Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 17:36

Kunnen ze bij mij sowieso al niet, want ik heb er vitrages voor hangen. :P Misschien dat ik het gordijn een stukje open zet aan een zijkant, dat hangt er nog even vanaf. Maar dan heb ik nog een enorme vensterbank te vullen en veel planten is geen succes met al die zon... :o

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 17:37

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 17:38

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 17:39

Klopt ja :) . Plus ik zit op 3 hoog ook geen last van inkijk.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 17:42

Zoals magda op de foto laat zien bedoel ik idd :D
Wij krijgen top-down/bottumup plissé gordijnen
Wil wel wat open hebben namelijk niet achter vitrages

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 18:09

In ons nieuwe huis hebben we voor de keuken voor de vensterbank en achter openslaande deuren met daarnaast kamerhoge ramen. Qua vitrage komen aan de voorzijde van die brede houten luxaflex.

In het huidige huis hebben we zowel voor als achter planten in de vensterbank en rolgordijnen.
Ik weet niet of het goed te zien is maar zo is het nu:
Afbeelding

En als ik dan toch bezig ben.. Dit is boven.
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 18:11

Dat lijkt ook leuk Elize, alleen heb jij nog een vouwgordijn als ik het goed zie? Dat breekt ook fijn, alleen wil ik beslist niet. :o

Iemand enig idee op welke engelse term ik kan zoeken op Pinterest?

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 18:22

Ik noem het indd rolgordijn maar is vouwgordijn. Vind het zelf ook niet mooi: zat hier al en gingen sparen voor van die houten luxaflex maar de verhuisplannen waren er eerder dan het budget :').

Achter zijn het heel nette antraciete rolgordijnen maar zie dat die voor de foto's natuurlijk netjes omhoog zijn..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 19:44

Janine1990 schreef:
magda_90 schreef:
Ik heb nu 3 grote plantenbakken daar staan. Beetje deze soort: http://www.welke.nl/cache/crop/750/auto ... GepjZ.jpeg.
2 hoge ronde en deze uit het voorbeeld.

Ooh die zijn wel slim, mooie brede bakken! Dat neemt al heel wat ruimte op!

Die brede hebben ze in hele gave kleuren bij Tuinland Janine, misschien een tip? Ze hebben ook wat rekken met korting staan, soms zit daar nog wat tussen. Ik heb nu twee ronde, maar echt spijt dat ik niet voor de brede ben gegaan.. ik heb ze nu in een leuk motief in kleur Aqua. Wil eigenlijk gele, maar die waren niet afgeprijsd en dan vind ik 40 euro voor iets wat ik niet nodig heb wel veel :P

Engelse term, ik zocht op windowsill decoration.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 20:32

Janine, niet de duidelijkste foto (ging om het plissegordijn dat krom is...). Helemaal links staat zo'n ovaal hout geval met een gat erin, daarnaast een klokje, dan 2 ovale bloempotten en helemaal rechts 2 grote windlichten. Precies vol genoeg, beperkt de inkijk, maar wij kunnen prima de straat in de gaten houden +:)+ Onze vensterbank is zo'n 5 meter breed.

Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 20:42

Wij hebben aan geen enkele kant inkijk maar vensterbankdecoratie vind ik ook best lastig. Ik heb nu aan de zijkant voor elk raam dezelfde taupekleurige vaas met witte nepbloemen. Bij het linkerraam staan nog twee hoge zilverkleurige kandelaars en een windlicht. Bij het rechteraam nog een glazen doosje met twee waxinelichthoudertjes en een witte houten kandelaar en een vaasje. Ik zal morgen wel een foto maken.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:08

Hier een vensterbank van 3 meter, staan allemaal orchideeën in, en een versierding. Staat ook een stoel voor, helaas schermt die een deel van de potten af, maar ach je ziet de boemetjes! Ik vind lange vensterbank juist heerlijk om ze met planten vol te gooien haha!

Goed bezig Melia zeg! Leuk hoor :) Heb je alleen voor de middelste plank niet een beetje te kleine hoekplaatjes? Vraag me af of je hier erg veel gewicht op kunt plaatsen? (was echt voor boeken toch?)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:33

Superleuk topic om inspiratie op te doen! Ik krijg als het goed is volgende maand de sleutel van m'n eerste appartement *\o/* Moet eerst nog een hoop gebeuren qua verven en er moet een nieuwe vloer in. Wil dus nog geen meubels bestellen maar heb al precies in m'n hoofd wat er gaat komen _O-

Ik lees dus mee en hoop tegen die tijd ook wat te kunnen laten zien :D

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:38

Afbeelding
Ik heb geprobeerd het raamkozijn beetje op te leuke

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:43

Lins, ik denk dat het mooier oogt om dezelfde spullen te clusteren. Bijvoorbeeld links het windlicht, in het midden de vaasjes met bloemen en de kleinere kaarsenhouders voor het 'open' raam.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:44

Ik hou van symmetrie anders is chaos in me hoofd :')

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 22:04

Ik zou het eigenlijk voor de rust in mijn hoofd ook in groepjes zetten zoals noviceh zegt.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 22:10

knabbelgirl schreef:
Hier een vensterbank van 3 meter, staan allemaal orchideeën in, en een versierding. Staat ook een stoel voor, helaas schermt die een deel van de potten af, maar ach je ziet de boemetjes! Ik vind lange vensterbank juist heerlijk om ze met planten vol te gooien haha!

Goed bezig Melia zeg! Leuk hoor :) Heb je alleen voor de middelste plank niet een beetje te kleine hoekplaatjes? Vraag me af of je hier erg veel gewicht op kunt plaatsen? (was echt voor boeken toch?)

Ik voelt tot nu toe wel aardig stevig.. er zitten hier en daar nog wat schroeven. Vooral aan de onderkant is alles met schroeven bevestigd. En anders moeten we het steviger maken mocht die uit elkaar vallen haha.

Dat bovenste plankje even wegdenken, die ligt daar voor de sier. :')

Afbeelding

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 05:48

Wat een leuke dingen komen er weer voorbij! Raambankje/boekenkast is leuk idee! Benieuwd hoe het staat als het af is. Bankje van de vorige pagina ook supertof!

Gisteren jaarmarkt hier in het dorp en bij de oude boerderij die te koop staat, waren ze aan het uitruimen...deze twee plaatjes van glas in lood ramen kunnen scoren:
Afbeelding

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 06:07

Wat een leuk topic!
Redelijk onverwachts heb ik besloten het huis uit te gaan. Ik zit prima bij mijn ouders maar er kwam een mooi aanbod voor een huisje voorbij en daarom toch besloten de stap te nemen (mijn leeftijd is er ook al een tijdje naar :+ ).
Ik ben wel van een beetje creatief, daarom nu zelf bezig een tv meubel, kast en tafel te maken := .
Ik zal vanavond of morgen even foto's posten. Ik had gehoopt al wat dingen af te hebben maar met 5 nachtdiensten op rij ben ik toch wat minder productief thuis :=.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 08:34

Mijn vensterbank is een meter of 3.. hele breedte van mn studio. In de linkerhelft staat een orchidee, ligt een hondenschedel en wat herten botjes, stond te grote basilicumplant die vervangen moet worden. En de rechterhelft is helemaal leeg op 2 kussentjes na. Dat raam gebruik ik namelijk als balkon :')

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:08

Oooo die glasinlood ramen <3! Love it!

MDH, je krijgt nog steeds een foto he, hahaha! PB me anders je
telefoonnummer even, dan stuur ik je een whatsapp. Ik ben er zo verliefd
op dat ik in week 32 een afspraak heb staan voor de definitieve laatste meting voor
onze gehele achterkant :o

Wijntafeltje heb ik ook op de kop kunnen tikken, nu alleen nog op zoek naar mooie kruiklampen, die betaalbaar zijn :oo :+, iemand hier nog een tip?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:26

Leuk zo LinsxDot! Vind het juist erg leuk dat het niet per item in een groepje staat. Geeft een mooi beeld zo

Meliaforever schreef:
knabbelgirl schreef:

Ik voelt tot nu toe wel aardig stevig.. er zitten hier en daar nog wat schroeven. Vooral aan de onderkant is alles met schroeven bevestigd. En anders moeten we het steviger maken mocht die uit elkaar vallen haha.

Dat bovenste plankje even wegdenken, die ligt daar voor de sier. :')

[img]m/9B2Syu.jpg[img]

Oke :) Vind het in ieder geval echt een leuk project! Leuk om zelf te doen he

dems75 schreef:
Wat een leuke dingen komen er weer voorbij! Raambankje/boekenkast is leuk idee! Benieuwd hoe het staat als het af is. Bankje van de vorige pagina ook supertof!

Gisteren jaarmarkt hier in het dorp en bij de oude boerderij die te koop staat, waren ze aan het uitruimen...deze twee plaatjes van glas in lood ramen kunnen scoren:
[img=480x360]https://myalbum.com/photo/69lOQ2xPg8sH/360.jpg[img]

Wauw wat een leukerds :+:

smurffie schreef:
Wat een leuk topic!
Redelijk onverwachts heb ik besloten het huis uit te gaan. Ik zit prima bij mijn ouders maar er kwam een mooi aanbod voor een huisje voorbij en daarom toch besloten de stap te nemen (mijn leeftijd is er ook al een tijdje naar :+ ).
Ik ben wel van een beetje creatief, daarom nu zelf bezig een tv meubel, kast en tafel te maken := .
Ik zal vanavond of morgen even foto's posten. Ik had gehoopt al wat dingen af te hebben maar met 5 nachtdiensten op rij ben ik toch wat minder productief thuis :=.

Wat leuk! Gefeliciteerd met je huisje :)
Ben erg benieuwd naar wat je bouwt!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:51

Ik weet dat er bij ons in de buurt een winkel zit die betaalbare kruiklampen heeft.
Maar ik zie ze op de site niet staan en weet ook niet of ze verzenden of dat het voor je in de buurt is bloembloem.
Weet zeker dat ze ze wel hebben.want op hun fb pagina hebben ze nu een winactie haha

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:51

Wat is de naam van de FB pagina Claudia, dan kijk ik even :)