[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Symbeami

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:31

Er komt eigenlijk te weinig paardenvolk kijken. Veel mensen hebben niets met paarden en die weten dan niet wat ze met zo'n bak en met stallen moeten.
Wat we wel aan paardenmensen hebben gehad, die zouden wel weiland bij willen kopen, maar dan werd het te duur. Of ze vonden alles te klein. Er is ook al eens een gezin met 3 kinderen wezen kijken, het huis heeft 3 kleine slaapkamers. Het aantal m2 kan ik nou eenmaal niet veranderen. Het is de helft van een dubbel.
http://www.funda.nl/koop/diepenveen/hui ... -30/fotos/

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:06

Wat een leuk huis zeg, ook geen geld.
Wat ik mis zijn fotoos van de stallen.
Misschien ook een idee om hem ook op funda te zetten met meer grond, veel mensen zoeken tochop perceelsgroote.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:19

Een ontzettend leuk huis Sym! Ik zou idd ook niet zo goed weten wat ik met die bak & stallen zou moeten aangezien er hier nooit paarden zullen komen, maar het huis zelf spreekt mij wel aan, echt wel mogelijkheden :j Maar helaas beetje uit de slinger, wel nette prijs idd!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:21

Foto's van de stallen staan er wel op, ze liggen alleen niet bij elkaar. Eén box naast het kapschuurtje, alles zit op de foto's vol met hooi. Daar zou je ook nog een box van kunnen maken van het kapschuurtje. De andere stal ligt iets achter de garage, die is niet echt goed te fotograferen. Tegenover de kapschuur.
We hebben het in eerste instantie als één geheel aangeboden met weiland maar daar kwam helemaal niemand op. Maar gevonden wordt het vaak genoeg en met gemiddeld 100 keer per dag doorklikken op Funda hebben we niet te klagen over belangstelling. Kijkers hebben we ook wel genoeg. Nu nog een koper.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:27

Hamont heeft het bezichtigd en zij vond het helemaal leuk. :) Haar man vond het iets minder en weidegrond is hier dus best duur en zij wilden dan wel graag weiland er bij hebben. Wij hebben natuurlijk wel een totaal bodemprijs in gedachten wat we voor alles willen hebben. Het bosje kunnen we nog aan de overbuurman verkopen, daar heeft toch bijna niemand belangstelling voor. Ooit komt er echt wel iemand die het wil hebben.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:29

Ik vind het echt niet duur.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:36

Wij willen ook niet echt zakken met de prijs van het huis. We willen wel verbeteringen aanbrengen, maar liever niet zakken met de prijs. Volgens ons is het al vrij scherp geprijsd. De makelaar wil nog even uitzoeken hoeveel mensen voor het weiland willen geven. Er is namelijk heel erg veel belangstelling voor het weiland uit de buurt. Dan zouden we nog iets met de prijs kunnen zakken als de koper van het huis het weiland niet zou willen en iemand uit de buurt een goede prijs voor het weiland wil geven.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:38

Wel zonde, huis met stallen en bak maar zonder wei. Maar ben bevooroordeeld, ik ben altijd juist op zoek geweest naar huis met grond.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:52

Nou ja, weiland is bij te kopen natuurlijk en de koper van het huis krijgt eerste recht van koop op de wei. Het is niet zo dat we nu het weiland gaan verkopen voordat we het huis verkocht hebben.

Maar jij zit in Oene, daar is de grond veel goedkoper. :)
We hebben ook nog een leuk huis gevonden in Nijbroek, als ons droomhuisje dat we vanmiddag hebben bekeken inderdaad op korte termijn verkocht is dan kunnen we daar altijd nog gaan kijken. Er staat nog wel zat leuks te koop. Alleen aan de plek van het huis waar we vanmiddag geweest zijn kan eigenlijk niets tippen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 01:15

Nou wij hebben een klap meer betaald, maar dat was 2 jaar geleden, toen waren de prijzen nog wat hoger.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 01:16

Een plekje met uitrij mogelijkheden aan het bos is idd mooier dan tussen de velden.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 01:20

fokfanaat schreef:
Een plekje met uitrij mogelijkheden aan het bos is idd mooier dan tussen de velden.

precies, jij snapt hem! :D
Maar als er maar bos vlakbij is, is het ook goed. Veluwe of Holterberg, ik vind het allebei goed. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:50

Sym, ik vind jullie huis echt leuk :j zoiets zou hier in de buurt moeten staan :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:06

Symbeami schreef:
Er komt eigenlijk te weinig paardenvolk kijken. Veel mensen hebben niets met paarden en die weten dan niet wat ze met zo'n bak en met stallen moeten.
Wat we wel aan paardenmensen hebben gehad, die zouden wel weiland bij willen kopen, maar dan werd het te duur. Of ze vonden alles te klein. Er is ook al eens een gezin met 3 kinderen wezen kijken, het huis heeft 3 kleine slaapkamers. Het aantal m2 kan ik nou eenmaal niet veranderen. Het is de helft van een dubbel.
http://www.funda.nl/koop/diepenveen/hui ... -30/fotos/

Bij mij zou het huis dus niet omhoog komen in de zoekresultaten, ivm de oppervlakte :j
Ontzettend leuk huis trouwens! Qua inrichting heel erg net niet, maar dat zie je ook terug in de prijs. Persoonlijk zou ik de keukendeurtjes helemaal wit schilderen, maar dat ben ik :D
Diepenveen is een leuk dorp, ligt ook gunstig t.o.v. Deventer.

Reden waarom ik dus niet zou kijken, is toch het grondoppervlak. Dat er eventueel weiland bij te kopen is, heb ik vaker gelezen. Blijkt alleen vaak een wassen neus te zijn, zoals bijvoorbeeld bij dit huis (http://www.funda.nl/koop/hengelo-gld/hu ... mmedijk-1/).
Lastig hoor.... jammer dat ik mijn huidige baan in het oosten van de achterhoek heb, anders zou ik zeker bij jullie komen kijken, het spreekt me namelijk echt wel aan.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 02:11

Haha Wendy, in ons geval is het weiland echt geen wassen neus. Staat ook duidelijk bij hoe groot het is en dat er nog 40 are bos bij is. (maar dat kunnen we evt. aan de overbuurman verkopen) Dat blijft een beetje lastig hoe je het op Funda zet. In eerste instantie hadden we het als 1 geheel aangeboden met weiland. Dan krijg je dus een twee onder één kap woning met bijna 2 ha. grond........ dan kun je ook voor iets vrijstaands gaan kijken met bijv. 1 ha grond. Omdat er niemand op kwam hebben we het uit elkaar getrokken en de woning op zich te koop aangeboden met mogelijkheid om weiland bij te kopen. Het weiland ligt ook aan de overkant van de weg.

Keukens in huizen zijn altijd lastig. :D Zo vind ik de keuken in ons droomhuis helemaal niets en toch is het vanwege de ligging en de rest van de stijl van het huis ons droomhuis. Ach en aan keukens is best makkelijk wat te veranderen.
Wel jammer dat je huidige baan in het oosten van de achterhoek is, dat is te ver en te ongelukkige verbinding. Maar ik heb goede hoop dat er op korte termijn een koper komt. Even de link op Bokt zetten heeft wel geholpen ..... gisteren 230 keer bekeken op Funda. En vandaag weer genoeg langs gereden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:38

Aan keuken is inderdaad heel makkelijk wat te veranderen, als de basis maar goed is (of zoals in de meeste huizen die wij bekijken: als het maar helemaal bagger is, want dan sloop je hem er zo uit :+). Deurtjes schilderen is zo gedaan, of je doet er gewoon helemaal nieuwe deurtjes in, dan heb je ineens een keuken helemaal in je eigen stijl :j
Dat zijn veel mensen die het bekeken hebben, hopelijk zit nu dan net die ene persoon er tussen!

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:02

Symbeami schreef:
Hamont heeft het bezichtigd en zij vond het helemaal leuk. :) Haar man vond het iets minder en weidegrond is hier dus best duur en zij wilden dan wel graag weiland er bij hebben. Wij hebben natuurlijk wel een totaal bodemprijs in gedachten wat we voor alles willen hebben. Het bosje kunnen we nog aan de overbuurman verkopen, daar heeft toch bijna niemand belangstelling voor. Ooit komt er echt wel iemand die het wil hebben.

Ja, voor paardenliefhebbers die niet gelijk 4 ton kunnen neerleggen vind ik het helemaal top! Er is weinig voor mensen die het paard aan huis willen hebben in deze prijsklasse. Misschien wel als je meer naar het oosten gaat, maar dat wilden wij niet.

Ik vind het huis gezellig en zeker niet te klein, de cd's heb ik niet eens opgemerkt moet ik eerlijk zeggen. Ver van het dorp, ook niet echt. Je zit daar ook in een soort gezellig gemeenschapje, een clustertje huizen. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Teveel grond? Wanneer heb je ooit teveel grond :D

Wat ik inderdaad vond schrikken was de grondprijs, ik had verwacht dat dat goedkoper zou zijn dan aan de overkant. Omdat dat de veluwe is. En ik dacht in de advertentie te zien dat de grond bij het huis zat. Dat was de bottleneck bij mijn vriend..

Lastig hoor, ik hoop echt dat jullie binnenkort geluk hebben.

ffjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:35

Mooi huis Symbeami! Ik zou het wel weten hoor! Mijn vriend wil alleen niet uit onze huidige woonplaats weg...

De SVN heeft inmiddels een positief advies gegeven voor een starterslening, dus wij zijn blij! Ze moeten alleen nog wel een aantal documenten hebben waarvan ik denk dat spreekt voor zich (het adres van mijn voorlopige aanslag 2012 is anders dan mijn adres nu, daar willen ze een schriftelijke verklaring voor). Maargoed, tot nu toe vind ik het nog vrij vlot gaan.

Ik vroeg me alleen wel af...wij willen de waarborgsom overmaken naar de notaris i.p.v. een bankgarantie. Dit gaat van ons spaargeld, wat we ook nodig hebben voor de verbouwing. Daar hebben we rekening mee gehouden in de hypotheek. Maar die hypotheek, waar blijft dat eigenlijk? De waarborgsom (ons spaargeld) gaat door naar de verkopers, maar datzelfde spaargeld hebben we nodig om te verbouwen dus dat wil ik eigenlijk terug op mijn rekening van de hypotheekverstrekker. Kan dat? Hoe werkt dat?
Misschien een beetje een vaag verhaal maar wellicht snapt iemand het? :D (Berdien :o )

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:09

Leuk huis sym! Alleen 2 uur uit de richting ;) maar behalve dat is het echt precies wat wij zoeken.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:17

Wie weet levert het plaatsen van de Funda link op Bokt toch nog wat op :) Er lezen ook altijd nog zat mensen mee, eergisteren en gisteren ook al 230 keer bekeken op Funda, een uurtje geleden was het al 78 keer bekeken.
We zijn nu een klein beetje 'verhuisd in eigen huis' haha, goh dat hadden we veel eerder moeten doen die cd's er uit. Veel lichter en oogt ruimer.

Ik kan niks maken van je financiële verhaal ffjor, maar ik heb daar ook totaal geen verstand van. Wij hadden geluk met een familie hypotheek en hebben nog een minimale schuld. Voor een ander huis moeten we wel een nieuwe hypotheek afsluiten, maar we hebben ons al voor laten rekenen hoeveel we kunnen lenen op het salaris van mijn vriend. Rest gaan we wel mee verder op het moment dat we hier een koper hebben. Maar volgens mij gaat het nu echt niet lang meer duren. Je ziet aan alle kanten de markt wel aantrekken en de makelaars zeggen ook allemaal dat ze het nu zo druk hebben. We moeten positief blijven toch? Makelaar wilde evt. zakken met de prijs van het huis maar daar heb ik het met mijn vriend over gehad en we zijn allebei van mening dat de prijs van ons huis scherp zat is. Ook n.a.v. jullie reacties.
Bovendien is het hier weg gaan geen moeten, maar een luxe probleem dat we wel wat vrijstaands met grond direct aan huis zouden willen en dat dat nu binnen bereik komt.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:04

Fijn is dat hoor, je weiland rondom je huis, ik hoef niet eens de straat over te steken, enkel 10 meter wandelen over onze oprit tot aan de draad, en hup, paarden op de wei pleuren en ik kan ze zien vanuit elk raam vanuit ons huis (afhankelijk van waar ze staan natuurlijk :D )

Oh oh oh, ik heb iets heeeel erg leuks gezien op jaap.nl, niet zo ver van ons vandaan, aan de dijk, grote tuin op het zuiden, wel nog veel werk aan en toch wel boven ons budget... Maar wil toch eens gaan kijken, om te zien hoe groot de kosten zouden zijn... :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:43

Gewoon lekker gaan kijken.... ik wilde niets meer bezichtigen voordat we hier serieuze interesse hadden. Maar vrijdag zijn we toch wezen kijken en de makelaar zei ook dat we dat moesten doen. Je moet toch weten wat er eventueel aan zo'n huis nog gedaan moet worden. Je krijgt ook meteen een beetje een indruk van hoeveel belangstelling er voor is. Was voor ons een beetje balen om te horen dat er al over onderhandeld was en die mensen weer terug waren gekomen. Dus ben benieuwd of van de week dat huis verkocht is onder voorbehoud.
Gelukkig nog een goeie tweede, vriend gaat 1 feb. daar kijken want dan hebben ze open huis. Ik ben er zelf dan niet, dus vind ik wel jammer. Maar als het wat lijkt gaan we alsnog een keer samen met de makelaar kijken.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:00

Klopt symbeami! Hier is mijn vriend ook eens zonder mij gaan kijken naar een huis (gaan liever samen, maar het ging niet anders) en omdat hij toch beter kan inschatten dan mij wat de kosten zijn, gingen we wel eens samen gaan als het hem aan stond. Maar er was toch teveel werk aan voor wat het maar was... Maar bij dit huis wil ik wel mee, ik weet meteen of het me aanstaat of niet (al hoop ik van niet, tenzij ze nog wat willen zakken in prijs :P )
Balen dat het huis al in de onderhandeling zit, hopelijk is dat van 1 februari iets voor jullie!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:31

Beetje vreemd verhaal met dat huis, het wás in onderhandeling, maar ze waren er niet uit gekomen. Mensen hadden niet genoeg geboden. Dus gestopt. Maar nu zijn ze vorige week nog met een aannemer wezen kijken en wilden ze maandag een gesprek bij de makelaar. Blijkbaar willen ze het wel graag hebben want anders kom je toch niet nog eens terug als de onderhandelingen al vast gelopen zijn. Dus op het moment is het niet onder bod, maar dat kan natuurlijk gauw veranderen. Die mensen weten inmiddels wat ze minimaal moeten bieden om het te kopen. Er is nog steeds hoop dus, want misschien komen ze er alsnog niet uit.
Maar eerst moeten wij een koper voor ons stekkie vinden... anders kunnen we sowieso niets.

Of ze willen zakken in prijs hangt vooral af van de reden waarom ze verkopen, of de nood hoog is.
Wij hebben ook nog een huis (derde reserve ofzo) op ons lijstje waar nog ontzettend veel aan verbouwd moet worden. Maar daar is de vraagprijs ook naar. Dat huis ligt op een iets minder aantrekkelijke plek, beetje middle of nowhere. Maar wij denken wel dat je er heel iets moois van kunt maken. Toch moet daar ook nog wel iets van de vraagprijs af zouden we die willen kopen. (het is echt zo'n 'help mijn man is klusser project' )

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:43

ffjor schreef:
Ik vroeg me alleen wel af...wij willen de waarborgsom overmaken naar de notaris i.p.v. een bankgarantie. Dit gaat van ons spaargeld, wat we ook nodig hebben voor de verbouwing. Daar hebben we rekening mee gehouden in de hypotheek. Maar die hypotheek, waar blijft dat eigenlijk? De waarborgsom (ons spaargeld) gaat door naar de verkopers, maar datzelfde spaargeld hebben we nodig om te verbouwen dus dat wil ik eigenlijk terug op mijn rekening van de hypotheekverstrekker. Kan dat? Hoe werkt dat?
Misschien een beetje een vaag verhaal maar wellicht snapt iemand het? :D (Berdien :o )

Dit kan wel. Ook wij hebben een waarborgsom gestort naar de notaris, die wij weer terug willen hebben. Op het moment van "aankoop" wordt het volledig gefinancierd met de hypotheek en komt de waarborgsom weer terug op onze rekening.
Mag ik vragen waarom je eigen geld gebruikt ipv al een deel hypotheek? Wij hebben dat gedaan omdat wij niet anders konden, wij hebben in november al moeten storten maar het huis wordt pas op 2 juni beschreven. Omdat er geen hypotheekofferte is kunnen we ook geen bankgarantie krijgen.