Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Veriye schreef:Kan helaas mijn laatste bericht nicht meer aanpassen.
Huis heeft zeker potentie, maar dan moet het een en ander gebeuren. Badkamer verleggen, misschien dakkapel plaatsten, schuur isoleren. nieuwe keuken.
Maar dat stoort mij nog niet eens zo erg, omdat wij toch de ruimte ervoor hebben in het budget. Maar...ze willen de oplevering pas maart volgend jaar doen en dan zitten wij ermee, dat wij een bank moeten zoeken waar de offerte geldig blijft en met 400-500 euro per maand voor rond 4 maand met reserveringskosten.
En weet niet zo goed of ik dat ervoor over heb. immer willen hun pas laat verhuizen...
Yipee schreef:Veriye schreef:Kan helaas mijn laatste bericht nicht meer aanpassen.
Huis heeft zeker potentie, maar dan moet het een en ander gebeuren. Badkamer verleggen, misschien dakkapel plaatsten, schuur isoleren. nieuwe keuken.
Maar dat stoort mij nog niet eens zo erg, omdat wij toch de ruimte ervoor hebben in het budget. Maar...ze willen de oplevering pas maart volgend jaar doen en dan zitten wij ermee, dat wij een bank moeten zoeken waar de offerte geldig blijft en met 400-500 euro per maand voor rond 4 maand met reserveringskosten.
En weet niet zo goed of ik dat ervoor over heb. immer willen hun pas laat verhuizen...
Hmm dat is wel lang wachten ja. Wat bedoel je met reserveringskosten? Je kan het natuurlijk voor jezelf eventueel gewoon meenemen in je bod.
Maar je klinkt nog niet uitvoerig enthousiast...
History_ schreef:Ik weet niet hoe het in NL werkt maar in BE word je dan wel binnen 3 maanden na compromis eigenaar, maar dan betalen de verkopers een bezettingsvergoeding (huur) voor de extra periode tot aan de sleutel overdracht
Queelens schreef:Yipee schreef:
Hmm dat is wel lang wachten ja. Wat bedoel je met reserveringskosten? Je kan het natuurlijk voor jezelf eventueel gewoon meenemen in je bod.
Maar je klinkt nog niet uitvoerig enthousiast...
Een hypotheekofferte is meestal maar 3 maanden geldig. Als de oplevering van jouw huis bijvoorbeeld 6 maanden later is moet je voor 3 maanden betalen dat zij die offerte met die hypotheekrente voor jou vasthouden.
Afhankelijk wat de voorwaarden van de bank is en wat de koopprijs is. Maar vaak ben je wel 800 euro per maand verder volgens mij..
Vervelend is dat veriye... willen ze daar echt niet in schuiven? Ik denk dat er weinig mensen op zo’n late oplevering zitten te wachten?
Veriye schreef:Het zou misschien besproken kunnen worden, afhankelijk van de biedingen...wij dachten aan 11000 boven de vraagprijs, ruim in ons budget. Alleen moet de taxatie dan ook wel goed zijn...is niet zo dat ik duizenden euros op de bank heb liggen. want ik heb gelezen, dat als de taxatie onder de overeengekomen prijs valt je het verschil zelf moet betalen.
Yipee schreef:History_ schreef:Ik weet niet hoe het in NL werkt maar in BE word je dan wel binnen 3 maanden na compromis eigenaar, maar dan betalen de verkopers een bezettingsvergoeding (huur) voor de extra periode tot aan de sleutel overdracht
Slimme Belgen. Zal in NL wel niet zo werken. Nooit van gehoord ieder geval.
djinnie schreef:De taxateur wist bij ons in ieder geval waarvoor we het wilden kopen en er werd niet moeilijk over gedaan. Was wel bij mijn huis onder voorbehoud van financiering, waar de taxatie bij hoorde, maar die taxatie was in ieder geval niet spannend. Beetje wassen neus idee, eigenlijk.
Yipee schreef:djinnie schreef:De taxateur wist bij ons in ieder geval waarvoor we het wilden kopen en er werd niet moeilijk over gedaan. Was wel bij mijn huis onder voorbehoud van financiering, waar de taxatie bij hoorde, maar die taxatie was in ieder geval niet spannend. Beetje wassen neus idee, eigenlijk.
Onze hypotheekadviseur had wel wat adresjes voor taxatie zei hij tijdens een gesprek. Dus daar vertrouw ik ook maar op. Wat een vies vals wereldje eigenlijk.