Hier is het gewoon heel vervelend en raar... Dossier is dus eigenlijk al op alle fronten goedgekeurd, alleen wilde ze de bevestiging dat ons huidige huis echt verkocht is. Hebben we nu gedaan, gaan ze ons bijna 3 weken laten wachten. Echt belachelijk.
Premie is best laag eigenlijk, is eenmalig 300 euro.
Ik ben op keurders jacht, vorige keurder is komende twee weken vol of op vakantie. Heb namen van collegas doorgekregen die ik aan het bellen ben nu. Huis zou haalbaar zijn financieel maar er moet wel wat van de prijs af om geld over te houden voor wat verbetering en mijn eigen comfort. Wil niet groot deel,van spaargeld kwijtraken. Maar ook dankzij mijn lieve papa die me graag een flinke portie geld wil lenen.
Heeft iemand van jullie wellicht ook ervaring met verhuren? Wij krijgen volgende maand de sleutel van het nieuwe huis en onze huidige woning is helaas nog niet verkocht. We denken er dus over om de huidige woning (obv leegstandswet) te gaan verhuren..
Dat je hier voor een vergunning moet aanvragen bij de gemeente is mij bekend maar verder.. Hoe pak je zoiets aan en hoe vind je tegenwoordig een huurder? Zal ik dat via de makelaar laten lopen?
Daarnaast kregen we gister van de makelaar de vraag of we mee willen doen met Open.Huizen.Route op 1 april. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik vond het nog wel aan de prijs. Je moet immers op de dag zelf gewoon de bezichtigingen zelf doen.. vraag me af of het daadwerkelijk wat oplevert.
Ik doe echt nooit meer mee aan de open huizen route......echt zinloos en zonde van het geld! Ik heb nou ook nog echt serieus nog nooit van iemand gehoord die zo zijn huis verkocht heeft. Toen ons huis net te koop stond, heb ik aan de eerste meegedaan. Resultaat, een heel schoon huis en een hele dag weggegooid qua tijd......dat was echt gelijk weer klaar.
Met ons vorige huis 3x gedaan omdat deze in het centrum stond en dus makkelijk naartoe te gaan maar ook daar nooit iemand geweest.
Sonja_vR
Geplaatst: 22-02-17 15:19
Ik ben bij een paar huizen geweest op een open huizen dag waarvan er een aantal naar aanleiding van die dag heel vlot verkocht waren(2 keer door mis gegrepen )
Dani
Geplaatst: 22-02-17 15:21
De Open Huizen Dag zelf kost niets vanuit de NVM. Extra kosten komen dan alleen voor het promotiepakket op Funda en/of kosten die je makelaar zelf rekent. Als dat erg veel is zou ik daar even over gaan kletsen, of dat niet voordeliger kan.
Of het iets oplevert...tsja, vaak waarschijnlijk niet maar veel gewone bezichtigingen leveren ook niets op. Je hebt wel een hoop kijkers op één dag, die anders verspreid komen - dat scheelt opruimen en schoonmaken. En mensen die normaal niet komen maar nu denken 'ach, wie weet is het wat, laten we toch kijken' en misschien blijkt het huis dan veel leuker dan ze dachten. Huis van een kennis is kortgeleden ook verkocht aan kopers die bij het Open Huis kwamen kijken.
Toen wij ons huis destijds te koop hadden staan (3 jaar geleden, staartje van de crisis dus) hebben we wel meegedaan aan de open huizendag. Kostte 50 euro dacht ik. En ach, het was heel gezellig theedrinken met mijn moeder en mijn zus en tussendoor heb ik 4 stellen kijkers rondgeleid. Het huis is later verkocht aan mensen die niet tijdens de open huizendag zijn geweest trouwens, dus het heeft geen koper opgeleverd. Maar ik vond het zeker geen weggegooid geld
Eerste openhuizenroute hadden we 2 kijkers maar die hadden geen interesse. Toen een half jaar lang geen kijkers niks gehad... En met de volgende openhuizenroute waren er ineens 3 kijkers waaronder 1 geïnteresseerd en die heeft huis ook gekocht.
Wij hebben 3 jaar geleden ook meegedaan. Kostte niets extra's, zat bij onze makelaar bij de prijs in. Was ook nog net in de crisis tijd. 17 kijkers en op maandag 4 biedingen. Op maandag ook het huis verkocht.
Die open dagen weet ik nog niet of wij dat willen! Wij gaan morgen bij 3 een afspraak maken voor meer info en een indicatie wat hun ons huis waard vinden en verbeterpunten. Waar we ons dat beste bij voelen gaan we mee in zee om te koop te zetten!
Hier is de financiering zo goed als rond. Verstrekker gekozen en alle stukken ingeleverd. Nu wachten op goedkeuring. En later moeten we het voorstel nog gaan verlengen, omdat de huidige bewoners er wss tot de zomer in blijven en het voorstel anders zou verlopen. Gedoe. Maar we wisten het met bieden (anders waren ze niet eens akkoord gegaan). Taxatie was nog een beetje spannend omdat de markt hier zo idioot is dat het haast niet in te calculeren is wat die prijzen doen. En we hadden flink over geboden. Maar taxatiebedrag kwam prima overeen met wat we dachten gelukkig.
Wel een raar idee dat het hierna nog zo lang duurt voor we kunnen gaan klussen en verhuizen. Maar ja...
Evy
Geplaatst: 24-02-17 07:59
Na een lange tijd stilte kan ik mij hier weer melden We hebben vorige week zaterdag een nieuw 'droomhuis' bekeken, deze staat al vanaf vorig jaar april (?) te koop. Woensdag hadden we onze tweede bezichtiging en we hoorden van de makelaar dat op dinsdag ook iemand anders voor een tweede bezichtiging was geweest. Zal je natuurlijk net zien, het huis staat al onwijs lang te koop en dan nu opeens twee gegadigden Gisterochtend hebben we een bod gedaan en vrij snel kregen we een reactie met tegenbod/eindbod. Ze wilden er gister met ons uitkomen, zo niet dan gingen ze met de andere partij onderhandelen. Na lang twijfelen besloten we om het eindbod te negeren en nog een tegenbod te plaatsen omdat het anders echt teveel geld werd voor ons. En ja hoor, het werd geaccepteerd!! Nu de hypotheek gaan regelen en alle andere zaken, zal blij zijn als de 6 weken voorbij zijn en alles definitief is!