Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:16

Ik heb Mn huis sinds vrijdag en ben heel druk bezig geweest met verven en al wat verhuizen.

<3

Afbeelding

Soort turquoise muur, in zowel woonkamer als bijkamer. Maar bijkamer is nog niet klaar. Ik behoud de luxaflex in woonkamer, bijkamer krijgt vitrage en turquoise gordijnen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:52

DubbelDun schreef:
Jes schreef:
Vroeger plakte ze tapijt op de muur ;) :')

Ik weet alleen dat ze er vlak voor hingen om de tocht tegen te houden want geïsoleerde muren hadden ze toen nog niet.

Wij hebben meerdere oude huizen bezocht (Frankrijk) en daar zat dan in veel gevallen in de slaapkamers tapijt tegen de muur (en sommige zelfs plafond) geplakt >;)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:54

Jes schreef:
Wij hebben meerdere oude huizen bezocht (Frankrijk) en daar zat dan in veel gevallen in de slaapkamers tapijt tegen de muur (en sommige zelfs plafond) geplakt >;)

Klopt, dat werd gedaan voor extra warmte en isolatie. Kan best leuk uitpakken hoor :j

daantjuhhh

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 20:11

Ik heb mijn nieuwe kast ook staan.
Nu nog een mooie hangplant op de hoek boven op.

Afbeelding

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:36

Help! Krijgen 22 augustus de sleutel van ons nieuwe huis!

Hierbij een (aangepaste) plattegrond met hoe het nu is, let niet op mijn tekenkunsten via telefoon haha.
Afbeelding

Het donker blauwe bestaat niet meer, het lichtblauwe is extra qua muren en de roze kruisjes die balkons zijn bij de woning gevoegd.

Vloer is al besteld en gordijnen ook.
1 muur word een groentint niet helemaal early dew maar wel die kant op. Maar hoe zouden we het indelen? Ik dacht de eethoek bij de keuken en het raam aan de zijkant van de woonkamer.

Maar aan welke kant dan de zithoek?

De gehele onderzijde van de plattegrond bestaat uit glas zo ook heel de rechter zijkant van de keuken. Dus ook daar hebben we rekening mee te houden. Vind het ontzettend lastig!

Heb trouwens wel heel veel onwijs toffe ideeën uit dit topic kunnen halen! Vind het fantastisch om te zien hoe een ander het inricht en er komen echt paleisjes voorbij!
Laatst bijgewerkt door JustOneBite op 13-08-19 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:42

Mijn ouders hebben tapijten tegen de muren in de hal waar de jassen hangen. Beschermt de muur tegen vuil en ik vind het er serieus leuk uit zien :j zal morgen eens een foto maken.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:21

Bij deze de foto's van onze trap...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alles is nog van de vorige bewoners :P

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:30

Dat gordijn is in ieder geval al doodzonde, voor zo'n mooi raam.
Maar ik snap dat het zo echo't ; het is zo smal!

Ik zou in ieder geval wel (een ander) tapijt op de trap houden en voor de muren...wellicht helpen een hele serie canvas foto's al als geluid absorberend??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:39

Hoe zouden ze dat gordijn dicht gekregen hebben ??
Het raam is idd erg mooi.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 23:38

Ik vraag mij vooral af hoe ze het opgehangen hebben :oo

Daar zou ik inderdaad geen gordijn voor hangen.

Gezien hoe smal het is vind ik het nog best moeilijk, idd wel tapijt op de trap houden.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 23:40

Raam is heel gaaf ja.. maar ik kom onmogelijk bij het gordijn in de buurt en ben echt niet klein :') dus waarom en hoe ze dat gedaan hebben.... geen idee haha :')

Canvas foto's is ook een goeie!!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 23:41

JustOneBite schreef:
Help! Krijgen 22 augustus de sleutel van ons nieuwe huis!

Hierbij een (aangepaste) plattegrond met hoe het nu is, let niet op mijn tekenkunsten via telefoon haha.
[ [url=m/N1Nysw.png]Afbeelding[/url] ]

Het donker blauwe bestaat niet meer, het lichtblauwe is extra qua muren en de roze kruisjes die balkons zijn bij de woning gevoegd.

Vloer is al besteld en gordijnen ook.
1 muur word een groentint niet helemaal early dew maar wel die kant op. Maar hoe zouden we het indelen? Ik dacht de eethoek bij de keuken en het raam aan de zijkant van de woonkamer.

Maar aan welke kant dan de zithoek?

De gehele onderzijde van de plattegrond bestaat uit glas zo ook heel de rechter zijkant van de keuken. Dus ook daar hebben we rekening mee te houden. Vind het ontzettend lastig!

Heb trouwens wel heel veel onwijs toffe ideeën uit dit topic kunnen halen! Vind het fantastisch om te zien hoe een ander het inricht en er komen echt paleisjes voorbij!

Is het huur of koop?
Als het koop is zou ik zo vanaf de plattegrond het extra muurtje bij de woonkamer eruit halen.
En ook enkel vanaf de plattegrond de bank tegen de slaapkamer muur en de tv daar tegenover of als dat slecht uit komt met de deur andersom.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 08:28

Ik vermoed dat dat gordijn er hangt om de kou er af te houden (stookkosten sparen). Maar het is inderdaad zonde want dat raam is best mooi.
Ik zou ook met tapijt op de trap en moderne wandkleden gaan werken.

@lifaya: die kleur is echt zo geweldig! <3

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:50

liekec schreef:
Dat is Lush River van Flexa. Op de foto die ik voor mijn vorige post heb gepost was hij nog een beetje nat, beide kleuren van Flexa drogen een stuk dieper op! Vind het zelf ook echt prachtig <3

Dank voor de complimenten!

Heb je nog een foto misschien van hoe hij opgedroogd is?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:23

karin1985 schreef:
liekec schreef:
Dat is Lush River van Flexa. Op de foto die ik voor mijn vorige post heb gepost was hij nog een beetje nat, beide kleuren van Flexa drogen een stuk dieper op! Vind het zelf ook echt prachtig <3

Dank voor de complimenten!

Heb je nog een foto misschien van hoe hij opgedroogd is?

Zoals hij op de laatste foto staat (aangekleed met plant ed voor de muur) zit hij er al 3 weken op, dus is droog :D de post daarvoor was hij nog nat.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:29

als ik je foto`s zo door kijk zou ik bijna geneigd zijn om te zeggen trek de kleur nog een muurtje door.
Hij is zo mooi. En het zou die witte muur naast de bank nog wat warmte geven (en aankleden). Met al die ramen erbij zou het best kunnen en de kast komt dan ook mooier uit denk ik.

Als je de kleur op de site ziet krijg je een hele andere indruk (nog donkerder, minder groen)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:33

Grappig dat je dat zegt, we hebben getwijfeld welke muur we wilden schilderen. Maar uiteindelijk niet gedurfd omdat we bang zijn dat het te donker wordt, en qua kosten. Verf is niet goedkoop en we moeten alles weer wit opleveren, wat waarschijnlijk ook weer 2 lagen nodig gaat hebben. :\
Maar ben het wel met je eens, denk dat het best mooi kan zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:37

Eethoek al beetje ingericht :D

Afbeelding

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:42

liekec schreef:
Grappig dat je dat zegt, we hebben getwijfeld welke muur we wilden schilderen. Maar uiteindelijk niet gedurfd omdat we bang zijn dat het te donker wordt, en qua kosten. Verf is niet goedkoop en we moeten alles weer wit opleveren, wat waarschijnlijk ook weer 2 lagen nodig gaat hebben. :

Als je weer terug moet naar wit kost dat idd wel 2 lagen (al claimen sommige verven dat in 1x te kunnen. Als je helemaal safe wil zitten doe je 1 laag licht grijs en dan weer wit. Grijs dekt makkelijker en is vervolgens weer makkelijker te witten.

Ik begrijp dat je hier niet lang verwacht te blijven? ;)

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:23

We hoeven denk ik niet te gokken wat jouw lievelingskleur is lifaya :D wel gaaf dat je 't zo durft te doen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:38

Ik vind het minstens zo heftig als die zwarte/panter kamer die laatst langs kwam :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:01

Is die rand om het blauw een ledrandje? Gedurft :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:50

Officieel gewoon een witte ledlamp maar door de kleir van muur word het groenig haha. En idd mijn lievelingskleur is niet moeilijk te raden xD ik wou een frisse woning, met kleur, volledig naar mijn smaak. En tot nu toe aardig gelukt! Slaapkamers zijn weer paars/lila <3

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:10

Zijn jullie al bekend met 'stay here' op Netflix?
Heb het net ontdekt, wel de moeite waard zeg maar... :D Gaat om het renoveren van vakantiewoningen... Mij voldoende om inspiratie uit te halen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:43

karin1985 schreef:
liekec schreef:
Grappig dat je dat zegt, we hebben getwijfeld welke muur we wilden schilderen. Maar uiteindelijk niet gedurfd omdat we bang zijn dat het te donker wordt, en qua kosten. Verf is niet goedkoop en we moeten alles weer wit opleveren, wat waarschijnlijk ook weer 2 lagen nodig gaat hebben. :

Als je weer terug moet naar wit kost dat idd wel 2 lagen (al claimen sommige verven dat in 1x te kunnen. Als je helemaal safe wil zitten doe je 1 laag licht grijs en dan weer wit. Grijs dekt makkelijker en is vervolgens weer makkelijker te witten.

Ik begrijp dat je hier niet lang verwacht te blijven? ;)

Het is helaas een huurhuis, dus wij zijn afhankelijk van de huurbaas. Maar ik studeer nog 2 jaar en ga daarna ook werken, dus denk dat we dan ook liever wat gaan kopen.