AH moestuintje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:37

Dit is mijn broccoli, steel wordt al mooi dik. Denk dat het wel nog even duurt voor hij echt kool gaat maken, als ik naar de broccoli in de supermarkt kijk is die steel nog meer dan 2x zo dik.
Afbeelding

Jessica_1998

Re: AH moestuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:41

Ziet er goed uit :)
Ik ga van t weekend even m'n konijnenhok(miestuinbak vanaf dan) volgooien en zaaien.

En ik heb nu 6 tomatenplantjes, zit te denken om er 1 naar buiten te doen om te kijken hoe dat gaat. Maar is t beter eerst langzaam te laten wennen aan de zon ? En hoe kan je dit t beste doen?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:17

Paar uurtjes zon en dat steeds uitbreiden. Plantjes die net verpot zijn, doe ik zelfs eerst nog in de schaduw buiten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:13

Franciee schreef:
Mijn broccoli ziet er ook zo uit! Alleen die wordt inmiddels een beetje overschaduw door onze monster rucola (die al wel doorgeschoten is, heb de zaadjes bewaart :D )

Hoe heb je de zaadjes opgevangen? Ik heb nu ook twee bloemen bij de rucola. :=

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 01:38

Ik heb een tomaten plantje en 2 aardbeienplanten gekocht :o aardbeien waren in de aanbieding, en zijn echt grote volle planten, vol met aardbeien :)) ga niet wachten tot mijn inimini AH plantje klaar is _O-

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 06:54

Hier groeit het voor geen meter , MAAR het leeft nog steeds . en dat voor mij doen haha.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:25

Ik las op internet dat ze eerst pluis gingen maken (was wel een andere sla soort) en dan kon je die bovenkantjes waar het pluis aanheeft gezeten eraf knippen, drogen en daar zaten de zaadjes dan in. (als ik het goed heb begrepen hahaha)

Ik heb al onze tomaten plantjes vanaf het begin gewoon in een keer naar buiten gegaan, uiteindelijk hebben we er maar 8 uit gehaald omdat die niet goed groeide. Voor de rest hebben we er een stuk of 20 weggegeven. Ze groeien iets langzamer, maar worden wel dikker/steviger

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:29

Ik heb omdat mijn vensterbank vol staat met ah moestuintjes van vriendinnetjes voor mijn verjaardag een kweekbakje/ kas achtig iets gekregen :D Nu hebben ze er alleen groentezaadjes bijgedaan en ik heb daar geen plek voor (geen tuin) dus ik wilde die zaadjes eigenlijk weggeven en dan kruidenzaadjes kopen. Weet iemand waar je goede kwaliteitszaadjes kan kopen voor allemaal verschillende kruiden? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:42

Mijn kruidenzaadjes komen gewoon van de Action. Groeit allemaal heel goed. Ook 2 jaar later.

Hier gaat alles ook goed! Sla is nu definitief naar buiten. Binnen kreeg ik er kleine vliegjes in. Wel even zien of ze dan vaker water moeten krijgen. Vorige dagen stonden ze eind van de dag erg slap. Daar hebben ze binnen geen laat van. Staan wel in de zon, maar pas halverwege de middag.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:46

Wanneer zouden de ah aarbeitjes buiten kunnen? Dat is de enige die ik nog binnen heb omdat ik bang ben dat ze anders dood gaan. Ze zijn nu ong 1 cm hoog en hebben 4 blaadjes.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:07

Nu :P Wel afharden.

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:46

die van mij zijn allemaal in de prullenbak beland.
Ze groeide voor geen meter, en in de tuin heb ik ook geen ruimte, alleen wat borders, maarja de hond plast alles onder en dat vind ik niet zo fris om nog op te eten.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:52

Mijn mooie tomatenplant, van al ruim 30 cm hoog, is gisteren gemold door onze kat... :(

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:27

Mijn tomatenplant heeft een tomatenbaby *\o/* .

Afbeelding

Close up:

Afbeelding

De aubergine groeit als een malle, de bladeren zijn groter dan mijn hand inmiddels.

Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 11:00

Ahhh tomatenbaby! *\o/*

Hier laatst maar een groot deel weggegooid. 1 krop sla gegeten, was erg goed gelukt! De andere te lang laten staan (eten niet zo vaak sla) en was helaas al gaan rotten. Radijsjes waren ook goed gelukt maar niemand hier houdt echt van radijs haha. Rucola is doorgeschoten en weggegooid, en nog heel veel die ik te lang in kleine potjes had ook maar weggegooid, had geen zin om alles te verpotten :P Heb nu 2 tomatenplanten staan met bloemetjes, 3 broccoli planten die het ook goed doen, heel wat aardbeienplantjes die nog wat klein zijn, stuk of 5 basilicum waar ik ook nog veel van verwacht, lente-ui en bieslook gaan ook prima, en de dille is ook al klaar om te oogsten!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:12

Die tomatenplanten zien er erg netjes verzorgd uit! :D
de Aubergine staat ook heel mooi hoor!

Chouchou: Radijsjes zijn toch heerlijk om zo op te snoepen? :D

Hier is de peterselie, tomaat en courgette nog steeds netjes aan het groeien.
De paprika gaat helaas niets worden (zaadjes van gele paprika).
De stengelajuin wordt ook niets meer, de zaadjes waren houdbaar tot 2005 maar proberen kon geen kwaad :')

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:45

Die tomaat en aubergine zien er zeker goed uit! Oogst van sla, radijs, rode biet en andijvie is in volle gang. Ik voel mij helemaal gezond :)

Afbeelding
Erg grote andijvie en rode biet naar buiten verplaatst.... Ik denk dat ze het gaan redden.

Afbeelding
Aubergine en paprika.

Afbeelding
Komkommer en tomaat.

Afbeelding
Hele zielige komkommer :(

Afbeelding
Komkommer en Spaanse peper deze dag verplant.

Afbeelding
Heel veel tomaten. Voorste AH achterste Hema. De eerste staat al in bloei :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 22:33

Had 3 broccoli 1 ging super goed opeens vandaag Ziet hij er helemaal slap en half dood uit heeft denk ik een beest in me tuin gezeten -O-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 22:34

Misschien de koolvlieg? Bij kolen altijd koolkragen om doen, of een net eroverheen, als er in de buurt ook geteeld wordt.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 22:36

Heb een net gespannen maar dr is 1 kat die weet er alsnog tussen te komen. Andere 2 plantjes mankeren niks namelijk.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 23:00

Voor de koolvlieg is een net zoals vitrage nodig. Is de stengel geknakt ofzoiets wat de kat gedaan kan hebben? Zo niet dan moet het vast iets ondergronds zijn. Zoals larven van de koolvlieg, of een muis met zijn gangen? Naaktslakken kunnen zulke schade ook aanrichten.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 05:26

Stengel is heel blad zelf lag ineens slap op de grond. Zal later is een foto maken.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:18

Eten jullie al van de moestuin? Ik heb inmiddels al diverse maaltijden op. Begin het steeds leuker te vinden :D Ben zelfs weer begonnen met opnieuw te zaaien voor een volgende oogst (hoop ik) *\o/*

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:19

Ja radijs, rucola, sla en straks andijvie. Voor munt en dille nog geen maaltijd gevonden. M'n dille is ook erg... Uitgeschoten.. :=

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:55

Ik heb al een aantal keer basilicum geplukt. Ook rucola en veldsla hebben we al gegeten en de spinazi wordt deze week geoogst!

De eerste cherrytomaatjes hangen ook al aan mijn plantjes