Naar :

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maris schreef:Moonfight schreef:Dat vlekkerige kan gebeuren als de wax aangebracht word met een doek. Dit heeft met de manier van aanbrengen te maken. Bij het aanbrengen van de wax met een kwast gebeurd dit vrijwel niet. Met een doek kan je ook prima een mooi resultaat krijgen maar dat kost soms wat oefening en handigheid. Dus zeker als je veel en regelmatig de wax gebruikt, zou ik een waxkwast aanraden
Ha, maar wat is dan de handigheid om de vlekken te voorkomen met een doek ? Is dat uit te leggen ?
MamaMiesje schreef:Klopt dit en doen jullie het ook zo; laag verf in x kleur - laag wit - wax - doorschuren - wax??
Krijg je dan geen 'verstopt' schuurpapier? Ik doe eigenlijk altijd éérst doorschuren en aan het einde maar 1x wax?
8nnemiek schreef:Leuke projectjes komen er voorbij weer![]()
Zijn er toevallig mensen hier die ooit een donker eiken meubel helemaal blank hebben geschuurd/gezandstraald? Zou dat mooi worden?
Ik heb een paar blanke eiken tafels in huis en zoek een salontafel die er bij past, dus zat ik te denken om gewoon een oudje op te knappen
DinkyOmie schreef:Zo de eerste laag zit erop:
[ Afbeelding ]
Een vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier:
Op de voorkant komen allemaal vlekken door het bloeden van het hout? Hoe kan ik dit makkelijk en snel verhelpen?
[ Afbeelding ]