Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mailow

Berichten: 594
Geregistreerd: 28-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 09:29

Kirstenn schreef:
Met die prijs houden we ook rekening. We kunnen nog in overleg gaan met de aannemer maar verwacht er weinig van, aangezien ze tot nu toe 0,0 flexibiliteit hebben getoond.

Hebben jullie het ook via internet moeten uitkiezen mailow?


Aah vervelend dat ze niet flexibel zijn zeg...

Nee, wij hebben het uitgezocht in een showroom. Via internet lijkt me lastig kiezen... Wat raar dat ze geen showroom hebben.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 09:58

Ja is ook niet te doen eigenlijk. Ze zeggen, zoek het product uit wat je zou willen, en als je wilt weten hoe het voelt/zit/ligt zoek dan zelf een showroom die het heeft. Helaas hebben we daar de tijd niet voor...

Maar jullie laten dus de tegels vanuit het project doen. Hoe zit dat dan qua planning als later pas bijv het bad geplaatst wordt? Naar mijn idee komt installatie voor tegelen en moet de aannemer na oplevering dus nog verder met tegelen...

lucifertje

Berichten: 5613
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:44

Kirstenn schreef:
Ja is ook niet te doen eigenlijk. Ze zeggen, zoek het product uit wat je zou willen, en als je wilt weten hoe het voelt/zit/ligt zoek dan zelf een showroom die het heeft. Helaas hebben we daar de tijd niet voor...

Maar jullie laten dus de tegels vanuit het project doen. Hoe zit dat dan qua planning als later pas bijv het bad geplaatst wordt? Naar mijn idee komt installatie voor tegelen en moet de aannemer na oplevering dus nog verder met tegelen...


Tja, jij kan wel een idee hebben, de aannemer hoeft het daar niet mee eens te zijn. Die werken volgens een bepaald stramien en daar wijken ze niet vanaf.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:52

Dat bedoel ik indd ook juist. Daarom vraag ik me af hoe ze dat bij mailow en Nanna hebben geregeld

Nanna

Berichten: 1036
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:01

Wij hebben geen bad, daar is onze badkamer te klein voor. We hebben wel dingen zoals de douchegoot door de aannemer aan laten leggen omdat dat achteraf niet meer kan als de tegels er al in zitten. Maar een douchekop, badmeubel of douchewand installeren kan gewoon achteraf.

mailow

Berichten: 594
Geregistreerd: 28-03-11

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:49

Wij hebben hetzelfde als Nana. Ook geen bad. De douchegoot is al gedaan en al het leiding- en installatiewerk zit ook al goed. We hebben ook de standaardradiator laten plaatsen. Wij hoeven alleen nog de douchewand, badkamermeubel, kranen en de douche zelf te installeren. Dat is prima zelf te doen na het tegelen, maar scheelde wel een hoop geld op deze manier.

WillemYntJee
Berichten: 6306
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:11

*\o/* Ik mag me hier ook komen melden. Afgelopen week hebben we akkoord gekregen voor de hypotheek voor onze nieuwbouwwoning. Koop-aanneemovereenkomst is al getekend dus nu is t wachten tot er 70% verkocht is (nog 1 of 2 woningen) en dan kan de bouw beginnen. Verwachting is nov/dec beginnen.
Ik lees hier al wat over badkamerperikelen. Heeft er hier iemand ook wel de standaard wastafel bijv genomen en er later zelf nog iets anders ingezet? Wij krijgen wel 90 hele euro’s als we m weg laten dus dat schiet niet echt op :Y)
Twijfel ook nog over draai kiep ramen of gewone uitzet ramen, iemand tips? We willen op termijn graag horren er in.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:31

Daar zit al een verschil, wij hebben wel een bad. Een bad is bij het project dus ook 590 euro terwijl je datzelfde bad los koopt voor 270. Willen bijv ook graag inbouwkranen en dat kan niet vanuit het project. Ook met bepaalde muurtjes en nisjes, we willen geen gekke dingen maar of het kan niet of ze vragen er de hoofdprijs voor. En we kunnen sowieso een stuk zelf doen/goedkoop uitbesteden dus dat scheelt ook.

Toilet weet ik iig zeker dat we die casco laten opleveren en die gaan we helemaal zelf doen.

Leuk Willmyntje, gefeliciteerd! Wij hebben draaikiepramen met horren erin, werkt echt ideaal

Phonix
Berichten: 1130
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 20:02

mailow schreef:
Wij hebben hetzelfde als Nana. Ook geen bad. De douchegoot is al gedaan en al het leiding- en installatiewerk zit ook al goed. We hebben ook de standaardradiator laten plaatsen. Wij hoeven alleen nog de douchewand, badkamermeubel, kranen en de douche zelf te installeren. Dat is prima zelf te doen na het tegelen, maar scheelde wel een hoop geld op deze manier.


Wij hebben ook voor dit gekozen. De badkamer meubels waren gewoon te duur bij de UHUW. Niet normaal. Vindt het wel jammer dat de radiator wit is. Zou hem graag zwart hebben.

WillemYntJee
Berichten: 6306
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 21:01

Heb je daar een voorbeeld van Kirsten? In ons vorige huis hadden we t ook (maar dan zonder horren), maar vooral raambekleding vond ik dan weer lastig.
Ik kijk zoooo uit naar eindelijk weer vloerverwarming en inderdaad ook t bad! Zo leuk voor onze kleine man ook :-)

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 21:13

https://horren.com/inzethor hier zie je een voorbeeld. Hebben 't op meerdere ramen en je kan ze altijd laten zitten, raam dicht, op kiep en open. Raambekleding hebben we nu alleen gordijnen (we wonen hier tijdelijk en eigenaren zijn paar jaar naar het buitenland, dus hebben hun stoffering) maar ik mis echt m'n duettes die we in het vorige huis hadden. Dus die gaan er straks in het nieuwe huis zeker komen. Waarschijnlijk dan die op het raam gemonteerd worden

En een bad en vloerverwarming, dat zijn fijne vooruitzichten hé!

Goldie

Berichten: 10451
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 20:39

Wij zijn verhuisd *\o/* :')
Vannacht voor het eerst in het huis slapen :D :))

Nu de rest van het huis nog afmaken _O- Maargoed we zijn iig voor de winter de caravan uit :')
Afbeelding

joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 10:24

Heerlijk Goldie. :D

Phonix
Berichten: 1130
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:59

Heeft iemand hier een badkamer van Balmani? Ben wezen kijken bij x2O vandaag, en die had best mooie badmeubels.

Hebben ook tegels uitgekozen. De huis wordt alleen duurder en duurder haha

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:05

Fijn Goldie!

Thatgrumpyh, erg hé, geld is zo uitgegeven :')

Er is een badkamer topic, misschien daar je vraag eens stellen?

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:08

Wij hebben net de badkamer uitgezocht.. we hebben uiteindelijk de meest basic toilet gekozen. Zetten we er later een luxere in, anders kwamen we er qua prijs niet uit..

lucifertje

Berichten: 5613
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 19:10

Thatgrumpyh schreef:
Heeft iemand hier een badkamer van Balmani? Ben wezen kijken bij x2O vandaag, en die had best mooie badmeubels.

Hebben ook tegels uitgekozen. De huis wordt alleen duurder en duurder haha


Ik heb gekeken op hun site vanwege een badkamermeubel, maar ik kan hem nergens vinden dat ik hem los kan bestellen.

Wij hebben ons huis binnen 10 dagen verkocht *\o/* *\o/*
Nu wachten op het nieuwe huis, duurt lang.

@goldie, leuk he de eerste keer slapen. Voor mij voelde het echt als vakantie in eigen huis :D

Goldie

Berichten: 10451
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:11

Ja :)) Ik vond het vooral raar dat ik wakker werd, uuuh ohja _O- Maar wel echt ontzettend leuk. Vandaag druk geweest met preparen voor de badkamer, dat is ons volgende project :+

Gefeliciteerd met de snelle verkoop *\o/*

Phonix
Berichten: 1130
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 22:28

lucifertje schreef:
Thatgrumpyh schreef:
Heeft iemand hier een badkamer van Balmani? Ben wezen kijken bij x2O vandaag, en die had best mooie badmeubels.

Hebben ook tegels uitgekozen. De huis wordt alleen duurder en duurder haha


Ik heb gekeken op hun site vanwege een badkamermeubel, maar ik kan hem nergens vinden dat ik hem los kan bestellen.

Wij hebben ons huis binnen 10 dagen verkocht *\o/* *\o/*
Nu wachten op het nieuwe huis, duurt lang.

@goldie, leuk he de eerste keer slapen. Voor mij voelde het echt als vakantie in eigen huis :D


Als je naar hun winkel gaat kan je alles apart uitkiezen.

Wij zijn ook voor de meest basic toilet gegaan. Maar moet zeggen dat ik schrok van de tegels in de badkamer. 5000 euro voor een ruimte van denk ik 13m of zo. Lijkt dit jullie duur voor tegels en plaatsen? Zijn grote lichtgrijze tegels.

Noeps
Berichten: 16933
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 11:38

Leuk, een nieuwbouwtopic! Wij zijn gistermiddag gebeld door een makelaar dat -tegen alle verwachtingen in- een halfvrijstaande woning in een project beschikbaar is gekomen. We hadden enkele weken geleden ons op de lijst laten plaatsen als geïnteresseerde en toen werd aangegeven dat alles onder optie was en er veel belangstelling voor was. Inschrijving was nl in november 2018 al gestart. Dus deze hadden we even niet aan zien komen! Hebben alle stukken toegestuurd gekregen en moeten voor maandag 13.00 aangeven of we in gesprek willen gaan met de makelaar. Zoals het nu lijkt is het financieel prima haalbaar maar het is alsnog lastig inschatten hoeveel je nog bovenop de v.o.n. prijs moet rekenen.
Ik ga eens op m’n gemakje (maar wel voor maandag :Y)) het topic doorspitten.

upendo

Berichten: 22314
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 16:27

Onze makelaar gaf aan rond de 40000 - 50000 extra te rekenen voor meerwerk, keuken en badkamer.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:19

Dat is best een gunstige schattig Upendo :=

Wij hebben een huis van 304500 en een bouwdepot van 80000. We gaan het daar niet mee redden maar er zit ook een duurzaamheidsinstallatie bij van 18000. En we kiezen wel voor een wat luxere afwerking (maar niks geks)

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:24

Idd, geen ruim budget. Wij tikken de 80.000 ook wel aan en moeten dan flink eigen geld bijleggen

Noeps
Berichten: 16933
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:31

Dan was onze eerste berekening / inschatting van €75.000 niet eens zo’n gekke dus.

upendo

Berichten: 22314
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:41

Bij ons zit de warmtepomp en warmtewisselaar al in de basisprijs, net als de badkamer en toilet beneden. :)

Dus wij komen met een uitbouw, tuindeuren, peilkozijnen, keuken en nog wat dingen inderdaad rond de 40.000 euro uit.

Dan hebben we zelf nog wel een buffer voor vloer, stucwerk en tuin.