[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:50

Nogo super zeg, maar inderdaad erg stressen als ik dat zo lees. neem je tijd en doe lekker alles op je eigen tempo als je over bent!

idefix spannend zeg, klinkt goed!

sweetselina, denk eerlijk gezegt dat dat lastig gaat worden als je al zolang ziek bent zeker omdat het chronisch is maar ik ben geen expert natuurlijk.
wij hebben bij de verkoop van ons vorige huis ook de hypotheek er niet uit gekregen althans in principe hebben we overwaarde gecreeerd op het huis maar doordat we de kk meegefinancierd hadden hebben we het er niet uit gekregen. maar gelukkig hadden wij nog wat centjes achter de hand maar leuk is het nooit.
als onze situatie anders was geweest was het huis daar ook niet voor weggegaan, maar nood brak wet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:59

Je kunt in principe een hypotheek op een uitkering krijgen, maar lang niet op alle. WAO en WIA wordt geaccepteerd mits je binnen 10 jaar geen herkeuring hebt. WW en andere uitkeringen worden niet als inkomen geaccepteerd. Dat is tenminste zo bij de ING, het kan zijn dat andere banken een ander acceptatiebeleid hebben wat betreft uitkeringen.

Van het weekend de WOZ-beschikking gekregen van de gemeente inclusief alle aanslagen. WOZ is voor dit jaar bepaald voor €139.000, heb de woning gekocht voor €140.000 (VP was €144.000). Woning is niet getaxeerd omdat de hypotheek net niet regulier loopt ;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:16

@Idefix: dan zou mijn keuze ook zo gemaakt zijn, persoonlijk zou ik sowieso nooit voor maar weinig grond gaan, heb je alleen een paddock en kijk je meestal uit op blubber.

@SweetSelina: oeh, spannend, dus. Weet idd niet of ze jouw inkomen dan mee gaan tellen :(:)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:11

Sweetselina schreef:
Gefeliciteerd voor de mensen die hun huis hebben verkocht of er 1 hebben gekocht.

Ik sta op het punt om een afspraak te maken met een makelaar om naar de waarde van ons huis te kijken. Aan de hand daarvan willen wij dan beslissen of we hem daadwerkelijk gaan verkopen. Ben bang dat we bij lange na onze hypotheek er niet uit krijgen, dus dat is wel heel spannend. Hebben het huis net voor de crisis gekocht, dus wonen er nog niet zo lang, maar wonen totaal niet naar de zin. Willen dus eigenlijk gewoon erg graag weg hier.

Weet alleen niet of ik uberhaubt wel een hypotheek kan krijgen. Ik heb namelijk chronische vermoeidheid en zit in de ziektewet. Heb woensdag de eerste afspraak met de arboarts, maar ben inmiddels al 4 jaar ziek. Heb een vermoeden dat je dan niet zo maar een hypotheek krijgt, maar dat zien we dan wel.

Eerst maar eens kijken wat ons huis nu waard is.

Is het ziektewet of WAO? Ik heb meegemaakt dat iemand een hypotheek kreeg op zijn uitkering. Voor de NHG stond namelijk vast dat het een 'vast' maandinkomen was en aan de hand daarvan was er toen een minimum wat verstrekt werd. Of dat nu nog zo is? Mss hebben ze die regel inmiddels dichtgetimmerd. Hypotheek krijgen is idd bar moeilijk! Loopt je hypotheek bij de Rabobank? Die toetsen namelijk niet als je besluit om een andere woning te kopen (100% zeker weten!) en de huidige hypotheek mee te verhuizen naar de nieuwe woning. Dat kan in je voordeel werken, maar je moet dan niet bij willen lenen, want dan gaan ze wél toetsen. Ook bij overbrugging wordt er geen toetsing van inkomen gedaan, omdat er van uitgegaan wordt dat het tijdelijk is. Ik zou eens informeren bij je bank hoe dat verhuizen bij ze in hun werk gaat en dan natuurlijk niet over je situatie praten. Gewoon informeren hoe de werkprocedure dan gewoonlijk is en wat je dan moet doen. Geen slapende honden wakker maken!

Avaluna: Zó denk ik er ook over. Ik ben ook groot voorstander van paardjes zo veel mogelijk lekker laten bewegen in een weiland. Paddock vind ik altijd maar armoe.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:44

idefix dan is de keus gauw gemaakt toch?
Ligt er maar net aan wat je voor doel hebt met je paard.

Gezien mijn wedstrijdambitie en ik mijn paarden dagelijks volop train ga ik liever voor een bak op eigen grond met eventueel als er nog ruimte zou zijn een paddockje. maar mocht ik mijn paarden puur hebben voor recreatieve doeleinden dus buitenrijden en niet echt trainen dan gaat mijn voorkeur uit naar een weiland.
Maar dat doet er niet toe, als je maar een klein stukje hebt of het nou weiland of paddock is in het najaar/ winter is het altijd een dikke modder bende. en dan is het nog afhankelijk van wat voor soort grond het is.

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:05

Zit nog in de ziektewet. Heb woensdag eerste afspraak met de Arboarts (werk bij mijn vader en die heeft mij de eerste 2 jaar gewoon zelf doorbetaald). Dus dat scheeld wel weer. Heb nu nog gewoon mijn eigen loon, maar voordat dit huis eventueel verkocht is zijn we waarschijnlijk wel een stapje verder.

We zitten met de hypotheek bij de ABN Amro. Dus geen Rabobank. We zien wel hoe het allemaal gaat lopen,
maar spannend vind ik het wel iig en ik wil hier zo graag weg.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:07

waar woon je nu dan sweetselina?

vandaag een nieuw bed besteld, ons bed uit het vorige huis hebben we weggedaan regelrecht naar de stort al had ik hem beter op mp kunnen zetten :+ zit nu erg in twijfel of ik ook nog zo'n uhh hoe noem je zo'n bank (marilyn monroe bank noem ik het altijd) zal bijbestellen. was wel erg gaaf maar is dan meer voor de sier als dat we hem nodig hebben en het word straks al duur genoeg natuurlijk.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 19:52

Ik meld me hier ook.

We (mijn vriend en ik) zijn al een jaar aan het zoeken, al meerdere keren een bod gedaan, maar ging altijd wel ergens mis. De eerste keer nooit nog iets van teruggehoord, 2e huisje dat ons erg aanstond (op de foto's) nog niet eens kans gehad om te gaan kijken, 3e huisje een aankoopbelofte getekend (en de makelaar zei dat we een grote kans hadden, andere koppels konden niet veel hoger meer gaan) en 's avonds om half 11 belt de makelaar nog om te zeggen dat erover geboden is (veel hoger dan de 1e vraagprijs), maar dat het meteen ondertekend moest worden. -O-
Ondertussen nog naar 2 huizen gaan kijken, maar was beide niets.

Hopelijk hebben we dit jaar wat meer geluk.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:30

Pashon schreef:
idefix dan is de keus gauw gemaakt toch?
Ligt er maar net aan wat je voor doel hebt met je paard.

Gezien mijn wedstrijdambitie en ik mijn paarden dagelijks volop train ga ik liever voor een bak op eigen grond met eventueel als er nog ruimte zou zijn een paddockje. maar mocht ik mijn paarden puur hebben voor recreatieve doeleinden dus buitenrijden en niet echt trainen dan gaat mijn voorkeur uit naar een weiland.
Maar dat doet er niet toe, als je maar een klein stukje hebt of het nou weiland of paddock is in het najaar/ winter is het altijd een dikke modder bende. en dan is het nog afhankelijk van wat voor soort grond het is.

Meen je dat nou? Waarom mag een wedstrijdpaard, dat zich 6 dagen de benen onder zijn kont uit slooft voor je niet lekker de wei op? Ik had die ambitie ook. Bij mij is ie er uitgetimmerd door omstandigheden, maar al mijn hele leven vind ik dat mijn paard recht heeft op een weiland met lekker gras. Mijn paard presteert dan ook beter. :j
Ik heb eens op een duitse zender zitten kijken en die vonden het zelfs dierenmishandeling dat een paard niet de wei op mocht. Kijkend naar het feit dat ze bewegingsdieren zijn, hebben ze gewoon de ruimte en de beweging nodig voor hun geestelijke welzijnsgevoel. Ze hebben toen Edward Gal nogal voor schut gezet, omdat Totilas niet los mocht. Die werd ook geïnterviewd. Hij kan netjes Duits praten. Nog niet op een paddock. Ze wandelen 3x per dag met hem en hij rijdt (:oo reed ...) hem natuurlijk, maar da's toch veel te weinig? Zo wil je als paard toch niet gehouden worden? Dat wild worden ontstaat voornamelijk door de opsluiting. Een paard dat dagelijks naar buiten mag is minder opgefokt, maar ja, idd, die toont minder beweging. Ik vind wat je nu zegt nogal denigrerend naar mensen toe, die voor hun paard gewoon de beste omstandigheden willen. Tja, mijn paard gaat voor Endurance. Dan is de hele dag bewegen in een flinke wei absoluut noodzaak. Anders kan ie beter de renbaan op en da mag niet. Je mag niet te snel rond. :') :+

Tjee, Tesseke, daar hebben wij helemaal geen last van. Er zijn hier huizen te koop, die echt gewoon 3 jaar te koop staan. Als je interesse toont hollen ze de benen onder hun kont uit voor je.
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 28-02-11 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:30

Uhm, jij zoekt duidelijk niet in Nederland, zulke praktijken komen hier momenteel niet voor :P. Is de woningvraag daar zoveel hoger?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:17

mag ik me ook melden hier, we hebben ons oog laten vallen op een huis dat over 2 weken in de executieveiling gaat, grote nadeel is dat je dan niet kan bezichtigen en bij koop zelf moet zorgen dat de bewoner eruit gaat, maar de prijs ligt gemiddeld tussen de 60 en 70% van de werkelijk waarde.
morgen gaan we nog een onderhands bod doen, als die het hoogste is en de bank vind het genoeg dan is het huis direct van ons, anders gaat het alsnog de veiliing en en dat is wel heel spannend,

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:19

Jeetje dat lijkt me inderdaad ook heel spannend! Vooral omdat veilingen over het algemeen geregeerd worden door een paar groepen die de woningen opkopen. Als 'eenling' kom je er haast niet tussen is mij verteld. Hopen dat jullie onderhandse bod geaccepteerd wordt!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:22

zou het ook niet zelf doen hoor, daar een makelaar voor regelen,

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:24

Fokfanaat: welkom! Interessant! Wij hebben het ook overwogen met een huis, maar dat ging van de veiling af, omdat de eigenaar aan zijn verplichtingen kon voldoen, dus toen ging het niet meer door. Ik volg je met interesse! Succes!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:24

Inderdaad spannend fokfanaat. Koop je dan ook onder voorbehoud van financiering?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:25

Ah zo. Nee dan wordt het inderdaad al een ander verhaal :D Maar zou een mooie kans zijn, als je op die manier aan een leuke woning kan komen. Ze gaan inderdaad voor fors onder de marktwaarde weg.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:26

veerledec schreef:
Inderdaad spannend fokfanaat. Koop je dan ook onder voorbehoud van financiering?

nee, je moet het echt op kunnen brengen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:27

idefix4 schreef:
Fokfanaat: welkom! Interessant! Wij hebben het ook overwogen met een huis, maar dat ging van de veiling af, omdat de eigenaar aan zijn verplichtingen kon voldoen, dus toen ging het niet meer door. Ik volg je met interesse! Succes!

dat kan ook nog altijd gebeuren idd, heel spannend allemaal.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:29

fokfanaat schreef:
veerledec schreef:

nee, je moet het echt op kunnen brengen.

Heb je bijvoorbeeld een bankverklaring nodig dan, om mee te mogen bieden?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:30

ja voor het bieden wel, voor het onderhands bod moet je de contactgegevens van je bank vermelden.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:33

Goh, daar komt nog wat bij kijken!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:34

idefix ik zeg nergens dat het paard niet het gras op mag, ik heb mijn paarden het hele jaar door op het gras staan weer of geen weer. ik heb het over wat ik op eigen grond zou doen, ik heb nooit iets gezegt over eventuele bij gepachte grond. want ik zou never nooit niet op gehuurde grond een bak of paddock aanleggen dus als ik niet genoeg grond heb om een redelijk weiland te hebben op eigen grond dan zou ik daar een bak van maken. Verder dat het paard beter presteerd als het op het land staat vind ik (sorry) onzin. of het paard nou in de paddock staat met een bult hooi of op het gras staat maakt niks uit. mijn paarden genieten 9 van de 10 keer de voorkeur naar het hooi wat in het weiland ligt dan naar het gras.

ik ben nergens denigrerend ik zeg enkel hoe ik erover denk en wat ik zou doen als ik in zo'n situatie zit. Gelukkig zit ik niet in die situatie en hebben we ruim 4 hectare land en een bak dus hoef ik niet te kiezen, maar mocht ik voor de keuze staan dan gaat mijn voorkeur uit naar een bak en/ of paddock op eigen grond. Verder weet ik dondersgoed dat ik in een luxe positie zit, maar zie duizenden paarden op kleine stukjes "gras/ weiland" staan want dat is beter nou sorry maar al die duizenden paarden genieten echt niet hoor als ze in het najaar tot hun oksels in de modder staan te banjeren of in de winter op eieren lopen omdat het nat is geweest en de grond niet meer vlak is. en dat puur omdat men de paarden aan huis wil hebben, maar simpelweg niet genoeg ruimte hier voor heeft. men verkijkt zich iets te vaak op hoe zo'n oppervlakte een paard nodig heeft.

Tja Edward en Toot, geweldige combinatie en hoe je het ook wend of keerd tuurlijk is het voor het paard lekker om in het gras/ paddock what ever zijn benen te kunnen strekken. maar laten we dan eerst naar die duizenden pension stallen kijken waar helemaal geen weidegang heeft. Ik ben van mening dat een paard wat niet gelukkig is of lekker in zijn vel zit niet optimaal kan presteren en respect naar Edward hij heeft het uitmuntend gedaan met Toot.

Verder is iets vinden een mening en dat mag uiteraard, maar dat wil niet per defenitie zeggen dat dat ook gelijk de juiste manier is. Verder ben ik van mening dat iedereen het beste voor heeft met zijn/ haar paard ongeacht wat voor faciliteiten die heeft voor het paard.

@tesseke, dat is inderdaad pech hebben hopen dat je nu meer geluk gaat krijgen!

@fokfanaat, spannend zeg!!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:35

fokfanaat schreef:
ja voor het bieden wel, voor het onderhands bod moet je de contactgegevens van je bank vermelden.

spannend hoor! ben benieuwd, wat voor soort huis is het?

Wij hebben hier ook oren naar gehad, maar tegen de organisatie's die er bij zitten konden wij simpel weg niet op.
en inderdaad voordien moet je een bankverklaring hebben.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:38

hoe bedoel je, als je er heen gaat en het eerste MEIN roept istie voor jou, kan geen organisatie tegenop?

is een huis met aantal schuren en hectare grond.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:39

Dan heb ik je idd volledig verkeerd begrepen en geïnterpreteerd. Excuseer! Blij te lezen dat ik het duidelijk verkeerd heb gesnapt!
Idd, zou dat de optie zijn dan, maar daar zou ik helemaal niet blij van worden. (zoals je nu wel snapt denk ik :o ) Ik ben met je eens, dat je op gehuurde grond geen investeringen gaat doen om een bak aan te leggen. Dat is geld weggooien!
Totilas werd kort aangehaald als een uiterste, maar ze lieten idd ook stallen zien van een 'standaard' manege en in principe vond ik dat nog schrijnender. Totilas wordt gekoesterd. Hoe ze dat doen, daar kan je over bijbelen, maar ze lieten ook zien hoe de paarden van een manege, dag in dag uit in de stal vaak al opgetoomd stonden te wachten op hun beurt. Ze gaven aan dat veel stalgebreken daarvandaan kwamen. Pure verveling. Ik vond het wel een heel verhelderende documentaire. Het zet je wel aan het denken.
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 28-02-11 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt