Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 10:10

Dank jullie wel voor alle reacties op mijn nog vrij inspiratieloze brein, ik wil hier ook best een tekening van de woning met uitbouw delen maar ik weet even niet zo goed hoe ik dat moet uploaden?

Gezien de reacties op de zwarte pui denk ik dat we toch maar voor zwart gaan, al vind ik jou optie ook echt heel erg mooi Lisi! Onze woning is dan weer niet zo groot maar ik vind dat brons ook super gaaf!
Koper gaat dus ook zeker op het lijstje Jenny, had ik nog niet aan gedacht. Misschien ook wel een stuk tijdlozer.
Dubbeldun, ik ben bang dat een tafel met ook nog gouden accenten misschien wat teveel van het goede is? Goud/donkergroen/hout leek me juist wel vrij rustig.
Bielsje ik snap je maar de leefkeuken is best een pronkstuk van het huis dus het mag van mij wel wat gewaagder. Al gaan we sowieso voor een rustige kleur groen of blauw. Inmiddels hebben we ook een ontwerp gehad van een grijs/zwarte keuken met wit blad, gouden ader en gouden behang gekregen en dat is ook wel heel erg gaaf moet ik zeggen.
Noviceh, dank je wel! Altijd van een oud vrouwtje geweest zoals je kunt zien dus wel tijd voor een update. *\o/*
Marlies ook goede tips! De rest van de kozijnen en de schuifpui zijn zwart. Dus misschien dan toch maar voor zwart gaan. Witte muren hoeft van mij inderdaad ook niet maar zoals San ook al zegt, je wil ook geen tussen kunst en kitsch. Lisi haar woning vind ik echt een droom! <3 Meer foto's altijd welkom.
Imandra dit is precies het soort blauw waar ik naar op zoek ben, prachtige keuken en geheel!

Granoek gefeliciteerd! Eens met San, een mooi canvas om van te beginnen!
Die lamp vind ik ook heel tof!
Foaly die stijl vind ik prachtig, waar heb je het weg?
Gezellig ingericht Coonart!
Lisi heb je foto's van het groene marmer, klinkt heftig maar ook prachtig!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 08:07

flooooo schreef:
Dank jullie wel voor alle reacties op mijn nog vrij inspiratieloze brein, ik wil hier ook best een tekening van de woning met uitbouw delen maar ik weet even niet zo goed hoe ik dat moet uploaden?

Gezien de reacties op de zwarte pui denk ik dat we toch maar voor zwart gaan, al vind ik jou optie ook echt heel erg mooi Lisi! Onze woning is dan weer niet zo groot maar ik vind dat brons ook super gaaf!
Koper gaat dus ook zeker op het lijstje Jenny, had ik nog niet aan gedacht. Misschien ook wel een stuk tijdlozer.
Dubbeldun, ik ben bang dat een tafel met ook nog gouden accenten misschien wat teveel van het goede is? Goud/donkergroen/hout leek me juist wel vrij rustig.
Bielsje ik snap je maar de leefkeuken is best een pronkstuk van het huis dus het mag van mij wel wat gewaagder. Al gaan we sowieso voor een rustige kleur groen of blauw. Inmiddels hebben we ook een ontwerp gehad van een grijs/zwarte keuken met wit blad, gouden ader en gouden behang gekregen en dat is ook wel heel erg gaaf moet ik zeggen.
Noviceh, dank je wel! Altijd van een oud vrouwtje geweest zoals je kunt zien dus wel tijd voor een update. *\o/*
Marlies ook goede tips! De rest van de kozijnen en de schuifpui zijn zwart. Dus misschien dan toch maar voor zwart gaan. Witte muren hoeft van mij inderdaad ook niet maar zoals San ook al zegt, je wil ook geen tussen kunst en kitsch. Lisi haar woning vind ik echt een droom! <3 Meer foto's altijd welkom.
Imandra dit is precies het soort blauw waar ik naar op zoek ben, prachtige keuken en geheel!

Granoek gefeliciteerd! Eens met San, een mooi canvas om van te beginnen!
Die lamp vind ik ook heel tof!
Foaly die stijl vind ik prachtig, waar heb je het weg?
Gezellig ingericht Coonart!

Uploaden kun je gemakkelijk doen als je een bericht schrijft.
Je klikt dan op: voeg foto's toe. Daar kun je de foto's selecteren, uploaden en daarna direct in je bericht plaatsen. Ik ben wel benieuwd naar wat tekeningen. Dat geeft iets meer idee van hoe de ruimte(s) verdeeld zijn en wat de mogelijkheden zijn :)

Foaly

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 08:29

@flooo het bed is van Ikea, de Sagstua. Dat is momenteel ook het enige wat nu geleverd is en helemaal af, want de kasten komen morgen. Die zijn van marktplaats, het bedrijfje heet Kwastje Oma's Kastje :D

Als het af is plaats ik een foto :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 08:32

Iemand ervaring met de verven van Le Noir & Blanc? Ik denk dat ik een mooie kleur heb gevonden, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen met deze verf.. Jammer genoeg kan ik niet heel veel voorbeelden vinden van de kleur die ik wil op een muur, maar soit. Daar moeten we het dan maar mee doen ;)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 08:44

Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben Lagune green van Le Noir & Blanc. Ik vond het fijne verf.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 08:47

Wat een gave wijnstandaard <3.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 08:56

_Lorette_ schreef:
[ [url=m/l45xfD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/P2G9Fo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben Lagune green van Le Noir & Blanc. Ik vond het fijne verf.

Staat heel mooi ook. Fijn dat je er goede ervaring mee hebt :j

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 17:06

flooooo schreef:

Ja heb ik!
Afbeelding
Ik kan geen recentere foto vinden, de stuc op de muur is nu “slate”, ofwel lichtgrijs zoals hierboven.
Afbeelding
Deze badkamer is een beetje groot om in het geheel op de foto te krijgen omdat we er meerdere delen in hebben gecreëerd zodat je niet in een zaal staat. We hebben ook zo’n marmer kast erin, een zwart toilet, een dubbele wastafel met waskommen van glas met daarin goud gebladderd met het diepgroen en zwarte kranen. Ik moet er nog een hoge, smalle kast voor vinden maar ik vind het moeilijk.

En ik heb ook even een foto van de keuken gemaakt. We hebben Siematic met de licht details in de deuren. Dat zou zoooo gaaf staan bij goud behang. Dat ontwerp van jullie klinkt heel tof! Ik zou het liefst elke kamer met goud doen <3

Afbeelding

BaileyMixJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 17:14

Echt schítterend die badkamer Lisitano <3

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:02

Tof zeg, dat groene marmer!!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:49

Hele mooie badkamer en keuken niet te vergeten.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:10

Wat voor gordijnen hebben jullie in keuken/woonkamer en hebben jullie aanraders?

Wij hebben het huis gelicht met rondom luxaflex, maar het schoonmaken daarvan vind ik echt verschrikkelijk. We zoeken dus iets wat veel makkelijker schoon te houden is. Onze ramen bij de tuin liggen op het zuiden, dus het is fijn als er een mogelijkheid is om minder licht binnen te laten komen, zonder dat het direct donker is. We willen iets van rolgordijnen in de kozijnen, zodat we ze ook half open kunnen doen bijvoorbeeld. Dus we denken aan duo rolgordijnen, hebben jullie daar ervaring mee of zijn er nog andere opties?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:59

Ik heb duo-rolgordijnen en buiten heb ik brede buitenjaloeziën. Zeker met ramen op het zuiden is dat een aanrader, mijn woonkamer blijft duidelijk veel koeler omdat je de warmte van je raam afhoudt en je de lichtdoorlaat goed kunt regelen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 13:24

Ik heb rolgordijnen van bamboe :). Maar die zijn meer voor de sier dan dat ze echt functioneel zijn.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 13:29

Wij hebben in de woonkamer (1 groot raam op het westen) plissé van Veneta. Vind ik echt ideaal, ook om inkijk te beperken/iets in het raam te hebben zonder dat het meteen donker of helemaal dicht is. Inkijk zal wat minder belangrijk zijn lijkt me aan de tuin kant. Wij hebben ze dus aan de bovenkant iets open ook.

Zie nu dat ik hem scheef heb opgetrokken :+ En we willen nog iets om de radiator en een andere vensterbank. Maar voor het idee:

Afbeelding

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 13:31

Je kan kijken voor plisee of dupligorijnen met eventueel een bottom up bottom down systeem. Inbetweens zouden ook kunnen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 13:53

Wij hebben duo rolgordijnen in de bijkeuken en in de kamer/keuken hebben we plisse gordijnen.
In de erker trouwens in betweens.

Ik vind de duo rolgordijnen wel erg sfeerloos. Die plisse gordijnen bevallen ons erg goed! Fijn met licht inval regelen, mooi systeem met top down/bottom up en ook nog gewoon op de kantelramen.
Niet de duidelijkste foto maar dit is aan de zuid kant:

Afbeelding

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 14:07

Oh dank voor alle tips! Plissé is inderdaad ook heel mooi, inderdaad wat sfeervoller voor in de woonkamer dan duo rolgordijn. Hoe is dat plissé qua schoonmaken? Is dat te doen? Het lijkt best kwetsbaar.

Ga al jullie opties eens bekijken :D Er moet aan dit huis zoveel gebeuren om het naar onze smaak te maken dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie en amper keuzes durf te maken :=

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 14:09

Ik heb ook echt nog geen idee wat ik qua gordijnen wil. Het is nogal een oppervlakte namelijk en dan ook nog eens met tuindeuren er tussen. In totaal 10 meter en dan 3 meter hoog. En nog een tuindeur in de andere muur van bijna 4 meter breed en 3 hoog. Maar voorlopig zijn we nog lang niet zo ver. O:)
Afbeelding
Afbeelding

Wel boven even een tijdelijke werktafel gemaakt. Wat gaat dit een heerlijke ruimte zijn! Het raam zit echt precies op de juiste hoogte om er een werkblad onder te bouwen. Ik verwacht hier vaak een kat te hebben liggen in de toekomst. _O-

Afbeelding
Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 14:11

Ik vond plissé best wel duur en niet zo mooi. Wij gaan nu voor in between gordijnen in een wave-plooi. Ook duur maar wel een luxe uitstraling.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 16:29

Wij hebben plissé / top down bottom up van Veneta. Zijn prima af te doen met een vochtig doekje. Wel hadden we door de zon een scheur in één van de vier gordijnen. De zon staat er daar vol op. Een berichtje naar Veneta, ordernummer erbij, en hoppa: vier nieuwe gordijnen opgestuurd gekregen. En dat terwijl ze al 2 jaar hingen. De nieuwe lijken een stukje dikker te zijn, dus ik heb er vertrouwen in dat die langer mee gaan.

Bij een andere kamer had ik zelf een inmeetfout gemaakt (met assistentie op afstand), en kreeg zonder problemen een nieuwe met wel de juiste maat.

Kortom: ik raad ze van harte aan!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:25

Is er hier misschien iemand met een leuk idee om deze oude kranen in huis te gebruiken?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:34

Malenka wat een gaaf huis is dat zeg. <3 . Van die kranen kan je een kapstok maken. Of je laat ze even liggen dan komt de inspiratie vanzelf.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:36

Ik zou ze als kraan gebruiken :D. Supertof!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:51

<3 dankjewel. We gaan van schetsje op een enveloppe jaren geleden langzaamaan naar een droomhuis.

Ik dacht ook al aan een stuk koper buis er tussen om er een rail voor pannen van te maken in de keuken.

Als kraan zijn ze denk ik niet heel handig. Het zijn oude radiator kranen. Alhoewel ze wellicht aangepast kunnen worden. Zou wel heel gaaf zijn bij een vrijstaand ligbad.