en er komen Malmladekasten voor terug voor het leggoed. Dus Pinterest wordt momenteel veel geraadpleegd voor inspiratie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 11:11

MarliesV schreef:
San, ik waarschuw je vast, het schuren en schilderen van die trap als er halve maantjes (of tapijt) op heeft gezeten is de hel.
Met schilderen zie je elke oneffenheid helaas. Maar goed, als je geduld, tijd, goed gereedschap ed hebt, succes!

Wij hebben een geschilderde trap:
[ [url=m/j7Sbtv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VuxZ23.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ieNGcL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met dekverf zie je dat niet/minder :). Sowieso is de trap na 100 jaar niet helemaal glad en egaal meer. En dat hoeft ook niet.

Gelukkig hebben we professioneel spul, dus ik denk dat het wel goed komt. Helemaal strak hoeft van ons niet, past niet bij het huis.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 14:16

Malenka schreef:
Mooi gezicht met de leds. Heel duidelijk. Zijn de 'missende' treden niet vervelend? En kijk je onderaan de trap bij het omhoog gaan niet tegen de hogere leds aan?

Nee dat valt wel mee, door de leds om de trede te doen zie je goed contrast als je naar beneden loopt.

Afbeelding

Naar boven vallen de ledjes weg onder de ‘neus’ van de trede. Je kunt ze ook verstellen qua warmte en intensiteit, we hebben er een afstandbediening bij.