Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rena100

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:17

Waar vinden jullie al die kastjes toch? Als ik eens een poging waag met zoeken ben ik meteen kapitalen kwijt. Ik wil graag nog een klein kastje voor in de hal, heb precies een klein hoekje waar ik een kastje neer wil zetten.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:45

Marktplaats, echt met goed zoeken kom je een heel eind.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:03

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:04

Rena100 schreef:
Waar vinden jullie al die kastjes toch? Als ik eens een poging waag met zoeken ben ik meteen kapitalen kwijt. Ik wil graag nog een klein kastje voor in de hal, heb precies een klein hoekje waar ik een kastje neer wil zetten.

Inderdaad Marktplaats of verkoophoekjes op Facebook. Is er vast ook eentje bij jou in de buurt.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:07

Serieus... 25 euro :wow: Waarom woon je in Groningen :))

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:05

Nou dat is lekker dichtbij voor mij :P

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:41

Voor mij is dat de andere kant van de wereld :+

Ooo jongens ik moet nog op meubeljacht ... heb een eettafel nodig met 6 stoelen en een nieuw bankstel maar zie door de bomen het bos niet meer :+

Wensen zijn een lekkere hangbank ( groot ) een kloostertafel en gecapitioneerde stoelen, jullie nog tips?

De bank willen wij het liefste een beetje stonewashedgrijs, maar ik ben ook helemaal verliefd op een leverkleur, zou het raar zijn als ik leverkleurige stof neem voor de eetkamerstoelen?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:21

Afbeelding

Heb even een moodboard "opzet" gemaakt, wat denken jullie?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:25

Wat voor ( kleur) vloer heb je ?

Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor een tafel en stoelen. Maar persoonlijk ben ik niet zo weg van stoelen in dezelfde tint als de tafel. Dus een houten tafel met lever kleurige stoelen. Ik houd meer van contrast daarin. Maar aan de andere kant staat dezelfde kleur stoelen als tafel wel super rustig.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:30

Oud grenen vloer krijgen we, met een hoge strakke witte plint op strak gestucte witte muren :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:07

Afbeelding

Niet dezelfde stoelen, wel zelfde kleur. ;-)

Gespot bij Hasko in Nijverdal, hun hebben overigens veel meer staan hoor. Ook de stijl die jij zoekt. En ze maken de tafels e.d. ook zelf in elke gewenste kleur voor je. Een bestaande tafel kunnen ze ook op kleur maken evt. Op die manier zou je wel echt een perfecte match kunnen maken in de kleuren die je graag wilt zonder dat het gaat vloeken.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:10

Weet je wat het probleem in Marinke, het prijsverschil :')

Heb nu een kloostertafel voor €800,- gespot, en om eerlijk te zijn vind ik dat meer dan zat.

Bank komt bij Zitmax vandaan, was ook geen hele dure, maakt ook niet uit, want mooi is mooi, en we zijn verliefd op deze geworden.

Die stoelen is helemaal ellende want het liefste wil ik de poot in dezelfde kleur als de tafel, maar in die stoeltjes zit soms ook een prijsverschil van €100,- per stoel... Praten we dus over €600,- meer, dat vind ik echt te dol!

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:23

Hallo allemaal,
Ik wilde eigenlijk een topic plaatsen maar kwam deze tegen en aangezien ik allemaal super mooie dingen voorbij zie komen dacht ik misschien kunnen jullie mij tips geven.

Ik wil graag de oude grenen houten eetkamer tafel van mijn ouders nieuw leven inblazen voor mijn eigen huis. Ik las op sommige blogs dat je dan het beste kunt schuren en dan in de verf zetten met beits/greywash?. Ik heb hier echt totaal geen verstand van dus mijn vraag:

Weten jullie een goede manier/verf die ik kan gebruiken voor om de tafel te pimpen (niet al te duur vanwege budget)? Ik wil graag richting de kleuren donkerbruin/grijs. Mag best een beetje op""borcante" stijl lijken.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:37

En kun je de pootjes van die stoeltjes niet zelf in de kleur maken van de tafel, BloemBloem??

Prijsverschil hou je altijd wel, was ook als tip overigens geen idee wat zoiets bij hun gaat kosten hoor ;-)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:39

_Marinke_ schreef:
En kun je de pootjes van die stoeltjes niet zelf in de kleur maken van de tafel, BloemBloem??

Prijsverschil hou je altijd wel, was ook als tip overigens geen idee wat zoiets bij hun gaat kosten hoor ;-)

Vast wel, maar heb nog genoeg projecten liggen :)), als je iets nieuw koop wil ik er eigenlijk niet meer aan prutsen :D

Snap ik, is ook lief, maar zeker bij niet "standaard" gaat de prijs vaak ineens heel hard omhoog :') :+

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:41

welmoedz schreef:
Hallo allemaal,
Ik wilde eigenlijk een topic plaatsen maar kwam deze tegen en aangezien ik allemaal super mooie dingen voorbij zie komen dacht ik misschien kunnen jullie mij tips geven.

Ik wil graag de oude grenen houten eetkamer tafel van mijn ouders nieuw leven inblazen voor mijn eigen huis. Ik las op sommige blogs dat je dan het beste kunt schuren en dan in de verf zetten met beits/greywash?. Ik heb hier echt totaal geen verstand van dus mijn vraag:

Weten jullie een goede manier/verf die ik kan gebruiken voor om de tafel te pimpen (niet al te duur vanwege budget)? Ik wil graag richting de kleuren donkerbruin/grijs. Mag best een beetje op""borcante" stijl lijken.

Op pagina 118 staan foto's van de oud grenenhouten tafel die ik opgeknapt heb. Ik heb het blad gebeitst en de poten gewoon geverfd. Heeft alles bij elkaar denk ik €35.- gekost.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 13:13

welmoedz schreef:
Hallo allemaal,

Op deze site staat uitleg hoe je eea kunt doen, erg fijn.
https://www.verftechnieken.nl

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:19

BloemBloem en wat voor kleur tafelpoten wil je ? Gewoon hout kleur ?

Is een steigerhouten eettafel niets voor je ? Ik was ook alleen naar eiken tafels aan het kijken, maar tafels van steigerhout zijn wel veeel leuker van prijs ! Voor 400 euro moet je dan klaar kunnen zijn.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:55

We willen graag oud grenen met een kolompoot. Die valt wel mee, is €800,-

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:11

BloemBloem schreef:
We willen graag oud grenen met een kolompoot. Die valt wel mee, is €800,-

Oud grenen zal idd mooi passen bij je grenen vloer !

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:23

Ik heb ook een leuk kastjw gevonden. Alleen nog schilderen maar weet niet zo goed welke kleuren ik wil...iemand ideeën?

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:26

welke kleur heeft de rest van jouw inrichting?

Ik heb een tijdje geleden een foto geplaatst van een antieke kast en besloten om niet met krijtverf te verven ( vonden jullie ook zonde ) Nu wil ik de kast wel waxen of olieen oid. Kan ik met een bepaalde wax ook een grijzige uitstraling geven, bv antiekwas of komt zoiets niet uit te zien?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:37

Hij komt in de hal te staan, waar die nu ook staat.
Ik heb veel wit, met wat grijs en mint/olijfgroen

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 16:05

Zojuist een gekregen kast opgehaald, die gaat uiteraard gepimpt worden. Liefst laat ik hem zandstralen en dan in de olie maar dan word het nog een duur grapje en het is echt een tijdelijke kast. Hij blijft staan tot we de nieuwe zelf gemaakte kast klaar hebben. Daarna maar zien wat we er mee doen. ;-)

Afbeelding

Denk dat ik hem wit ga maken. :j

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 16:08

Ha, zo'n kleur hout qua kastje staat hier ook en die wil ik grijs gaan maken. Alleen.... wat eerst te doen ? de waslaag moet eraf maar hoe ? Of zou dat met alleen schuren gaan ?