Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:09

Mysterie is al ontrafeld inmiddels.

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:02

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:30

Die had ik ook gezien idd. Je zit wel heel dichtbij een groot transportcentrum..

Idyllischer als dit kan bijna niet <3 <3
Van binnen en van buiten vind ik het prachtig! Wat een details en locatie! :oo
En ook nog eens een geweldig mooie tuin :+:
https://www.funda.nl/koop/sloten/huis-4 ... renwal-53/

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:57

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:53

Die in Culemborg vind ik ook prachtig,
In Sloten vind ik alleen de tuin mooi. :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 23:07

Ik vind die in Culemborg juist afschuwelijk. Al was het de helft van de vraagprijs :=

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 23:40

Ik vind die in Culemborg zo kil en kaal.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 01:59

Ik vind die in Culemborg ook niet mooi. Die tuin is zo kaal en het huis straalt ook niets uit, zowel aan de binnen als buitenkant.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 06:26

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 07:02

Sure_lee schreef:
Deze vind ik wel mooi.
Veel te groot voor ons maar ik vind de vierkante meter prijs hier erg laag voor in deze tijd.
https://www.funda.nl/koop/uddel/huis-41 ... seweg-130/

Wauw echt wauw. Ik ga straks hier zeker de bestemmingsplannen van nakijken want dit ziet er uit als iets waar wij onze onderneming wel op kunnen zetten, zit in de juiste gemeente en op een fantastische plek

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 07:09

Ja ik ben benieuwd. Het is 15 jaar lang een b&b geweest. Vorig jaar verkocht en nu weer te koop.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 07:17

JustMe8484 schreef:
Sure_lee schreef:
Deze vind ik wel mooi.
Veel te groot voor ons maar ik vind de vierkante meter prijs hier erg laag voor in deze tijd.
https://www.funda.nl/koop/uddel/huis-41 ... seweg-130/

Wauw echt wauw. Ik ga straks hier zeker de bestemmingsplannen van nakijken want dit ziet er uit als iets waar wij onze onderneming wel op kunnen zetten, zit in de juiste gemeente en op een fantastische plek

Om hier een onderneming op te zetten zou ik wel zorgen dat je christelijk bent, als buitenstaander en niet gelovig word het wel erg moeilijk om daar zaken te doen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 07:21

Sure_lee schreef:
Ja ik ben benieuwd. Het is 15 jaar lang een b&b geweest. Vorig jaar verkocht en nu weer te koop.

Ja, dat vind ik ook wel bijzonder.
Het is echt wel kort geleden dat het verkocht is, misschien een half jaar?

Wellicht in slecht weer terecht gekomen vanwege Corona? Financieel dus

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 07:23

Urona447 schreef:
Om hier een onderneming op te zetten zou ik wel zorgen dat je christelijk bent, als buitenstaander en niet gelovig word het wel erg moeilijk om daar zaken te doen.

Beetje buiten de dorpskern zal wellicht wat meevallen? Echt IN het dorp zelf zou ik ook niet snel doen...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 07:25

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 07:29

Ninx schreef:
Urona447 schreef:

Beetje buiten de dorpskern zal wellicht wat meevallen? Echt IN het dorp zelf zou ik ook niet snel doen...

Veel zaken worden na de kerkdienst besproken en alleen gegund aan mensen die ook christelijk zijn .

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 07:36

JustMe8484 schreef:

Ik weet niet of dat voor jullie branche uit maakt maar er zit al een zorgboerderij in Uddel.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 07:59

Urona447 schreef:
Veel zaken worden na de kerkdienst besproken en alleen gegund aan mensen die ook christelijk zijn .

Jammer dat op veel plekken het geloof zo'n negatieve stempel drukt. Terwijl het geloof toch juist naastenliefde zou moeten propageren, ongeacht status of afkomst.

Ik dacht overigens even dat iemand er een B&B wilde starten, dan ben je toch afhankelijk van gasten van buiten de regio.
Maar het gaat hier om een zorgboerderij dus...

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 08:04

Ja is ook heel bijzonder, in mijn oude woonplaats zijn er ook weilanden die alleen verhuurd worden aan mensen die christelijk zijn.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 08:13

Urona447 schreef:
Ja is ook heel bijzonder, in mijn oude woonplaats zijn er ook weilanden die alleen verhuurd worden aan mensen die christelijk zijn.

In het dorp waar ik nu woon, wonen ook veel wat strenger gereformeerde mensen. In de omliggende dorpen nog veel meer.

Er is een deel dat huizen en land meer aan dorpsgenoten gunt omdat 'import' uit de stad vaak erg op zichzelf is, en de cohesie en gezelligheid dus uit hun dorpen verdwijnt. Daar heb ik wel begrip voor.

Maar er is ook een deel dat 'andersdenkenden' echt als inferieur ervaart. Dit wordt dan ook echt wel duidelijk gemaakt.
Toch vinden ze het niet erg die 'ongelovigen' geld afhandig te maken. Het aantal zeer streng gelovigen met een duur huis, dure kleding en een heel wagenpark met de laatste modellen van zeer dure merken is hier vrij hoog... dat vind ik ook altijd bijzonder ;-)

Na al die jaren merk ik wel dat hetgeen 'gepredikt' wordt, niet echt 'geleefd' wordt. Best veel stoute mensen dus ;-) Haha!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 08:35

In uddel is ook nog wel echt de kerk dat de klok slaat. Ik kom oorspronkelijk uit Ermelo en wel christelijk opgevoed maar niet prakkiserend. Mijn vader zei altijd dat alle rotzooi die ze er uitvraten op zondag weer werd goed gemaakt in de kerk _O-

T is wel echt een mooie omgeving daar, maar zou er niet snel een bedrijf willen starten. Wonen zou nog net gaan..

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:06

Fitzroy schreef:
JustMe8484 schreef:

Ik weet niet of dat voor jullie branche uit maakt maar er zit al een zorgboerderij in Uddel.

Heb je het dan over de kroonhoeve? Dat is wat ik zo snel vind... die hebben wel een andere doelgroep als wij als ik het zo lees. En wat wij willen bieden wordt iets unieker. Dus dat hoeft elkaar niet in de weg te zitten.

Het punt van het christelijk zijn is misschien wel een goede om mee te nemen inderdaad...

Maar de ligging is wel echt super en helemaal wat wij uiteindelijk willen qua natuur ed...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:10

Kennis van mij is 15 jaar geleden in Uddel de Wildtshof gestart (paardenpensioenstal). Loopt als een tiet, nergens last van. En die kennis zit echt niet in de kerk hoor.
Jaar of 10 terug sloot ze een deal met de plaatselijke dierenarts dat die een paar van haar stallen als kliniek kon gebruiken. DA is zegge en schrijven 1 koeienboer kwijtgeraakt, die na een paar jaar met hangende pootjes weer terugkwam. Kortom, de soep wordt ook in Uddel niet zó heet gegeten...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:11

JustMe8484 schreef:
Fitzroy schreef:

Heb je het dan over de kroonhoeve? Dat is wat ik zo snel vind... die hebben wel een andere doelgroep als wij als ik het zo lees. En wat wij willen bieden wordt iets unieker. Dus dat hoeft elkaar niet in de weg te zitten.

Het punt van het christelijk zijn is misschien wel een goede om mee te nemen inderdaad...

Maar de ligging is wel echt super en helemaal wat wij uiteindelijk willen qua natuur ed...

Je hoeft natuurlijk niet christelijk te zijn om je christelijk voor te doen }:)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:19

Is ook een idee :j
Zoek een beetje een uitheemse kerkelijke splinterstroming uit (7e dag adventisten of zo) en zeg dat je 'kerkt' in je geboorteplaats want de dominee preekt daar zo mooi. Snappen ze daar prima :))
Dan wel onderduiken op zondagochtend natuurlijk hè :D