Ik haal soms van die zakjes voorgeschilde aardappels, maar soms zijn deze 4 dagen voor de tht datum al niet goed meer. Laatst ben ik dankzij dit topic terug gegaan en kreeg netjes mijn geld terug, het schijnt vaker voor te komen.
Normaal gooide ik die dingen altijd gewoon weg.
*gaat terug in meeleesmodus*
P.s. Ik spaar voor een c1000 boodschappenpakket en heb hem bijna compleet, als ie compleet is ga ik niet opnieuw beginnen maar begreep dat hier mensen zijn die ook sparen en de zegels willen hebben. Tegen die tijd plaats ik wel even een berichtje.
magriet
Geplaatst: 06-10-13 17:50
ChantalSmook schreef:
Magriet klnkt goed die vlees aanbieding. Waar wasj e geweest?
Bij de poiesz. Volgens mij zit die hoofdzakelijk in het noorden
Ik kom er net achter dat we voor 7 dagen eten hebben, genoeg brood ed dus alleen nog melk en toetje kopen zo te zien en een keer naar die megastore gaan. Zag dat daar ook een XL winkel van is.
Mega food stunter bedoel je Carola? Toen ik er van de week was hadden ze dramatisch weinig wegens leveringsproblemen. Ze hoopten dat ze maandag of dinsdagochtend weer nieuw en meer kregen, maar ik ben benieuwd, klonk nog niet overtuigend
Die bedoel ik inderdaad, misschien dat ik dan maar een weekje wacht. De mini loempia's van Beckers zijn lekker, alleen weet ik niet of je ze alleen in de frituurpan kunt klaarmaken, zo ja dan houdt dat op, die pan wil ik niet meer gebruiken, anders kijk ik er volgende week naar wanneer mijn vriezer weer wat leger is.
Ik heb ze laatst in de pan gebakken. Wil ook prima!
nientje78
Geplaatst: 07-10-13 07:45
Loempia's doe ik ook altijd in de oven, meestal maak ik ze zelf, zijn ze veel lekkerder....alleen een rotwerktje om al die kleine loepia's in elkaar te draaien. Had er laatst een stuk of 40 gemaakt
Annemiek80
Geplaatst: 07-10-13 08:03
Frituren kun je ook 'prima' in een normale pan/wok. Ik frituur zelf regelmatig kip(pevleugels) sinds mijn frituurpan er vorig jaar mee genokt is (en frietjes neem ik nu ovenfrietjes voor in de plaats).
Wok verwarmen tot hij echt heet is, dan olie erin, deze ook zeer goed verhitten. Er moet voldoende olie inzitten dat de loempia's (kip) onder 'water' kunnen staan/liggen, niet teveel in 1x willen frituren, zorg dat er geen ijs oid aanzit, dep ze even af voor je ze erin gooit want in een normale pan spettert het natuurlijk wel meer. Je kunt eventueel wel een antispatdeksel/afgietdeksel erbovenop leggen zodat je niet alles moet poetsen erna. Bij gebrek aan antispatdeksel werkt een (metalen) vergiet ook (dat gebruik ik lol). Eruit scheppen met zo'n (metalen) vergietlepel, geen flauw idee hoe die heten lol
Olie kun je na afkoelen teruggieten in de fles, je kunt het meerdere keren gebruiken... doe je met frituurvet ook.
Ik bak ze in de pan (net als vlees, zeg maar) of doe ze in de oven. In de oven vind ik het fijnste, dan worden ze veel gelijkmatiger warm. Als je ze niet knapperig genoeg vindt kun je er nog een laagje olie overheen strijken voordat ze in de oven gaan.
Ik kies altijd de grote vega loempia's. Mijn oven gaat op eh... 200 graden geloof ik?
Aranel
Geplaatst: 09-10-13 17:36
Ga ik ook eens proberen, is een stuk minder vet natuurlijk in de oven!
Ik ben vandaag ff bij de C1000 geweest voor dat kies & mix vlees. Had 4 hamburgers, 4 gehaktrollen en 4 zigeunerschnitzels voor 6 euro. Vind de C1000 verder geen fijne winkel, maar misschien ligt dat aan de vestiging hier in de stad.. Heel donker en ik vind het een beetje een Sjonnie winkel
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 09-10-13 17:47
HorseLove92 schreef:
In de oven? hoe warm zetten jullie de oven? en welke loempia's kiezen jullie dan? ook die grote wel? lijkt me wel erg lekker ..
De mini en grote gaan hier op 225 graden in de oven, erg lekker.
Die actie van het vlees ga ik ook ophalen bij de c1000!
Nog even een vraagje. Ik heb vanavond een spitskool voor de helft door de ovenschotel gedaan. Nu heb ik nog een helft over, al wel gesneden. Kan ik dit tot en met zaterdag in de koelkast bewaren denken jullie??