Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Heb nu de stekjes van de buurvrouw er ook zo ongeveer in staan dus dat zou ik helemaal zonde vinden als die straks ineens weg zijn.. Koffiedik hoorde ik ook weer inderdaad! Wist niet dat dat ook tegen slakken werkte 
Neonlight schreef:Dat is eer van je werk!
Wij wonen aan een bosrand met allemaal eiken, maar hebben een vijver in de voortuin en er komt er nog eentje in de achtertuin. Zelfs geen net erover. In het voorjaar scheppen we het blad eruit. Vijver is kraakhelder.
. Ik had een prachtige rode klimroos bij de voordeur, gemengd met een wilde roos. Nu na 7 jaar is de gecultiveerde roos dood en de wilde roos groeit als een malle.
Westernfreak schreef:Wat gaaf die vijver! Ik ben het wel eens tegengekomen als 'vijvervistorens' en kende het concept al wel, ben alleen heel erg benieuwd of er niet makkelijk alg aan de binnenkant komt! Laatst voorzichtig gepolst bij vriend over een vijver in de tuin, maar nog steeds is hij niet enthousiast

. Heb je foto's bekeken en denk dat het straks erg mooi gaat worden als alles groter wordt en in bloei staat.
. 

Orchideeënpotten zijn ook fijn, daar zit een versmalling in waar het plantenpotje op staat en daaronder heb je ruimte voor water dat dan verdampt. Maar bij meerdere dagen weg, blijft het handigste om binnen te halen of iemand ze water te laten geven. Je hebt ook systemen van Gardena speciaal voor bloempotten voor als je weg bent (of dagelijks gebruik), ouders hebben dat en werkt erg fijn
Hopelijk kan je ze een beetje weghouden.
De beestjes bij de bloemen zijn zeker leuk!