Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:10

Kijk hoe schattig deze Philondendron Atom is. :+:
Afbeelding

Van deze Photos neon had ik één blad. Al een jaar. Duurde mij te lang. Klein plantje bij in gestopt. _O-
Afbeelding

Darah3

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:37

Wat schattig <3

Ja sommige stekjes duren echt lang..
Mijn Golden Dragon is bijna een jaar in rust geweest, gooit er daarna ineens vier nieuwe bladeren uit??
En mijn Subhastatum doet na ruim een jaar nog steeds niks :))

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:52

Mooie philo, Magda! Ik heb al een tijdje philo. Birkin op mijn lijstje staan, maar vind ze zo duur bij intratuin :o
Al zit er voorlopig sowieso geen plantshoppen in natuurlijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:20

magda_90 schreef:
[ [url=m/i6jHCw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van deze Photos neon had ik één blad. Al een jaar. Duurde mij te lang. Klein plantje bij in gestopt. _O-
[ [url=m/Sgys89.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oooh mooi :+:. De neon wil ik ook nog. Komt wel, eerst met de tuin bezig, whehe.

Ik heb mijn Fittonia een beetje te veel laten uitdrogen :o. Ze komt nu weer omhoog, na een flinke scheut water. Whoeps.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:43

Wildgirl schreef:
Pocca locca, ik zou hem op de slaapkamer willen waar hij niet op de zon staat en redelijk koel qua temperatuur in de winter. Ik ga eens op jacht bij het tuincentrum.

Ja moet kunnen denk ik hoor, een niet al te warme slaapkamer, wel zo licht mogelijk! Ze zijn zo onwijs mooi met die zacht behaarde grote groene bladeren..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:52

magda_90 schreef:

Die neon van mij groeit ook niet, nou ontdekte ik gister een plug in het plafond nog van de vorige bewoners dus :Y)

Afbeelding
Als hij nu nog niet genoeg licht heeft om te groeien dan weet ik het ook niet meer :P

Vanmiddag toch nog even naar de Tuinland geweest voor nieuwe potgrond.. gelukkig was het super rustig en was je verplicht een karretje te nemen die ze voor je hem meeneemt ontsmetten en na gebruik weer. Goed geregeld wel, voelde ik me toch wat minder schuldig.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:02

Mijn neon groeit ook niet.. begin m langzaam aan zat te worden hahha

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:04

Misschien omdat 't winter is geweest? Nu de lente eraan komt en straks de zomer, dat ze gaan knallen?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:17

Ik heb hem in september gekocht en mijn aureum boven de tv is de hele winter door blijven groeien :')

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:25

Mijn philodendrons die en kneusjes waren en later aangeschaft groeien als een malle ( de rest overigens ook) behalve die

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:33

Hmm, raar dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:46

Ik heb hier een stek die amper groeit, van dezelfde plant een stek die iets beter groeit. Maar ze komen niet in de buurt van de moederplant die als een malle groeit.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:57

Darah3 schreef:
Wat schattig <3

Ja sommige stekjes duren echt lang..
Mijn Golden Dragon is bijna een jaar in rust geweest, gooit er daarna ineens vier nieuwe bladeren uit??
En mijn Subhastatum doet na ruim een jaar nog steeds niks :))

Apart is dat he.

Mossel schreef:
Mijn philodendrons die en kneusjes waren en later aangeschaft groeien als een malle ( de rest overigens ook) behalve die

Het is zo verschillend. Mijn Florida Ghost is nu prompt ook met 2 nieuwe bladeren bezig na maanden niets gezien te hebben.

Air schreef:
magda_90 schreef:

Die neon van mij groeit ook niet, nou ontdekte ik gister een plug in het plafond nog van de vorige bewoners dus :Y)

[ [url=m/21B4QL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als hij nu nog niet genoeg licht heeft om te groeien dan weet ik het ook niet meer :P

Vanmiddag toch nog even naar de Tuinland geweest voor nieuwe potgrond.. gelukkig was het super rustig en was je verplicht een karretje te nemen die ze voor je hem meeneemt ontsmetten en na gebruik weer. Goed geregeld wel, voelde ik me toch wat minder schuldig.

Handig!

Hier nog even een spam.

De Philondendron Verrucosum is vandaag ook gekomen. Wel zwaar gekneusd uit de doos gehaald helaas.

Afbeelding

Afbeelding

Dito met de Hoya Linearis

Afbeelding

En dit is de Florida Ghost. Bijna verdubbelt in omvang in het jaar dat ik hem heb. :+:

Afbeelding

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:31

Oeh. De Florida ghost staat ook op mijn lijstje...

Ik zoek trouwens stekken van de gewone monstera.

Hier gaan mijn begonia en monkey mask als een malle. De stekken van mijn maranta hebben eindelijk veel genoeg wortels, heeft echt lang geduurd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:35

Ooh jij hebt de Macculata naast een raam staan. Moet ik wellicht maar ook doen want hij verliest zijn rode kleur. -O-

Mooi van de Maranta!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:39

Luxorvalkje schreef:
Oeh. De Florida ghost staat ook op mijn lijstje...

Ik zoek trouwens stekken van de gewone monstera.

Hier gaan mijn begonia en monkey mask als een malle. De stekken van mijn maranta hebben eindelijk veel genoeg wortels, heeft echt lang geduurd.

[ [url=m/jV7aB3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mY5ND6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/md31jE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi <3.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 08:52

Hier de monstera van vriendlief in stukken gehakt; 8 stekken uit 1 plant. De plant was meerdere malen aangevallen door rouwvliegjes, verpot etc, maar wilde niet goed groeien. Bladeren werden steeds wat meer bruin en stierven af. Dus nu maar stekjes van gemaakt. Hopelijk kunnen die wat worden zónder rouwvliegjes. Ik heb er een paar direct in de grond gezet en een paar in water. Afwachten maar!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:18

Die maculata's (ook de tamaya) hebben idd veel zon nodig of ze worden dof, hier genieten ze echt in mijn veranda :+:
Ondertussen de grote thea en monstera hier van plaats verwisseld, de ene had meer zon nodig en de andere wat minder :')

Zonde van de rouwmuggen bij je monstera, hier is alle aloë vera eraan kapot gegaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:43

Ik vermoed hier ook dat de rouwmugjes uit mn monstera monkey komen. Dus daar ga ik zsm ff alle aarde uithalen. Ik kan nu niet naar de winkels voor speelzand en of aaltjes dus moet gewoon nieuwe potgrond in (dat heb ik gelukkig genoeg en staat ook al even open dus is goed droog hoop ik).

Hij moet het wel overleven, hij is al verdubbeld in formaat sinds vorig jaar en hij moet eigenlijk een beetje in mn lamp gaan klimmen :')

Ik las dat je ook mierenpoeder kan mengen.. maar volgens mij heb ik zelfs dat niet meer omdat ik tegenwoordig schuim in de kieren bij de deur spuit :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:48

Aaltjes kun je ook thuis laten bezorgen :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:50

Oh leuke vraag misschien, ik wil een plant op mn slaapkamer.

Raam op het noorden, in de ochtend heb je wat zon maar niet veel. Plant kan bij het raam dus kan wel veel licht vangen. Raam staat snachts open.

Ik dacht zelf aan een Monstera Deliciosa, Croton Petra (Codiaeum) of Epipremnum Aureum
Of misschien wel een Calathea.. iig een plant die ook formaat kan krijgen!

Wat zouden jullie kiezen?

@San, ja zat ik me ook net te bedenken. Als ik een plant bestel ga ik gelijk aaltjes en speelzand meebestellen :j

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:11

Hanafanbuki,ik heb zowel een calathea als een monstera in zo'n situatie staan en doen het beide prima!

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:26

Oh.. twee planten kan ook natuurlijk. "Ja schat, meer zuurstof O:) "

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:29

Hanafubuki schreef:
Oh leuke vraag misschien, ik wil een plant op mn slaapkamer.

Raam op het noorden, in de ochtend heb je wat zon maar niet veel. Plant kan bij het raam dus kan wel veel licht vangen. Raam staat snachts open.

Ik dacht zelf aan een Monstera Deliciosa, Croton Petra (Codiaeum) of Epipremnum Aureum
Of misschien wel een Calathea.. iig een plant die ook formaat kan krijgen!

Wat zouden jullie kiezen?

@San, ja zat ik me ook net te bedenken. Als ik een plant bestel ga ik gelijk aaltjes en speelzand meebestellen :j

Ik heb in mijn slaapkamer een Calathea orbi staan en die doet het daar heel goed. Wil niet al te veel licht en hij groeit als kool. Is ook de eerste plek waar ik een calathea gelukkig heb weten te houden overigens.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:34

Crotons hebben veel licht nodig, dus die zou ik niet doen.
Monstera’s en Epi’s doen het wel goed op schaduw (ook noordkant) hier.