Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:08

Toen we ons vorige huis verkochten hadden de kopers een notaris in Leeuwarden. Even ter illustratie het ging om een huis in Twente en de kopers kwamen uit Lelystad :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:29

Bij ons stond het inderdaad ook in het contract. Bij een notaris verder dan 10km afstand werd er een regeling in het contract opgenomen. Dat dit wel mocht, maar dat dit niet ten nadele van de verkopers mag zijn.

Als dit niet is vastgelegd dan zul je er denk ik niet veel mee kunnen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 18:01

Tja ik vind het ook van een mug een olifant maken, als je niet kan tanken dan kan je ook niet eten. En anders gewoon digitaal tekenen, moest ik ook in de corona tijd. Mijn huis is ook weggegaan want ik mocht er van de notaris niet bij zijn om vervolgens te zeggen tegen de kopers dat ik niet kon!!!! Ze hadden een low budget makelaar, die dacht natuurlijk, scheelt weer een kop koffie (en ik drink niet eens koffie haha). Ik zou zeggen: niet zo miepen of je rijdt er heen of je tekent digitaal. So be it.

Edit: het is opgelost, zo zie je maar.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:00

Zonnetje81 schreef:
Tja ik vind het ook van een mug een olifant maken, als je niet kan tanken dan kan je ook niet eten. En anders gewoon digitaal tekenen, moest ik ook in de corona tijd. Mijn huis is ook weggegaan want ik mocht er van de notaris niet bij zijn om vervolgens te zeggen tegen de kopers dat ik niet kon!!!! Ze hadden een low budget makelaar, die dacht natuurlijk, scheelt weer een kop koffie (en ik drink niet eens koffie haha). Ik zou zeggen: niet zo miepen of je rijdt er heen of je tekent digitaal. So be it.

Bij de verkoop van mijn moeders huis precies hetzelfde :') toevallig ook Broekmans Eindhoven?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:46

Tja als je bespaart op een makelaar kan je dit soort dingen krijgen hè. Moet je dan ook niet over zeuren.
Heb dit bij onze eigen huizen ook meegemaakt. Sterker, het huis wat we kochten passeerde bij notaris in Den Haag (keuze verkoper) en de hypotheekakte en aankoop extra tuin in Utrecht (onze keuze). Dat was pas een leuke constructie om op elkaar af te stemmen :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:40

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:53

listiglistje schreef:
Zonnetje81 schreef:

Bij de verkoop van mijn moeders huis precies hetzelfde :') toevallig ook Broekmans Eindhoven?

Nee die in son, Hermus.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:35

Het huis van mijn vriend staat ook eindelijk online. https://www.funda.nl/koop/groningen/hui ... eenlaan-8/

Alleen de afmetingen van de tuin kloppen niet, hoop dat mensen zo snugger zijn om dat te bedenken (0,13 x 0,06).

En voor de mijne is het verkoopcontract getekend. Nu afwachten of de deadlines gehaald worden. Ondertussen zijn we flink aan het slopen in het nieuwe huis. Vervelen is er niet bij de komende maanden :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:49

Net huis en mooie tuin. Zal ook zo verkocht zijn denk ik!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:15

Dank je. Hoop ook dat dit vlot gaat. Er lijkt weinig concurrentie te zijn in deze prijsklasse, dus hopelijk zijn er veel mensen die iets dergelijks zoeken

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:31

Leuk huis Moska! Dat is vast zo weg :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:56

Leuk huis Moska! Als die hier in de buurt had gestaan had ik zeker interesse gehad. Maar dan had hij ook een ton duurder geweest, minimaal.
Wel altijd jammer van die leidingen over de muren. Dan kan je zien dat het geen hele moderne woning is, tegenwoordig worden alle leidingen weggewerkt in de muren. En die uitbouw had ik persoonlijk ook weggehaald of bij de woning getrokken, jacuzzi eruit.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 15:01

:?
Een hele moderne woning heeft geen radiatoren, want: lage temperatuurverwarming :D
Dat huis is hij zo kwijt lijkt me :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 15:11

Achterom schreef:
:?
Een hele moderne woning heeft geen radiatoren, want: lage temperatuurverwarming :D
Dat huis is hij zo kwijt lijkt me :j

Is toch een normale opmerking? Ik vind die leidingen over de muren niet mooi. Mijn vorige huis had dat ook. Mijn woning nu is uit 2007 en heeft de leidingen weggewerkt en ‘gewoon’ radiatoren.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 15:19

Nee, het is niet mooi, maar ik merk dat ik niet goed begrijp hoe je dat precies bedoelde. Voor de verkoop nog "even" de leidingen infrezen is nogal een klusje.
Bovendien moet je je afvragen hoe relevant dat allemaal nog is op het moment dat veel mensen toch al overstappen op lage temperatuurverwarming en daarmee alle radiatoren sowieso van de muur af kunnen.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 16:18

Nou het weghalen van de aanbouw mag de volgende eigenaar doen, is simpel te realiseren. Persoonlijk had ik idd een andere aanbouw gemaakt, maar goed, ik ben geen man en destijds was hij natuurlijk vrijgezel. Ik ben benieuwd naar de reacties na het weekend.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 16:34

Achterom schreef:
Nee, het is niet mooi, maar ik merk dat ik niet goed begrijp hoe je dat precies bedoelde. Voor de verkoop nog "even" de leidingen infrezen is nogal een klusje.
Bovendien moet je je afvragen hoe relevant dat allemaal nog is op het moment dat veel mensen toch al overstappen op lage temperatuurverwarming en daarmee alle radiatoren sowieso van de muur af kunnen.

Ik bedoelde helemaal niet dat ik dit voor de verkoop nog zou doen. Ik gaf gewoon aan dat ik het jammer vind. Omdat het huis verder erg mooi is.
Ik denk dat het huis zo weg is.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 23:04

chevax schreef:
Hoi Cayenne, lief dat je eraan denkt. We hebben een bod ontvangen. We liggen nog wel redelijk uit elkaar, maar dit is wel een bod dat een goede basis voor onderhandelingen is.

Ik heb door omstandigheden een paar dagen nauwelijks meegelezen hier, dus ik moet even teruglezen wie wat heeft gekocht, wie waarop heeft geboden, wie ik moet feliciteren, enzovoort.

Ik moest ineens aan je denken @Chevax.
Ben je eruit gekomen met de mensen die een bod op je huis hadden gedaan?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 01:26

HorsePassion schreef:
chevax schreef:
Hoi Cayenne, lief dat je eraan denkt. We hebben een bod ontvangen. We liggen nog wel redelijk uit elkaar, maar dit is wel een bod dat een goede basis voor onderhandelingen is.

Ik heb door omstandigheden een paar dagen nauwelijks meegelezen hier, dus ik moet even teruglezen wie wat heeft gekocht, wie waarop heeft geboden, wie ik moet feliciteren, enzovoort.

Ik moest ineens aan je denken @Chevax.
Ben je eruit gekomen met de mensen die een bod op je huis hadden gedaan?

Hoi Cayenne, er lopen nu een paar dingen met verschillende mensen. Ik was even afwezig omdat ik ben geopereerd en dat ging beetje tegen. Ben een tweede keer opgenomen ivm complicaties. Ondertussen ging alles hier door (afgesproken dat man cart blanche heeft om te beslissen, ik was niet in staat te denken of weloverwogen beslissingen te nemen). Dus wie weet is het binnenkort verkocht. We zijn zelf nu met twee huizen bezig.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:47

Boel verkocht en gekocht, gefeliciteerd allemaal!
Moska dat huis is vast zo weg, ziet er netjes uit.
Ik ben benieuwd Chevax, zou fijn zijn als het verkocht is. Spoedig herstel gewenst!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 17:31

Dat is dus nog spannend Chevax! Succes!
Moska ook heel veel succes!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 17:36

Voor wie het handig is:
Hier is eindelijk de hypotheek rond. We hebben twee keer verlenging aan moeten vragen... Het was even heel spannend!
Argenta doet er momenteel 18 werkdagen over als doorlooptijd, dus voor ieder die in die fase zit en voor Argenta kiest, hou daar rekening mee... En 18 werkdagen in incl elke dag erachteraan bellen!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 17:49

oh goed om te weten!

Succes met verkopen allebei!

Mijn vriend en ik zijn ook bezig met een huis, toch wel spannend hoor, zo'n makelaarsspel qua bieden enzo. Gelukkig hebben we geen haast om in de markt te stappen (hij woont thuis, ik huur), maar een plekje samen zou wel fijn zijn.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 17:52

Wij zitten ook in het hypotheek aanvraag traject, wel bij een andere bank dus maar afwachten hoe lang het daar duurt

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:13

Hopelijk een stuk sneller Charaz!