Karuna erg leuk dat je nu verder de molen in kan! Hoop dat je het snel rond hebt

Wm fijn, hoop dat t allemaal snel en goed verloopt
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

karuna schreef:Tico en wm fijn dat het bij jullie ook doorloopt. Ik ga het circus in nu. Bod geaccepteerd alles wordt nu in gang gezet. Doodengmaar ok. Moet alleen even wennen aan het idee lijkt wel. Eerst de hypotheek rond. Pas dan kan ik opgelucht ademhalen.
Wijzigen van de hypotheek gaat zeker niet altijd gepaard met een verplichte taxatie of maximaal 101% financieren. Er is heel veel meer mogelijk. Als ze zich goed (!!!) laten informeren dan kunnen ze al tijdens het traject veel meer duidelijkheid krijgen. Moeten ze alleen wel bij de juiste partij aankloppen. Banken zullen niets doen tijdens het traject van de scheiding, die willen pas rekenen als het convenant er is. Beetje jammer, want dan is de boel al geregeld en zit je met vaststaande feiten. Wij pakken het anders aan. Kan je anders per PB wel wat meer informatie geven, of je verwijst ze door naar http://www.zorgeloosch.nl. Er is verrassend veel meer mogelijk dan de meeste mensen denken. Je moet alleen de juiste partij hebben
alleen aanvraag van belastingaangifte copie kan al 8 weken duren. Pfff alle papierwerk bijna al klaar. Nog twee copien maken en een brief dadelijk op de bus doen en een makelaar kiezen. En dan volgt het lange wachten en nagelbijten.
al wacht ik met blij worden tot hypotheek bedrijf accoord geeft.
x_tico schreef:Hopen dat het snel verkocht wordt daffodil!
Wij vandaag het rente aanbod getekend, alles wordt nu officieel ingediend en nu wachten op goedkeuring.. Hoelang heeft dit traject bij jullie geduurd?
maai_ke schreef:Ik breek ook even in met een vraag!
De verkopers van het huis wat ik gekocht hebben vragen aan mij uitstel van de verkoop. We hebben de overdracht nu gepland staan op 1 mei maar zij willen het graag aanpassen naar 1 juni vanwege de aankoop van een ander huis. Nu kom ik uit huis en is dat geen enorme ramp maar alles moet natuurlijk wel verzet worden. Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Kan ik bijvoorbeeld nog dingen eisen van de verkopers als zij dit graag willen? Zoals financiële tegemoetkoming ofzo?
Dit is mijn eerste huis dus nog nieuw voor me maar hoor dit van veel mensen om me heen.