[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:11

nou wij gaan.nu naar huis nr twee voor een bezichtiging. half twee en dan half vier de derde dus in tussentijd even boodschappen doen en naar de winkels ..die zitten op 5min lopen van de huizen. twee dezelfde huizen. de een staat leeg en de andere bewoond. ben benieuwd

N_B_N

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:07

@ brit Wat een naar verhaal zeg! Dat sommige mensen hun huis zo laten versloffen dat er gewoon mensen door de vloer zakken.

@ horsii Hoe was huis nummer 1? Succes bij het bekijken van de andere huizen. Hoop dat het wat is voor je.

Ik ga vanmiddag ook bij een huis kijken en daarna meteen door naar de hypotheekadviseur. Ik ben heel benieuwd.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:05

een was echt niks . huis twee van net erg leuk. zo nummer drie.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:36

Hoelang duurt ongeveer een bezichtiging?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:44

_helga_ schreef:
Hoelang duurt ongeveer een bezichtiging?

Dat is heel erg afhankelijk van wat je van het huis vindt. Als je bij binnenkomst toch niet meer zo enthousiast bent is het zo klaar. Als je erg enthousiast bent zul je wel wat beter willen kijken.
Mijn makelaar reserveert ongeveer 45 minuten voor kijkers.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:48

Oke dan weet ik dat een beetje.
Kan ik 2 bezichtigingen op 1 dag plannen want is in de zelfde straat ;)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:56

wij zijn bij alle drie de huizen 35 min binnen geweest.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:06

meestal ben je met een 45 minuten ooke cht wel door een huis heen (als het een beetje formaat gezinswoning is, je komt toch voor ene eerste algemene indruk, is de feeling van het huis wat , spreekt het je aan, kun je iets met de ruimtes etc en zijn er opvallende zaken aan het huis,
tweede bezichtiging betekend bij ons de bouwkundige mee en dan kan het wat langer duren, we waren met de tweede van het vorige huis zo twee uur verder met het nabespreken met de bouwkundige er bij.

eerste keer bezichtigen zijn we wel nog wat blijven hangen, de makelaar was al weg, maar wij liepen nog een rondje om het huis heen en even de buurt nog eens bekijken (kan als je er even goed door heen loopt en even bij het huis blijven hangen ook al ene hoop duidelijk maken, we wisten bij het laatste huis best druk was, maar zo druk als het daadwerkelijk is hadden we niet verwacht)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:56

Even kort verslagje van de twee woningen van vandaag.
De woningen waren in dezelfde straat dus qua ruimtes etc hetzelfde.
Beide huizen vielen erg in de smaak.
Huis 1 moeten iets meer kleine dingen gedaan worden, maar hier zit een geweldig mooie badkamer uit 2011 in met ligbad, echt heel mooi afgewerkt ook. en het tweede huis hoeven wat minder kleine dingen gedaan te worden , woonkamer beter afgewerkt maar een erg lelijke badkamer met een zitbad.
Laten het even bezinken voordat we een tweede bezichtiging aanvragen maar ik denk dat we voor het eerste huis een tweede bezichtiging aanvragen.
huis 1 zou binnen drie maanden opgeleverd kunnen worden(komen vanaf zaterdag huurders in) en huis 2 binnen 4 a 6 maanden gezien hun nog andere woonruimte moeten zoeken.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:58

Eindelijk komt er meer vaart in de bezichtigingen van ons huis.
Vandaag 1 bezichtiging gehad,mensen waren positief en komen zaterdag met de vaders weer kijken.

En zaterdag weer 2 bezichtigingen in ons huis!!!!

Nu maar hopen dat er een koper bij zit.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:23

Horsii dat klinkt positief!

Lovemyhorse ik hoop ook voor je Day er een koper bij zit!

Wij hebben vandaag ook naar een huis gekeken maar dat was het niet. Moest nog teveel aan gebeuren, jammer maar helaas.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:22

LMH dat klinkt in ieder geval al positief, hopelijk zitten de kopers erbij!

Horsii ben benieuwd hoe het gaat lopen, spannend hoor!

Heeft iemand hier trouwens ervaring met zelf je huis verkopen? Ben beetje aan het rondneuzen gegaan en via bv. Jaap.nl kun je ook op Funda terecht komen, zoals het daar staat met een volledige omschrijving op Funda incl. foto's voor €800. Scheelt toch een stukje makelaarscourtage. Vraag me af wat de meerwaarde is van het hebben van een makelaar. Bezichtigingen kunnen we zelf doen, vraagprijs hebben we in vergelijking met vergelijkbare huizen in de buurt opgesteld en daar nog onder gezet, in vergelijking ook met de WOZ-waarde behoorlijk representatief vermoed ik. Onderhandelen kunnen we ook zelf, we hebben een hele duidelijke ondergrens in ons hoofd maar kunnen ook daar nog wel stukje onder zakken als het er op zou hangen. Aktes e.d. zijn ook op internet te vinden, schoonzusje heeft ook op deze manier haar huis verkocht dus die weet hoe en wat, overdracht via de notaris moet sowieso, wat zie ik dan over het hoofd?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:28

horsii schreef:
huis 1 zou binnen drie maanden opgeleverd kunnen worden(komen vanaf zaterdag huurders in) en huis 2 binnen 4 a 6 maanden gezien hun nog andere woonruimte moeten zoeken.

Dit is best wel onderhandelbaar. Als hun het huis graag verkocht willen hebben, is het een bod accepteren of niet en het risico lopen dat het nog heel lang te koop staat. Tijdelijke woonruimte is altijd wel te vinden. Wij zijn vanaf volgende week om die reden ook "dakloos". Maar wel het huis in 7 dagen verkocht, dat is me toch net wat meer waard.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:58

Horrsi: dat is wel lang zeg 6 maanden.
LMH; hopen dat er een koper bij zit!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 00:12

ik ben weer aan het hopen op nieuwe aanwas op de markt,
1 huis wat wel leuk leek is een no go ivm perceel wat vooral langs de weg ligt (voor en een klein stukje zij tuin) en die weg is vrij druk
ander huis staat eigenlijk net in een niet handig dorp...begin ons bijna veeleisend te vinden :=

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:46

Het gaat om een huis Sonja, waar je lekker wilt kunnen wonen. Dan moet je wel veeleisend zijn :) Want met een huis is het niet zo dat als je het niet bevalt dat je het even terug kunt doen. ....
Voor ons is er ook maar heel weinig keus. Wij rekenen met wat we hebben en we hebben alles hier wat we nodig hebben. Bij ons droomhuis staan geen paardenstallen, er is wel weiland, maar geen stal. Dat komt er dan nog bij. Als we hier weg gaan dan moet het wel een vooruitgang zijn en tot nu toe zijn er maar verdomd weinig huizen die ook echt een vooruitgang zouden zijn. Of ze zijn dan boven budget. We hebben nou een huis gezien dat we allebei erg mooi vinden, is behoorlijk boven budget en de plek is wel ok, maar eigenlijk net niet. We volgen het huis maar in de hoop dat het tzt nog wat in prijs zakt.
Donderdag weer een bezichtiging van ons huis.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:39

daar heb je ook weer helemaal gelijk in, tis geen spijkerbroek die je terugbrengt omdat het eenmaal thuis toch net niet is wat je dacht...
fingers crossed voor donderdag weer(ik zou echt knetter worden van het continu weer een extra lap door het huis heen omdat er kijkers komen := )
wat betreft huizen kijken/vinden, we wachten het gewoon maar rustig aan af wat er de markt weer op komt, geduld kweken :+ er komt vanzelf weer nieuws op de markt en wie weet wat er nog zakt met de prijs idd.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:13

Ik word er ook knettergek van elke keer mijn huis weer 'presentatie klaar' te maken. Maar ja, je moet wat als je wilt verkopen. En ik vind het eigenlijk ook niet altijd zo prettig dat er vreemden door mijn huis lopen.
Op het moment hebben we ook even iets anders aan ons hoofd. Dus we zien het wel weer.

En ja er komt toch steeds wel weer wat nieuws op de markt. Poosje terug dachten wij ook dat er niets geschiktst voor ons was, maar is toch wel weer gekomen.
Als we ons huis nou maar eens verkochten, daar begin ik zo langzamerhand een beetje hard hoofd in te krijgen.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:22

Kan ik me helemaal voorstellen dat je de kriebels krijgt van steeds je huis schoon & steeds huizen kijken. Ik zit alleen nog in het stadium dat ik dolblij zou zijn als er mensen zouden komen kijken :+ Maar dat houdt natuurlijk vanzelf een keer op als er veel mensen komen kijken zonder dat er kopers uit voortkomen.

Ik vind het nu vooral nog zo jammer dat er allerlei leuke, interessante huizen voorbij komen waar we gewoon nog niks mee kunnen. Van het weekend is er een huis in de verkoop gegaan waar we allebei helemaal weg van zijn. Maar staat zo scherp geprijsd dat ik vermoed dat het zo weg is. Dus dan hopen we maar dat tegen de tijd dat wij iets kunnen, er ook zoiets online komt :+

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:33

Ik kom ook weer even binnenvallen ;)

Wij zijn bij een paar huizen ongeveer 30-40 minuten binnen geweest, dat is denk ik net genoeg om alles te bekijken en het 'gevoel' van een huis te krijgen.

Wij kregen vorige week leuk nieuws, we zijn ingeloot voor een nieuwbouwhuis! Zelfs onze eerste keuze van de 4, dus hebben we wel veel geluk mee gehad. Zaterdag hebben we de eerste afspraak, eerst met iemand van de hypotheekshop (is zo voor ons gepland, weet nog niet of we het via hun gaan doen, of het zelf regelen) en daarna met de aannemer (oid, iig over de bouw en het huis zelf).
Is er hier iemand die een nieuwbouwhuis heeft laten bouwen? Heb je de badkamer en/of keuken zelf gedaan? Nog tips?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:53

niet zelf gedaan maar wel in directe omgeving ken ik een paar mensen die een nieuwbouwhuis hebben gekocht voor het bouwen uit zeg maar. wat mij opvalt is dat de stelposten voor keuken en sanitair erg veel geld, voor verrekte weinig kwaliteit en keuze is,
ik denk dat ik zelf zou kiezen voor zelf doen wat betreft die afwerking.
net zoiets als een dakkapel op het huis, via het bouwproject en die aannemer is het vaak loeiduur, terwijl je voor de helft van dat geld een minstens zo mooie dakkapel door een ander er op kan laten zetten die kwalitatief net zo goed of beter is .
kijk dus hele kritisch naar dat soort zaken voor je ene besluit neemt.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:17

Tnx Sonja. De keuken moeten we sowieso zelf doen, dus gaat dan om de badkamer en wc, daar gaan we dit weekend ook voor kijken. De dakramen laten we wel gelijk doen (is velux, dus iig kwaliteit) en overwegen later misschien een dakkapel te laten plaatsen, maar dus achteraf pas (over een paar jaar).
De meerwerklijst gaan we nog uitgebreid doornemen en ga er vanuit dat we dat nu zaterdag nog niet hoeven te beslissen. Sommige dingen weten we al wel zeker, zoals de uitbouw aan de woonkamer, die willen we wel graag er bij hebben.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:06

sommige dingen zijn idd handiger om gewoon door de uitvoerende aannemer te laten doen, zoals die aanbouw, dat is iets dat als je het nu direct bij de bouw laat doen, gewoon 1 geheel is met het huis
dat is een kleine meerprijs tov hoeveel het bij een ander kost absoluut waard.
velux raam zal niet idioot veel maken met achteraf laten doen

de rest, gewoon op je gemak bekijken en rondvragen/kijken wat het zou kosten kwa geld, maar ook kwa energie wat het kost nu door de uitvoerende aannemer, of als je het zelf (laat) doen
geloof idd ook niet dat je ene hoop nu al moet beslissen, krijg je vast wel voldoende tijd voor,

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:17

Ja, staan nog geen datums in de folder wanneer het meerwerk bekend moet zijn, wel iets over 8 weken voor de start van de bouw. De start is in de zomer, dus hebben we zeker nog wel tijd voor.
De aanbouw laten we sowieso doen, ook omdat er vloerverwarming in komt, dat krijg je nooit zoals het is als je t er gelijk in doet.
Ben blij dat ze Velux als merk gekozen hebben, heb ook van anderen gehoord dat er een een of ander wipwap merk in is gekomen, waardoor ze bijna geen raamdecoratie kunnen vinden daarvoor. Liever Velux, dan weet je dat het wel goed zit.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:22

Houd je er wel rekening mee dat die startdatum voor de bouw heel goed nog een jaar langer kan duren?