Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:16

:D maar volgens groupon was ie wel 29,95...........

SAKKIA

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:17

Ik heb zo'n kast van de Xenos en vind dat veel makkelijker :j
Was wel 80 euro, maar had er ook direct een mooie staande passpielgel bij en daar ben ik vooral heel erg blij mee.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:18

Hij kan bij groupon wel 1 euro zijn, maar hoeveel verzendkosten komen er nog bij?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:21

LovingTweety schreef:
Hij kan bij groupon wel 1 euro zijn, maar hoeveel verzendkosten komen er nog bij?

Dat is een beetje misleidend vind ik.... Er staan er 2 afgebeeld, maar je kunt er maar 1 per keer bestellen en dan zijn de verzendkosten 5,95 :P
Maar aan de andere kant lijkt me 6,95 voor zo'n ding ook niet teveel geld :D

sakkia, ik heb zo'n passpiegelkast wel eens gezien! Erg mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:31

Zo ik spring even van topic deel 1 naar topic deel 10 geloof ik :')

Wij zij nbezig een huis te kopen en nu ben ik bezig te bedenken wat ik met de inrichting wil.
Ik wil graag als basiskleur Turquoise of petrol, met daarnaast lichtgrijs als overige kleur, met veel houten accessoires. We hebben deze kast al, en we hebben een houten eettaffel en houten salontafel.
Afbeelding

Nu komt het, ik ben inspiratie aan het opdoen op internet. Welke sites kijken jullie op? Wie wilt er mee kijken?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:41

Gave kast!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:41

Wauw die kast is gaaf Jolien! Slopen jou katten die palen niet?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:02

Onwijs gaaf die kast!! Vind alleen je tv een beetje in het niet vallen bij de kast :P
Ben ook helemaal weg van houten assesoires!
Zelf vind ik het leuk om van alles bij google in te typen en dan bij de afbeeldingen te kijken. Soms kom je dan ook op hele leuke sites!
Waar ben je een beetje naar op zoek?? Meubels, dingen voor aan de muur/plafond, voor de ramen?!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 05:18

Joolien, gave kast...heb ik die al een keer voorbij zien komen? ja toch?
Ik kijk voor inspiratie op "welke" en op "pinterest"

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 08:25

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:22

Ptmd is heel erg leuk!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:27

En vooral als ze hetgeen je graag wilt hebben, bij de outlet factory hebben en je er stúkken minder voor betaald! }> :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 10:38

dems75 schreef:
Joolien, gave kast...heb ik die al een keer voorbij zien komen? ja toch?
Ik kijk voor inspiratie op "welke" en op "pinterest"

Ja dat klopt, heb m wel eens laten zien ja :j
Ik zit er ook aan te denken om onze rode (nep)leren stoelen te verkopen en daar bij de kringloop 6 verschillende stoelen voor te halen, maar de stoelen heeft mijn vriend zelf gehaald dus die mag het beslissen. Sowieso wil ik een andere kleur in huis nemen en daar past rood niet helemaal bij, anders hoezen op de stoelen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:11

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:09

Ik meld mij ook even.
Ik ben afgelopen maandag gaan samenwonen met mijn vriend in een maisonnette. De meubels en de bank hebben wij al, al komt de bank over een aantal weken pas binnen.

Ikzelf heb moeite met de aankleding van het appartement. We hebben een licht appartement doordat over de gehele breedte ramen zitten en in de lengte muur ook nog een raam. Er ligt licht laminaat in en de muren zijn wit evenals de rolgordijnen. Aan de vloer en muren kunnen we niks veranderen aangezien wij een koopwoning huren.
Schematische tekening woonkamer. Zelf getekend en de verhoudingen kloppen niet helemaal:
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-SPVCRRKT.jpg

Vanwege het vele licht hebben we gekozen voor wat donkerdere meubels. De kleur hebben we zelf uitgekozen en is dit geworden:
Afbeelding

In de woonkamer:
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-VWQCIAFV.jpg

Om een overzicht te geven hoe het er nu staat:
Afbeelding

Zoals jullie zien, ziet het er op de woonkamer foto veel donkerder uit dan het werkelijk is. De juiste kleur is de kleur op de eerste foto.
De bank die wij uitgekozen hebben is deze:
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-7LUC3HRR.jpg
Maar dan in deze kleur de 3de kleur van onderen, past namelijk precies mij de eettafel stoelen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FF3PSHWG.jpg

Omdat het nu allemaal wat 'steriel' is en er nog geen aankleding is van de woonkamer wil ik leuke accessoires kopen.
Ik heb voor de salon tafel al wat kaarsen gekocht met een wit houten onderbord:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PAENU7UO.jpg

Wat ik verder nog wil:
- Gordijnen of vitrage om het minder hol te maken;
- Onder de salontafel komt een vloerkleed. Heb al een hele mooie gezien in heel donker paars.
- Bij de eettafel wat aan de muur;
- Achter de bank wat aan de muur;
- Voor op de vensterbank bij de eettafel misschien wat mooie vazen?
- Op de vensterbank bij de bank, geen inspiratie nog.

Ikzelf houd van rust en aardetinten en vind dit erg mooi, wat er op de muur hangt:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OQ8RXY43.jpg

Brand los waar jullie je spulletjes vandaan halen en wat jullie mooi vinden bij onze meubels. Ik kan helaas niks veranderen aan de muur en vloer.

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:26

Ja erg leuk PTMD en je hebt geluk als je het bij outlet kan kopen. Helmaal mijn stijl!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:32

Joolien, dat soort dingen vind ik fantastisch en heb er inderdaad toevallig een bij de outlet vandaan en 1 bij de kwantum :+

Afbeelding
Afbeelding

lucifertje, mooie spullen! Ik heb nog niet je hele post gelezen, maar persoonlijk zou ik juist voor een licht kleed gaan onder je donkere tafel i.p.v. voor donker paars :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:35

anita, hij zit in de Cruquius, weet niet of dat enigszins voor jou in de buurt is?!
Assortiment verschilt heel erg! De ene keer hebben ze erg weinig aan (leuke) assesoires, de andere keer te veel :+

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:48

anita schreef:
Ja erg leuk PTMD en je hebt geluk als je het bij outlet kan kopen. Helmaal mijn stijl!

Moet je daarvoor iets doen :p

Kentaro: Maar denk je dat een licht vloerkleed niet wegvalt op de lichte vloer? en welke kleur zou je dan kiezen? Creme of een afstekende kleur als eyecatcher zeg maar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:52

Lucifer, een fijn vloedkleed bij de bank, een mooi schilderij op de muur, een paar planten in de hoek en fotolijstjes aan de muur.

Verder een mooie schaal met kaarsen en houtjes(ik hou van hout :') )
Hiervoor kun je kijken bij de Ikea, de intratuin, Action, Xenos, Leen Bakker en kwantum.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:13

Joolien, de kaarsen en houten onderbord heb ik al zoals je kan zien op een van de foto's :)
Vloerkleed staat op het lijstje net als de schilderijen..
Ik heb moeite ermee dat ik niet weet hoe ik het moet combineren. In mijn hoofd heb ik het al voor elkaar maar het uiteindelijke plaatje valt altijd tegen of klopt het niet. Vandaar de foto's en vragen of jullie nog leuke sites hebben :)

Je idee van je planten vind ik een goede! Daar had ik nog niet aan gedacht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:17

lucifertje schreef:
Joolien, de kaarsen en houten onderbord heb ik al zoals je kan zien op een van de foto's :)
Vloerkleed staat op het lijstje net als de schilderijen..
Ik heb moeite ermee dat ik niet weet hoe ik het moet combineren. In mijn hoofd heb ik het al voor elkaar maar het uiteindelijke plaatje valt altijd tegen of klopt het niet. Vandaar de foto's en vragen of jullie nog leuke sites hebben :)

Je idee van je planten vind ik een goede! Daar had ik nog niet aan gedacht :)

Heb je een basiskleur? Ik zie nu alleen maar zwart en grijs volgens mij? Dan zou ik 1 opvallende kleur eruit pakken wat je leuk vind, rood, paars, bruin, turquoise oid en daar je accessoires op uitzoeken, beetje op elkaar afstemmen.
Wij hebben rood als basiskleur. Verder heb ik veel grondstoffen in mn huis zoals zand, steentjes, hout en schelpen.

(hier is de kast nog niet af :P )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-WBKPPQC6.jpg

Kentaro ik ben verliefd op jouw krukjes :D :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:47

Dank je Jolien :D Ze hadden een tijdje terug een wat breder voetenbankje. Heb me echt heel goed in moeten houden..... (zou écht niet weten waar ik hem zetten moet :o ) Vorige week dat wij er waren, hadden ze een klein stoeltje van hout en dan een geitenhuiden zitting. Weet zeker als je die ziet, dan je hem wil }> (was zo'n kleintje, voor de sier of kleine kinderen) Maar ja, 'even' 150,00 :P (en dan ligt er een folder bij, waarin is volgens zeggen 500,00 in de winkel is :oo )
Die bakken/manden die jij in dat vierkante kastje hebt, heb ik ook mee in m'n handen gestaan! Vind ze super leuk!

lucifertje, het is een 'winkel' (pand) waar iedereen gewoon kan komen! Ze hebben een paar keer per week weer allemaal nieuwe spullen! Ze kopen o.a. stands op of bijvoorbeeld faillisementen.
Wij hebben o.a. onze eethoek daar vandaan, paar van die bossen nep rietsigaren, mooie grote blauwe vaas (PTMD) en dat krukje met geitenhuid :D (en dan is het heel leuk kopen als je die in de winkel voor 90,00 heb gezien en er daar 35,00 voor betaalde..... :+ )

Ik weet niet of jij juist iets 'kleur' in huis wilt, of de aardetinten? Indien het laatste, zou een creme kleurig (zeg maar een kleed meer naar de 'wit' kleur, lijkt me frisser dan zeg maar richting 'zand' kleur?!)
kleed heel mooi staan bij meubels en vloer!
Ik zelf vind het wel leuk als kleuren terug komen in huis. Dus die wandborden zijn dan ook weer een beetje in die kleur!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:42

Joolien, het is iid bruin en antractiet, ik heb de meubels ook rustig gehouden zodat je wat met de aankelding kan spelen.

Voor mij is de woonkamer ook echt een plaats om tot rust te komen en vind ik pastelkleuren en aardetinten erg mooi.
Lekker rust en basic maar wel een warmte gevoel geven. Nu is het nog steriel en lijkt het alsof er niet geleeft wordt. Voor op de bank heb ik mooie oudroze kussentjes met daarbij tuqoise kussentje. Heb er alleen geen goede foto van.
Mss dat ik dat dan als basiskleur kan gebruiken?

Kentaro, waar is dat ergens? Mag ook via pb als het niet zo verteld mag worden. We hebben hetzelfde idee over de kleur van vloerkleerd. Even kijken wat mooier bij het geheel staat.
Iemand een tip waar je mooie niet al te dure, geen 100€ per m2, in-betweens kan kopen?

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 20:31

Kentaro / woon in Den Helder ik heb daar nooit van gehoord dus denk niet in de buurt . Jammer