[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:45

Proficiat Qimm! Nette prijs. Rabo is voor mij al even geleden. Maar liefst 4 jaar. Ze gingen toen nog tot 125% van de EW. Maar ik merk al dat er de afgelopen paar jaar veel veranderd is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:54

Super Qimm!!

Sowieso is de ene rabo de andere niet. Omdat de filialen los van elkaar staan zijn de onderlinge verschillen soms sowieso al groot :j

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:37

Gefeliciteerd Qimm! :):)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:15

@Qimm: wat goed, super! Gefeliciteerd! En nu gauw op huizenjacht :D .

Ik geloof dat wij één van de weinigen zijn die eerst gekocht hebben, voordat we te koop gingen zetten, geloof ik.
Maar goed, ieders situatie is ook weer anders, denk ik.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:23

Er is een tijd geweest, dat dat de normaalste zaak van de wereld was. De huidige markt maakt mensen terughoudender. De situatie is ook wel leidend idd.
Maar jullie zijn dan ook het huis al kwijt nu? Of staat het nog te koop?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:24

Gefeliciteerd Qimm!!! *\o/*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:32

idefix4 schreef:
Er is een tijd geweest, dat dat de normaalste zaak van de wereld was. De huidige markt maakt mensen terughoudender. De situatie is ook wel leidend idd.
Maar jullie zijn dan ook het huis al kwijt nu? Of staat het nog te koop?

Was heel snel verkocht, hadden het drie keer kunnen verkopen in korte tijd, we hadden meer kunnen vragen, geloof ik.
Wij hebben lang (ongeveer zes jaar) gezocht naar een geschikte boerderij en wilden dus niet het risico lopen dat we nog eens zes jaar zouden moeten zoeken. Zelf weet je ook wel of je het uit kunt zingen met twee huizen, indien noodzakelijk. Wij hebben ook nog overwogen om ons vorige huis aan te houden en te verhuren. Maar het is goed zoals het gegaan is en we zijn flink aan de slag hier.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:37

Dat is wel heel mooi! Wat een mazzel. Je hebt idd maar één koper nodig en super dat je zelf hebt gevonden wat je zocht! Zit je er al in?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:41

@Idefix: ik zit er al in, ja, werd gek van het heen- en weer rijden, dan liever zo. Héél grote verbouwing, maar je ziet het nu echt opschieten, het ineens net een huis, hahahaha. Paarden staan er al vanaf augustus, dus dan is het sowieso al goed.
Verder is het hier heerlijk genieten van het buiten zijn en de vrijheid en ruimte om ons heen <3

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:05

Hmmm, heerlijk! Ik duim dat dat voor ons vanaf 31 maart zo is. We zijn druk in onderhandeling. Het wordt of 31 maart of juni. Dan moeten we tijdelijk huren omdat we nog even moeten wachten tot het huis klaar is. Het is al in aanbouw, maar nog niet klaar.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:15

Nieuwbouw bij Drunen toch, idefix4? Heb je meer info qua locatie misschien, mag ook via pb? Ben nieuwsgierig omdat wij met hetzelfde budget in dezelfde regio hebben gezocht :).

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:18

bedankt allemaal :D Het is nog zoonwerkelijk allemaal, haha dit had ik vanmorgen nogniet gedacht :D
Hij heeft 'maar' 5 maand in de verkoop gestaan, dus echt súper blij dat het nu al gelukt is!

*pakt schepnet* *gaat op huizenjacht*

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:35

Mag me hier ook melden.
We hebben een paar weken geleden ons appartement verkocht, nadat het 1,5 jr te koop heeft gestaan. De overdracht vindt plaats op 29 april. We moesten nog wat anders. Veel huizen bekeken en al snel een mooi huis gevonden. We gaan naar een tussenwoning uit 2006, 140m2.
Ik heb er zo'n zin in. Eindelijk ruimte en een tuin voor onze dochter. Op 70m2 leven met 2 volwassenen, een kind en een hond is toch wel krap ;)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:37

Ik zag trouwens iets over hypotheken.
Mijn zwager is hypotheek adviseur. Hij vertelde dat je nu met NHG 112% van de aankoopwaarde mag financieren. Stel je koopt een woning van 200.000. Een bouwdepot van 5.000. Dan mag 112% van 205.000 financieren.
Zonder NHG is 125% van executiewaarde.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:26

Citaat:
Ik geloof dat wij één van de weinigen zijn die eerst gekocht hebben, voordat we te koop gingen zetten, geloof ik.

Wij ook, maar de huizenprijzen in Spanje liggen dan ook vele malen lager dan in Nederland, dus ons risico was niet zo hoog. Ben toch blij dat ons Nederlandse huis niet al te lang te koop heeft gestaan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 10:58

Ik wil eigenlijk ook eerst kopen en dan pas verkopen...... maar goed, daar twijfelen we nog over (althans over wanneer we het te koop zetten en dus het risico lopen dat we het te snel kwijt zijn).

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:41

MoniqueT schreef:
Citaat:

Wij ook, maar de huizenprijzen in Spanje liggen dan ook vele malen lager dan in Nederland, dus ons risico was niet zo hoog. Ben toch blij dat ons Nederlandse huis niet al te lang te koop heeft gestaan.

Volgens mij heb ik wat gemist? :o Heb je het verkocht aan de mensen die er toen waren?

@ Qimm: gefeliciteerd met de verkoop van je woning :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:36

Wij hebben ook eerst verkocht en daarna weer gekocht.
We hebben er wel aangedacht om eerst te kopen en daarna/ ondertussen te verkopen. Financieel kon het ook maar dan hadden we geen vrijheid meer maandelijks en om niet ons graf te tekenen financieel gezien hebben we eerstverkocht en daarna aangekocht.

Wij zijn echt aan het aftellen, moetnu echt wel snel gaan. Iedereen word een beetje gek van elkaar. En dan druk ik het nog zacht uit!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:09

Citaat:
Volgens mij heb ik wat gemist? Heb je het verkocht aan de mensen die er toen waren?

Ja, precies :D Koopovereenkomst moet maandag nog worden opgemaakt, want beide makelaars waren op vakantie. Maar we hebben met de kopers zelfs al een hele lijst met inventaris gemaakt die achterblijft en ze zijn dolblij met alles. Onze makelaar vliegt vrijdag met de overeenkomst naar Spanje, wij zitten inmiddels tussen de bloeiende amandelbomen hier ;-)

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:32

Hier een korte update: morgen eindelijk de sleutel van ons huis, dan moeten we direct over omdat ik anders huur moet doorbetalen voor de nieuwe maand.
Vandaag de laatste spullen in de vrachtwagen gezet, eigelijk voornamelijk vriendlief omdat ik hondsberoerd ben.
Tegelijkertijd ook een nieuwe baan en denk dan ook dat de stres een beetje opbreekt.
Volgende week hoop ik zelf weer internet te hebben ipv bokken op werk en dan heb ik hopelijk de tijd om op iedereens verhalen te reageren.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:26

@Nogo: dat is natuurlijk ook wel veel zo in één keer, ik hoop dat je je snel weer beter voelt! Veel succes met de verhuizing!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:56

veerledec schreef:
Nieuwbouw bij Drunen toch, idefix4? Heb je meer info qua locatie misschien, mag ook via pb? Ben nieuwsgierig omdat wij met hetzelfde budget in dezelfde regio hebben gezocht :).

Nee, Drunen is voor ons ook boven budget. Het nieuwbouwhuis staat net aan de andere kant van de Maas in Wellseind.
Optie 1 was drunen, optie 2 was in de Bommelerwaard, zodat de kinderen niet te veel hoeven te veranderen.
In Nieuwkuijk staat nu ook een huis te koop voor een acceptabele prijs. Helaas wordt dat geveild eind maart en ik durf daar niet op te wachten. Mensen willen dan pas in augustus hun huis uit. Wij móeten 31 maart ons huis uit. Het huis wat we zaterdag nog gezien hebben in Well is helemaal wat we willen qua locatie. Huis is niks meer, maar als we een dusdanige prijs kunnen bedingen dat we er daarna nog wat op kunnen zetten, dan zitten we ook op rozen. Dus of 31 maart hierin of tijdelijk huren en begin juni naar Wellseind. Spannend! Ik hoop het 7 maart, op mijn verjaardag, toch echt wel te weten!

MT: Da's vandaag hè?

Nogo: Nog even de tandjes op elkaar! Balen joh, dat je uitgerekend nu voelt hoe de spanning er uit komt.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:18

@Idefix: spannend! Hier was paarden aan huis ook niet zo gemakkelijk te vinden, tenminste niet met voldoende grond.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:51

Ja, we hadden al in gedachten woningen met 1.500 m grond, maar ja, er paste er één in ons budget met 5.000 meter grond. Dan geniet dat mijn voorkeur, ook al stond die dus niet in Drunen. Ik vind het wel verrassend dat er heel weinig woningen zijn met meer dan 2.000 meter in Drunen. Had er eigenlijk meer verwacht. Dat valt behoorlijk tegen. En als ze er zijn, zijn ze heel erg duur. Nu hebben we er één gevonden die er als optie 11.000 m bij aanbiedt, maar dus ook in de Bommelerwaard. Nou, dan ben ik om! :P De prijzen in de Bommelerwaard zijn beduidend lager.
Dan maar even de trailer pakken. We staan binnen 20 minuutjes met de auto in Drunen hoor. Dat is te overzien.

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:29

Gefeliciteerd voor de mensen die hun huis hebben verkocht of er 1 hebben gekocht.

Ik sta op het punt om een afspraak te maken met een makelaar om naar de waarde van ons huis te kijken. Aan de hand daarvan willen wij dan beslissen of we hem daadwerkelijk gaan verkopen. Ben bang dat we bij lange na onze hypotheek er niet uit krijgen, dus dat is wel heel spannend. Hebben het huis net voor de crisis gekocht, dus wonen er nog niet zo lang, maar wonen totaal niet naar de zin. Willen dus eigenlijk gewoon erg graag weg hier.

Weet alleen niet of ik uberhaubt wel een hypotheek kan krijgen. Ik heb namelijk chronische vermoeidheid en zit in de ziektewet. Heb woensdag de eerste afspraak met de arboarts, maar ben inmiddels al 4 jaar ziek. Heb een vermoeden dat je dan niet zo maar een hypotheek krijgt, maar dat zien we dan wel.

Eerst maar eens kijken wat ons huis nu waard is.