Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 20:35

Bij veel verstrekkers is dat van tevoren ook wel ongeveer bekend toch? Bij Florius staat het ook op de website, snelle beoordelingstijd/verwerkingstijd was ook wel een van de redenen dat ik voor Florius koos. Renteaanbod was binnen 24 uur, beoordeling/goedkeuring ook en de offerte had ik daarna ook binnen 2 dagen binnen geloof ik.

Maar goed om te weten inderdaad, mocht er (een beetje) haast bij zitten zou ik Florius zeker aanraden!

Steenbok12

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:44

Hier Florius ook. Geen problemen gehad, liep allemaal lekker. Financieel adviseur regelde het allemaal verder maar vooralsnog tevreden erover.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:57

Wij hebben het via Independer gedaan, ze reageerde steeds dezelfde dag op de mail nog op vragen dus dat was wel heel fijn, zijn er wel echt een paar weken mee bezig geweest maar dat kwam door ons dat het steeds even duurde voordat we weer konden printen/tijd hadden om goed te lezen/tekenen/ weer inscannen. Aan hun heeft het niet gelegen. De bankgarantie kwam 3 werkdagen voor de verloopdatum bij de notaris binnen uiteindelijk.

Volgende week donderdag krijgen we de sleutel :D

Wij hebben zaterdag al een vloer uitgezocht. Laminaatvloer

Is er eigenlijk ook een centraal verhuistopic? Ik zou het wel leuk vinden om wat fotos van onze verbouwing straks te delen maar dat past misschien minder goed in dit topic en het is nou ook niet zo'n benoemingswaardige verbouwing om een eigen topic te openen :)

L_Flo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 00:03

Wij zijn nu een week onderweg met hypotheek regelen waarbij het huis woensdag getaxeerd wordt, even wachten op onze nieuwe bankpasjes voor de gezamenlijke rekening en dan is het ook rond. Samenlevingscontract had ik online al geregeld want dacht dat is snel; kunnen echter pas de 21e tekenen maar de rente staat na de taxatie gelukkig wel al vast.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 08:39

Anouk_H schreef:
Wij hebben het via Independer gedaan, ze reageerde steeds dezelfde dag op de mail nog op vragen dus dat was wel heel fijn, zijn er wel echt een paar weken mee bezig geweest maar dat kwam door ons dat het steeds even duurde voordat we weer konden printen/tijd hadden om goed te lezen/tekenen/ weer inscannen. Aan hun heeft het niet gelegen. De bankgarantie kwam 3 werkdagen voor de verloopdatum bij de notaris binnen uiteindelijk.

Volgende week donderdag krijgen we de sleutel :D

Wij hebben zaterdag al een vloer uitgezocht. Laminaatvloer

Is er eigenlijk ook een centraal verhuistopic? Ik zou het wel leuk vinden om wat fotos van onze verbouwing straks te delen maar dat past misschien minder goed in dit topic en het is nou ook niet zo'n benoemingswaardige verbouwing om een eigen topic te openen :)

Ja bestaat! [HTT] Verhuis- en verbouw topic 2022

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 11:22

Bedankt!!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 21:35

Ik kom mezelf weer melden. Druk geweest hier. Ik bleek zwanger, rij op en neer naar het zuiden naar mn zus en waren nog steeds opzoek naar huisje daar.

En wij hebben ons huisje gevonden via particuliere verkoop en ons bod is geaccepteerd. Helaas was er geen beweging mogelijk in de vraagprijs aha.

Dus nu even afwachten hoe of wat verkoper allemaal in gang zet daar hij het koop contract moet regelen. Onze voorwaarden hebben we al doorgegeven.

Dus hopelijk zijn wij binnenkort ook huis eigenaar en verhuizen wij van ons particuliere huur appartement naar een twee onder een kapper.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 21:46

Gefeliciteerd Marlis, ook met je zwangerschap. Ga je het samen met je zus opvoeden?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 21:51

Gefeliciteerd Marlis met het huis en de zwangerschap!

Horsii is jouw zus toch ?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 21:52

Berdien schreef:
Het huis van mijn ouders staat te koop. Gek idee hoor, ik ben er geboren. Ben heel benieuwd waar het voor weg gaat! :j

https://www.funda.nl/koop/zwolle/huis-4 ... tmarge-70/

Wat een net huis en nette vraagprijs, die is vast zo weg in Zwolle, daar loopt het storm hoor ik.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 21:54

Gefeliciteerd Marlis!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 22:38

flooooo schreef:
Berdien schreef:
Het huis van mijn ouders staat te koop. Gek idee hoor, ik ben er geboren. Ben heel benieuwd waar het voor weg gaat! :j

https://www.funda.nl/koop/zwolle/huis-4 ... tmarge-70/

Wat een net huis en nette vraagprijs, die is vast zo weg in Zwolle, daar loopt het storm hoor ik.

Tot nu toe enkele bezichtigingen. Je merkt echt dat de enorm gestegen rente een flinke rem erop heeft gezet. Maar, denk ook dat het wel snel verkoopt :j Hele gewilde buurt, realistische prijs.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 22:45

Super leuk huis Berdien, wel wat te moderniseren maar ik zie ook oudere elementen die echt tof zijn om in ere te houden :j Huis met karakter, love it!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 23:23

Suzanne F. schreef:
Gefeliciteerd Marlis, ook met je zwangerschap. Ga je het samen met je zus opvoeden?

Ik zal vast de inside information missen maar ik vraag me af waarom je dit vraagt?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 01:07

Suzanne F. schreef:

Mn zus mag oppassen ook en ik ook op haar kleine. Maar mn vriend mag mee verhuizen hoor aha.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 01:07

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 07:01

Marlis schreef:
Suzanne F. schreef:

Mn zus mag oppassen ook en ik ook op haar kleine. Maar mn vriend mag mee verhuizen hoor aha.

Oh ik dacht dat je samen met je zus ging wonen/iets ging kopen. Ik wist niet dat jullie beide relaties en kinderen hadden.
Dan heb ik dat verkeerd begrepen. :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 09:49

Mars schreef:
Super leuk huis Berdien, wel wat te moderniseren maar ik zie ook oudere elementen die echt tof zijn om in ere te houden :j Huis met karakter, love it!

Ja als ik het zou kopen gingen als eerste heel wat schrootjes eruit :)) Het is een heel warm huis door al het hout, dat wel.

Ouders kopen een groter := huis terug, omgeving Steenwijk. Heeeeeeel anders, veel killer. Ben heel benieuwd wat ze er van gaan maken.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 21:40

Het huis van mijn vriend is definitief verkocht. Kopers lieten vandaag weten dat hun financiering rond is. Echt super fijn.

Voor onze nieuwe hypotheek is alleen de taxatie nog nodig dus alles loopt op rolletjes.

L_Flo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 22:03

Wauw berdien veel schrootjes! Wel een heel leuk huis, denk dat t snel zal gaan.

Fijn Charaz! Is de taxatie al gepland?

Bij ons is het huis vandaag getaxeerd, goed in ons voordeel dus morgen hypotheek vastleggen! Gezien we anderhalve week geleden het huis gezien hebben is t wel heel snel gegaan, kunnen nu echt gaan genieten!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 08:51

Marlis schreef:
Suzanne F. schreef:

Oh ik dacht dat je samen met je zus ging wonen/iets ging kopen. Ik wist niet dat jullie beide relaties en kinderen hadden.
Dan heb ik dat verkeerd begrepen. :)[/quote]
We hebben wel gekeken voor dubbele bewoning ook en dus met beide eigen hypotheek. Jaar of twee geleden. Maar was ook geen doen. We hebben alle opties open gehad aha.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 08:56

L_Flo schreef:
Wauw berdien veel schrootjes! Wel een heel leuk huis, denk dat t snel zal gaan.

Fijn Charaz! Is de taxatie al gepland?

Bij ons is het huis vandaag getaxeerd, goed in ons voordeel dus morgen hypotheek vastleggen! Gezien we anderhalve week geleden het huis gezien hebben is t wel heel snel gegaan, kunnen nu echt gaan genieten!

Super

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:58

Wij gaan straks naar een huis kijken en morgen naar nog eentje. Ik kan nog niet echt goed lopen na m’n operatie, maar ik wil graag mee voor de sfeer.
Twee verschillende huizen: het ene is een voormalig gemeentehuis in een dorp in de buurt, het ander is een huis “op de buiten” met bijgebouwtjes en wat grond.
Het gemeentehuis is groot genoeg voor dubbele bewoning, het andere huis zouden we van een van de bijgebouwtjes een extra woning maken.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 14:39

@ Charaz
Zo te lezen loopt alles op rolletjes idd, gelukkig! Super fijn!

@ L_Flo
Yeey *\o/* Super leuk!

@ chevax
Willen jullie een perse een extra "woning" erbij om te verhuren? Of met familie intrekken?

@ Berdien
Leuk huis van je ouders :j Hopelijk loopt het allemaal nog soepeltjes.

@ Marlis
Via particuliere verkoop? Mag ik vragen hoe jullie daarbij zijn gekomen? Gewoon via via? Wel super leuk!

@ Anouk_H
Ook jij gefeliciteerd! *\o/*

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 15:15

ZwarteHeks schreef:
@ Charaz
Zo te lezen loopt alles op rolletjes idd, gelukkig! Super fijn!

@ L_Flo
Yeey *\o/* Super leuk!

@ chevax
Willen jullie een perse een extra "woning" erbij om te verhuren? Of met familie intrekken?

@ Berdien
Leuk huis van je ouders :j Hopelijk loopt het allemaal nog soepeltjes.

@ Marlis
Via particuliere verkoop? Mag ik vragen hoe jullie daarbij zijn gekomen? Gewoon via via? Wel super leuk!

@ Anouk_H
Ook jij gefeliciteerd! *\o/*

Zochten op de plaatsnaam via facebook en toen kwamen we bij een Facebook bericht.