Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 13:50

Cynthia82 schreef:
Ik las in een FB groep dat iemand Greenchoice had gebeld en had aangegeven dat ze over wilde stappen naar een goedkopere maatschappij als Greenchoice niets kon betekenen. Greenchoice heeft toen de tarieven verlaagd.

Dus ik net bellen en ja hoor!
Gastarief was €3,44 en gaat vanaf morgen naar €2,66.
Stroom was €1,04 en €0,70 en gaat vanaf morgen naar €0,52 en €0,39.
Doe er je voordeel mee!! :D

En hoe lang zit je dan vast? Ik doe het bij kpn enzo ook wel, maar zit dan wel een half jaar tot een jaar eraan vast weer.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:17

Zijn er hier mensen met budget energie? Bij overstappen ga ik flink besparen maar er zijn zoveel slechte reviews over hun :=

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 15:48

Relaxed schreef:
Cynthia82 schreef:
Ik las in een FB groep dat iemand Greenchoice had gebeld en had aangegeven dat ze over wilde stappen naar een goedkopere maatschappij als Greenchoice niets kon betekenen. Greenchoice heeft toen de tarieven verlaagd.

En hoe lang zit je dan vast? Ik doe het bij kpn enzo ook wel, maar zit dan wel een half jaar tot een jaar eraan vast weer.

Niet, want deze tarieven gelden tot 1 januari en dan komen er weet nieuwe tarieven. Net zoals gisteren het geval was. Het is geen nieuw contract van minimaal een jaar ofzo

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 16:37

Gianti schreef:
Zijn er hier mensen met budget energie? Bij overstappen ga ik flink besparen maar er zijn zoveel slechte reviews over hun :=

Ja wij al 3 jaar in januari loopt contract af,en normaal gezien had ik iets anders gezocht, maar ze hebben het maandelijks salderen teruggedraaid dus nu wachten we wel af.
Voor die tijd geen problemen gehad.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 17:12

Gianti schreef:

Ik heb ze gehad en was helemaal klaar met hun! Ondanks herhaaldelijk aangeven dat ik niet meer gebelt en gemailt wilde worden, bleven ze me maar spammen! En dan ook niet op een vriendelijke manier. Gek werd ik van ze, laat me gewoon met rust! Nee is nee! Ik hoef geen bellen TV en/of internet. Ik heb geen behoefte om iets anders van jullie af te nemen. Zelfs toen ik eindelijk mijn contract kon opzeggen bleven ze bellen, en mij voor gek uitmaken want "zo goedkoop kreeg ik echt ner-gens meer", mevrouwtje. Dan maar teveel betalen, liever dat dan nog 1x contact met jullie te hebben! Nu komen de mails in mijn spambox, dus die zie ik niet meer en de telefoontjes zijn gelukkig eindelijk gestopt.

Dus nee, nooit meer voor mij, al kreeg ik geld toe!

wendy1987

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 17:13

Ik denk dat het echt verschilt. Ik heb dezelfde ervaring lukka03. Nog niets te maken met salderen (nog geen panelen dus weet niet eens wat dat inhoud nu nog :Y) ) maar verder echt geen problemen mee hoor.
Nog tot september volgend jaar safe, daarna zien we wel weer verder..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 17:24

Hahaha ik ga ook voor geen goud meer terug naar ze. Ga niet zo goed op dreigen, afspraken niet nakomen en de respectloze manier van klanten te woord staan. Vooral als iets door hun eigen fout meerdere malen wordt afgeschreven en geld wat je terug hoort te krijgen gewoon niet komt.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 22:26

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 23:07

Gianti schreef:

Voor jaren nu en ik ben hartstikke tevreden. Wachttijd bij klantenservice is soms lang maar altijd netjes geholpen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 00:06

Voor de mensen die wel tevreden zijn met budgetenergie, hebben jullie het hele pretpakket (telefonie, internet, TV, enz.)of alleen energie?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 00:24

Gianti schreef:

Ja wij, en wij zijn er heel tevreden over. Hadden en vast contract afgesloten van 3 jaar nu ruim 2 jaar geleden, dus we hebben nog een klein jaar te gaan, betalen hierdoor nog oude tarief en hebben er verder nooit problemen mee. We nemen alleen energie af, geen tv of iets anders oid. Geen problemen ook gehad met dat we gebeld worden of iets zoals ik hier van andere lees.

We verbruiken wel veeeeel minder als vorig jaar, huis is geïsoleerd nu, zowel muren als nieuw glas, we zijn zelf zuiniger en hebben een zachter jaar gehad. Momenteel is onze “te veel betaalde maandbedrag pot” dus wel best hoog, nav de slechte reviews hoop ik dus wel dat we dat ook terug krijgen, maar dat blijft afwachten, maand bedrag hebben we al omlaag gezet, maar lager kan niet. Oude eigenaren van dit huis verbruikte echt mega veel.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 08:08

fohadie schreef:
Voor de mensen die wel tevreden zijn met budgetenergie, hebben jullie het hele pretpakket (telefonie, internet, TV, enz.)of alleen energie?

Alleen energie

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 08:14

Hier ook geen gebel hoor en wij hebben alleen energie.

Wel gedoe dus dat ze de door ons doorgegeven meterstanden niet willen geloven.
Daar gaan we in februari wel over in gevecht, ben benieuwd hoe dat zal gaan....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 08:16

Bellen kwam hier pas na opzeggen. De rest was juist als ik contact opnam omdat ze fouten maakten met geld, afschrijvingen en niet terug willen betalen. :+

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 08:27

Muurp schreef:
Nee dat snap ik, dat ga ik ook niet doen. Maar hoe kan dit nou bijna 800 euro veranderen in 1 maand tijd? Ik krijg elke keer bijna een hartverzakking... :=

Wij hadden hetzelfde.
Vorige maand kregen wij eerst meer dan €1500 terug, toen het maand bedrag toch maar iets laten zakken, toen kregen we nog €750 terug. En deze maand moesten we ineens €75 bij betalen. Geen idee waar die €825 gebleven is, poef weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 08:34

Waarschijnlijk omdat de huidige tarieven veel hoger zijn en je nu meee verbruikt dan een maand terug

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 08:48

Spenk schreef:
Waarschijnlijk omdat de huidige tarieven veel hoger zijn en je nu meee verbruikt dan een maand terug

Tarieven waren per 1 oktober omhoog gegaan. Niet per 1 november.
En ik zou verwachten dat mijn maandbedrag er rekening mee houdt dat ik deze maand toch echt wel de verwarming aan ga zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 09:10

Het is volgensmij een gemiddelde dat ze berekenen steeds over 12 maanden.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 09:48

Budget energie is een bijzondere club. Net even een proef berekening gemaakt. Hun start tarief is 0,30 hoger dan mijn Eneco tarief als het om stroom gaat, en gas zelfs 0,56. En wat mij niet bevalt is elke maand afwachten wat de tarieven dan weer zijn.
Blijf toch maar bij Eneco.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 09:59

Hier ook budget energie. Krijg netjes iedere maand een overzicht per mail met het verbruik. App is ook overzichtelijk. Kan alleen niet zien hoe ver ik sta op jaarbasis nu.

Tot op heden nergens problemen mee maar ik heb ook nog nooit in m'n leven een klantenservice nodig gehad. Met opzeggen is mijn ervaring dat iedere organisatie rot vervelend wordt.

Huidige tarieven december:

Normaal stroom 0,60
Dal stroom 0,57
Teruglevering normaal 0,25
Teruglevering dal 0,23

Gas 2,41

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 12:30

Cynthia82 schreef:

Dat is alleen voor bestaande klanten, helaas voor mij :)

Dacht probeer het bij mijn aanbieder, geloof dat de beste man bijna van z’n stoel viel toen ik m dit vertelde _O- kon zich niet voorstellen dat aanbieders dit nu doen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 12:33

Dat is ook waar de overheid nu vragen over stelt. Hoe hou de de aanbieders scherp dat ze niet zomaar een tarief in rekening brengen omdat er toch sprake is van prijsplafond.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 12:48

Over dat prijsplafond is nog steeds geruzie en gedoe. Ik hoop dat het wel gewoon doorgaat dadelijk.

Wat betreft die prijzen, zijn er twee huishoudens die bij dezelfde maatschappij ook hetzelfde betalen?

Muurp ik zou vattenfall toch even bellen, zoiets kan toch eigenlijk niet :n

Vorige week trouwens aardig verbijsterd over vattenfall. Een verkoper aan de deur die klanten afloopt om ze een peperdure "slimme thermostaat" aan te smeren, zijn verhaal klopte van geen kanten, :n hoe verder we doorvroegen hoe meer dingen er bij kwamen.

Daarnaast vind ik het schandalig dat ze een soort van lease/huur afkoop systeem hanteren dat buiten bkr omgaat. Eerst was het bijna 10 euro per maand voor 5 jaar waardoor je veel te veel betaald voor het ding wat ze probeerden te verkopen. Want ja voor mensen zonder geld konden ze dat nog wel missen.

Daarnaast bleek er dan ook nog "slechts" 50 euro aan installatiekosten bij te komen. Bleek daarna dat het maandbedrag tevens een soort abbonement op een app was. Maar hij vergat er even bij te vertellen dat ook de radiatorkranen vervangen zouden moeten worden tegen stevige kosten en bij een huurhuis je hoe dan ook niet zomaar even mag sleutelen aan de cv installatie.

Kortom wat mij betreft een schande dat ze een niet al te rijke wijk afgaan met besparingscijfers die ze niet kunnen waarmaken, dan met afkoop mensen een toch best prijzig abbonement aan probeert te smeren. Waar je hoe dan ook een smartfoon of tablet voor nodig hebt, een vrouwtje in de straat was er ingetrapt die is er nu gelukkig weer vanaf ook. Het mensje heeft niet eens internet en een heel schamel aowtje en helaas een hoog verbruik vanwege warmte nodig hebben. :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 12:50

Volgens mij is deurverkoop verboden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 12:51

Het schijnt te mogen als je vattenfall hebt :? (heb ik niet ik was ergens toen de deurbel ging) wel met een 10 dagen bedenktijd opzeg mogelijkheid, dus gewoon colportage