[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:02

X tico erg fijn dat t rond is, heb ook wat spanning gehad om de orv ivm chronische aandoening.

Karuna erg leuk dat je nu verder de molen in kan! Hoop dat je het snel rond hebt :D

Wm fijn, hoop dat t allemaal snel en goed verloopt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:14

Ik ook hoor zo, schildklier probleem en b12 te kort rest is gelukkig verleden tijd.geen dodelijke dingen maar je weet maar nooit

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:38

karuna schreef:
Tico en wm fijn dat het bij jullie ook doorloopt. Ik ga het circus in nu. Bod geaccepteerd alles wordt nu in gang gezet. Doodeng :x maar ok. Moet alleen even wennen aan het idee lijkt wel. Eerst de hypotheek rond. Pas dan kan ik opgelucht ademhalen.

Ja dat wennen hadden wij ook wel, dat het ineens is gelukt, dan kwam een soort twijfel met name bij mijn vriend van is het wel de goede beslissing en nu is het vooral dat we gewoon snel willen beginnen. Denk tegen het einde dat we weer spanning krijgen haha.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:57

Hier gelukkig weer een week uitstel gekregen hoor ik net :D

Karuna gefeliciteerd *\o/*
vertraging op je orv hoeft het geen dodelijke/ levensverkorting ziekte te zijn, dat van mijn vriend is dat nl ook niet en toch willen ze dat verder uitzoeken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:18

Dat weet ik, heb dat met allergie van ex gehad. Was best hard werken om geen hypotheek probleem te krijgen ermee. Dus vandaar dat ik pas kan ademhalen als alles rond is.

Wil wel gaan vragen of het eventueel mogelijk is dat ik huis al eerder van ze ga huren. Dan kan ik aan de slag en mijn spullen uit huis hier. Des te sneller kan het te koop aangeboden worden ook. Als dat al zou kunnen voor ik officieel gekocht heb wel zo fijn,

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:12

Dames, misschien dat jullie het antwoord weten op de volgende vraag....
Kennissen van ons overwegen een scheiding en zijn nu aan bet bekijken wat dat voor gevolgen zou hebben,
.Ze zijn getrouwd in gemeenschap van goederen en hebben samen een koophuis.
Wat nu de vraag is: indien de man in de woning wil blijven wonen, zal hij de hypotheek op zijn naam moeten krijgen.
Dit betekent een ontslag uit de hoofdelijke aansprakelijkheid voor haar. Haar (ex) man wil in het huis blijven wonen.
Als er sprake is van overwaarde, zal hij haar de helft van de overwaarde moegen betalen. In het geval van onderwaarde moeten ze ook beiden de helft van de onderwaarde betalen. Voor hem zou dat kunnen betekenen dat hij zijn deel van de onderwaarde wil meefinancieren in de (nieuwe) hypotheek.
Maar is het voor de bank dan voldoende om haar te ontslaan uit de hoofdelijke aansprakelijkheid en voor hem om aan te tonen dat hij draagkravhtkg genoeg is om de huidige hypotheek en lasten te kunnen dragen?
Of moet er een nieuwe taxatie plàatsvinden en mag hij dan maar 102% (of is het inmiddels 101%??) Lening nemen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:09

Mm uit het hoofd aangezien ik in dezelfde situatie zit min of meer. Wij hebben het tijdelijk anders kunnen oplossen maar heb dat wel nagevraagd hoe dat in onze situatie zat. Als ex huis op zijn naam had willen zeggen kon dat op twee manieren omdat ik alleen op naam op de acte sta en mijn wao nooit heeft meegeteld voor hypotheek.

Of naar notaris en hypotheek en naam overzetten op zijn naam. Dan kon zonder wijzigingen in polisvorm of betalingsbedrag. Daar was dan na check of hij dehypotheek financieel kon dragen geen extra handeling voor nodig.

Of wijzigen van hypotheek wat met de huidige rentestand wel verstandiger was. Dan moest hele riedel inclusief taxatie gedaan worden, net als bij aankoop van een woning.

Maar deze info is ook alweer bijna anderhalf jaar oud. Kan best dat de regels hierover inmiddels ook alweer zijn gewijzigd. Zou hier dus ook even contact over opnemen met een adviseur,

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:11

Maar als je een wao uitkering hebt is dat toch niet alleen omdat je een schildklier probleem en B12 te kort hebt? Komen er niet meer dingen uit waar je rekening mee moet houden?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:13

Liezel1, hangt inderdaad van de situatie af: over- of onderwaarde, en welke weg er bewandeld gaat worden. Ik doe bijna niet anders dan dit soort aanvragen :) Wijzigen van de hypotheek gaat zeker niet altijd gepaard met een verplichte taxatie of maximaal 101% financieren. Er is heel veel meer mogelijk. Als ze zich goed (!!!) laten informeren dan kunnen ze al tijdens het traject veel meer duidelijkheid krijgen. Moeten ze alleen wel bij de juiste partij aankloppen. Banken zullen niets doen tijdens het traject van de scheiding, die willen pas rekenen als het convenant er is. Beetje jammer, want dan is de boel al geregeld en zit je met vaststaande feiten. Wij pakken het anders aan. Kan je anders per PB wel wat meer informatie geven, of je verwijst ze door naar http://www.zorgeloosch.nl. Er is verrassend veel meer mogelijk dan de meeste mensen denken. Je moet alleen de juiste partij hebben :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:15

Nee is gevolg van een volledig verrotte knie waardoor ik post traumatische dystrofie heb opgelopen, heel veel pijn en functie beperking heb gehad en werken ook vier uur per week niet meer ging in combinatie met woon werk verkeer. Daarnaast gekke uitval van functies en heel erge moeheid. Waarvan pas later is vastgesteld dat het door b12 en schildklier werd veroorzaakt. Niks om aan dood te gaan dus.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:16

Liezel1, ook hier dezelfde situatie maar te weinig inkomen om huis op 1 naam te zetten. Er is ook nog zoiets als economische overdracht. Dat kan een tussenoplossing zijn als de één (nog) niet genoeg verdiend maar daar zit wel risico in omdat je niet van de hoofdelijke aansprakelijkheid af bent.

Ligt volledig aan het inkomen van de man denk ik of hij dit gefinancierd krijgt. Beste kans heeft hij bij de huidige hypotheekverstrekker want zeker met een huis met onderwaarde loopt deze risico bij verkoop. Daar krijgt hij wellicht meer voor elkaar dan ergens anders maar het kan geen kwaad om ook ergens anders een berekening te laten maken. Alleen al om misschien nog iets voor elkaar te kunnen krijgen bij zijn huidige verstrekker.

Ik heb net de makelaar gemaild (die uiteraard skieën is......pffff) dat de prijs nog een keer naar beneden moet......weer 20 eraf. Wordt een heel duur grapje maar ik zal zo blij zijn als ik er vanaf ben!

Oh en met jullie tips wat dingen aan laten passen, nogmaals thanks!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:23

@daffodil jij had het huis aan de dijk toch?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:32

Ja klopt! Foto's zijn aangepast, de volgorde iig. Alle eerder geinteresseerden hebben bericht gekregen maar het duurt echt te lang. De last is ook erg hoog elke maand en het is weggegooid geld. Dan betaal ik liever iets meer restschuld maar woon ik wel naar mijn zin......

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:35

Ja snap ik! Hoop dat deze strategie werkt!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:12

Hopen dat het snel verkocht wordt daffodil!

Wij vandaag het rente aanbod getekend, alles wordt nu officieel ingediend en nu wachten op goedkeuring.. Hoelang heeft dit traject bij jullie geduurd?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:23

Geen idee, ik ben al gewaarschuwd lang -O- alleen aanvraag van belastingaangifte copie kan al 8 weken duren. Pfff alle papierwerk bijna al klaar. Nog twee copien maken en een brief dadelijk op de bus doen en een makelaar kiezen. En dan volgt het lange wachten en nagelbijten.

Maar dit staat toch wel leuk hoor :) al wacht ik met blij worden tot hypotheek bedrijf accoord geeft.

Afbeelding

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:43

Ziet er zeker leuk uit karuna! *D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:07

Karuna, nu eindelijk is er dan toch een huis op je pad gekomen, gefeliciteerd!!! *\o/* *\o/* *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:11

:)) heeft even geduurd, heel ergens anders dan de bedoeling was maar ik ben er dadelijk wel blij mee. Normaal is dit niet haalbaar in deze regio.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:17

Oh Karuna wat fijn, gefeliciteerd!!!!!

Ik heb zojuist een advertentie via FB gemaakt, smijt er drie tientjes tegenaan hahaha wie weet! De makelaar heeft m in prijs laten zakken. We hebben er maar 1 nodig.....

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:20

x_tico schreef:
Hopen dat het snel verkocht wordt daffodil!

Wij vandaag het rente aanbod getekend, alles wordt nu officieel ingediend en nu wachten op goedkeuring.. Hoelang heeft dit traject bij jullie geduurd?

Wisselt per verstrekker en per dossier. Een dossier waarbij alles direct compleet (en juist!) is aangeleverd kan bij een verstrekker die bij is binnen een paar dagen gecontroleerd en akkoord bevonden zijn. Echter zijn er partijen (Aegon bijvoorbeeld) die een verwerkingstijd van 3 weken hebben. Dan zul je wat langer geduld moeten hebben.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:32

Mijn oudelijk huis komt te koop, momenteel nog niet bij de makelaar maar wie weet is er iemand in dit topic die nou net een bijzonder paarden object zoek.
Het gaat om een huis net landgoed status, ruim 5ha weiland, 2 loopstallen, 5 boxen en mogelijkheid voor meer, gelegen aan het bos met schitterende uitrij mogelijkheden, je opened de poort en staat op het zandpad.
Lokatie: Wezuperbrug, Drenthe.
Hogere prijsklasse.

https://m.facebook.com/Questarabians/al ... 551307946/
Er gaan nog betere fotos volgen, deze zijn van een paar jaar terug.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:02

Ik breek ook even in met een vraag!

De verkopers van het huis wat ik gekocht hebben vragen aan mij uitstel van de verkoop. We hebben de overdracht nu gepland staan op 1 mei maar zij willen het graag aanpassen naar 1 juni vanwege de aankoop van een ander huis. Nu kom ik uit huis en is dat geen enorme ramp maar alles moet natuurlijk wel verzet worden. Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Kan ik bijvoorbeeld nog dingen eisen van de verkopers als zij dit graag willen? Zoals financiële tegemoetkoming ofzo?
Dit is mijn eerste huis dus nog nieuw voor me maar hoor dit van veel mensen om me heen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 07:21

Ik zou denk ik laten weten dat je er op erkend dat de overdracht 1 mei is en dat je als het verplaatst wordt kosten moet maken, als het goed is heb je nog een voorbehoud?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 07:36

maai_ke schreef:
Ik breek ook even in met een vraag!

De verkopers van het huis wat ik gekocht hebben vragen aan mij uitstel van de verkoop. We hebben de overdracht nu gepland staan op 1 mei maar zij willen het graag aanpassen naar 1 juni vanwege de aankoop van een ander huis. Nu kom ik uit huis en is dat geen enorme ramp maar alles moet natuurlijk wel verzet worden. Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Kan ik bijvoorbeeld nog dingen eisen van de verkopers als zij dit graag willen? Zoals financiële tegemoetkoming ofzo?
Dit is mijn eerste huis dus nog nieuw voor me maar hoor dit van veel mensen om me heen.

Ik zou er niet zo'n probleem van maken. Zeker niet als je vanuit huis op jezelf gaat wonen.

Moet elkaar in het leven toch een beetje tegemoet komen. Het zal vast geen opzet van de zijn.