Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keell94

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:46

Ik ben weer even aan het onkruid krabben geweest haha

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:05

Wat een resultaat Keel! Wauw! Alleen krabben?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:12

Dat is eer van je werk!

Wij wonen aan een bosrand met allemaal eiken, maar hebben een vijver in de voortuin en er komt er nog eentje in de achtertuin. Zelfs geen net erover. In het voorjaar scheppen we het blad eruit. Vijver is kraakhelder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:20

Wauw idd eer van je werk!

Hoe groot is je vijver? , ik heb maar een kleintje .. Wil geen verstopte filters etc, en katten moeten niet dom doen en op de bladeren stappen en in het water vallen .

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:21

Ben benieuwd Rebecca :j Wat betreft je katten en de vijver, dat doen ze een keer en nooit weer hihi

Zo Keel wat een verschil kan zo'n klein iets maken zeg! Super!

Hier begint alles bij te komen van de verhuizing, de meeste rozen hebben zelfs al knoppen in een week :) Alleen 1 stam van de peer blijft kielekiele. Kiwi, Framboos, Blauwe bes en de groenteplanten gaan allemaal heel hard.
Ook 2 gebroken hartjes besteld, een gewone roze en een langbloeiende. Die komen links achter, achter de magnolia, daar buiten de tuin staan wat hoge bomen waardoor er maar een uur zon per dag komt dus moesten planten zijn die net zo gelukkig in de schaduw zijn. Meeste vind ik helemaal niks maar deze wel

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:31

BloemBloem schreef:
Wat een resultaat Keel! Wauw! Alleen krabben?

ja, en een beetje vegen, verschil he? :) was hoog nodig haha, nu zorgen dat het weg blijft :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:40

Ik wilde net tiepen
Onverwachte zwemles leren ze vaak na de eerste keer wel van hoor ... katten kunnen als ze moeten prima zwemmen over het algemeen... de meeste hebben er alleen de schurft aan ;)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 06:59

Dat scheelt een hoop zeg! Moet ik ook weer es doen, de voegen krabben :')

Wbt vijvers: mijn ouders hebben er ook 1. Hangt niks over een blijft prima helder :) is formaat van een vierkante zandbak (was een zandbak toen we er 14 jaar geleden kwamen wonen) dus ook niet super groot. Katten zijn er beide 1x ingedonderd en daarna nooit weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 16:12

_O- ik zal mij niet meer druk maken haha , heb standaard bezoek van oa kikkers en padden daar is de vijver voornamelijk voor . En is natuurlijk ook gezellig :)

Knabbel gaat goed dus! , fijn dat het meeste zich thuisvoelt !

Afbeelding

Mijn mishandelde rozen zijn in bloei :D (luizen en mijn behandelplan konden de rozen niet aan := , hardnekkig de dode stukken gesnoeid zodat ze de energie in de rozen staken :) )

Miste 40 cm voor de konijnenren bij het huis maar heb nog een oude tuintafel liggen , even de planken eraf en dan een toren maken waar ze doorheen kunnen als ik het wil om naar het gras te gaan . Heb ook nog balken liggen :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:08

Wat voor behandelplan had je gedaan dan?
Luizenspul van de intratuin werkt perfect!
Van de action doet ook wel wat hij moet, maar moet je heel veel vaker doen omdat het gewoon niet zo sterk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:12

Ivm de mieren die ook plaagden een mengsel van schoonmaakazijn en brandnetel en snufje peper, ,was het water vergeten dus de azijn verwoeste de bladeren

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:40

Een leuk idee voor mensen met een vijver.... we moeten de constructie nog wat mooier weg werken maar dit was even een test opstelling. Vind het heel leuk. Zo zie je de vissen ook nog :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:13

Pfff ik word momenteel echt gek dus ik val gezellig weer binnen om te vragen wie een tip voor me heeft..
Ik ben echt snel grind nodig voor in de tuin maar heb zelf alleen een scooter en fiets, de zakken zijn 25 kg en ik met mijn rugproblemen kan dat eigenlijk niet tillen, zal net moeten lukken als ik het goed doe..
Dus ja nu het probleem, hoe krijg ik 6 zakken grind hier thuis, zonder vervoer en zonder iemand in de buurt met een auto.
Ik vind om hulp vragen sowieso heel moeilijk, mijn vader werkt wel in de stad maar daar is het erg druk waardoor hij eigenlijk vaak niet weg kan, bang dat hij dan geen nee durft te zeggen ofzo.
Als ik het laat thuis bezorgen kost het 40 euro bezorgkosten (te belachelijk voor woorden), dus ik ben een beetje idee-loos aan het raken hoe ik nu toch echt aan grind moet komen, als ik nog iets wil met mijn mini moestuin zal het wel snel moeten.
Weet iemand hier een oplossing? Iets van een bakfiets ofzo is geen optie, het enige wat ik evt. nog weet is een winkelkar vol gooien met die dingen en ermee lopen naar huis maar dat word ook nog een heel lastig verhaal ben ik bang.. :(

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:18

Kleinere zakken kopen? Per stuk voor op je scooter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:23

LovingTweety schreef:
Kleinere zakken kopen? Per stuk voor op je scooter?

Dat is geen optie helaas, in verhouding ook veel duurder en dan moet ik nog een stuk of 10 keer heen en weer rijden om alles op te halen.. -O-

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:24

Voor 6 zakken grind hoef je geen 10 keer te rijden toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:28

LovingTweety schreef:
Voor 6 zakken grind hoef je geen 10 keer te rijden toch?

6 zakken is als ik de 25 kg haal, als ik kleinere zakken haal, kleinste die ik kan vinden is 15 kg maar betaal ik voor 1 zak al ong. 50 cent meer en heb ik dus ook veel meer nodig dus kom je op zo'n 10/11 keer heen en weer rijden.
Goed bedoeld maar helaas echt geen optie, bedoelde ook meer tips kwa hoe ik het thuis moet/kan krijgen ben een beetje out of options.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:33

Waar woon je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:35

Ik woon in Groningen :) In de stad, nog geen 2,5 km vanaf de gamma dus wat dat betreft is het lopend te doen met een kar alleen ik ben bang dat m'n rug dat niet trekt gezien ik gisteren bijna door m'n rug gegaan ben kijk ik wel uit :x

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:36

Wanneer moet je het grind hebben? Als ik het kan combineren met een bezoekje aan familie wil ik je wel helpen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:37

Het liefst deze week, m'n aardbeien en tomaten plantjes gaan heeel hard nu, vorig jaar toen m'n aardbeien op dit punt aankwamen waren ze zo allemaal opgevreten door slakken. Als dat lukt zou fantastisch zijn :x

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:38

Ik ben vrijdag vrij. Ik moet even kijken of mijn nichtje of opa en oma dan ook kunnen dan is het wel te combineren :) s'ochtends dan gok ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:40

Eleionomae schreef:
Ik ben vrijdag vrij. Ik moet even kijken of mijn nichtje of opa en oma dan ook kunnen dan is het wel te combineren :) s'ochtends dan gok ik

Is goed, laat maar weten als het lukt, maar voel je niet verplicht hoor :x

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:04

Annet_Dottie schreef:
Eleionomae schreef:

Is goed, laat maar weten als het lukt, maar voel je niet verplicht hoor :x

Ik pb je wel even als ik meer weet :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:18

manzano schreef:
Een leuk idee voor mensen met een vijver.... we moeten de constructie nog wat mooier weg werken maar dit was even een test opstelling. Vind het heel leuk. Zo zie je de vissen ook nog :)

[ [url=m/JKqgD6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat onwijs leuk zeg! Hoe hebben jullie dat gedaan? Heb dan wel een minivijver maar dat vind ik wel heel gezellig :)

Annet_Dottie schreef:
Pfff ik word momenteel echt gek dus ik val gezellig weer binnen om te vragen wie een tip voor me heeft..
Ik ben echt snel grind nodig voor in de tuin maar heb zelf alleen een scooter en fiets, de zakken zijn 25 kg en ik met mijn rugproblemen kan dat eigenlijk niet tillen, zal net moeten lukken als ik het goed doe..
Dus ja nu het probleem, hoe krijg ik 6 zakken grind hier thuis, zonder vervoer en zonder iemand in de buurt met een auto.
Ik vind om hulp vragen sowieso heel moeilijk, mijn vader werkt wel in de stad maar daar is het erg druk waardoor hij eigenlijk vaak niet weg kan, bang dat hij dan geen nee durft te zeggen ofzo.
Als ik het laat thuis bezorgen kost het 40 euro bezorgkosten (te belachelijk voor woorden), dus ik ben een beetje idee-loos aan het raken hoe ik nu toch echt aan grind moet komen, als ik nog iets wil met mijn mini moestuin zal het wel snel moeten.
Weet iemand hier een oplossing? Iets van een bakfiets ofzo is geen optie, het enige wat ik evt. nog weet is een winkelkar vol gooien met die dingen en ermee lopen naar huis maar dat word ook nog een heel lastig verhaal ben ik bang.. :(

Tsja helaas zijn voor zulk gewicht die bezorgkosten wel normaal, via post zou het nog heel veel meer zijn. Zou toch je vader vragen of het gewoon op de scooter doen per zak. Heb ik ookwel eens gedaan met 40kg zakken aarde :)

Eleionomae schreef:

Hee wat super lief van jou zeg! Super als het kan :)

Overigens Annet, tot je het spul hebt, eierschalen er omheen leggen of sateprikkers in de grond, dat helpt ook :) Ik heb vorig jaar uiteindelijk slakkenkorrels van Ecostyle gebruikt. Laat de diertjes gewoon in leven, maar zorgt dat ze zich vol voelen en dus je plantjes met rust laten. Werkte erg goed, spoelt alleen wel weg bij regen en water geven, maar zoveel heb je niet nodig :)